Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds, 26.februāris 2004 0:00
Veel veeleejos papildinaat , ka avaariija notika uz krustojuma pie sarkanaas gaismas, bet es centos nobremzeet.
Ēriks Griģis:

Ja Baltikums nevar pamatot savu atteikumu ar eksperta slēdzienu, tad tā ir apdrošināšanas sabiedrības patvaļa pret klientu.
Lūdzu gatavojiet visus atlīdzības lietas un CSNg protokola materiālus.
Gaidām Jūs ciemos ar materiāliem Bauskas ielā 86, saskaņojot tikšanās laiku pa t. 6322578.
Raimonds, 26.februāris 2004 0:00
Labdien! Pirms diviem gadiem izraisiiju avaariju, kuraa cieta veel kaada automashiina. Mans auto bija apdroshinaats baltikumaa un tas sedza visus radushios izdevumus otrai automashiinai. (saveejo auto naacaas izmest). Tagad baltikums atsuutiijis briidinaajuma veestuli, ka lietu iesniegshot tiesaa ja netiks samaksaati 2000ls par otras automashiinas remontu. vai tieshaam man tie ir jaasedz? briidinaajuma veestulee vinji skaidro, ka pieprasa sho summu, jo nelaimes gadiijums radies rupjas neuzmaniibas deelj. Luudzu veel paskaidrojiet, ko noziimee rupja neuzmaniiba, jo uz celja bija redzams bremzeeshanas celjs, kaa arii celjsh bija slidens. Paldies.
Ēriks Griģis:

Rupja neuzmanība sabiedrībai ir jāpierāda.

Rupja neuzmanība ir apzināta CSN pārkāpšana, kur persona apzinās savu pārkāpumu un to, ka ar savu darbību/bezdarbību var nodarīt kaitējumu citai personai, īpašumam, videi vai sabiedrībai, bet ar savu rīcību pārkāpumu vēl pastiprina.
vārds Einārs, 24.februāris 2004 0:00
Vai ir nepieciešama civiltiesiskā apdrošināšana transportējot tehnoloģiskās iekārtas(celtnieku vagoni,kompresori,pacēlāji utt.)? Ja nav kā rīkoties ceļu satiksmes negadījumā?Kādas pazīšanās zīmes un lukturi nepieciešami tos transportējot?
Ēriks Griģis:

Ko saprotam ar vārdu TRANSPORTĒŠANA:
1. vilkšanu;
2. pārvadāšanu,
3. tehnoloģiskās iekārtas piedalīšanos ceļu satiksmē, pārvietojoties pa ceļu ar savu enerģiju.

Atbilde.
A. 1. un 3. gadījumā CAOA ir vajadzīga, ja tehnoloģiskā iekārta ir reģistrējama CSDD vai VTUI.
B. Ja tehnoloģiskā iekārta nepakļaujas reģistrācijai, tad, notiekot CSNg, kur cietušais ir trešā persona. kurai zaudējumus nodara tehnoloģiskā iekārta, cietušais griežas pie tā apdrošinātāja ar prasību atlīdzināt CSNg gūtos zaudējumus, kurš apdrošinājis tehnoloģiskās iekārtas velkošā transportlīdzekļa CAOA.
C. Ja zaudējumus nodara iekārtu pārvadājot, tad tā ir pārvadātāja atbildība, un cietušajam jārīkojas kā "B" variantā.
D. Ja bojāta ir tehnoloģiskā iekārta, pārvadājot to kā kravu, zaudējumus trešajai personai - īpašniekam sedz CAOA apdrošinātājs.
E. Ja velkošais transportlīdzeklis sabojā tehnoloģisko iekārtu, to velkot, tad iekārtas īpašniekam tiesā ir jāiesniedz prasība, pārvadātājam atlīdzinat nodarītos zaudējumus. CAOA nedarbojas.
F. Ja trešā persona CSNg sabojā tehnoloģisko iekārtu, vienalga, kur tā atrodas, tad CAOA atlīdzība jāpieprasa negadījumā zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka CAOA apdrošinātājam.

Kravas pārvadāšanu vai transportlīdzekļu vilkšanu nosaka Ceļu satiksmes likums un tam pakārtotie attiecīgie MK noteikumi.
Ar tiem varat iepazīties BCDE EKSPERTS rīkotajos semināros par kravas pārvadāšanu un nostiprināšanu ceļu satiksmē, kas notiek Bauskas ielā 86 vai konsultācijā, sarunājot tikšanās laiku pa t. 6322578.
Eriks, 15.februāris 2004 0:00
Patreiz censhos to Strasburgaa noskaidrot.
Ēriks Griģis:

Izdevās noskaidrot sekojošo:
1. Ja apdrošināšanas sabiedrības darbības vai bezdarbības rezultātā kādai personai rodas zaudējums, kas ir izsakāms materiāli, tad tas ir jāpierāda.
2. Pierādījums ir prasības pamats tiesā, atlīdzināt zaudējumus valsts institūcijai, kuras darbības/bezdarbības rezultātā (licenzes izsniegšana/kompetences (ne) kontrole/nespēja pārbaudīt) privāta institūcija (apdrošināšanas sabiedrība) valsts tiesisko aktu noteiktā kārtībā rada zaudējumus un ciešanas indivīdam.
3. Zaudējums un ciešanas ir jāpierāda.

Secinājums.
1. Atliek noteikt to valsts institūciju, kas pieļauj tās pakļautībā/kontrolē darbojošas valsts institūcijas (valsts pasūtījuma veicēja) darbību/bezdarbību, kuras rezultātā indivīdam tiek nodarīts zaudējums/ciešanas.
2. Jāsagatavo juridiski pamatoti pierādījumi.
3. Cilvēktiesību aizskārumus izskata arī starptautiska tiesa, kuras lēmums noteiks partiju, kura samaksās par tiesas izdevumiem.
4. Pierādījumu sagatavošanas procesu virzīs jurists vai advokāts.
5. Administratīvā procesa likums Latvijā ir spēkā no 01.02.2004.
6. Ar 01.05.2004 starptautiskais jēdziens ES robežās pazudīs...kādam indivīdam būs jāpārvar tikai valodas barjera.
Zinkaariigais, 13.februāris 2004 0:00
Cau, Erik!
Kaa Tu domaa - vai to B.T.A. likvidees, jo samais negrib maksaat apdrosinaasanas naudinas cilveekiem un TEMIDA prasa ierosinat kriminallietu par to?
Vai tapec i-AUTO vairs nelauj runaat TEMIDAI, ka taas sefs nebija ar mieru kluseet un muus visus briidinaaja par B.T.A. kraapniekiem?
Ēriks Griģis:

1. Nelikvidēs, ja zaudējumi ir atlīdzināmi.
2. Tiesiki tiks noteikts atbildīgais par cietušajam radītiem zaudējumiem.
Ja pārkāpumi atkārtosies un tie tiks veikti apzināti, tad atbildība tiks prasīta no valsts institūcijas, kas tādu darbību pieļauj.
3. iAuto rakstus vai komentus var cenzēt un atteikties no tiem pavisam.
Neviens nav spiests uzskatīt iAuto par institūciju, kurai pieder pēdējais vārds.
4. Krāpniecība ir jāpierada.
5. Ja pieņem lēmumus, balstoties uz nekompetenci, tad nonākam pie patvaļas.
Agnis, 10.februāris 2004 0:00
Sveiks,Ērik!
Šoreiz neskaidrība šāda: Vakar uz slidena ceļa manu kravas auto ar puspiekabi apdzen viens džigits ar BMW. Tālāk šis redz ka priekšā ir līkums, un sāk bremzēt. BMW sāk svaidīt. Es, lai izvairītos no sadursmes arī bremzēju. Sadursme ar BMW nenotiek, bet mana puspiekabe nedaudz samīca manu mašinu.
Policijā lieta jau vēl nav izskatīta, bet runas ir tādas, ka BMW vadītāju par CSNg izraisīšanu sodīšot.
Vai man, par manu bojāto kravas auto pinākās atlīdzība no OCTA.
Ēriks Griģis:

Atlīdzība Jums pienākas no zaudējumus izraisījušā automobiļa īpašnieka CAOA apdrošinātāja.
viesturs, 6.februāris 2004 0:00
Labdien. Rakstu jau ne pirmo reizi.Lieta tada auto noverteja 315 Ls un aizsutot no servisa tāmi,kur remonta izsmakasas sastada 390 Ls. Firmas piedavatais serviss no apdrošināšanas nevar veikt nepieciešamos darbus jo nav tadu iekartu(ģeometrijas atjaunošanas stenda, bet saka ka sataisis un bus viss ok. Jautajums , ka var bez stenda sataisit ja visos citos servisos saka ka vajag obligati stendu) apdrošināšanas firma neņem vera un piedava ņemt naudu. , bet remonts izmaksaja 390Ls. Auto esmu sataisijis un remonts izmaksaja tik tiešam 390Ls, vai ir iespeja piedzit starpibu un kur man jagriežas un kadi papiri vajadzīgi?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Par ģeometrijas atjaunošanas stenda izmantošanas nepieciešamību remontā var spriest, veicot pēcremonta pārbaudi uz stenda.
Ja rezultāts ir OK, tad servisā strādā meistari, kuri prot savu darbu.
Ja nē, tad serviss veic remonta kvalitātes labošanas darbus.
Sūdzēties par nekvalitatīvu remontu, ko Jums savā izvēlētā servisā pasūtīja apdrošināšanas sabiedrība, varat Satiksmes birojā,
Lomonosova ielā 9, t.7241822.
Turpat ari par remonta izmaksu un zaudējuma kalkulācijas aprēķinu atšķirībām, ja starpību neveido detaļu nolietojuma un PVN summa.
Izmaksājot atlīdzību naudā, detaļu nolietojums un PVN, ja neesat nodokļa maksātājs, netiek izmaksāti.
vārds Baiba, 5.februāris 2004 0:00
Vai ir obligāti jāvedā mašīnā līdzi apdrošināšanas polise, ja uz loga ir uzlīme? Ja ir, tad, kur tas ir rakstīts? Visu laiku nebija jāvadā, bet tagad it kā esot.
Ēriks Griģis:

1. Visu laiku bija jāvadā līdzi. To nosaka CAOA likums, skaidrojot, kas ir dokuments - tā ir polise.
2. Par uzlīmi runā LAPK, reizē CSN. Tās ir divas pilnīgi dažādas lietas.
3. Tāpēc skolā sākām šīs atšķirības mācīt gan policijai, gan tiesu darbiniekiem, gan autovadītājiem.

Ja pārbauda CAOA apdrošināšanas līguma spēkā esamību, tad polise ir tas dokuments, kas tiek pārbaudīts.
Uzlīme nozīmē, ka polisei obligāti ir jābūt pie vadītāja, jo uzlīmi noteiktā kārtībā izdod tikai un vienīgi tad, kad ir polise!!!
Martins, 3.februāris 2004 0:00
kaa visatrak un efektigak pardot auto par labu cenu? vai ir izdevigi likt uz placa uz pardevejam dot % par cenu ? vai labak pasam ar to nodarboties ?
Ēriks Griģis:

Nodarbojies pats, profesionāli piedāvājot verķi ineta portālos.
Ja nav laika, tad liec uz plača.
Jevgenijs, 28.janvāris 2004 0:00
Labdien.
MAni sauc Jevgenijs, un es interesejos par tada pakalpojuma veidu, "Zala karte". Kadas ir nosacijumi, un cik ilgi Jus piedavajat so pakalpojumu.

Paldies par atsaucibu.
Ar cienu,Jevgenijs.
Ēriks Griģis:

Mēs nepiedāvājam apdrošināšanas pakalpojumus, bet izmeklējam ceļu satiksmes negadījumu norises apstākļus un mehānismus, nosakām personu atbildību par negadījumos radītiem zaudējumiem un konsultējam par neskaidriem jautājumiem transportlīdzekļu apdrošināšanā.

Par Jūs interesējušo Zaļās kartes starptautisko apdrošināšanas veidu pastāstīsim Jums konsultatīvā sarunā, kuras laiku lūdzam precizēt pa tālruni 6322578.
Apdrošināšanas Zaļās kartes līgumu varat noslēgt mūsu ēkā, Bauskas ielā 86, piezvanot pa tālruni 7025777 un palūdzot savienot ar apdrošināšanas pārstāvi. No viņa uzzināsiet līguma noslēgšanas nosacījumus.
jasis, 28.janvāris 2004 0:00
situaacija sekojosha: panjeemu prieksh sava auto OCTA uz gadu un peec nedeeljas pats mashiinu sasitu taa ka nav veerts ko labot un auto norakstiiju,vai ir iespeejams atguut kautkaadu dalju no iemaksaatas summas????
Ēriks Griģis:

Noteikti.
Rakstiet iesniegumu par neizmantotās OCTA prēmijas daļas atmaksu tajā vietā, kurā slēdzāt līgumu. Neizmantoto prēmijas daļu atmaksās par līguma termiņā uzrādītiem atlikušajiem pilniem mēnešiem.
Iesniegums apdrošinātājam jums ir jāiesbniedz līdz 30. janvārim, tad atmaksātā prēmijas daļā februāra mēnesis tiks ieskaitīts.
Juris, 28.janvāris 2004 0:00
Labdien. Vai ir iespējams veikt KASKO apdrošināšanu 1979. gada automašīnai? Pagaidām man nav izdevies atrast kompāniju, kas to veiktu. Manuprāt , tas ir muļķīgi, jo dažs labs restaurēts autiņš maksā daudz vairāk par , piemēram, 2002.gadā izlaisto. Paldies!
Ēriks Griģis:

KASKO apdrošina transportlīdzekļus, kam ir nosakāma faktiskā vērtība.
KASKO apdrošināšana nav paredzēta automobiļu apdrošināšanai pēc to antīkās vērtības.
Agnis, 22.janvāris 2004 0:00
Man būtu jautājums par KASKO izmaksām. Pieņemsim situāciju, ka ir noticis ceļu satiksmes negadījums un ir cietis auto ar KASKO apdrošināšanu avārijas sekas nebūtu lielas un auto būtu augšā ceļams, ja tikai pasažierim nebūtu iespiestas kājas. Rezultātā atbraucot glābējiem puse no mašīnas tiek iznīcināta vairāk nekā pēc avārijas, auto vairs nav atjaunojams. Cik daudz un vai vispār KASKO man kaut ko atmaksās?
Ēriks Griģis:

1. KASKO noteikumos būtu jābūt atrunai par pasažieru glābšana darbos radīto zaudējumu atlīdzināšanu.
2. Ja tādas atrunas nav, tad glābšanas zaudējumi apdrošinātājam būtu jāuzskaita par CSNg iegūtie zaudējumi.
3. Cietušo glābšanas darbos radītos zaudējumus atlīdzina zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka CAOA apdrošinātājs. Cietušais pasažieris izraisītāja automobilī ir trešā persona, kurai pienākas CAOA un atbilstoši īpašniekam atlīdzība par nodarītiem zaudējumiem cietušo glabšanas darbos.

PS.
Uzrakstīju tā, kā to nosaka CAOA likums. Jocīgi, ka tas likumā nav tieši atrunāts. Apdrošinātāji 3. punktu var nesaprast.
Viesturs, 21.janvāris 2004 0:00
Sveiki,
Vai iespējams piedzīt no autovadītāja OCTA apdrosinātāja ārstēšanās izdevumus, ja viņa vadītais automobilis nokļuvis avārijā, vadītājs gājis bojā bet pasažierim - cietušajam jāārstē traumas, pasažieris vienkārši nostopēja šo automobili. Vai iespējams piedzīt no apdrošinātāja arī kompensāciju par zaudēto veselību. Vainīgais šajā avārijā vēl nav noskaidrots, bet izskatās, ka vainīgs būs bojā gājušais autovadītājs.
Ēriks Griģis:
Ja pasažieris ir auto īpašnieks, tad nekas nesanāks. Ja jebkura cita persona ir bijis pasažieris, kura ir cietusi CSNg atrodoties negadījuma izraisītāja automobīlī, tad nekas nav jāpiedzen, bet jāsaņem atlīdzība. Likums nosaka, ka ir jāraksta iesniegums atlīdzināt veselībai nodarīto kaitējumu zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa OCTA apdrošinātājam. Iesniegumam jāpievieno visi čeki un rēķini, par faktiskiem ārstēšanās izdevumiem, noteiktā diagnoze un dienu skaits, par kurām cietušais pieprasa atlīdzināt nesaņemtos ienākumus, ja nav bijis spējīgs ierasties darbā un ārstēšanos mājās ir noteicis ārsts.
Viesturs, 13.janvāris 2004 0:00
Rakstu Jums atkartoti. Situacija Jums ir zinama no ieprieksejajiem jautajumiem.
Mana auto nadarito skadi noverteja ar 300Ls.Protams es nesmu apmierinats.Sevis izveleta servisa, kur taisa auto sacija, ka bez 400Ls netiks gala , lai sataistu, tas vel caur pazišanos,ka labam draugam.Griezos pie Servisa firma Autofavorits tur vispar nosauca astranomisku cenu ap 650Ls, lai sataisitu. Apdrošinataji piedava savu servisu , kaut kadu kaktu kantori kur nemaz nav iekartu , kur var izdarit nepieciesamaos darbus un saka ka pa 300 sataisis, bet kvalitati negarante.
Jautajums?
Ja es izvelos vinu servisu un man auto sataisa ka pagadas, ko man darit un kur griesties un kadi papiri servisam ir jaizsniedz man uz rokam , ka vini taisis auto un ka vini ir sataisjusi pa tiem 300ls.
Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

1. Ja apdrošinātāju piedāvātais serviss nespēj tehnoloģiski nodrošināt atbilstoša remonta izpildi, ja tas ir kakta kantoris bez reģistrācijas dokumentiem, tad par apdrošinātāja izvēli sūdzaties LR Satiksmes birojā t. 7241822.
2. Ja Jūs vienojāties par remontu apdrošinātāja piedāvātā servisā, tad likums nosaka tikai to, ka apdrošinātājs par remontu norēķinās ar servisu, nevis ar Jums. Līdz ar to remonta rēķins, kurā ir uzrādīta remontu izdevumu summa, apdrošinātājam ir jāapmaksā pilnībā. Eksperta aprēķinātam vairs nav nozīmes, jo remonta izvēli Jūs esat izdarījis, atbilstoši CAOA likumam, un apdrošinātāji ir izvēlējušies un piedāvājuši remontēt tehnoloģiski atbilstošā servisā.
3. Ja auto sataisa un serviss savā darbā pieļauj brāķi, tad Jūs sūdzaties servisa vadībai. Ja sūdzība netiek uzklausīta, tad Satiksmes birojā.
4. Jāpieprasa dokumenti (kopijas), kas apstiprina apdrošinatāju norīkojumu uz konkrēto servisu, auto remontā nodošanas-pieņemšanas aktu, tad defektācijas aktu un auto pēcremonta saņemšanas-nodošanas aktu.
5. Servisa remonts var pārsniegt 300 Ls. Izziņa, ka serviss ir sataisiijis auto par 300 Ls, servisam nav jāizsniedz.
vārds tuno, 12.janvāris 2004 0:00
sveiki eerik!
mans jautajums--vai ir oficiaali noteikts cik ilgaakais laiks paiet peec csn ja esmu cietushais,peec iesnieguma raxtishanas pie apdroshinataja liidz naudas izmaksai?uj ceru ka juus saprataat.paldies
Ēriks Griģis:

1. Pēc CSNg laiks nav noteikts.
2. Viens mēnesis pēc pēdējā dokumenta saņemšanas, kad esat uzrakstījis iesniegumu par zaudējumu atlīdzināšanu. Bet ne ilgāk, kā sešus mēnešus pēc iesnieguma uzrakstīšanas un iesniegšanas apdrošinātājam.
gatis, 8.janvāris 2004 0:00
Varbūt nēsmu pareizajā sadaļā bet varbūt jūs zinat
Nopirku mašīnu līzingā caur inservisu,viss jau būtu labi bet nobraucot apm. 2000 km sāka grabēt motors izrādās ka aprauta šāle-sekas tādas ka remonts no 250-350 ls vai motora maiņa 500~ zvanu uz gros auto servisu un viņi man saka ka tāda mašīna ir pie viņiem bijusi(līdzīga) kurai neremontējot vienkārši uzliekot jaunu šāli (max ap 2000 km nobraukt tā var) un tas cilvēks uzreiz pēc tam auto aizdzinis uz placi,es uzskatu ka tā ir krāpšana un ja es servisā salīdzinu motora nr. un izrādās ka tā ir tā pati mašīna ko man darīt?vai griezties inservisā vai placī(firma) un kādas man ir izredzes kautko panākt?
Ēriks Griģis:

Jums vajag advokāta konsultāciju. Rakstiet sadaļā "Juridiskie jautājumi".
Pierādījumam Jums būs nepieciešama izziņu, ka tieši šim auto servisā ir veikts konkrētais remonts. Kopā ar to garantiju, cik ilgi serviss garantē sava darba kvalitāti. Ja garantijas nedod, tad serviss lai uzrāda, kas pasūtīja tādu remontu un par kvalitātes nenodrošināšanu lai ieraksta.
Tas būs pierādījums, ka pārdevējs ir zinājis par šāda veida remontu.
Tālāk jābūt pretī pārdošanas noteikumiem, kas nosaka, ka auto pārdodas ar garantiju vai bez tās. Ja pedējais, tad...pārdošanas nosacījumi atbilda veiktā remonta kvalitātei.
Tad vienīgi paliek jautājums, vai līzinga sabiedrība nav mānīta. To varat pārbaudīt, prasot līzingam atmaksāt Jums nodarītos zaudējumus. Ja atklāsies, ka līzinga sabiedrība zināja par auto remontu, līdz ar to arī (ne)garantijām un atbilstību drošumam ceļu satiksmē, kas ilgst īsāku laika posmu, nekā Jums ir dots līzings, tad tā ir krāpšana, ko ES likumdošana Latvijā atnesīs ar 01.05.2004 un kas nebūs papildus jāpierāda.
Šobrīd Jums ir nepieciešama advokāta konsultācija.

PS//
Pērkot verķi bez garantijām, parasti tam kaut ko cenšas pārbaudīt: spiedienu cilindros, eļļas sistēmā, sķidrumu sūces, riteņu ģeometriju, cik reizes tas ir bijis pārkrāsots, vai ir bijis iesaistīts CSNg vai nē, liegumu pārdot, riepu, disku, rezerves riteņa, pedāļu gumijas, stūres rata virsmas, durvju atslēgu un pasīvās drošības elementu stāvokli.
Jānis, 8.janvāris 2004 0:00
Ja jaunai automašīnai, kurai ir spēkā rūpnīcas/autosalona garantija gadās iekulties avārijā, vai remots, ja tādu konkrētā gadījumā apmaksā OCTA vai KASKO aprošinātājs, ir noteikti jāveic autosalona garantijas
servisā ??? Pretējā gadījumā var zaudēt garantiju, ja remonts tiek veikts apsrošinātāja noteiktajā remontdarbnīcā.
Ēriks Griģis:

1. OCTA'.
Ja apdrošinātājam varat uzrādīt servisa grāmatiņu, tad apdrošinātājs nosaka remontservisu, kurā saglabājas pēcremonta atlikušās garantijas. Piemēram, VW tādas remontdarbnicas bez autosalona Rīgā ir vēl Siguldā, Ventspilī...
2. KASKO tas ir atkarīgs no apdrošināšanas noteikumiem, par ko esat parakstījies.
Piezīme.
Konsultējam par apdrošināšanas sabiedrību piedāvāto noteikumu piemērotību Jūsu autotransporta uzņēmumam, izvērtējam risku, lai Jūs zinātu cenu par sava autotransporta apdrošināšanu.
Viesturs, 6.janvāris 2004 0:00
Man jautajums ir sekojos.
Auto negadijums notika 22.12.2003. Mans auto ir cietis pamatigi visa aizmugure sadzita ieksa.Bija izsaukta policija un viss notika ka vajag.Tikai sak rasties problemas ar apdrosinatajiem firma . Biju pie viņiem nakamaja diena aizpildiju visus dokumentus un auto ari noverteja. Nu jau pagajis laiks sodien 06.01.2004 zvanu un prasu ka ar manu lietu atbilde ir viena un ta pati ka nav izzinas no policijas un kamer tas nav neko nevar darit.
1. vai izzina man ir jaiznem pasam un javed vai apdrosinasana pati to iegust pa saviem ceļiem?
2.Cik ilga laikat policija izskata negadijumu?
3.kur varu griesties ja nesmu apmierinats ar slaboto masinu vai noverteto summu?
4. Vinu piedavataja servisa sola sataisit pa 2 nedelam, bet mana servisa to pasu pa 3 dienam. Man remonta laika naksies iziret masinu jao ta nepieciesama lai noklutu uz darbu jo dzivoju arpus pilsetas un sabiedriskais nestaiga, kas uz remonta laiku kamer man taisa masinu sedz iziretas masinas apmaksu.No ka var piedzit sos izdevumus?
Paldies par atbildem.
Ēriks Griģis:

1. Šajā laika posmā ir pagājušas 14 pilnas dienas, no kurām klientiem tika veltītas trīs no tām. Protams, tā ir problēma Jums.
Procesu varat paātrināt, ja izziņu izņemsiet pats. Tas ir likumīgi. Savi kanāli Jums tāpēc nav jāmeklē.
2. Lietas par administratīvajiem pārkāpumiem jāizskata 15 dienu laikā no dienas, kad institūcija (amatpersona), kas tiesīga lietu izskatīt, saņēmusi protokolu par administratīvo pārkāpumu un citas lietas materiālus (Instrukcija par lietvedības kārtību AP lietās Ceļu policijā, pavēle Nr.29 no 02.03.98.).
3. Sūdzēties varat LR Satiksmes birojā, Lomonosova ielā 9, Rīgā,
tālrunis 7241822.
4. Iespējami divi ceļi.
Primāri Jums zaudējumus nodarīja transportlīdzeklis, kura īpašneks ir apdrošinājs savu atbildību. CAOA neparedz šādu zaudējumu atlīdzināšanu.
Tad prasību tiesā, atlīdzināt tieši šos nesaņemtos zaudējumus, Jūs iesniedzat pret zaudējumus nodarījušo personu.
Sekundāri apdrošinātājs ir izvēlējies atlīdzības veidu, kas Jums ir radījis vēl papildus zaudējumus. Ja Jums ir rakstisks pierādījums tam, ka esat iesniedzis priekšlikumu remontēt servisā, kurā nav augstākas izmaksas par apdrošinātāju piedāvāto, un rakstisks atteikums Jūsu priekšlikumam, tad varat tiesā iesniegt prasību atlīdzināt šos remonta laika starpībā iegūtos zaudējumus apdrošinātājam. Jums būs vajadzīgs advokāts.
Ainars no Kurzemes, 30.decembris 2003 0:00
Lielisku Jauno gadu!
Saki, lūdzu, kad rīkosiet apmācības autoskolu pasniedzējiem?
Ēriks Griģis:
Lai lapi rullzzē Kurzemes pusē Jaunajā gadā!
Apmācības paredzētas janvāra otrajā pusē, kad grupa būs skaitlski gatava.
Mācību laikā BCDE EKSPERTS apmācāmos iepazīstinās ar kustības drošības pamatiem ceļu satiksmē, ceļu satiksmes negadījumu izpēti, administratīvo pārkāpumu un administratīvo atbildību.

Instruktoru pretendentiem.

Kursos uzņem pretendentus ar vidējo un augstāko izglītību un autovadītāja kvalifikāciju – vismaz ar tiesībām vadīt “B” kategorijas transportlīdzekļus un vadītāja stāžu vairāk par 3 gadiem.
Pretendentiem ir jābūt zināšanām ceļu satiksmes noteikumos un ceļu satiksmes kustības drošībā, apliecinot to iestājpārbaudījumos – sekmīgi atrisinot autovadītāja kvalifikācijas iegūšanas eksāmena biļeti.
Mācoties kursos, dalībnieki apgūst autovadītāju sagatavošanas metodiku praktiskai automobiļa vadīšanai, iemaņu apguvei, nostiprināšanai un pilnveidošanai, kā arī padziļināti apgūst ceļu satiksmes noteikumus, ceļu satiksmes kustības drošības prasības.
Kursu dalībnieki iegūst zināšanas par pedagoģiskā darbā īpatnībām darbā ar pieaugušajiem, par pedagoģiskā darba ētikas pamatiem.
Mācības notiek darba dienās laikā no 9.00 līdz 17:00.
Mācību metode – lekcijas, ieskaites, kursa darbs, semināri, praktiskās nodarbības auto vadīšanas mācību metodika slēgtos laukumos un ceļu satiksmē pilsētas ielās un uz autoceļiem.
Mācību kursu apjoms – 160 mācību stundas, mācību ilgums no 4 līdz 5 nedēļām.

Pasniedzēju pretendentiem.

Kursos uzņem pretendentus ar augstāko izglītību – bakalaura līmenī vai ar vidējo speciālo izglītību autotransporta specialitātē (remonts, pārvadājumu organizācija, loģistika). Pretendentam ir jābūt autovadītāja kvalifikācijai, vismaz ar tiesībām vadīt “B” kategorijas transportlīdzekļus.
Pretendentiem ir jābūt zināšanām ceļu satiksmes noteikumos un ceļu satiksmes kustības drošībā. Lai tiktu ieskaitīti kursos un varētu piedalīties mācībās, pretendentiem būs pareizi jāatbild uz kvalifikācijas iegūšanas eksāmena biļetes jautājumiem.
Mācoties kursos, apmācāmais apgūst:
1. ceļu satiksmes noteikumu priekšmetu pasniegšanas (mācīšanas) metodiku autovadītāju sagatavošanā;
2. ceļu satiksmes kustības drošības priekšmeta pasniegšanas (mācīšanas) metodiku autovadītāju sagatavošanai;
3. pedagoga darba iemaņas darbā ar pieaugušajiem;
4. un uzzina autobūves sasniegumus un jaunākās tendences aktīvās un pasīvās drošības garantēšanai.
Mācības notiek darba dienās laikā no 9.00 līdz 17:00.
Mācību kursu apjoms ir 160 mācību stundas, kuras apmācāmajam ir jānoklausās, jāsaņem ieskaites un jākārto eksāmens 4 līdz 5 nedēļu laikā.

Mācības organizē AUTOSKOLA BCDE, Bauskas ielā 86, t.7627901.
I-neta adreses:
www.autoskola.lv/ai/files/pas2.h...
vai
www.autoskola.lv/ai/files/instr2...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti