Elektrisks mikroauto pilsētai - poļu jaunuzņēmums Triggo gatavs startam (+ FOTO) 38

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 1.novembris 2020 6:06

Polijas jaunuzņēmus Triggo, kas kopš 2015.gada strādā pie universāla mikroelektroauto projekta, gatavs startam un jau 2021.gadā varētu piegādāt savu produkciju ne tikai pašmāju tirgū, bet arī citur pasaulē.

Poļu uzņēmums Triggo veic sarunas ar lielākajiem automašīnu tirgotājiem visā pasaulē, cerot uzsākt sava pirmā modeļa tirdzniecību jau nākamgad.

Triggo ir divvietīgs elektriskās piedziņas transportlīdzeklis, ko unikālu padara mainīgā šasija. Tai paredzēti divi iestatījumi: "Kruīza režīms" - lielākiem attālumiem un ātrumam līdz 90 km/h, kā arī manevrēšanas režīms ātrumam līdz 25 km/h, kas noder pilsētas satiksmē vai novietojot transportlīdzekli neliela izmēra stāvvietā.

Braukšanas režīmā priekšējā un aizmugurējā ass izstiepjas uz sāniem, lai nodrošinātu labāku stabilitāti lielā ātrumā, bet manevrēšanas režīmā asis atkal ievelkas, tādēļ Triggo spēj iespraukties šaurās vietās šajā ziņā sacenšoties ar motorolleru vai kādu citu divriteņu transportu. Rodas jautājums, vai tāda izmēra transportlīdzeklis atbilst drošības prasībām, taču ražotājs apgalvo, ka šajā ziņā atkāpes nav - Triggo atbilst visiem kopīgajiem drošības kritērijiem un piedāvā visas nepieciešamās drošības sistēmas.

Triggo rīcībā ir arī tādas komforta sistēmas kā kondicioneris un Bluetooth savienojums, bet gaidīšana uzlādes stacijā atkrīt, jo strāvas avots ir nomaināms.

Triggo izpilddirektors un dibinātājs Rafals Budveils atklāj, ka „Šī gada sākumā mēs pabeidzām darbu pie Triggo pirmsražošanas versijas, bet nesen nokārtojām mūsu transportlīdzekļa licencēšanas dokumentus, lai līdz 2021. gadam varētu sākt sērijveida ražošanu.

Projekta autori ir pārliecināti, ka šādam transportlīdzeklim būs pieprasījums arvien blīvāk kļūstošajā pilsētvidē, to varētu izmantot Carsharing- un Robotax kompānijas, tādēļ poļu uzņēmums nākotnē skatās bez bažām.

Cenas un precīzu tirdzniecības starta datumu Triggo vēl neatklāj.

 
Visi komentāri
 
izskatās 1.novembris 2020 10:49
9 1 Atbildēt

interesants vriants pie- un pilsētai. Esošās ielas pārmarķējot, palielinātos to caurlaidību un arī stāvvietās tos var novietot daudz vairāk kā pilnizmēra auto. Es par tālāku izpēti un eksperimentu Rīgā!

Mario 1.novembris 2020 18:07
2 0 Atbildēt

Ej tu ar savu Rīgu. Ar kājām staigā. Man šitāds laukos uz veikalu aizbraucot noderētu

Janeks90 1.novembris 2020 12:07
3 2 Atbildēt

Renault Twizy nav īpaši populārs, tāpēc neredzu iemeslu, lai šis būtu.

vajag 1.novembris 2020 12:23
2 2 Atbildēt

atbilstošos nodokļus un likumdošanu. Gribi - vari braukt ar pilnizmēra auto, tikai nodoklis tam būtu 5-10x lielāks.

Ielu caurlaidību var palielināt, paplašinot ielas vai samazinot auto. Kas ir vieglāk jau uzbūvētās pilsētās?

solaris 1.novembris 2020 13:02
2 7 Atbildēt

Jā, stāvvietās tādus teorētiski var salikt vairāk. Taču, samazinot auto izmērus, tajā samazinās sēdvietu skaits. Rezultātā lielākajai daļai cilvēku, kuri domās par tādu, lai būtu vieglāk noparkoties, būs gan tāds vienvietīgs, gan arī normāls auto, ar ko citās reizēs braukt ar ģimeni vai draudzeni / draugu. Rezultātā ielu malās esošās stāvvietas būs vairāk aizpildītas, jo transportlīdzekļu skaits būs ievērojami lielāks.

anonimikis 1.novembris 2020 13:07
5 1 Atbildēt

Izplatoties carsharingam liela daļa pilsētnieku sapratīs, ka tā saucamais normālais auto ir vajadzīgs tik reti, ka pietiek ar nomas iespējām.

anoagask 1.novembris 2020 13:59
2 0 Atbildēt

Privātpersonu tirgus būs mazs, lai gan aixam mopēdauto arī pērk. Bet B2B gan var aiziet - citybee tak vienalga ko izīrēt

ražotājs 1.novembris 2020 17:31
0 0 Atbildēt

arī saka, ka tas ir B2B produkts, sertificēt kā privāto transportu esat pārāk liels čakars.

anoagask 1.novembris 2020 19:11
2 0 Atbildēt

Sertifikācija no tirgus nemainās. Jebkas, kas brauc pa ES ceļu, jāatbilst normām

tur 1.novembris 2020 13:10
0 0 Atbildēt

būtu rūpīgi un pareizi jāskaita braucēju skaits automašīnās, gan sastrēgumos, gan stāvvietās. Es neesmu skaitījis, tāpēc nestrīdēšos. Ja izrādītos, ka vairāk par 1 braucēju ir noteiktās dienās un/vai vietās - visu var regulēt. Piem. no centra uz Juglu pa Brīvības ielu laist tos, kuru statistiski ir vairāk, un otra veida auto pa Čakmarijas ar turpinājumu aiz Zemitānu tilta.

Kad es ar velo braucu garām rīta sastrēgumam, tā īpaši nepētot, uz aci - man izskatās ka vairumā auto tomēr pa vienam sēž. Tāpēc saku, ka būtu jāskaita ar precīzu metodi.

solaris 1.novembris 2020 13:53
4 6 Atbildēt

Kaut ko piespiedu kārtībā regulēt var tikai Ziemeļkorejā. Varbūt vēl ir kāda tikpat diktatoriska valsts. Latvijā nevar panākt pat to, lai cilvēki masku uzvelk veikalos. (Neapgalvoju, ka maska ir lietderīga, taču valdība tā izlēma, tāpēc tāds piemērs.) Ja būs šādi mazi auto, tad katrs muļķis izdomās, ka viņam būtu reizēm ērti ar normālu auto braukt, kad brauks ar ģimeni vai draudzeni, bet reizēm ar tādu mazu, lai vieglāk noparkotos. Stāvvietas būs daudz pilnākas. Ilūzijas vērts dzīvot vien bērnu pasaku sacerētājiem.

paaag.. 1.novembris 2020 15:04
6 1 Atbildēt

valsts tāpat daudz ko regulē piespiedu kārtā - tu nevari ar nazi uz ielas uzbrukt tiem, kas pīpē un lamājas, un tāpēc Latvija nav diktatūra. Nodokļu neizbēgamība taču arī nav tikai diktatūru pazīme?

Nu jā, nodokļi - ar to palīdzību var regulēt sfēras, kur vajag atjaunot līdzsvaru. Ja par braukšanai pilsētā ar lielo auto vajadzētu maksāt daudz lielāku nodokli, kā mazajai mugursomai, tevis pieminētais muļķis strauji kļūtu gudrāks un izlemtu, ko tam vajag vairāk. Un vēl par pilnajām stāvvietām - vienlaicīgi taču brauktu ar vienu no auto, nevis abiem? Kāpēc lai būtu pilnākas?

solaris 1.novembris 2020 15:55
3 4 Atbildēt

Pilnākas stāvvietas kļūtu tāpēc, ka pilsētā būtu vairāk automašīnu, ja katrs muļķis iegādāsies vismaz divas, nevis vienu. Tiešām tik grūti saprast?

Vai arī reliģiskā pārliecība traucē domāšanas procesam?

Gm 1.novembris 2020 16:04
4 0 Atbildēt

Ko nozīmē katrs muļķis?

Drīzāk jau muļkis ir tas kurš nevar atļauties iegādāties jau teslu, vai vairākus auto....

solaris 1.novembris 2020 15:52
4 5 Atbildēt

Manuprāt, par braukšanu pilsētā ar velosipēdu vajadzētu maksāt ikmēneša nodokli desmit minimālo mēnešalgu apmērā.

Tu tā nedomā? Bet es tā domāju. Gan jau vēl kāds autovadītājs tā domā. Un autovadītāju ir vairāk, nekā velosipēdistu pilsētā. Tātad, demokrātiski ieviešam attiecīgu nodokli.

Nu, lūk, ja jau - kā tu iesaki - ieviešam sabiedrība pārvaldi piespiedu kārtībā, tad piespiežam visus velosipēdistus maksāt tādu nodokli. Un tad arī velosipēdisti strauji kļūtu gudrāki un izlemtu, ko viņiem vajag vairāk...

Jauki. Beidzot atbrīvotos ielas no traucējošajiem velosipēdistiem.

Šis piemērs bija par to, cik tava vēlme pēc piespiedu kārtības ir derdzīga. Brauc uz Ziemeļkoreju, ja nepatīk te pastāvošā kārtība!

detektors 1.novembris 2020 17:43
4 2 Atbildēt

Jūtu saniknotu autobraucēju))) Viss jau būtu labi, ja pasaulē būtu izdevies organizēt kaut cik OK pilsētas satiksmi bez privātā transporta ierobežošanas. Visās jelcik lielās pilsētās privātie auto tiek pieciesti un ierobežoti. Kā autovadītājam man tas nepatīk, kā gājējs es to labi saprotu. Ja auto daudzums netiktu regulēts ar maksas stāvvietām un nodokļiem, ielas vispār nebūtu izbraucamas. Tāpēc arī dod prioritāti sabiedriskajam un velo kā mazākajam ļaunumam neatkarīgi no autovadītāju vēlmēm un cerībām. Lai pilsētā katram būtu pa auto, pilsētām (vai priv. transportam) būtu jābūt pilnīgi citādākām kā tagad.

Un nevajag trakot, gājējiem un velobraucējiem ir tādas pašas tiesības uz telpu pilsētā. Autobraucēji nav priviliģētāki tikai tāpēc, ka auto ir lielāks un cietāks. Ne velti CSN nosaka, ka velobraucējs var braukt pa brauktuvi (ar dažiem nosacījumiem) jo arī viņš ir pilsētas iedzīvotājs un nodokļu maksātājs. Celi ir pārāk dārgi, lai tos uzbūvētu par benzas akcīzes nodokli, to argumentu vispār var sarullēt un likt malā.

imzz 1.novembris 2020 15:33
1 0 Atbildēt

Izskatās , ka daudzi noilgojušies pēc PSRS. Es tad kādu laiku strādāju plānā galdiņa urbēju kantorī, resp. projektēšanas institūtā, un tur uz apm. 60 cilvēkiem reizi 3 gados piešķīra "tiesības iegādāties" vienu (!) auto. Lūk, cik laba kārtība bija.

beidz... 1.novembris 2020 17:59
3 0 Atbildēt

PSRS tu brauktu smirdīgā, aukstā Ikarusā un neapspriestu kompaktu individuāla transpotlīdzekli, jo prātotu vai šodien resora ēdnīcas šnicelē atkal maizes būs vairāk par gaļu....

Palaidniex 2.novembris 2020 10:12
1 0 Atbildēt

Velobraucējiem arī derētu numurzīmes, vadītāja apliecību un OCTA.

! 2.novembris 2020 18:15
0 1 Atbildēt

Dream on! Kāpēc nepieminēji ceļa nodokli, velonīdēji to arī piesauc!

... 1.novembris 2020 15:32
2 0 Atbildēt

Sāksim ar to, kas tas reāli nav auto, bet 4riteņu mopēds ar jumtu. Ja cena tādam brīnumam būtu daži tukstoši, varētu kaut kam derēt. Bet baidos, ka cena būs daudz dārgāka...

atrabotka 1.novembris 2020 15:37
1 0 Atbildēt

Būs labs, kad šitāds verķis pa trotuāru pretī nāks

vienkārši! 1.novembris 2020 17:48
1 1 Atbildēt

Ja lielai daļai ielu pārzīmētu joslas tā, ka var braukt tikai ar šaurajiem auto, daudzi elementāri izvēlētos šos auto lai brauktu ātrāk, nevis stāvētu sastrēgumos ielās, pa kurās lielie auto var braukt, teiksim, pa vienu joslu.

Vai divu joslu (katrā virzienā) ielu sadala - viena josla lielajiem auto, otrā - šaurajiem un tie var braukt 2 blakus, tādas korķis iet uz priekšu 2x ātrāk vai pat neveidojas.

Un ja atļauj mazajiem braukt pa plato joslu pa 2 blakus, bet lielajiem neļauj braukt pa šaurajām joslām - cilvēki paši taisītos vaļā no lielauto un pirktu šauros pilsētas kulbvāģus.

solaris 1.novembris 2020 17:59
2 5 Atbildēt

Viss ir vēl vienkāršāk. Ja visām ielām uzliktu aizliegumu braukt ar velosipēdiem un tamlīdzīgiem mazgabarītiem, tad daudzi elementāri izvēlētos braukt ar normālu auto vai sabiedrisko, nevis traucētu normālai satiksmei ar velosipēdiem.

Un ja atļauj pa ietvēm iet tikai gājējiem, cilvēki paši taisītos vaļā no velosipēdiem un ietu tikai kājām pa ietvēm.

hm... 1.novembris 2020 18:05
0 0 Atbildēt

Tā tas būtu, ja tu dzīvotu autoritārā valstī.

Tikpat labi tajā ministra brālēns, kas ikdienā brauc ar hammeru un ienīst mazos auto, aizliegtu braukt pilsētā ar vieglajiem auto un atļautu braukt, sākot ar pikapiem. Ko nu?

solaris 1.novembris 2020 18:02
1 4 Atbildēt

Vai divu joslu (katrā virzienā) ielu sadala - viena josla tikai normālām automašīnām un sabiedriskajam, otrā - tikai normāliem auto un sabiedriskajam, tad visi brauks 2x ātrāk, nekā būtu ar velosipēdu, turklāt bīstamība velosipēdistiem pat neveidojas.

nu 1.novembris 2020 18:08
1 1 Atbildēt

Ja aizliegtu braukt ar vieglajiem pa pilsētu, tad visi brauktu ar sabidrisko un velo un sastrēgumu vispār nebūtu. Ko tu saki par to?

Pieņem domu, ka laiki ar vienu cilvēku audi100 izmēra auto ar lielu motoru aiziet pagātnē))

solaris 1.novembris 2020 18:21
7 6 Atbildēt

Pieņem domu, nemitīgais niku mainītāj, ka "kritiskās masas" velobrauciens ir ļoti rupja CSN pārkāpšana, klaja bezkaunība un nihilisms, kas sakņojas tizlā velosipēdistu augstprātībā un aprobežotībā.

Tikpat lielā aprobežotībā, kā to cilvēku, kuri elektroauto 'ekoloģiskās pēdas nospiedumā' neiekļauj to ražošanu, bet norāda tikai uz izplūdes gāzēm.

Un tikpat lielā aprobežotībā, kā to cilvēku, kuri vēlas sabiedrības pārvaldē ieviest piespiedu kārtību (jo nekad nav savā dzīvē redzējuši, kā tas ir).

Laiki tiešam mainās. Ja XX gs sākumā progress bija pāriešana no zirga pajūgiem uz velosipēdiem, bet vēlāk no velosipēdiem uz mopēdiem, tad XXI gs sākumā progresu raksturo idejas par lidojošiem auto. Nevis atgriešanās pie mopēdiem (ar elektromotoru un virsbūvi). Ar spriedelēšanu par "laiki mainās" labāk nodarbojies sev līdzīgi domājošo veloderastu vidū pie smūtija glāzes, jo tavu izteicienu loģika ir pārāk virspusēja.

Hihis 1.novembris 2020 19:19
4 2 Atbildēt

Kad argumenti beidzas, sākas veloderastu un smūtiju piesaukšana. Viss ar tevi skaidrs))

solaris 1.novembris 2020 19:23
1 5 Atbildēt

Kur tu redzi, ka man argumenti beigušies?

Tev gan nekādu citu argumentu, izņemot tāda tipa, kā "ja aizliegtu", nav nemaz bijuši.

Jaunais 2.novembris 2020 9:08
2 0 Atbildēt

Nevajag jau tā brukt virsū velobraucējiem. Saprotu, ka trešā daļa no viņiem uzvedās, kā ceļa karaļi, bet visi tādi nav. Pats braucu, gan ar velo, gan ar auto. Arī daļa autobraucēji iedomājas, ka velo var nest nost. Mani savukārt vairāk tracina tie velobraucēji, kas tumšajā laikā (sevišķi tumsā un lietū) brauc bez jebkādiem atstarotājiem un lampiņām. Tāda sajūta, ka šiem dzīvība loterijā vinnēta.

Palaidniex 2.novembris 2020 10:20
3 0 Atbildēt

Tos velosipēdistus, kuri ikdienā brauc arī ar auto, satiksmē ir grūti pamanīt, jo tie brauc droši, un neizceļās ar stulbiem manevriem, bet, kad tādu pamani, tad uzreiz ir skaidrs, ka tas brauc arī ar transportlīdzekli, kam ir nepieciešama vismaz kaut kāda transportlīdzekļa kategorijas vadīšanas apliecība, jo rīcība, manevri un lēmumi ir skaidri, saprotami un droši.

Vanabī ceļa velokaraļi, ar īpatnējo izpratni par CSN vai pat saviem , nekur nerakstīajiem CSN, acīs lec momentā. Un manevri ir kaskadieru, vai nemirstīgo kalniešu cienīgi. Tas nu ir fakts. Un tad vēl ir bailīgie un vai to velorastu iedrošinātie, kas paši neapjēdzot sevi pakļauj briesmām.

lauķis 2.novembris 2020 11:31
0 0 Atbildēt

ja aizliegtu vieglos,tad būtu sabiedriskais sastrēgums

es brauktu 2.novembris 2020 11:29
0 0 Atbildēt

kopā ar portfeli vai kopā ar pudeli.

Krotow 2.novembris 2020 12:55
0 1 Atbildēt

Vienam (pie)pilsētas braucējam šāds verķis derēs. Diviem jau būs problēmas aizbraukt uz veikalu iepirkties. Ar ģimeni kopā izbraukt gan nesanāks. Un mantas aizvest nevarēs. Tāds nišas produkts - jau atkal.

Izskatās ka šī brīža kurss ir pilsētās aizliegt braukt ar privāto auto pavisam. Un iespējams ka ne tikai pilsētās. Atpakaļ komunistu valdīšanas laikos, kur privāto auto varēja nopirkt tikai sagaidot atļauju. Vai arī iemaksājot apaļu ciparu ķepā savam augstākajam bosam vai arodbiedrības vadītājam. Tiesa šoreiz nāksies maksāt vairāk, jo ir arī pilsētas dome un dienesti. Tiesa, pilsētā esošās iestādes un vietas kļūs arvien mazāk apmeklētas, jo tām objektīvi netiks klāt.

Pļurkt 2.novembris 2020 16:56
0 2 Atbildēt

Konservu bundžu cienītājiem kā reiz!!

imzz 2.novembris 2020 18:09
1 1 Atbildēt

Tas ir kvadricikls ar virsbūvi. Jādomā, poļi cenšas ieinteresēt kādu lielāku ražotāju, lai tas viņus nopērk.

Renault Twizy, kas ir līdzīgs, dabūja tikai 2/5 Whatscar. Šiem biznesa niša vairāk piemērota Rietumeiropas mazpilsētām, kā pie mums.

Twizy cena ir apm. 8000-13000 EUR. Es domāju, ja kāds mēģinās tādus aparātus pārdot pie mums par šādiem cipariem, tad biznesa rezultāts nebūs spīdošs.

Opis 3.novembris 2020 0:01
0 0 Atbildēt

Varēja būt. Hibrīda,jeb paredzēt ģenerātoru iebūvētu,lai varētu ilgāku laiku būt neatkarīgam no elektrotīkla (vieglāka ziemas ekspluatācijā)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 4

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti