Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds Ronalds, 15.aprīlis 2004 0:00
Man ir jautājums, vai pēdz iestāšanās "ES", mainīsies muitas nodokļi automašīnām ko ievedīsim no "ES"?
Ēriks Griģis:

ES valstu izgatavotā produkcija savstarpējā apritē netiek aplikta ar muitas nodokli.
kaut kad, 7.aprīlis 2004 0:00
pirms kāda laika saskāros ar situāciju, kura liek uzdot jautājumu: Kā vispār var CSDD pieprasīt OCTA apdrošināšanu?

Tātad situācija tāda - uz ceņa izskrien "pārdzēries bomzis", rezultātā autiņš sasists, jo nobremzēt nebija reāli (izdevumi ap 3000Ls). Ceļa policija vinprātīgi atzina, ka vainīgs šis "bomzis", no kura nekā nevar piedzīt, jo viņam nekā nav!!!

Protams OCTA apdrošināšana man neko nemaksā, jo bomzis nebija ar OCTA apdrošināšanu aprīkojis savu pieri...
Bet, CSDD pamatojas uz faktu, ka katram ceļa dalībniekam ir pienākums aprošināties pret citam iespējamo bojājumu izdarīšanu. Tad kāpēc jebkam, kas atrodas uz ceļa nav jābūt ar OCTA ???

Kāpēc mašīnai tā jāpēr, bet šitādam mulāpam nav????
Ēriks Griģis:

No 1997.gada 5. jūnija CSDD ir bezpeļņas valsts akciju sabiedrības organizācija un, saskaņā ar Statūtiem, tā nodarbojas ar transportlīdzekļu reģistrāciju, autovadītāju kvalifikācijas eksāmenu pieņemšanu un vadītāja apliecību izsniegšanu, tehniskās apskates nodrošināšanu, ceļu uzraudzību satiksmei drošā stāvoklī, kā arī transportlīdzekļu un vadītāju valsts nozīmes reģistra veidošanu un uzturēšanu.
CSDD nepieprasa, bet izpilda to, ko nosaka Ceļu satiksmes un CAOA likumi, Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi.

Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi, kas izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 4. panta trešo daļu, nosaka:
41. Pirms katras transportlīdzekļa reģistrācijas (pārreģistrācijas):
41.1. izņemot noņemšanu no uzskaites un norakstīšanu - jāuzrāda spēkā esoša sauszemes transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas polise par konkrēto transportlīdzekli...
Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma 5. pants nosaka, ka standartlīgums ir apdrošināšanas līgums, kas tiek noslēgts attiecībā uz Latvijā reģistrētajiem transportlīdzekļiem...
Reģistrējot transportlīdzekli, CAOA līgums ir jānoslēdz.

Jaunā CAOA likuma projektu šodien pēdējā lasījumā izskata Saeima. Savus ierosināumus un pretenzijas varējāt iesūtīt apdrošinātājiem savlaicīgi.
Didzis, 6.aprīlis 2004 0:00
labdien. vēlētos uzzināt - 1)Kur iespējams atmuitot no Vācijas ievestu automašīnu priekš pārdošanas
2)Cik varētu izmaksāt 1986 gada Golfa atmuitoshana
3)CIk varētu izmaksāt atmuitošana, ja ir dāvināšanas līgums?
paldies jau iepriekš.
Ēriks Griģis:

1. Informāciju par muitas katalogā uzrādītām transportlīdzekļu vērtībām un atmuitošanu varat uzzināt piezvanot pa maksas tālruni "Muitas izziņas"
t. 9004003.

2. Informāciju par patreizējo procesuālo kārtību muitas iestādē varat uzzināt, piezvanot pa t. 7627667.
Arturs, 5.aprīlis 2004 0:00
Gribu nopirkt labu masinu! tiesam labu un ne no letajam.
LIZINGA! bet ka izradas nevaru jo porshe944 1983 gada nav tik laba masina ko var lizinga iegadaties! pa vecu redz!
pasakiet vai ir kada lizinga kompanija kas ar galvu draudzejas?
jo ka izradas HYUNDAI, KIA, OPEL 90-93 gada pa 800eiro var nopirkt lizinga :)
Ēriks Griģis:

Tad jau līzinga sabiedrībām būs kādi savi nosacījumi, kā noteikt automobiļa vecumu, kā novērtēt tā labumu, lai klientam dotu iespēju nopirkt labu autiņu līzingā.
Nezinu pateikt, kura lizinga kompānija ir draugos ar galvu.
Baiba, 2.aprīlis 2004 0:00
Sveiks!
Izstāsti man lūdzu, cik maksaa apdrošināšana vieglajam auto, ja es uz 3 dienām braucu uz igauniju?
Ēriks Griģis:

Informāciju īpaši neesam gatavojuši.
1. IF Latvija Zaļā karte - 23 Ls
2. Igaunijas CAOA robežlīgums ap 12 Ls uz robežas
3. Balta - Zaļā karte - 30% = 16,10 Ls
Gatia, 2.aprīlis 2004 0:00
Sveiki.
Gribētu uzzināt vai no 1. maija OCTA kļūs dārgāka???
Ēriks Griģis:

Apdrošināšanas sabiedrības par to vēl nav mūs informējušas.
vārds Andris, 1.aprīlis 2004 0:00
Kādēļ man kuram auto ir vecāks par 10 gadiem ir jāmaksā obligātā apdrošināšana tikpat kā jaunam auto, ja pēc CSN apdrošinātājs(BTA) man zaudējumus novērtē par šrota cenām, un ja gribu remontēt pie viņiem, tad man papildus jāmaksā no savas kabatas. Tad Pēc idejas vajadzētu arī atšķirīgāku apdrošināsānu ļietotiem auto un jauniem.
Paldies!
Ēriks Griģis:

CAOA prēmijas apjomu nosaka pēc personas, transportlīdzekļa reģistrācijas (īpašnieka dzīves) vietas, apdrošināšanas līguma darbības laika un transportlīdzekļa sabiedriskās bīstamības pakāpes - viegliem automobiļiem sabiedriskās bīstamības pakāpes rādītājs ir pilnas masas kilogrami, atbilstoši reģistrācijas apliecībā uzrādītajiem.

Apdrošināšanas prēmijai CAOA nav noteikta atkarība no automobiļa vecuma, jo līdzīgi smagu zaudējumu jaunam automobilim var nodarīt gan ar jaunu automobili, gan arī ar vecāku par 10 gadiem.

Ja neesat apmierināts ar zaudējuma atlīdzības noteikšanu BTA, tad varat sūdzēties LR Satiksmes birojā.
Mēs konsultējam CSNg cietušos par zaudējumu atlīdzības saņemšanas un noteikšanas jautājumiem, atbilstoši tiesiskiem aktiem. Bez papildus informācijas nevaru spriest par to, cik un kāpēc Jums ir bijis jāpiemaksā servisam pēc BTA noteiktās zaudējumu atlīdzības.
vārds, 31.marts 2004 0:00
Vai tiek izmaksaata OCTA apdrošināšanas atlīdzība, ja administratīvais akts (lēmums) ar kuru ir uzlikts sods par csn izraisīšanu tiek atcelts procesuālu pārkāpumu dēļ un tādejādi nav iespējams vairs sodīt vainīgo(noilgums)?
Tādejādi jautājums par to, kas ir vainīgais paliek atklāts, jo CP pēc būtības vairs šo jautājumu skatīt nevar.
Ēriks Griģis:

APK lēmums nav tieši saistīts ar cita tiesiskā akta (CAOA likums) izpildi.
CAOA likumā nav paredzēta zaudējuma atlīdzināšana saistībā ar vainas noteikšanu.
Zaudējumus atlīdzina to izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka CAOA apdrošinātājs, ja likums Jūsu gadījumā nenosaka, ka zaudējumu atlīdzināšana vispār nav paredzēta.
Jums apdrošinātājam ir jāpaziņo par notikušo ceļu satiksmes negadījumu, pēc tam jāpieprasa atlīdzība, ja negadījumā esat cietušais. Notikušo apstiprinās Ceļu policijas uzziņa. Apdrošinātājam ir jānosaka zaudējumus izraisījušais transportlīdzeklis.
APK CSNg protokolā vai policijas uzziņā tas netiek uzrādīts. APK CSNg protokols un policijas uzziņa tikai apstiprina notikušo faktu un atklāj negadījuma apstākļus. APK lēmumā parādās sodītā/nesodītā vainīgā persona.
CAOA likums nenosaka, ka Jums vai apdrošinātājiem jāsaņem vai jāatlīdzina zaudējumi, kurus CAOA nosaka pēc vainīgās personas noteikšanas APK noteiktā kārtībā.
Ja tā, tad tas ir likumpārkāpums.
Par likumpārkāpēju iesniedziet sūdzību LR Satiksmes birojā.
Ja saņemtā atbilde Jūs neapmierina, tad sniedziet savu prasību tiesā, pievienojot tai LR SB atbildi.
Pēc 01.02.2004 Jums ir tiesības saņemt zaudēumu atlīdzību no Valsts institūcijas, kuras ierēdnis darbības vai bezdarbības rezultātā Jums to ir nodarījis.
wwwuldis, 27.marts 2004 0:00
Kas izsniedz sertifikatus ekspertizes veicejiem???
Ēriks Griģis:

CAOA tehniskā eksperta sertifikātus izsniedz LR Finansu ministrijas Satiksmes biroja komisija.
Bārene, 17.marts 2004 0:00
Ka beidzās traģiskais negadījums uz Bauskas šosejas, kur cietušais "tika taisīts" par vainīgo ?
Ēriks Griģis:

Subjekti nostājās savās vietās,
vainīgais ir vainīgs, bet cietušie ir cietuši...
Cietušajam aizstāvēties bija grūti, jo negadījuma protokols tika sastādīts neprofesionāli un trīs iepriekšējās autotehniskās ekspertīzes norādīja, ka cietušais negadijumu ir izraisījis pats.
Pateicoties fotografēšanai negadījuma vietā, izdevās...

Tāpēc iesaku visiem fotografēt visu, kas nedrīkst, bet tomēr notiekas ceļu satiksmē!
Sise, 15.marts 2004 0:00
Kad nākošai gupai sāksies lekcijas par kustības drošību?
Ēriks Griģis:

Vadīšanas meistaru grupas iestājpārbaudījumi pretendentiem
notiks 18.03.2004, Bauskas ielā 86.
Kursi varētu sākties 22.03.2004. Informāciju par uzņemšanas noteikumiem lasiet:

www.autoskola.lv
vārds Armands, 9.marts 2004 0:00
Labdien!
Varut sis jautajums nav par Jusu apskatiitajaam teemaam, bet tomeer, vai pec 2004.g. 1. maija maniisies automasiinu valsts nummuru ziimes vai tas paliks taas pasas?
Veelos nomainiit nummura ziimi, bet nezinu ko dariit, vai gaidiit 1 maiju vai nav jeegas.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Informācijai CSDD t. 7025777
vārds Magone, 5.marts 2004 0:00
kaa nosaka transportliidzeklja atlieku veertiibu, ja auto eksperts ir noteicis 96% zudumu? Vai esmu tiesiiga prasiit dokumentus kaa noteikta atlieku veertiiba?
Ēriks Griģis:

Protams, ka tiesīga.
Un ne tikai, CAOA likums nosaka, ka apdrošinātajam Jums ir jāpaskaidro, kā tikusi noteikta zaudējuma atlīdzība.
1. Transportlīdzekļa atlieku vērtību apreķina.
2. To nosaka pēc atlieku vērtības tirgū, novērtējot vairākus piedāvājums atliekas iegādāties.
Ir jābūt dokumentam, kas to apliecina un kurā atliekas ir novērtētas vai iepirktas par uzrādīto summu.
Cietušā - Jūsu šaubu gadījumā apdrošinātājam ir jāuzrāda vismaz trīs piedāvāto atlieku novērtējumi, no kuriem viņš ir izvēlējies Jums vispieņemamāko.
Par novērtējumu runājam, kā par apstiprinātu pamatojumu - vienošanos, par kādu persona ir vēlējusies atliekas pārņemt savā valdījumā.
Vienošanās ir:
a) brīva stila raksts, kurā ir identificējamas abas puses, t.i. piedāvātājs un piedāvājuma potenciālais peņēmējs, konkretā transportlīdzekļa atliekas, vieta un piedāvājuma laiks, abu pušu brīvas gribas apliecinājums ar parakstiem;
b) atbilstoši tiesiskiem aktiem, tā var būt arī mutiska vienošanās, kura identificēšanai apdrošainātājiem ir jāuzrāda personas noteikšanai nepieciešamie dati un vienošanās saturs.
Strīdus gadījumā prasiet vienošanās saturu apdrošinātājam apstiprināt rakstiski.
Ja persona, kas pieņem atliekas, faktu neapstiprina, tad prasiet to arī uzrakstīt un meklējiet advokātu.
Pirmā sūdzība ir adresējama LR Satiksmes brojam.
Gacha, 4.marts 2004 0:00
Sveiki!!!
Vai OCTA darbojas ari tados gadijumos, kad esmu notriecis meza zveru un manam autinjam ir vajadzigs remonts???
Ēriks Griģis:

Nedarbojas.
vārds Propellers, 29.februāris 2004 0:00
Jautājums būs par CASKO. Baltijas Apdrošināšanas Namā(BAN) iegādājoties CASKO polisi,cilvēkiem kuri ir jaunāki par 25 gadiem ir noteikts pašrisks-200Ls.Bez variantiem.Netiek ņemts vērā stāžs,konkrētā cilvēka apdrošināšanas vēsture,u.c. Vai tas gadījumā nav cilvēktiesību pārkāpums?
Ēriks Griģis:

Apdrošināšanas noteikumi ir apstiprināti Finanšu un kapitāla tirgus komisijā, tie nav ikdienā maināmi "kā ienāk prātā". Lielākoties, pieņemto noteikumu izpildes gaitā rodas pārkāpumi, kas varētu būt saistāmi ar cilvēktiesību pārkāpumiem, nevis noteikumi paši par sevi, kuri tikai var būt pilnīgāki vai mazāk saistoši klientam.
Ja nepatīk piedāvājums, tad apdrošināšanas sabiedrību varat izvēlēties kādu citu, tirgus to piedāvā, ievērojot cilvēktiesības.
vārds AIVARS, 28.februāris 2004 0:00
sveiks Erik.vai pastaav kaadas iespeejas ar latvijaa registreetu mashiinu un apdroshinaashanu braukaat iirijaaa ja iirijaa atrodieskaa viesstraadnieks? vai ir kompaanijas kuras apdroshina arii uz citaam valstiim? jo iirijas apdroshinaashana ira ap 2000 eiro gadaa prieksh neiira!
Ēriks Griģis:

1. CAOA Latvijā ir nepieciešams noslēgt starptautisko "Zaļās kartes" apdrošināšanas līgumu, kas darbojas Īrijā.
2. KASKO līguma noteikumi ir jāpārrunā ar konkrēto apdrošinātāju.
Jā līguma noteikumos tā darbība ir paredzēta Eiropas valstīs, tad jāievēro, uz kādu uzturēšanās laiku ārzemēs līguma darbība ir noteikta.
KASKO līgums var darboties uz automobili, ar kuru uzturas ārvalstīs līdz 40 dienām, vai kā citādi, ja tas ir atrunāts pirms KASKO līguma noslēgšanas.
vārds Jānis, 27.februāris 2004 0:00
Lieta tāda 2000.gadā a/m Scania ar puspiekabi cieta CSN, bija CASCO apdrošināta AAS BALVA par 20000Ls, TUV N Baltik atjaunošanas izdevumus novērtēja par 22000Ls, Scania Latvija par 21000Ls, te pēkšņi tiesu ekspertīžu labaratorija par 6000Ls, jautājums, vai Latvijā ir kāda noteikta sistēma pēc kuras aprēķina atjaunošanas izmaksas, un kur atrast informāciju par tādu sistēmu. Gaidu atbildi, iepriekš pateicos.
Ēriks Griģis:

Ir noteikta sistēma.
Mēc apmācām transporta speciālistus strādāt, izmantojot zaudējumu atlīdzībā noteikto CAOA metodiku un apdrošinātāju KASKO noteikums paredzētos atlīdzības noteikšanas pamatprincipus.

Tiesu ekspertīžu laboratorija nodarbojas ar autotehniskām ekspertīzēm pēc tiesas pasūtījuma. Viņi neveic KASKO zaudējumu aprēķināšanu apdrošināšanas sabiedrībām un nesastāda servisa remonta izdevumu tāmes.
Meklējiet advokātu un prasiet atbildību no institūcijas, kuras pakļautībā strādā persona, kura Jums tādu zaudējuma atlīdzību noteica, atbilstoši Civilprocesa likumam no 01.02.2004., ja tas nav veikts atbilstoši BALVA KASKO apdrošināšanas noteikumos paredzētam.
Roberts, 27.februāris 2004 0:00
Paldies par sniegto info. Diemzeel neesmu no Riigas un saspringtaa darba grafika deel diez vai sanaaks izrauties uz Jusu organizeetiem kursiem. Taapeec luugsu, ja tas nav nosleepums , protams, paskaidrot kaads tad buutu bremzeesanas cela garums uz sausa asfalta segumavieglai automasiinai braucot ar aatrumu piem. 70, 80, 90 km/h. Ja nu vien tas ir iespeejams, gaidiisu atbildi.Šī informācija buutu svariiga konkretas situaacijas noskaidrosnai.Paldies
Ēriks Griģis:

Bremzēšanas ceļa garumu, kad ir sasniegts maksimālais automobiļa bremzēšanas palēninājums un kad tas ir nemainīgs bremzēšanas laikā, aprēķina:
S = (V*V)/26*j (m)

kur S - bremzēšanas ceļš pie maksimāli sasniegtā palēninājuma j (m);
V - braukšanas ātrums pirms bremzēšanas (km/h);
j - automobiļa sasniegtas maksimālais palēninājums (m/s ik s);
j=q*f, kur q-9,81 m/s ik s;
f-saķeres koeficients starp riepu un bauktuves seguma virsmu.

Piemērs.
S= (70*70)/26*9,81*0,75
S= 25,61 (m)

Pārējo varat rēķināt pats, neievērojot, ka
pilns bremzēšanas ceļš tiktu noteikts, ja bremzēšanas ceļam ar maksimālo palēninājumu pieskaitītu ceļu, ko automobilis nobrauc pilna palēninājuma sasniegšanas laikā.
To mācām autoskolā.
Roberts, 27.februāris 2004 0:00
labdien.Veelos uzzināt vairaak par automašīnas aatruma un bremzeesanas ceļa sakarībām. Kā apreekina aatrumu vieglajai automasiinai, vadoties pēc bremzēšanas ceļa? Un kāds varētu būt bremzeesanas ceļa garums vieglajai automasiinai uz sausa asfalta aarpus apdziivotas vietas pie aatruma 60km/h, 70 km/h, 80, km/h, 90km/h; Jau iepriekš paldies.
Ēriks Griģis:

Grupa beidz mācības 05.03. 2004.
Par nākošo grupu, kura mācīsies kustības drošību, uzzināsiet BCDE AUTOSKOLA mājas lapā.
Ja iAuto lasītājus interesēs būs ko tuvāk uzzināt par ātruma un bremzēšanas likumsakarībām, varam organizēt tikšanās trešdienas pēcpusdienās.

Jūs personīg varat piedalīties lekcijā, kurā kopā ar apmācāmo grupu atkārtosim izņemto vielu, gatavojoties valsts eksāmeniem nākošajā nedēļā.

Lūdzu saskaņojiet tikšanās laiku pa t. 6322578.
Aivars, 26.februāris 2004 0:00
Labdien! Janvārī nopirku 1990 gada Ford escort 1,4i. Dzinējs ir aprīkots ar mono iešprici. Vai drīkstu mono nomainīt pret karburatoru? Paldies!
Ēriks Griģis:

Pārsūtiet jautājumu tehniskai nodaļai.

Mēs konsultējam par transprtlīdzekļu apdrošināšanu, nosakām autotransporta uzņēmuma risku ceļu satiksmē un veicam CSNg izpēti, noskaidrojam negadījuma apstākļus, nosakām zaudējumus izraisījušo transportlīdzekli un vadītāja atbildību par radītiem zaudējumiem.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti