Baltais zvirbulis? - Toyota izstrādās jaunu iekšdedzes dzinēju līniju 19

 

Foto: Toyota

iAuto | 5.februāris 2024 5:16

Toyota Motor vadītājs Akio Tojoda uzskata, ka elektroautomobiļu nozīme ir pārspīlēta un transporta pilnīga pāreja uz elektrību nav panaceja.

2023. gadā Toyota pārdeva 11,2 miljonus transportlīdzekļu un tikai nedaudz vairāk par 100 tūkstošiem jeb nepilns 1 procents no tiem bija pilnībā elektriskas spēka iekārtas.  Šāda statistika liecina par krasi atšķirīgu domāšanu no vairuma autoražotāju, kas nākotni redz tikai un vienīgi bateriju automobiļos.

Ne velti, jo uzstājoties vairāk nekā 200 uzņēmuma menedžeru priekšā, Toyota direktoru padomes priekšsēdētājs Akio Tojoda paziņoja par jaunu lielu projektu iekšdedzes motoru izstrādes jomā.

Pēc Tojoda domām, bateriju elektrisko transportlīdzekļu (BEV) īpatsvars kopējā vieglo automobiļu pārdošanas apjomā nekad nepārsniegs 30 procentus, un šis rezultāts būs robeža neatkarīgi no tehnoloģiju attīstības. Atlikušie 70 procenti tirgus tiks sadalīti starp benzīna modeļiem, hibrīdiem un ūdeņraža auto. Interesanti, ka dīzeļdzinējus Tojoda nepieminēja.

Augstākā līmeņa vadītājs atgādināja, ka uzlādes infrastruktūra joprojām ir tālu no perfektuma un runāja par nepieciešamību nodarbināt miljoniem cilvēku, kas iesaistīti iekšdedzes dzinēju izstrādes un ražošanas sfērā. Viņš uzsvēra, ka BEV transports nav panaceja oglekļa neitralitātes sasniegšanā, it īpaši laikā, kad "miljards cilvēku joprojām dzīvo bez elektrības."

Tajā pašā laikā vairāki autobūves uzņēmumi (Jaguar, Lotus, Aston Martin, Bentley, Buick, Cadillac, Rolls-Royce, Opel/Vauxhall, Volvo u.) ir paziņojuši, ka plāno beigt ar iekšdedzes motoriem komplektētu auto ražošanu tuvāko gadu laikā, daži tos plāno ražot līdz tikai 2030.gadam (Stellantis, Mercedes) vai vēl dažus gadus pēc tam (Audi, Volkswagen). Vienīgais izņēmums no vācu ražotājiem ir BMW, kas nekādus termiņus vēl nav paziņojis.

Eiropas Electric Only stratēģiju kritizē arī vairāki auto nozares eksperti, norādot uz Ķīnas politiku, kur nekas par atteikšanos no iekšdedzes motoriem netiek minēts – kamēr Eiropa visu liek uz vienas kārts, ķīnieši „brauc pa vairākām sliedēm”, aizņem nišas, ko eiropieši atstāj tukšas un raugās, kas viņiem atnesīs lielāku labumu.

Atgādināsim, ka ES likumdošana nosaka, ka automašīnu ar iekšdedzes dzinēju ražošana jāpārtrauc no 2035.gada. 

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
R(8) 5.februāris 2024 11:30
16 1 Atbildēt

Pagajusaja nedela EP klusi un bez lieliem paskaidrojumiem pagarinaja uz nenoteikta laika ieksdedzes dzineju razosanu pec 2035 gada

Onsis 5.februāris 2024 8:01
15 2 Atbildēt

Pareizs lēmums!

WALA 5.februāris 2024 12:01
9 1 Atbildēt

mani nerausta ka jamie smird, uz dīzeļiem balstas pasaules ekonomika ...

un varētu domāt ka tev pa izplūdi nāk "franču smaržas"

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gājējs "nogāž" divus motociklistus (+ VIDEO) 6

Viens no motociklistiem pamana gājēju pie pārejas un sāk bremzēt, taču aizmugurē braucošais tam nav gatavs. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 7

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Mopēds vai velosipēds? (+ VIDEO) 12

Laikam kļūstot siltākam, ielās arvien vairāk parādās arī elektroskrejriteņi un elektromopēdi. Vienlaikus – ar jaunu sparu uzliesmo domstarpības starp šo braucamrīku lietotājiem un kājāmgājējiem. Tikmēr saasinās konkurence arī pašu koplietošanas braucamrīku operatoru vidū. Viens no uzņēmējiem tiek vainots konkurences kropļošanā, sev par labu interpretējot likuma normas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti