Jaunākā Octavia tiek piedāvāta sedana un universāla modifikācijas, cena Vācijas tirgū sākas no atzīmes 30 730 eiro.
Dažas dienas pēc modeļa virtuālās pirmizrādes Čehijas autobūves uzņēmums Škoda atvēris pasūtījumu grāmatu modernizētās Octavia pircējiem. Feislifta gaitā Octavia tikusi pie pārveidotiem bamperiem un radiatora režģa, kas savienojas ar jaunā dizaina lukturiem. Par papildmaksu pieejami LED Matrix priekšējie lukturi, bet 10 collu Digital Cockpit Plus kokpits un Climatronic divu zonu gaisa kondicionēšanas sistēma tagad ir standarta aprīkojums.
Jaunākās Octavia motoru izvēlē trīs iespējas: sākuma līmeņa dzinējs ir 1,5 TSI 115 Zs agregāts, kas patērē 5,7–5,2 l/100 km apvienojumā ar manuālo 6 pakāpju pārnesumkārbu, bet šī paša dzinēja 150 Zs versija patērē 5,7 - 5,3 l/100 km. Trešā iespēja ir divlitru TDI dīzeļdzinējs ar 150 Zs un 4,8–4,5 l/100 km patēriņu kombinācijā ar 7 pakāpju tiešās pārslēgšanas DSG pārnesumkārbu.
Aprīkojuma komplektācija Octavia Selection (no 30 730 eiro) ietver LED priekšējos lukturus, 17 collu vieglmetāla diskus, ar ādu apvilktu multifunkciju stūri, parkošanās sensorus priekšā un aizmugurē, braukšanas profilu izvēli. Būs arī apsildāmi priekšējie sēdekļi, kruīza kontrole, gaismu un lietus sensori, informācijas un izklaides sistēma ar 10 collu ekrānu, piecas USB-C pieslēgvietas un Wireless Smart Link ērtai mobilā tālruņa savienošanai.
Modeļa Octavia Sportline (no 38 060 eiro) aprīkojumā pazemināta sporta piekare un progresīvā stūrēšana, 18 collu riteņu diski, Sportline emblēmas un speciāli logotipi aizmugures spoileris sedanam vai jumta sliedes universālam. Vēl vienu akcentu piešķir uz zemes no priekšējām durvīm projicētais Škoda uzraksts, kā arī kristālstikla optika aizmugurē ar dinamiskajiem virzienrādītājiem. Aizmugures un aizmugures sānu logi Sportline versijai ir tonēti, tam jāpieskaita īpašs salona noformējums, sportiska stūre, atpakaļskata kamera un jaudīgākais no benzīna motoriem (150 Zs).
Octavia Combi universāls Selection versijā ir par 700 eiro dārgāks, par Sportline universālu jāpiemaksā 800 eiro.
Itkā gribam tikt no dīzeļa vaļā, bet tai pat laikā liekam auto mopēda benzīna dzinējus. 2.0tdi vai 1,5 benzīns? šeit izvēle diezgan skaidra. Šādi turpinot, dzinējs būs jāmaina kopā ar eļļu. Tā teikt: izejmateriāls.
aha, jāņem benzīns.
iet labāk, klusāks, mazāk vibrē, nav jāčakarējas ar dpf, egr, ad blue, nav jāēlpo dīzeļa atgāzes utt.
patēriņa atšķirība tikai ~1l-2l uz 100km, kas atmaksājas tikai, ja brauc kādi 50k km gadā...
Par izturību šiem benzīna motoriem vispār nav jāuztraucas - jau vairāk kā 10 gadus šis motors ir VAG grupas motoru listē kā bāzes variants, visas bērnu slimības novērstas pēc pirmajām paaudzēm, bet arī tie motori savus 300k km brīvi varēja nobraukt.
gan jāčakarējas ar DPF jeb GPF , jo tagad arī visiem jaunajiem benzīna ICE ir kvēpu filtrs, kas mazāks un pilsētā aizsērē ātrāk kā dīzeļa DPF
Tas filtrs ir mazākā bēta, salīdzinot ar adblue kur izejot no ierindas sensoram bačokā ir bačoks pa 500-1500eur jāmaina...
Aizsērēšanu filtram (teorētiski) var mazināt lējot 98 benzīnu, līdzīgi kā dīzelim proDiesel vs Futura (Neste variantā)
Par to kāds dīzelis vairāk kvēpus dod šajā video, beigās uz 46:56 ir tabula ar rezultātiem (tests uz auto kam nav filtra):
www.youtube.com/watch?v=CGS_lmloTGQ
Mopēda motors?! Es nesen izbraucu ar mk5 Golfu, universāli, kurā atrodas šitentā 1.5 priekštecis, 1.4 ar 140 zs. Secinājums - vācu inženieri nullto pirmajā pusē ir ļoti labi pastrādājuši - tas "mopēda motors" pūtienā ieiet ne vēlāk par pusotru štuku un vispār tā mašīna iet ļoti pārsteidzoši labi - vienīgā nianse ka īsa kārba, bet Latvijas apstākļos tas izpaužas tikai tā, ka pa šoseju jābrauc sestajā robā ar 2,4k pulkstenī.
Vēl man nesen sanāca izbraukt ar tā perioda Polo ar 1.4 TDI [trīs cilindri] - nu jā, trīs cilindri dod savu efektu - tur gan pūtiens nāk vēlu, dzīvība sākas ne ātrāk par 2k - būtu interesanti paprovēt esošo 1.0 turbo, sagaidu ka tur nav īpaši labāk.
Tas litra trīscilindrs ir gana traktorīgs-velk jau no pašas apakšas krietni labāk kā 1,5. Arī kopējā performance priekš tilpuma pieņemama- uz bāņa ātrumos ap 140 jutās diezgan ērti saglabājot patēriņu 6-7 litru robežās.