Visi komentāri - Audi izmēģina „putekļu sūcēja” funkciju

Audi izmēģina „putekļu sūcēja” funkciju 10

 

Foto: Audi

iAuto | 16.oktobris 2022 12:53

Audi elektriskais krosovers e-Tron, kas aprīkots ar Urban Purifier tehnoloģiju, spēs attīrīt apkārtējo vidi no kaitīgiem putekļiem un sīkām daļiņām, kas rodas automašīnu ekspluatācijas laikā.

Kopā ar Mann + Hummel speciālistiem izstrādātā Audi tehnoloģija attīra apkārtējo gaisu no putekļu daļiņām, kas rodas bremžu kluču, riepu un ceļa segumu nodiluma rezultātā. Sistēma var darboties divos režīmos: pasīvā un aktīvā, savācot arī citu transportlīdzekļu radītās emisijas. 2017.gadā aizsāktais izmēģinājums ir pilotprojekts, kas darbojas jau četrus gadus un šajā laikā nav konstatēta negatīva ietekme uz transportlīdzekļa darbību pat karstās vasaras dienās vai ātrās uzlādes laikā.

Sākumā Urban Purifier bija milzīga kaste, kas tika uzstādīta uz Volkswagen Passat jumta, taču tagad tas ir salīdzinoši neliela izmēra makrodaļiņu filtrs, kas paslēpts aiz e-tron elektriskā krosovera restes, aizturot putekļu daļiņas ar diametru līdz 10 mikrometriem.

15 procenti filtra sastāvdaļu izgatavoti no pārstrādātiem materiāliem un 60 procenti ir pārstrādājami. Kalpošanas laiks ir tāds pats kā standarta automašīnu filtriem. Ražotājs uzsver, ka šajā laikā Audi Urban Purifier spēj absorbēt aptuveni 15 kilogramus CO₂ ekvivalenta.

Braucot, iekārta darbojas pasīvā režīmā: gaiss tiek filtrēts, vienkārši izlaižot to cauri transportlīdzeklim, savukārt uzlādes laikā var izmantot aktīvo attīrīšanas režīmu, iesūcot apkārtējo gaisu ar ventilatora palīdzību.

Nākotnē Audi un Urban Purifier vēlas sistēmu padarīt vēl efektīvāku. Piemēram, to plānots savienot ar meteoroloģisko staciju sensoriem, bet pasažieri varēs uzzināt, kad sistēma ir ieslēgta un, cik kaitīgo daļiņu automobilis jau savācis.

 
Visi komentāri
 
imzz 16.oktobris 2022 13:35
5 2 Atbildēt

vislabāk savākt putekļus no grantenes ;)

zz-top 16.oktobris 2022 13:43
0 0 Atbildēt

jā, kaitīgo daļiņu filtra piepildīšanas vērotāji salonā būs sajūsmā par tik ātru iznākumu - pirmajos nissan leaf arī bija līdzīga "vērošanas" funkcija, kur zaļa eglīte monitorā rādīja, cik videi draudzīgi tu brauc.

Purr-i-Freir 16.oktobris 2022 17:11
1 0 Atbildēt

Var pat nebraukt, sēdi un vaktē uz displēja kā šancē putekļsūcis.

Viedoklis 17.oktobris 2022 7:39
1 0 Atbildēt

Kad sunim nav ko darīt, tas olas laiza. Vai tiešam EV ir sasnieguši tādu pilnību, lai konstruktori varētu nodarboties ar visādām figņām?

MMX 17.oktobris 2022 8:51
2 0 Atbildēt

EV nav sasnieguši pilnību un acīm redzot priekšā stāvošie izaicinājumi (problēmas) ir pārāk sarežģīti lai tos tuvākajā laikā atrisinātu, attiecīgi tiek konstruētas šadas figņas, lai būtu, ko salona bukletos likt. Kaut kā tak tam loham jājūtas labi par sevi ja viņš pēk mašīnu stipri tuvu 100K, kuras tehniskās īpašības ir švakākas par loha rīcībā esošo 2 gadus veco džipu. Tā teikt - nekas personīgs, tikai bizness.

Kanibaals 17.oktobris 2022 15:57
0 0 Atbildēt

>kuras tehniskās īpašības ir švakākas par loha rīcībā esošo 2 gadus veco džipu

Piemēram kādas tad ir tās švakās īpašības? Nav stūre un pedāļu?

MMX 17.oktobris 2022 16:35
6 1 Atbildēt

1. Nobraucamais attālums ar vienu uzlādi - e-tron gadījumā 320km reālais, konkurentiem no Tesla, BMW un Mercedes ir vairāk (450+), Q5 ir stipri vairāk),

2. Automašīnas svars - 2,7t pret 1,8t Q5 gadījumā ar visām no tā izrietošajām tehniskajām sekām. Saprotu, ka elektromobīlim akumulatori jāved, bet konkurenti tajā pašā svara kategorijā brauc tālāk, no kā izriet, ka līdzi tiek vadāts daudz neefektīvas masas. Šajā punktā ietveras arī svara/paātrinājuma/ātruma saistība - jā, etron ir dinamiskāks, kā Q5, par to nav šaubu, bet Q5 dinamiskā tempā var pārbraukt pāri pus Vācijai neraustoties par baterijas līmeni. Lieka masa pie zemas akumulātora ietilpības ātrāk izsūc minēto akumulatoru.

Man nav nekas pret elektroauto vai pedāļu skaitu tajos, es ļoti labi saprotu, ka tā ir nākotne, bet ciest nevaru, kad premium auto ražotājs tehnisko parametru uzlabošanas vietā sāk risināt kaut kādas safantazētas problēmas. Itkā jau liekas, kas tur sevišķs, lai jau AUDI ņemās, problēma tik tajā, ka ja tas joks aizies, tad ideju paķers arī citi ražotāji un ietilpīgāku un/vai vieglāku akumulatoru vietā krāmēsim papildus filtrus.

Otra lieta, kas mani sajūsmina šajā reklāmrakstā, ka nekur nav minēta filtra cena - ja pareizi saprotu AUDI pircējs ar šādu fīču tiks iepazīstināts ikgadējās apkopes laikā.

Krokodils 17.oktobris 2022 10:08
0 0 Atbildēt

Mūsu valstī jau noderīga lieta. Savādāk Latvijā ceļu uzkopšana ir atstāta dabas līmenī. Daba pati noskalos un aizpūtīs visu ko vajag un ko nevajag.

Pirms 5 gadi vienu vasaru piestrādaju Vācijā, vupertālē, tur ik rītu braukāja ceļu tehnika un veica slapjo ielu tīrīšanu, pat dienās, kad lija lietus. Tur autiņu nomazgā, novasko un pat ar visu lietu autiņš mierīgi smuki spīd un ir tīrs nedēļu.

Pie mums.. Iztērē bezmaz vai 10€ par kaut kādu luksusa nano vaska mazgāžnu, autiņš spīd, izbrauc cauri Rīgai kamēr kaut kas krīt no gaisa un mašīna ir dubļaina it kā pabijis laukos.

Tak apskatās uz ceļmalu vai krustojumos vidus joslā, īpasi 'stabiņu' salās - smilts kārta paris cm biezumā un neviens nav vācis kopš pagājušā pavasara!

650 17.oktobris 2022 14:33
0 0 Atbildēt

Ar to nav iespējams cīnīties un neviens lohiem nestāstīs- ar ko īsti te kaisa un kāpēc viss tas uzkaistītais draņķis gadiem ilgi netiek pienācīgi savākts.Te nav nekāda Austrija, kur ziemā pus dienu var braukt un mašīna tīra.Lohiem ir jājūtas atbilstoši.Stabiņi tāpēc jau ir domāti, lai tos šmuces avotus saglabātu augu gadu.

Un kas vispār ir tas melnais kurpjusmērei līdzīgais zaņķis, ar kuru ,sākot jau no Polijas, pārklājas viss pa ceļu braucošais.

Daļnobojs 17.oktobris 2022 17:47
1 0 Atbildēt

Mjā, kad esi nobraucies nav slikti piestāt pie "sūcējām". Nav ja kā ar elektrisko, bet arī nekādas vainas!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti