Rumānija autoražotājs iepazīstinājis ar trešās paaudzes Duster, kas pārdošanā dīleru centros nonāks 2024.gada pavasarī.
Jaunais Duster ir izgatavots uz CMF-B platformas, ko izmanto arī Jogger un Sandero. Izmēros jaunais modelis tikpat kā nav mainījies, vien augstumā sarucis par 37 mm, bet riteņu bāzei zaudēti 16 mm. Toties bagāžas nodalījums tagad uzņem 472 litrus (iepriekš tam 445 l), salons kļuvis plašāks, bet jumta bagāžnieks iztur 80 kg. Atkarībā no versijas Duster klīrenss sasniedz 209 – 217 mm, turklāt spriežot pēc nekrāsotās plastmasas aizsargiem, kas izgatavoti ar 20% pārstrādāta materiāla piejaukumu, Duster nebaidīs arī skarbāki pieskārieni savam korpusam.
Jaunā Duster bāzes versija vēl tiek aprīkota ar analogajiem instrumentiem, kamēr visi pārējie varianti jau bauda ciparu tehnoloģijas priekšrocības, ieskaitot 10,1 collu centrālo ekrānu, kas pagriezts 10 grādu leņķī attiecībā pret vadītāju. Salonā izceļas arī nedaudz no augšas un apakšas saplacinātā stūre, alumīnija dekori un automātiskās pārnesumkārbas selektors viduskonsolē. Konservatīvākiem pircējiem patiks, ka funkciju izvēle uz stūres var pārvaldīt ar pogām nevis slidinoties pa skārienvirsmām.
Jaunais Duster būs pieejams ar trim dzinējiem. Duster TCe 130 apvieno 1,2 litru trīscilindru turbo agregātu ar 48V Mild Hybrid tehnoloģiju un priekšējo vai visu riteņu piedziņu. 130 Zs jaudīgais motors ir komplektēts ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu.
Duster 140 Hybrid (no Jogger Hybrid) izmanto 1,6 litru četrcilindru motoru apvienojumā ar elektromotoru un starterģeneratoru nodrošinot 140 ZS, bet transmisijas lomu pilda Multi-Mode automātiskā kārba ar četrām pakāpēm iekšdedzes dzinējam un divām elektromotoram. Trešā motoru izvēle ir Duster Eco-G 100, ko var darbināt ar benzīnu vai autogāzi, panākot kopējo nobraukumu ar vienu uzpildi līdz 1300 km.
Dīzeļdzinēji jaunajam Duster vairs nav paredzēti, tāpat kā pilnībā elektrisks variants.
smuks sanācis. Žēl tik ka dīzeļa nav. Varēsim barot arabu šeihus atkal. Bet nu vismaz ir gāzes variants. Bet priekš kam tas telefona turētājs
Dīzelis ir pilnīgi nevajadzīgs smirdīgs hlams, ja tiek piedāvāta hibrīda versija.
Dīzelis ir smerdeļa obligātais atribūts. Es vēl saprastu tos, kas katru dienu braukā Rīga-Ventspils un vakarā atpakaļ. Bet tak dīzeļus pērk elementārākie feniņdrāzēji, kas brauc labi ja simts km dienā. Velosipēda attālums, jptvmķ.
100km dienā ir 36000 km gadā. Tāds sīkums va ne, ja uz katriem simts km var ietaupīt 3-5€
Hibrīds ir ekvivalents dīzelim patēriņa ziņā. Toties nesmird, nodoklis ļoti mazs.
Kā Hibrīds var būt ekvivalents dīzelim ? x ja pēc 100k uz šosejas, tas ir parasts benzīna auto ar atbilstošu patēriņu. Pilsētā, jā, bet ne uz lieliem gabaliem vai mežā.
Ja tiešām brauc tos 100 km dienā katru dienu, brīvdienas un svētku dienas ieskaitot, dīzelis būtu derīgs.
Tomēr, ja pajautā google, cik vidēji eiropietis dienā nobrauc, tad atbilde ir:
Lai gan ES arī uzrāda tādas pašas tendences, ka gadā nobrauktais attālums samazinās no 13 200 km 2000. gadā līdz 12 000 km 2018. gadā. Tādējādi vidējais ikdienas nobraukuma attālums ir 32,9 km. ES ietvaros Itālijas iedzīvotāji katru dienu nobrauc vismaz 25,8 km, bet Austrija – 37,7 km dienā.
Mans dizelis xc 2012 ir 0.01...dumibaparadi man tadu pasu vecu hibridu kam bus tads pa
Tad tev jābrauc ar malkas ģenerātoru!😂