Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Volkswagen atzīst pamatīgas problēmas 25

 

Foto: Volkswagen

iAuto | 8.septembris 2024 8:46

Eksperti runā par krīzi, Volkswagen piemin rūpnīcu slēgšanu, arodbiedrības sīvi pretosies

Pēc nesen notikušās vadības sanāksmes Volkswagen atzīst, ka problēmas ir nopietnas un steidzami nepieciešami taupības pasākumi. Ja netiks rasti steidzami risinājumi, šī brīža situācijā vairs nevar izslēgt transportlīdzekļu un komponentu ražošanas rūpnīcu slēgšanu, tā uzņēmuma vadība.

2023. gada beigās Volkswagen pieņēma plašu taupības programmu, lai palielinātu VW galvenā zīmola efektivitāti. Neskatoties uz šiem pasākumiem, nesen tika paziņots, ka izvirzītos mērķus nav iespējams sasniegt. Tas izraisīja diskusijas par darbinieku atlaišanu un rūpnīcu slēgšanu, ko tomēr nav viegli īstenot, jo ir spēcīga darbinieku pārstāvniecība un Lejassaksijas štata kā akcionāra iesaistīšanās.

Abas puses zina, ka ne visus ieteikumus var īstenot, tomēr ir skaidrs, ka izmaiņas ir nepieciešamas. Krīzē nevar vainot tikai “iekšdedzes dzinējus” vai “elektriskos automobiļus”, jo tā nav vienīgā problēma.

Lielākā problēma ir jaudas pārpalikums rūpnīcās. Volkswagen šobrīd nespēj pārdot līdz 500 000 automašīnu gadā. Tirdzniecības apjomi Ķīnā, kas ir viens no svarīgākajiem Volkswagen tirgiem, vājinās, bet Eiropā cilvēki nesteidzas veikt dārgus pirkumus. Tas noved pie rūpnīcu nepietiekamas noslodzes un attiecīgi - pie nepopulāriem lēmumiem.

Viena iespēja būtu samazināt ražošanu vai uz laiku slēgt ražotnes. Cits variants būtu tik un tā ražot automašīnas un laist tās tirgū ar zaudējumiem, kas vēl vairāk samazinātu jau tā zemo atdevi un zemākas tālākpārdošanas vērtības.

Elektrisko automobiļu bizness ir vēl viens izaicinājums - pēc emisiju skandāla pirms deviņiem gadiem Volkswagen veica būtiskas izmaiņas un laida tirgū akumulatoru-elektrisko platformu. Tomēr pirmie modeļi tika ieviesti pārāk agri, kas neatgriezeniski sabojāja ID modeļu reputāciju. Īpaši nepaveicās ID.3, ko pirms modernizācijas pēla par izdomas trūkumu dizainā un lētu salonu.

Lai gan šobrīd smagākās problēmas ir atrisinātas, bijušā izpilddirektora Herberta Dīsa aizsāktā koncentrēšanās uz elektromobiļiem vēl nav atmaksājusies. Pieprasījums sabruka pēc valdības atbalsta beigām, kas liecina, ka ir nepieciešami jauni pamatnosacījumi.

Uzņēmums arī piedzīvo grūtības Ķīnā, kas ir viens no Volkswagen svarīgākajiem tirgiem. Lai gan vācu koncerns tur joprojām ieņem nozīmīgu vietu, tā tirgus daļa sarūk. Elektrisko automašīnu īpatsvars Ķīnā pēdējos gados ir strauji pieaudzis, un Volkswagen cīnās, lai apmierinātu Ķīnas klientu gaumi. Ķīnas zīmoli ir masveidā uzlabojuši pozīcijas šajā jomā, turklāt Komunistiskā partija atbalsta pašmāju autorūpniecību, kas apgrūtina konkurenci ārvalstu ražotājiem.

Lai pārvarētu šos izaicinājumus, Volkswagen ir jāuzsāk bargi taupības pasākumi, kas būs sāpīgi arī darbaspēkam. Uzņēmums var cerēt uz ekonomikas atveseļošanos nākamgad, taču stingrāki ES ierobežojumi no 2025.gada formāli liks ražotājiem ieviest elektrificētus transportlīdzekļus par jebkuru cenu.

Šī problēmu buķete prasa risinājumus, taču nav zināms, kā uz to reaģēs arodbiedrība. Tiek pieļauts, ka  gaidāmi protesti un pat streiki, kas savukārt varētu traucēt situācijas stabilizēšanai. Lielākajam Eiropas autoražotājam ar to būs jātiek galā, tāpat kā citiem vācu ražotājiem, kuru pozīcijas, ekspertuprāt, nemaz tik daudz nav labākas kā Volkswagen.

 
Visi komentāri
 
balu 8.septembris 2024 9:13
9 1 Atbildēt

Nu, kurš mūzikas mīļotājs vēl atceras šādus rietumvācu zīmolus - Telefunken, Grundig, Braun, Blaupunkt un Sennheiser? Pēc 50 gadiem tikpat dīvaini skanēs VW, AUDI un BMW!

darklight 8.septembris 2024 11:51
8 1 Atbildēt

Braun un Senheiser taču nekur nav pazuduši (pēdējais vispār vienmēr ir bijis pro nišas produkts, plašai publikai nezināms). Blaupunkt pilni veikali, tik tagad laikam ķīniešiem jau pieder. Pirmie divi gan laikam aizgājuši uz neatgriešanos (jāpiezīmē, ka Grundig bija diezgan liels mēsls).

imzz 8.septembris 2024 14:06
2 0 Atbildēt

Braun atceras. Mans iecienītais bārdas mašīnu ražotājs. Sennheiser ir populārs to vidū, kuri izmanto austiņas:

raimondsm 8.septembris 2024 9:57
2 1 Atbildēt

AUDI jau nu gan dīvaini neskanēs arī pēc gadu gadiem!!!!

www.youtube.com/watch?v=pJJo9...9CTuDq&index=6

ZZZZ 8.septembris 2024 11:40
1 1 Atbildēt
Onsis 8.septembris 2024 11:55
6 0 Atbildēt

Das auto jau sen pārtapis par Das Shaise. 

Domāja ja ieliks televizoru pa pussalonu, tad auto ripos daudz labāk?

W12 8.septembris 2024 18:28
1 2 Atbildēt

Nu, nu…gadījumā krietni nepārspīlē? Jebkura ražotāja jaunajiem modeļiem ir kaut kādas bērnu kaites. Tas ir neizbēgami. Bet kopumā neko sliktu par VW nevaru pateikt. Mana personīgā pieredze liecina par pretējo. Risinājumi ir līmenī un arī par izvēlēto materiālu kvalitāti varu teikt, ka tur viss ir OK.

darklight 8.septembris 2024 19:00
17 1 Atbildēt

Risinājumi ir līmenī?! Nelietojama mūzikas skaļuma un klimata regulēšana! Tas ir līmenis?! Logi, kurus nevar ne atvērt, ne aizvērt! Līmenis?! Kruīza kontrole uz sensora, kura, grozot stūri, var nejauši ieslēgties un izslēgties (šai sakarā notiek jau vairākas tiesvedības, kad notikusi avārija dēļ patvaļīgas kruīza ātruma atjaunošanas). Ja tas viss ir līmenis, tad es nezinu, kas nav līmenis. Man katrā ziņā tādu līmeni nevajag.

feciic 8.septembris 2024 22:40
1 2 Atbildēt

Ar tām nelietojamām skaļuma un klimata regulēšanas pogām dzīvoju jau trešo gadu, īsti problēmas nav sagādājis, skaļumu regulēju uz stūres, temperatūru pagrozu 2x gadā, sēdekļu apsilde ieslēdzas pati.

Grozi kā gribi VW vienmēr ir bijis caurmērā "visnormālākais" salīdzinot ar visiem citiem salīdzināmas kategorijas auto, protams, citiem ir lietas kas VW varbūt nav tik labas, kā viens piemērs-aktuālajai Corolla adaptīvo kruīza kontroli var ieslēgt arī parastā režīmā.

BMW 9.septembris 2024 10:30
2 0 Atbildēt

Kāpēc lai patērētājs pirktu pārcenotu VW, ja par mazāku naudiņu dabūjama Škoda, kas saskrūvēta no tām pašām detaļām. Turklāt servisa izmaksas škodai ir 3 x mazākas.

Es pat zinu VW brauycējus, kas brauc remontēt savas pastētes uz Škoda oficiālo servisu, jo tur ir lētāk, kā pie Vaņkas garāžā!

feciic 10.septembris 2024 17:54
0 1 Atbildēt

Esi kādreiz  salīdzinājis 1:1 aprīkotu Škodu un VW? Bāzītē Škoda būs lētāka, jo krietni plikāka, tālāk ir tikai nebūtiskas atšķiribas.

Patiesība 8.septembris 2024 14:47
6 0 Atbildēt

Tāpat kā Romas impērija, tāpat kā padomju savienība,  pa skuju taku aiziet viss, ko cilvēki uzskata par "mūžīgu" esam. Pasaulē visu laiku ienāk jaunās paaudzes, kuriem līdzi atnāk savu vērtību kopa, sākot ar biksēm un beidzot ar sienas krāsu. Kā saka mana meita, Facebook ir domāts "opīšiem".

Juris 8.septembris 2024 16:20
1 0 Atbildēt

Tas ir tikai bizness , nekā personīga . Īpašniekiem absolūti vairs neinteresē noslauktā Vācija . Ķīna ir īslaicīgs biznesa bums ar absolūti neskaidru nākotni ..

Lietotājs 8.septembris 2024 17:18
10 0 Atbildēt

Kaut kā VW ir aizgājis prom no sava nosaukuma un nav varējis iet laikam līdzi ar tehnoloģijām, kuru pašizmaksa nav nemaz tik liela. Pārāk liela birokrātu armija. Arodbiedrības cīnīsies...kādā veidā? Šturmēs vadības māju? Izpirks visu saražoto?

Tik tiešām, cerēju ka ID.3 būs labs, pat neticēju ķengām, bet diemžēl biežās problēmas mani salauza. Ne jau "salona kvalitāte".

W12 8.septembris 2024 21:13
0 0 Atbildēt

Nu tad pērc ķīnieti, kuram pēc 5 gadiem pat rezerves daļas nevarēsi nopirkt Nu katrā gadījumā jaunajā 2024.gada VW Tiguan nevienu no Tevis pieminētajām ergonomikas problēmām neesmu ievērojis.

Latvietis 8.septembris 2024 22:24
7 0 Atbildēt

Jo ir pārāk daudz visādu sūdu marku ražotāji. Vaitad bībelē ir teikts, ka katru otro gadu ir jāštancē jauns auto modelis? Zb. Agrāk nebija šādu problēmu. Laida ārā vienu un to pašu modeli tur pat 10 gadus.

Vaivai 8.septembris 2024 23:54
7 0 Atbildēt

Pēdējā laikā palasot par VW kaut kur zemapziņā radās iespaids, ka palikuši slimi, sevišķi ar maza tilpuma dzinējiem, saviem elektriskajiem brīnumiem un "zaļo kursu". 

Laikam ļoti bagāti, ka tik ilgi noturējās.

Jančuks 9.septembris 2024 8:59
1 0 Atbildēt

Kopš 2006 gads vw man ir lamu vārds.lielaks sūds nav bijis

BMW 9.septembris 2024 10:26
5 0 Atbildēt

Gribēja taisīt biznesu ar pārcenotiem sūdiem un aplauzās! 

Nu nevajag tautai briesmīgi dārgus gadžetus ar apšaubāmu tālākpārdošanas iespēju! Turklāt, kāpēc lai eiropas patērētājs pirktu EV par 40-50k, ja viņš zina, ka Ķīnā VW to pašu pārdod par 20k.

Krotow 9.septembris 2024 16:01
3 0 Atbildēt

Ja jau taisa tikai premium klases auto un trīsreiz pārcenotu vidusklasi, tad ko var gribēt? Ja "biezovāģa" vadība vēlas atgriezt kādreizējos zīmola panākumus, lai pacilā 50+ gadus senu pagātni, kas bija tie auto, kas zīmolu pacēla un kāpēc. Un tie auto nebija pat vidusklase.

Raims 9.septembris 2024 22:20
22 0 Atbildēt

Šogad izskatījām jauna Tiguan iegādi. Salīdzinot cenas ar 2022.g modeli cipars pieauga +10.000€ par tādu pašu komplektāciju. Protams saņēmu atteikumu.

Es 9.septembris 2024 23:35
14 0 Atbildēt

Varbūt vajag ražot lētākus auto  atbilstošus nosaukumam. Saražo kaudzi superdārgus tautas vāģus un brīnās, kāpēc tauta nepērk!

Smecera 10.septembris 2024 10:03
0 0 Atbildēt

Grundig joprojām pieejams Vācijas iekšējā tirgū

Kanibaals 10.septembris 2024 14:20
0 0 Atbildēt

Lai atsāk ražot Golf. Kas vainas auto, kam logu atvēršana ar airīšu palīdzību.

darklight 10.septembris 2024 16:49
2 0 Atbildēt

Nē nu airīšus gan nevajag. Bet principā... Kaut kāds Golf IV ir mašīna, kurā pieejams pilnīgi viss vajadzīgais. Bez liekiem vipendroniem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Saeimā mēģinās lūkot, kā izlabot pašiem nesaprastus OCTA likuma grozījumus; savākti jau 14 000 parakstu 22

Saeimas sēdē šodien vērtēs opozīcijas iesniegtos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo pieņemto normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Lasīt vairāk

 

Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut "Rail Baltica" dzelzceļa trasē (+ VIDEO) 8

Vairāku stundu diskusijas, asa viedokļu apmaiņa, bet skaidrs ir viens – ko darīt ar projektu “Rail Baltica” ir sāpīgs jautājums. Trūkst ne tikai naudas, bet arī plāna, ko darīt tālāk. Par ko valdībai izdevās vienoties, un ko sola projekta nākotne? Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 16

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti