Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Baltais zvirbulis? - Toyota izstrādās jaunu iekšdedzes dzinēju līniju 19

 

Foto: Toyota

iAuto | 5.februāris 2024 5:16

Toyota Motor vadītājs Akio Tojoda uzskata, ka elektroautomobiļu nozīme ir pārspīlēta un transporta pilnīga pāreja uz elektrību nav panaceja.

2023. gadā Toyota pārdeva 11,2 miljonus transportlīdzekļu un tikai nedaudz vairāk par 100 tūkstošiem jeb nepilns 1 procents no tiem bija pilnībā elektriskas spēka iekārtas.  Šāda statistika liecina par krasi atšķirīgu domāšanu no vairuma autoražotāju, kas nākotni redz tikai un vienīgi bateriju automobiļos.

Ne velti, jo uzstājoties vairāk nekā 200 uzņēmuma menedžeru priekšā, Toyota direktoru padomes priekšsēdētājs Akio Tojoda paziņoja par jaunu lielu projektu iekšdedzes motoru izstrādes jomā.

Pēc Tojoda domām, bateriju elektrisko transportlīdzekļu (BEV) īpatsvars kopējā vieglo automobiļu pārdošanas apjomā nekad nepārsniegs 30 procentus, un šis rezultāts būs robeža neatkarīgi no tehnoloģiju attīstības. Atlikušie 70 procenti tirgus tiks sadalīti starp benzīna modeļiem, hibrīdiem un ūdeņraža auto. Interesanti, ka dīzeļdzinējus Tojoda nepieminēja.

Augstākā līmeņa vadītājs atgādināja, ka uzlādes infrastruktūra joprojām ir tālu no perfektuma un runāja par nepieciešamību nodarbināt miljoniem cilvēku, kas iesaistīti iekšdedzes dzinēju izstrādes un ražošanas sfērā. Viņš uzsvēra, ka BEV transports nav panaceja oglekļa neitralitātes sasniegšanā, it īpaši laikā, kad "miljards cilvēku joprojām dzīvo bez elektrības."

Tajā pašā laikā vairāki autobūves uzņēmumi (Jaguar, Lotus, Aston Martin, Bentley, Buick, Cadillac, Rolls-Royce, Opel/Vauxhall, Volvo u.) ir paziņojuši, ka plāno beigt ar iekšdedzes motoriem komplektētu auto ražošanu tuvāko gadu laikā, daži tos plāno ražot līdz tikai 2030.gadam (Stellantis, Mercedes) vai vēl dažus gadus pēc tam (Audi, Volkswagen). Vienīgais izņēmums no vācu ražotājiem ir BMW, kas nekādus termiņus vēl nav paziņojis.

Eiropas Electric Only stratēģiju kritizē arī vairāki auto nozares eksperti, norādot uz Ķīnas politiku, kur nekas par atteikšanos no iekšdedzes motoriem netiek minēts – kamēr Eiropa visu liek uz vienas kārts, ķīnieši „brauc pa vairākām sliedēm”, aizņem nišas, ko eiropieši atstāj tukšas un raugās, kas viņiem atnesīs lielāku labumu.

Atgādināsim, ka ES likumdošana nosaka, ka automašīnu ar iekšdedzes dzinēju ražošana jāpārtrauc no 2035.gada. 

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
R(8) 5.februāris 2024 11:30
16 1 Atbildēt

Pagajusaja nedela EP klusi un bez lieliem paskaidrojumiem pagarinaja uz nenoteikta laika ieksdedzes dzineju razosanu pec 2035 gada

Onsis 5.februāris 2024 8:01
15 2 Atbildēt

Pareizs lēmums!

WALA 5.februāris 2024 12:01
9 1 Atbildēt

mani nerausta ka jamie smird, uz dīzeļiem balstas pasaules ekonomika ...

un varētu domāt ka tev pa izplūdi nāk "franču smaržas"

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 5

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 
 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 36

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti