Pirmo reizi Scania ar jaunajiem biogāzes motoriem iepazīstināja pagājušā gada IAA izstādē, bet, kad jaunākās paaudzes motori tikai laisti tirgū, tie tika prezentēti ar nelielu papildinājumu – tagad tie ir apvienoti ar divām trešdaļām no veiksmīgā “Super” iekšdedzes spēka pārvada.
Veiksmīgais trio – jaunie biogāzes motori, G25 pārnesumkārba un asis no dīzeļmotora līdzinieka – darbojas kopā tik labi, ka tālsatiksmē ir novērots un apstiprināts 5% degvielas ietaupījums.
“Līdzko mēs savienojām šīs komponentes, drīz vien kļuva skaidrs, ka mums ir izdevies izveidot īstu hitu," pauž Ola Henriksons, Scania Trucks vecākais produktu vadītājs atjaunojamo degvielu jomā. “Līdzīgi kā “Super” iekšdedzes spēka pārvads, tā arī biogāzes motori gūst labumu no paplašināto pārnesumu pārslēgšanas diapazona. Kopā ar Scania Opticruise pārnesumkārbu un jaunajām asīm biogāzes motori lielāko daļu laika darbojas ļoti tuvu savam optimālajam līmenim. Izmantojot šo spēka piedziņu, kopā tiek ietaupīti 5% degvielas.”
Interese par vietēji ražotu biometāna degvielu kravas automobiļiem (piemēram, Bio-CNG un Bio-LNG) strauji pieaug. Pieaug arī uzņēmumu un transportlīdzekļu pircēju vēlme dekarbonizēt autotransportu. Šobrīd biometāna degvielas uzpildes staciju tīkls strauji paplašinās, atvieglojot biometāna pieejamību un veicinot tā plašu izmantošanu. Tas ir īpaši svarīgi, ņemot vērā, ka pilna ražošanas cikla perspektīvā biometāna izmantošana var radikāli samazināt transporta CO2 emisijas, pat 90% apmērā.
"Biometāna degviela noteikti ir risinājums tiem klientiem, kuri vēlas bez kavēšanās uzsākt dekarbonizācijas procesu," pauž Ola Henriksons, Scania Trucks vecākais produktu vadītājs atjaunojamo degvielu jomā. "Mūsu biogāzes motori aptver plašu nozaru un pielietojumu spektru. Ar mūsu piedāvāto lielāko biogāzes tvertņu risinājumu 40 tonnu smags vilcēja un piekabes sastāvs var nobraukt līdz pat 1080 km (CNG) un līdz pat 1800 km (LNG), ja tas ir aprīkots ar lielāko biogāzes tvertņu kombināciju. Pievienojiet mūsu OC13 motora piedāvāto 460 ZS un 2300 Nm, un jums būs ideāls risinājums Eiropas tālajiem pārvadājumiem."
Scania jauno biogāzes motoru apvienošana ar pārnesumkārbu (G25) un aizmugurējo tiltu uz Scania Super balstīto iekšdedzes spēka pārvadu izrādījās veiksmīga. Apstiprināts, ka degvielas ietaupījums ir 5%, un, izmantojot Bio-CNG un Bio-LNG, CO2 emisijas samazināsies līdz pat 90%.
Eiropā strauji paplašinās biogāzes uzpildes staciju tīkli, ko veicina pieaugošais pieprasījums un galvenie degvielas nozares dalībnieki. CO2 emisijas samazināšana vairs nav tikai "zaļo" uzņēmumu uzdevums, lai gūtu sabiedrības atzinību: lielākajai daļai pārvadātāju tā ir absolūta nepieciešamība, kuriem ir jāizmanto visi pieejamie līdzekļi.
Jauno biogāzes motoru pamatā ir populārais 13 litru gāzes motors, ko Scania piedāvā jau vairākus gadus. Palielinot motoru jaudas līmeni un sagatavojot tos nākotnes likumdošanas prasībām, Scania demonstrē savu nodomu iegūt vēl lielāku tirgus īpatsvaru dekarbonizācijas jomā.
"Ņemot vērā CO2 samazinājumu, braukšanas iespējas un diapazonu, ko mēs tagad piedāvājam, esmu pārliecināts, ka arvien vairāk klientu atzīs, cik lielisks ir šis risinājums," pauž Ola Henriksons, Scania Trucks vecākais produktu vadītājs atjaunojamo degvielu jomā. "Ir tik daudz acīmredzamu plusu, un praktiski nav nekādu mīnusu. Turklāt autovadītājs var baudīt ievērojami zemāku trokšņa līmeni."
Nez kur lv ar viņiem var skati iziet....