Dacia prezentē jauno Duster; pārdošanā no 2024.gada pavasara 23

 
iAuto | 29.novembris 2023 15:11

Rumānija autoražotājs iepazīstinājis ar trešās paaudzes Duster, kas pārdošanā dīleru centros nonāks 2024.gada pavasarī.

Jaunais Duster ir izgatavots uz CMF-B platformas, ko izmanto arī Jogger un Sandero. Izmēros jaunais modelis tikpat kā nav mainījies, vien augstumā sarucis par 37 mm, bet riteņu bāzei zaudēti 16 mm. Toties bagāžas nodalījums tagad uzņem 472 litrus (iepriekš tam 445 l), salons kļuvis plašāks, bet jumta bagāžnieks iztur 80 kg.  Atkarībā no versijas Duster klīrenss sasniedz 209 – 217 mm, turklāt spriežot pēc nekrāsotās plastmasas aizsargiem, kas izgatavoti ar 20% pārstrādāta materiāla piejaukumu, Duster nebaidīs arī skarbāki pieskārieni savam korpusam.

Jaunā Duster bāzes versija vēl tiek aprīkota ar analogajiem instrumentiem, kamēr visi pārējie varianti jau bauda ciparu tehnoloģijas priekšrocības, ieskaitot 10,1 collu centrālo ekrānu, kas pagriezts 10 grādu leņķī attiecībā pret vadītāju. Salonā izceļas arī nedaudz no augšas un apakšas saplacinātā stūre, alumīnija dekori un automātiskās pārnesumkārbas selektors viduskonsolē. Konservatīvākiem pircējiem patiks, ka funkciju izvēle uz stūres var pārvaldīt ar pogām nevis slidinoties pa skārienvirsmām.

Jaunais Duster būs pieejams ar trim dzinējiem. Duster TCe 130 apvieno 1,2 litru trīscilindru turbo agregātu ar 48V Mild Hybrid tehnoloģiju un priekšējo vai visu riteņu piedziņu. 130 Zs jaudīgais motors ir komplektēts ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu.

Duster 140 Hybrid (no Jogger Hybrid) izmanto 1,6 litru četrcilindru motoru apvienojumā ar elektromotoru un starterģeneratoru nodrošinot 140 ZS, bet transmisijas lomu pilda Multi-Mode automātiskā kārba ar četrām pakāpēm iekšdedzes dzinējam un divām elektromotoram. Trešā motoru izvēle ir Duster Eco-G 100, ko var darbināt ar benzīnu vai autogāzi, panākot kopējo nobraukumu ar vienu uzpildi līdz 1300 km.

Dīzeļdzinēji jaunajam Duster vairs nav paredzēti, tāpat kā pilnībā elektrisks variants.

Foto: Duster

 
Visi komentāri
 
Nu 29.novembris 2023 15:31
20 7 Atbildēt

smuks sanācis.  Žēl tik ka dīzeļa nav. Varēsim barot arabu šeihus atkal.  Bet nu vismaz ir gāzes variants.  Bet priekš kam tas telefona turētājs

anonimikis 29.novembris 2023 20:37
17 18 Atbildēt

Dīzelis ir pilnīgi nevajadzīgs smirdīgs hlams, ja tiek piedāvāta hibrīda versija.

0pis 29.novembris 2023 22:52
11 8 Atbildēt

Dīzelis ir smerdeļa obligātais atribūts. Es vēl saprastu tos, kas katru dienu braukā Rīga-Ventspils un vakarā atpakaļ. Bet tak dīzeļus pērk elementārākie feniņdrāzēji, kas brauc labi ja simts km dienā. Velosipēda attālums, jptvmķ.

Nu 29.novembris 2023 23:30
13 5 Atbildēt

100km dienā ir 36000 km gadā.  Tāds sīkums va ne, ja uz katriem simts km var ietaupīt 3-5€ 

anonimikis 30.novembris 2023 0:08
0 7 Atbildēt

Hibrīds ir ekvivalents dīzelim patēriņa ziņā. Toties nesmird, nodoklis ļoti mazs.

Nu 30.novembris 2023 10:37
6 0 Atbildēt

Kā Hibrīds var būt ekvivalents dīzelim ? x ja pēc 100k uz šosejas, tas ir parasts benzīna auto ar atbilstošu patēriņu.  Pilsētā,  jā, bet ne uz lieliem gabaliem vai mežā.

imzz 30.novembris 2023 1:42
4 0 Atbildēt

Ja tiešām brauc tos 100 km dienā katru dienu, brīvdienas un svētku dienas ieskaitot, dīzelis būtu derīgs.

Tomēr, ja pajautā google, cik vidēji eiropietis dienā nobrauc, tad atbilde ir:

Lai gan ES arī uzrāda tādas pašas tendences, ka gadā nobrauktais attālums samazinās no 13 200 km 2000. gadā līdz 12 000 km 2018. gadā. Tādējādi vidējais ikdienas nobraukuma attālums ir 32,9 km. ES ietvaros Itālijas iedzīvotāji katru dienu nobrauc vismaz 25,8 km, bet Austrija – 37,7 km dienā.

Mike 19.februāris 2024 17:58
0 0 Atbildēt

Mans dizelis xc 2012 ir 0.01...dumibaparadi man tadu pasu vecu hibridu kam bus tads pa

Ni 4.decembris 2023 20:05
0 0 Atbildēt

Tad tev jābrauc ar malkas ģenerātoru!😂

Laaciz 29.novembris 2023 18:36
3 2 Atbildēt

Dizains tiešām labs padevies! Pareizs lēmums bija izmantot topošā Bigster dizaina konceptu jaunajā Duster. Interesanti kāda būs cena?

DD 29.novembris 2023 19:24
4 1 Atbildēt

Vācieši saka, ka bāzes versijā zem 20 000 eiro.

es 29.novembris 2023 19:57
2 2 Atbildēt

Latvijas armijai kāreiz būtu! Nah tos dārgos Subaru un Hilux?

Krotow 29.novembris 2023 20:52
4 0 Atbildēt

Klau, sākumā notestējiet šo pa laukiem un grāvjiem. Lai saprastu vai ir labāks par Hilux vai kā.

es 29.novembris 2023 21:19
6 4 Atbildēt

Militārā policija pavada uz 70 braucošus drotus. Priekš kam viņiem turbo subaru?

0pis 29.novembris 2023 22:54
2 2 Atbildēt

Dupsteris atgādina kādu jau redzētu japāni. Un tas ir labi.

650 30.novembris 2023 1:41
1 4 Atbildēt

Pirmajā bildē no priekšas tīri glīts.Bet nu kāds LOgHS viņam (tam) to pakaļu zīmēja.Un tos loha diskus.Un kam tajā aizmugures arkā tā mega šķirba virs riteņa.Kaķis tur kāps gulēt, vai mošk kāds mega Tītars?

Vernons 30.novembris 2023 9:25
4 2 Atbildēt

Būtu kāds normāls dzinējs(4 cilindru),vai dīzelītis. Būtu nopircis. Tagad spiests braukt ar Octavia.

ezis71 30.novembris 2023 10:03
3 2 Atbildēt

Tiešām,priekš kam tur telefona turētājs?

Xiaomi 30.novembris 2023 10:21
3 2 Atbildēt

Tev nav telefona?

Vācu 30.novembris 2023 10:39
3 0 Atbildēt

bildēs var redzēt,  ka to par laimi var noņemt 

imzz 30.novembris 2023 11:07
1 0 Atbildēt

Visi sajūsmā, ko ;) No ārpuses smuks, korekts dizains, var piekrist. Bet pēc parametriem ergonomika diez kāda nav. "vien augstumā sarucis par 37 mm". Ka tikai tas 3.7 cm nav uz salona augstuma rēķina, kas Dusteram tāpat nav nekāds dižais. headroom 900, kamēr visiem konkurentiem, piem. Škoda Karog, Peugeot 308, Seat Ateca, arī vecajam Skoda Yeti ir 1000. Whatcar 2023.gada modelim par vadītāja vietas ērtumu dod 2/5 , par šo jaunāko vēl nav ziņu.

Nu 30.novembris 2023 12:18
2 0 Atbildēt

Karoq,  Ateca un 3008 par tādu cenu nenopirksi.  Nu var būt ar 150tkm nobraukumu tikai 

ZZZZ 1.decembris 2023 11:24
1 0 Atbildēt

Auto ir kaut kas inovatīvs. Piem telefona turētājs. Tādi lego universāli klucīši tur vairāki pa salonu izvietoti. Un opcijā tiem var uzspraust somu, lukturiti, kapholderi uc lietas 👍. Arī nepieciešamās pogas, atstātas fiziskās. Piem kondic, kad brauc kalnā, vai cita slodze, to var momentā atslēgt. Citiem planšetē jābaksta vairākas reizes, kas nav forši. Tie bump plastmasi ar palielinātu nodiluma izturību, praktiski. Var krūmus forsēt. Konkurenti saturās...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Ķīnas BYD pārdod hibrīdus un e-auto par 10 000 eiro, VW un Toyota prasa nedaudz vairāk 3

Ķīnas tirgū šobrīd izvērsusies bezkompromisa cīņa starp vietējo ražotāju BYD, kā arī Volkswagen un Toyota. Lasīt vairāk

 

Latvijas lietoto auto TOP-3 2023. gadā: BMW, Volvo, Volkswagen 5

Pērn Latvijā lietoto vieglo pasažieru automobiļu reģistrāciju skaits ir krities par 2,6%, salīdzinot ar 2022. gada rādītājiem. Savukārt pirktākais zīmols lietotu auto tirgū saglabājās BMW, otrajā pozīcijā atstājot “Volvo”, bet trešajā - “Volkswagen” markas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Polijas lauksaimnieki plāno bloķēt automaģistrāli pie Vācijas robežas 5

urpinot protestus pret Eiropas Savienības (ES) lauksaimniecības politiku, Polijas lauksaimnieki plāno no svētdienas bloķēt galveno automaģistrāli, kas ved pāri Vācijas robežai. Lasīt vairāk

 

Jautājumā par elektrovilcieniem Rinkevičs redz pilnu "Pasažieru vilcienu" valdes atbildību 2

Jautājumā par elektrovilcieniem AS "Pasažieru vilciens" valde ir atbildīga par visu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" norādīja Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti