1000 kilometri ar vienu uzlādi – Nio uzsāk jaunā superakumulatora ražošanu 12

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 11.aprīlis 2024 4:46

Ķīnas elektromobiļu ražotājs Nio uzsācis sava superakumulatora sērijveida ražošanu, kas sola vēl nebijušas iespējas elektroautomobiļu īpašniekiem, garāku pārbraucienu cienītājiem.

Ķīnas autoražotājs Nio savu 150 kilovatstundu akumulatoru prezentēja pērnā gada decembrī, taču tagad uzsākta sērijveida ražošana un zināms, ka pirmais modelis, kas iegūs jauno tehnoloģiju ir luksusa sedans Nio ET7.

Akumulators, kas nodrošinās vismaz 1000 kilometru sniedzamību bez papildu uzlādes, apvieno tradicionālo litija jonu tehnoloģiju ar progresīvu cietvielu akumulatoru tehnoloģiju, ko pēta inženieri visā pasaulē. Saskaņā ar ekspertu skaidrojumu, šajās hibrīda šūnās tiek izmantots gan ciets, gan šķidrs elektrolīts, tādējādi uzlabojot akumulatora īpašības un veiktspēju. Ir zināma arī jaunā akumulatora cena – aptuveni 38 000 eiro, kā arī tas, ka ar šādu bateriju aprīkotais Nio ET7 uz 100 km patērē aptuveni 15 kWh.

Nio atklājis, ka jauno akumulatoru iegūs arī 14 viņu jaunie modeļi, kas plānoti tuvākajos gados, turklāt jaunais akumulators ir savietojams arī ar senākiem Nio modeļiem, tajā skatā tiem, kas izlaisti jau pirms pieciem gadiem. Un vēl – arī šo akumulatoru, kad tas iztukšots, varēs ātri nomainīt pret jau uzlādētu speciālajās Nio Swap stacijās.

 

 
Visi komentāri
 
Taxis 11.aprīlis 2024 8:36
6 2 Atbildēt

Tās ātrās uzlādes nekādi nevar saprast. Atbrau ar savu jauno akumulatoru, kuram max 10000km nobraukti, samaina pret takša akumu kam jau 400 000km nobraukti.

0pis 11.aprīlis 2024 9:04
0 0 Atbildēt

"garāku pārbraucienu cienītājiem" - nu tas ir jauns sasniegums mārketinga mākslā))

Atceroties sevi, vienīgais laiks kad man patika sēdēt un braukt, bija 10g. vecumam, pēc tam dzīve kļuva pārāk aizņemta un aizraujoša, lai gūtu baudu no sēdēšanas transportlīdzeklī.

Nez, varbūt es vienkārši pazaudēju saikni ar iekšējo bērnu...a ķīnieši nē.

ZZZZ 11.aprīlis 2024 9:15
0 0 Atbildēt
Malcis 11.aprīlis 2024 9:36
4 1 Atbildēt

Šitā batereja maksā 38 000€ un tie 150kw cena par 1kw ir 253€.

Lielākie ķīniešu elektroauto brendi jau ražo auto ar sodium (nātrija) bateriju vai būvē rūpnīcas šādu auto ražošanai.

Tur 1kw maksā 40€, kas nozīmē piemēram 50 kw baterija maksās 2000€, attiecīgi maza pilsētas auto cena var nolaisties zem 10000€, lai gan ahto ar 50kw LV teritorijā  airs nav nekāds pilsētas auto, vot tas ir īsts game čaņģings. Lēts, pieejams un turklāt sodium bateriju var lādēt daudz vairāk ciklus nekā litiju un arī aukstumā nezaudē savas tik strauji kā litija baterija.

0pis 11.aprīlis 2024 9:42
1 1 Atbildēt

Tas sodas čingčungs nemaksās tik lēti, jo industrija jau ir pieradinājusi lohus pie domas, ka viss maksā tik cik tas maksā. Pat ja ražos lēti, t.s. dīleri metīs virsū savu peļņu un beigās būs vien lētāk kā litija, nevis tik lēti ka katrs ambālis varēs dragāt pa štrāsi. Un labi vien ir, ja tā padomā!

Krotow 11.aprīlis 2024 12:03
1 0 Atbildēt

"Sodas čingčungam" vēl augt un augt līdz praktiskai lietošanai vieglajos auto. Tur krokodili ir vēl resnāki kā LFP baterijām - galvenokārt vēl mazāka ietilpība. Tās visas ir augšanas grūtības un līdz desmitgades beigam nātrija elementu baterijas varētu uzlabot līdz LFP līmenim. Taču tas nebūs ne tūlīt ne tagad.

Mamzele 11.aprīlis 2024 14:55
2 1 Atbildēt

Davai bez demagoģijas tikai sausie fakti.

Tesla 100kw baterija sver 400kg, maksa ~12000€, var nobraukt ~600km.

Sodium baterija -40% ietilpība no Teslas baterijas. Attiecīgi 400kg (Svars ta kā Telsai) varēs ietilpināt 60kw, cena par 1kw apmeram 40€, tātad baterijas cena 2400€, pat lai ir 3000€, un pa to var nobraukt 350km.Tātad 4 reizes lētāk un noskarejiens pietiekams ta kā visādiem nisan leaf, Hyundai ionic, utt. Bet tas viss iekš auto zem 20 000€, vai ja baterija mazauto nolaista lidz 30kw tad jau tur sanāk auto zem vai ap 10000€.

Visa EU autoindustrija no šī arī nobijās.

Nu neviens lielais ķīniešu autoražotāja netaisītu tās lielās GW apjoma rūpnīcas šo Sodium bateriju ražošanai, ja tur neredzētu biznesu.

Sergejs 11.aprīlis 2024 16:28
1 0 Atbildēt

Nu ja tā skatās tad ķīnieši var vēsā mierā sabūvēt pilsētas ar vairāku miljonu cilvēku ietilpību un tās pēc tam stāv praktiski tukšas. Tā kā kamdēl nevar rūpnīcu uzbūvēt būvēšanas pēc, it īpaši ja kādas subsīdijas tam dod?

 Un tikai sliņkais vēl nav prezentējis kādas superbaterijas projektu vai prototipu kas nu jau tūliņ, tūliņ, ja ne šogad tad pēc 5 gadi būs masveidā ražojams par 2eur/kg un ar 100500kwh/kg enerģijas blīvumu.

Sers 11.aprīlis 2024 17:25
0 0 Atbildēt

Nav nekāda fantastika.

Pirmais modelis jau ir palaists produkcijā un tiek tirgots pircējiem, bet pārējie ražotāji skrien pakaļ šim pirmajam, un būvē rūpnīcas big scale, lai vēl lētāk tas viss sanāk.

electrek.co/2023/12/27/vo...-electric-car/

Eu ražotājiem jāpasteidzas.

GB12 11.aprīlis 2024 12:29
4 1 Atbildēt

Nenormāli sāp dibens. Ar ko tas varētu būt saistīts?

0pis 11.aprīlis 2024 12:39
2 0 Atbildēt

Iesprūda Tesla 😳

Krotow 11.aprīlis 2024 12:42
3 0 Atbildēt

Nokāp no ātrumkloķa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gājējs "nogāž" divus motociklistus (+ VIDEO) 5

Viens no motociklistiem pamana gājēju pie pārejas un sāk bremzēt, taču aizmugurē braucošais tam nav gatavs. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 7

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Mopēds vai velosipēds? (+ VIDEO) 12

Laikam kļūstot siltākam, ielās arvien vairāk parādās arī elektroskrejriteņi un elektromopēdi. Vienlaikus – ar jaunu sparu uzliesmo domstarpības starp šo braucamrīku lietotājiem un kājāmgājējiem. Tikmēr saasinās konkurence arī pašu koplietošanas braucamrīku operatoru vidū. Viens no uzņēmējiem tiek vainots konkurences kropļošanā, sev par labu interpretējot likuma normas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti