Jaunākais pētījums: Elektroautomobiļi deg retāk, taču tos grūtāk nodzēst - iAuto

Jaunākais pētījums: Elektroautomobiļi deg retāk, taču tos grūtāk nodzēst 12

 
iAuto | 27.augusts 2023 8:43

Jauns pētījums, ko veikuši Āhenes (Vācija) universitātes speciālisti liecina, ka elektriskie transportlīdzekļi aizdegas retāk, taču tos ir grūtāk nodzēst.

Par to raksta vācu izdevums Auto Medienportal, kas atsaucas uz Āhenes universitātes "E-Mobilitātes komponentu ražošanas inženierijas" (PEM) katedras jaunāko pētījumu, kas apkopots grāmatā un izdots arī angļu valodā.

Saskaņā ar 16 lappušu garo publikāciju elektrisko transportlīdzekļu atteices rādītājs svārstās no 0,9 līdz 1,2 uz 10 000 šādu automašīnu, salīdzinot ar 7,3 ugunsnelaimēm klasisko iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļiem.

"Kad litija jonu akumulatori termiski izplūst, izdalās ievērojami mazāk enerģijas nekā ar atbilstošu benzīna tvertni, taču no tā izrietošo akumulatora ugunsgrēku ir daudz grūtāk nodzēst," saka PEM vadītājs profesors Ahims Kampkers.

Šādas "termiskās izplūdes" rodas, ja akumulatora šūna rada vairāk siltuma, nekā spēj izkliedēt, ko var izraisīt elektriski, mehāniski vai termiski bojājumi, kā arī piesārņojums un ražošanas defekti. Kad tiek sasniegts noteikts temperatūras slieksnis, izplūde kļūst neapturama un uzkrātā enerģija tiek atbrīvota siltuma un degošu gāzu veidā.

Saskaņā ar dokumenta autoru teikto, akumulatoru drošības izaicinājums ir visos šūnu un akumulatoru bloku konstrukcijas līmeņos, tādēļ zinātnieki šobrīd strādā pie siltuma izplatīšanās novēršanas sistēmas, piemēram, izmantojot speciālas barjeras. Vēl viens veids, kā novērst šādas izplūdes, ir īpašu maršrutēšanas un ventilācijas veidu iekārtošana.

Pilnībā ar Āhenes universitātes pētījumu var iepazīties, lejupielādējot to no interneta, pirms tam meklētājā ierakstot: „Herausforderungen und Lösungen in der Batteriesicherheit”.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
1984 27.augusts 2023 13:19
9 2 Atbildēt

Pētījuma un publikācijas mērķis ir pārliecināt Pilsoni Parasto Pelēko par elektroauto pārākumu. Tāpēc tiek ņemts viens parametrs

es 27.augusts 2023 9:09
5 1 Atbildēt

Kautkāda tufta! Nekur nefigurē auto vecums. Cik gadījumu ir 1 gadu veciem un 10 -gadīgiem auto? Statistikas vispār nav. Cik bieži aizdegās stāvošs auto? CIk bieži problēmu ir izraisījis lietotāja līkrocīgs tjūnings? Padojmu laikā tādus "pētījumus" taisīja teķī pirmajā kursā. Un tad vēl pa kaklu dabūja.

.... 27.augusts 2023 9:34
5 2 Atbildēt

Diezgan loģiski mazāk elektro auto, mazāk aizdegas😃

Vajag pagaidīt 10 gadus, kad vietējie elektriķi garāžu kooperatīvos būs apguvuši to "remontu"

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Renault 5 ir elektro auto ar odziņu, braucot gribas smaidīt un izsaka komplimentus (+ FOTO) 2

Dizains ir patiesi izdevies, visi tā elementi ir orģināli. Braucot jūtams labs komforta līmenis, neskatoties uz to, ka auto nav liels Lasīt vairāk

 

Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO) 7

Aprīļa beigās Neste degvielas stacijā viesojās vairāku automašīnu karavāna, kas ir daļa no Tour d'Europe jeb Eiropas tūres iniciatīvas, kas demonstrē degvielas no atjaunīgiem resursiem. Lasīt vairāk

 

iAuto motocikla tests: No bezceļiem līdz pilsētai ar “Ducati Multistrada V2” (+ VIDEO) 6

Jaunais “Multistrada V2” modelis ir apvienojis veiktspēju, komfortu un tehnoloģiskos jauninājumus vienā pārdomātā un praktiskā iepakojumā, kas paredzēts gan garākiem ceļojumiem, gan ikdienas braukšanai pilsētā. Lasīt vairāk

 

Koenigsegg Jesko Absolut ar diviem jauniem rekordiem

Zviedru hiperauto savam itin garajam rekordu sarakstam pievienojis vēl divus jaunus ierakstus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti