Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.168 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Arnis, 15.novembris 2004 0:00
Kāds ir Jūsu viedoklis sekojošā jautājumā - noticis negadījums, policija par vainīgu atzinusi otru pusi, bet viņa apdrošinātājs - 3 mēnešus analizēja datus un uz SIA "Ekspertu serviss" slēdziena pamata uzskata mani par līdzvainīgu un izmaksā tikai daļu no zaudējumiem. Uzskatu, ka man nav īsti saistošs kaut-kādas SIA slēdziens un apdrošinātājs tad lai strīdas ar ceļu policiju. Mana doma ir gatavot dokumentus tiesai.
Ēriks Griģis:

Par to tiesu varu atbalstīt. Tas gan prasīs ne mazums Jūsu uzņēmības...
Apdrošinātājiem nav nekāda sakara ar policijas lēmumu administratīvajā lietā.
Apdrošināšanu valstī regulē Likums, sodu - (LAP)Kodekss un Krimināllikums.
Jūsu gadījumā Likums un Kodekss ir paredzēti dažādiem procesiem: viens zaudējumu un atlīdzības noteikšanai, otrs - soda noteikšanai vadītājam.

Situācijas skaidrojums.
Kaut kāc SIA un zaudējumu atlīdzības regulētāja persona pārbauda apdrošināšanas gadījuma apstākļus, nosaka iesaistīto personu atbildību par gadījumā nodarītiem zaudējumiem.
Policija nosaka un soda vainīgo personu, kas pārkāpis tiesību aktos noteiktās prasības un izraisīja CSNg.
Apdrošināšanas gadījums un CSNg ir viens un tas pats notikums divu juridisku procesu izpratnē.
Ja Policijas pieņemto lēmumu var noteiktā kārtībā pārsūdzēt, tad apdrošinātāji savā likumā to nepiedāvā un, ievēlot savus pārstāvjus, esam izvēlējušies tos, kas to pieļauj. Tā rezultātā vienīgā iespēja pārskatīt apdrošinātāju lēmumu ir iesniegt pamatotu prasību tiesā.
Atkarībā no prasmes sagatavot Jūsu prasību pamatotu, ar pierādījumiem, lai atspēkotu apdrošinātāju pieņemto lēmumu, Jums bus nepieciešams iegūt kvalitatīvāku, objektīvāku un neatkarīgāku ekspertīzi, kā to ir sagatavojuši apdrošinātāji, Jums būs nepieciešams zinošāks advokāts, nekā tas ir apdrošinātājam.
Kad apdrošinātājs par to pārliecināsies pirmstiesas izmeklēšanā, tad pirms tiesas var notikt mierizlīguma piedāvājums.

PS.
Pierakstiet šo vārdu pa vārdam, lai zinātu to pateikt priekšā saviem paziņām, kā rikoties apmēram 15 000 gadījumos no avārijām uz autoceļiem, kad tiem būs jāsatiekas ar savu (lasi pretējās partijas) apdrošinātāju.
Skolnieks, 14.novembris 2004 0:00
Kad BCDE saakas maaciibas kustiibas droshiibaa?
Ēriks Griģis:

Istājeksāmeni 15.11.2004 Autoskolā BCDE, no plkst. 10:00
Bauskas ielā 86, Rīgā.
Rajonos iestājeksāmenus var kārtot CSDD nodaļās.
Grupai apmācības sākums 22.11.2004. Bauskas 86,
405. auditorijā, plkst. 10:00.
Info t. 7627901
alusvedejs, 12.novembris 2004 0:00
Labdien,
tada situacija sanakusi:
2003 gada maijaa braucu reibumaa un izraisiju auto avariju.
masinai bija obligaataa civiltiesiskaa apdrosinasana no Baltikuma.
samaksaaju policijaa piespriesto sodu.
apdrosinataji nelikaas par mani ne zinis.
zinu ka apdrosinasanas likuma ir rakstits: Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa vadītāju, ja tas vadījis transportlīdzekli, būdams alkoholisko dzērienuiespaidaa.
nu ja neprasa - tad neprasa.
tagad ir pagajus pusotrs gads un man atnak vestule no sia NBJ kas 10 dienu laikaa prasa man samaksaat 5500LVL uz baltikums kontu. turklaat veestulee rakstits ka es vadiju transportlidzekli Mitshbisji Galant valsts nr ..., bet reali es nekad nevienam Galantam pie stures neesmu sedejis. braucu ar VW Passat.
mans jautajums ir:
vai ir kaut kads noilguma terminsh pec kura apdrosinatajs vairs nevar piedzit no manis naudu?
man nav saprotams ari no kurienes ir uzradies mistiskais galants. vai varu teikt ka parsiba nau pareiza jo nekad ar galantu neesmu braucis?
Ēriks Griģis:

Pēc civillikuma prasība var tikt piestādīta 10 gadu laikā.

OCTA likumā nekas cits saistībā ar regresa noilgumu nav atrunāts, jo šai jautājumā likumā izmaiņas neviens netika iesniedzis.
Tas, ka apdrošinātājs ir ko sajaucis...gan jau viņš pats to arī izlabos.
vārds zuzu, 11.novembris 2004 0:00
Delfos viedoklis--- viena tante teica.....; Kura apdr. kompānija liekas "pareizāka" tādam spečukam,kā Tu???/// Vai Bauskas ielā uz konsultāciju jāpierakstās, vai var tikt "uz sitiena"???/// Paldies.///
Ēriks Griģis:

Var tikt uz sitiena!
Līdzi paņem, lūdzu, Parex un BAN KASKO apdrošināšanas noteikumus un polisi, lai varētu noteikt un salīdzināt, kādi riski ir apdrošināti.
Vispirms gan pazvani, jo pēc izsaukuma izbraucu arī uz kādu no avārijām.
T. 6322578
vārds Zuzu, 11.novembris 2004 0:00
Paldies par atbildēm./// Riepas droši ka pa 3 ziemām nobraukšu,bet par tiem apdr. gan nav skaidrības.Tā traucēšana bija domāta ----ne jau Tu,bet apdr. (starp citu Parex). Šodien sazvanīju;pateica,ka no Gaujas ielas neesot "papīrus" saņēmuši,lai zvanot pēc dažām dienām./// It kā jau īpaši nestresoju,vaina jau niecīga,bet gribu skaidrību./// Kas man būtu jādara,ja mani piedāvātā summa neapmierinās ???/// Droši,ka neliekos interesanta;būs jāatgriežas BANā(kā iepriekšējos gadus).///
Ēriks Griģis:

Nu re, pazvanīji un noskaidroji!
Par BANu...nu nezinu, ieraksties Delfos Forumā sievietēm un pajautā tur, ko citi domā.
BCDE Eksperts par apdrošinātāju izvēli sniedzu konsultācijas uz vietas Bauskas ielā 86, 405. auditorijā.
vārds zuzu, 10.novembris 2004 0:00
Cik ilgā laikā KASKO apdr. ekspertam jāsniedz atbilde par auto bojājumu ?/ Mašīna tika apskatīta 15 oktobrī,bet vēl nav solītā zvana./ Es lieki netraucēju./ Vai daru pareizi?/
Ēriks Griģis:

Protams, ka dari pareizi. Tāpēc jau te esmu.
Ja KASKO noteikumos tas nav noteikts, tad Tev pašai ir jāzvana apdrošinātājam. Jo biežāk zvanīsi, jo ātrāk nonāksi līdz rezultātam.
Parasti KASKO gadījumā apdrošinātājs iedod kartiņu ar tālruņa un lietas numuru, pasakot pēc kāda laika īpašnieks var piezvanīt...Manuprāt Tavam apdrošinātājam Tu neliecies pietiekoši interesanta...iesaku pārdomāt, vai apdrošinātājs ir pelnījis Tavu uzticību.
Toms, 9.novembris 2004 0:00
Labdien. Vēlos uzzināt URL kur var noskaidrot, kura firma nodrošina OCTA konkrētam auto.

Paldies!
Ēriks Griģis:

http://www.sb.gov.lv/sbweb/zaudatl.do?lang=lv
vārds Inesa, 5.novembris 2004 0:00
Ka var ievets mašinu no ārzemes (no Īrijas) un kā reģistrēt Latvijā? Paldies.
Ēriks Griģis:

Iesaku izvēlēties ar stūri kreisajā pusē, tad ir vajadzīga apdrošināšana, pirkšanas-pārdošanas līgums un apliecinājums, ka tas auto ir izvests no Īrijas.
Tad rullzzee tik mājup!
Janis, 2.novembris 2004 0:00
Man ir taads jautaajums,kur es vareetu uzzinaat neatkariigaa eksperta tel.nummuru.Kurss vareetu veikt motoram ekspertiizi
Ēriks Griģis:

Tehniskos ekspertus apdrošinātājiem sertificē transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs t.7241822
Birojā ir informācija par ekspertiem, kuri strādā neatkarīgi no apdrošināšanas sabiedrībām.
Andris, 28.oktobris 2004 0:00
Labdien.Gribeetu uzzinaat vai ir iespeejams apdrosinaat a/m kura atrodas Iirijaa un tai ir Iirijas nr?Paldies!
Ēriks Griģis:


Tas ir jāprasa apdrošinātājam.
Nav aizliegts OCTA ar Zaļo karti, bet KASKO noteikumi katram apdrošinātājam ir savi.
girtx, 27.oktobris 2004 0:00
Man tāds jautajums ja mana masina ir 83 gada man ir kautkadas atlaides apdrošinot ?
Ēriks Griģis:

1. Apdrošinot automobili brīvprātīgi (KASKO), nebūs atlaides, bet drīzāk gan piemaksa.
2. Apdrošinot īpašnieka atbildību uz automobili (OCTA), atlaidi noteiks pēc bezavāriju braukšanas laika, īpašnieka veida, transportlīdzekļa reģistrācijas vietas, nobrauktiem kilometriem gadā, vietas, kur autobilis tiks izmantos, īpašnieka vecuma, īpašumā esošo automobiļu skaita, vadītāju skaita, apdrošināšanas perioda ilguma un vēl dažiem citiem faktoriem.
Dzintars, 26.oktobris 2004 0:00
Vēl aizmirasu pajautāt.
Vai servisam ir jāsastāda pieņomšanas nodošanas akts.
Un vai ir laika ierobežojumu, cik ilgā laikā Apdrošināšanas kompānijai jāpieņem galīgais lēmums, un cik ilgi servisam jātiek galā ar auto remontu.

Paldies .
Ēriks Griģis:

1. Pieņemšanas-nodošanas akts ir parasta formalitāte. Tam būtu jābūt jebkurā servisā, kur apdrošinātāji nosūta ...nē, esam eiropā...jebkurā servisā!
2. Tas ir jāprasa apdrošinātājam noskaidrot servisā. Varat pieprasīt to apliecināt rakstiski. Ja termiņš vilks pāri noteiktajam, varēsiet prasīt kompensāciju, bet tad būs kašķis.
Dzintars, 26.oktobris 2004 0:00
Labdien,.
Lieta sekojoša, pēc avārijas, es tiku atzīts par cietušo. Baltas eksperts manu auto sākotnēji atzina par ekonomiski neizdevīgu remontam, un noteica atlikušo vērtību 215 Ls, nolēma izmaksāt atlīdzību 1200 Ls.
Bet par cik summa ir lielāka par 1000, tad lietu nosūtīja reģiona vecākajam ekspertam uz apstiprinājumu. Viņš savukārt nav ar mieru izmaksāt tik lielu summu un tagad piedāvā manu auto remontēt, citā pilsēta, jo manā pilsētā tiešām neviens neņēmās to teisīt par 1200 Ls.
viņa sameklētais servis teica, ka pa 900 Ls vis būšot Ok !

Man ir aizdomas, ka tas servis ir nekvalitatīvs. Auto ir jāizstiepj priekša,jākŗāso,jānomaina daudzas detaļas,jāuzpilda kondicionieris. Šaubos, ka viņu to pratīs.

Jautājumi būtu sekojoši:
1. Ja tiešām servisa darbs ir pavirš un nekvalitatīvs, kurp jāgriežas ar sūdzībām, jo satiksmes birojs vairs nepastāv. vai es maldos?
2. Uz kā rēķina mašīna tiks transportēta no manas ilsētas un vēlāk man atpakaļ ? (evakuators ņem par 1 km 0.40 Ls, bet jābrauc uz vienu galu 100 Km)
3. Vai man ir tiesības pieprasīt no servisa lai tiktu novērsti visi bojājumu līdz sīkākajam (piemēram stikla moldings ar motora pārsegu ielocīts, lietā diska dekoratīvais plastmasas vāciņš salauzts, priekšēja valsts numurzīme salocīta utt.)
Tam visam jābūt novērstam?
4. Kas vēl būtu jāzin, lai galu galā nepalikt pie sasitas siles ?

Diemžēl neesmu no Rīgas, un tāpēc nevaru griezties klātienē pie Jums uz Bauskas ielu 68 ... !

iepriekš pateicos,
ar cieņu Dzintars
Ēriks Griģis:

1. Sūdzība jāraksta Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju birojam. To vērtēs tiesa.
2. Apdrošinātāji izvēlās servisu, viņi transportē vai apmaksā transportēšanas izdevumus.
3. Visi bojājumi, kas uzrādīti atlīdzības lietas materiālos un ir iegūti negadījumā.
Kvalitāti darbam pārbaudāt Jūs. Pirmā pretenzija par servisa darbu ir iesniedzama apdrošinatājam, kas norīkoja un apmaksā remontu.
4. Pašā sākumā Jums ir jāvienoas par servisu, kurā apdrošinātājs gatavojas nosūt't remontēt bojāto automobili.Ja ir pamatotas aizdomas vai pierādījumi par servisa zemā darba līmeni, tad varat ieprasīt citu servisu vai ieteikt savējo.
4.1. No apdrošinātāja prasiet līguma kopiju ar servisu, kurā remontēs Jūsu auto, lai pārbaudītu noteiktās atbildības un konsekvences.
4.2. Uzrakstiet rakstiņu vietējā avīzē, internetā, pirms remonts nav pbeigts.
4.3. Stastiet, ka aicināsiet uz servisu citu ekspert un žurnālistu, lai pārbaudītu izremontētā auto kvalitāti.
4.4. Ja ir str'dz par kvaltāti, tad apdrošinātāam ir jāveido komisija, lai pārbaudītu un noteiktu pēcremonta trīs pušu konsekvences, kas atrodamas tiesību aktos par OCTA, savstarpējā apdrošināšanas sabiedrības līgumā ar servisu un pieņemšanas-nodošanas aktā.
ivars, 25.oktobris 2004 0:00
vai atlauts automasinai ar benzina dzineju uzstadit dizeldzineju
Ēriks Griģis:

Ar pārbūves ekspertīzi mēs nenodarbojamies, bet pirmās kategorijas pārbūves veidi atļauj mainīt motoru pret tā paša transportlīdzekļa tipa vai cita varianta motoru.

Sameklējām Jums nepieciešamo informāciju:

http://www.csdd.lv/index.htm

LR MK 17.08.2004 Noteikumi nr. 725

Transportlīdzekļu pārbūves noteikumi.

III. Aizliegtie pārbūves veidi
9. Vieglajam automobilim (izņemot sporta automobiļus) aizliegts:
9.1. veikt izmaiņas virsbūves konstrukcijā, ja to dēļ mainās virsbūves tehniskie parametri (piemēram, garums, platums, augstums) vai vizuālais izskats. Šī prasība neattiecas uz papildu aprīkojuma (gaisa aptecētāju – spoileru, antispārnu) uzstādīšanu un riteņu arku paplašināšanu;
9.2. veikt izmaiņas stūres iekārtas konstrukcijā (izņemot tās pašas markas cita modeļa stūres
pastiprinātāja uzstādīšanu, ja pēc šādas pārbūves tiek nodrošināta stūres iekārtas atbilstoša darbība);
9.3. veikt izmaiņas balstiekārtas konstrukcijā;
9.4. uzstādīt oriģinālā tilta vietā citas markas vai tās pašas markas cita modeļa tiltu (izņemot gadījumu, ja tie ir analoģiski un šādu tiltu uzstādīšanu paredz izgatavotājs);
9.5. uzstādīt cita modeļa rāmi;
9.6. nomainīt virsbūvi pret citas markas vai tās pašas markas cita modeļa vai tipa virsbūvi (virsbūves tips atbilst valsts standartam LVS 87 "Transportlīdzekļu tipi un to definīcijas");
9.7. veikt izmaiņas bremžu iekārtā (izņemot tās pašas markas cita modeļa bremžu vakuuma
pastiprinātāja uzstādīšanu kopā ar galveno bremžu cilindru, ja pēc šādas pārbūves tiek nodrošināta bremžu iekārtas atbilstoša darbība);
9.8. uzstādīt oriģinālās degvielas tvertnes vietā pašizgatavotu vai citas markas un modeļa degvielas tvertni vai degvielas tvertni, kas nav iekļauta transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā;
9.9. uzstādīt papildu degvielas tvertni (izņemot gadījumus, ja to paredz transportlīdzekļa izgatavotājs un šāda transportlīdzekļa modifikācija ir iekļauta transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā).
10. Sporta automobiļiem aizliegts veikt tādas izmaiņas automobiļa konstrukcijā, kuras nepieļauj attiecīgās klases sporta automobiļu tehniskie noteikumi vai kuras nav paredzētas sporta automobiļa homologācijas dokumentos.
Andris Bergmanis, 19.oktobris 2004 0:00
Labdien!Luudzu nosauciet visas apdroshinaashanas sabiedriibas Latvijaa,kuraas var nosleegt KASKO apdroshinaashanas polisi.Ja iespeejams,tad arii to maajas lapas.Ieprieksh pateicos.Andris
Ēriks Griģis:

http://www.laa.lv/pub/?cmd=nedz
vārds Aivars, 12.oktobris 2004 0:00
Cik maksās kasko apdrošināšana Craysler Voyager 97 gads,
Ēriks Griģis:

Katrs apdrošinātājs to nosaka atbilstoši saviem KASKO apdrošināšanas noteikumiem.
JankS, 12.oktobris 2004 0:00
1. Cik ilgā laikā policijai ir jāpieņem lēmums par CSN pārkāpēju pēc avārijas. Nu jau būs pagājis mēnesis, bet lēmuma kā nav tā nav. Autiņš stāv sadauzīts un braukt nevar!
2. Cik ilgā laikā pēc lēmuma pieņemšanas dokumenti ir jāiesniedz apdrošinātājam?
3. Ko darīt ja avāriju izraisījušais transportlīdzeklis nebija apdrošināts?
Ēriks Griģis:

1. Jāpalūko tiesību akti par policiju.
2. Tas pats par informācijas apmaiņu.
Šonedēļ pieņemu un laboju kursa darbus...par to Jums varētu paskaidrot:
http://www.lcp.lv/cp.html

3. Zaudējumu atlīdzību noteiks un atlīdzinās Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju birojs vai biroja pārstāvji rajonos.
Info pēc adreses:
Lomonosova iela 9
Rīga, LV - 1019
Tel.: 7241822
Fakss: 7241862
E-pasts: ltab@ltab.lv
vārds pavaars, 9.oktobris 2004 0:00
sakaraa ar auto negadiiju, peec oficiaali sastaadiita policijas protokola, pirmdien jaatiekas ar apdrosinaasanas kompaanijas kasko noveerteetaaju! taakaa pirmo reizi saads gadiiju, kaa pareizi riikoties, kam piekrist, kam nepikrist?!
Ēriks Griģis:

Konsultācijai ir nepieciešama polise, apdrošināšanas noteikumi un CP protokola kopija.
Gaidām Jūs pirmdien Bauskas iela 86.
Inga, 8.oktobris 2004 0:00
Ja apdroshinaashanas kompaanija nepiekriit maksaat autoservisa sastaadiito taami, vai apdroshinaashanas kompaanijai ir tiesiibas peekshnji mashiinu norakstiit? Taami ir sastaadiijis apdroshinaashanas kompaanijas noraadiitais autoserviss. Kaa taadaa situaacijaa riikoties, ja es nepiekriitu summai, kas piedaavaata par manu auto?
Ēriks Griģis:

1. Pēkšņi notiek tikai negadījumi, automobili noraksta atbilstoši tiesību aktos noteiktajam.
T.i., ja apdrošinātājs nolemj automobili remontēt vai tikai nosūtīt automobili uz servsu kalkulācijas sastādīšanai, tad tas ir jānoskaidro.

Jums ir nepieciešama konsultācija, lai to veiktu, vēlos iepazīties ar lietas materiāliem.
vārds, 8.oktobris 2004 0:00
SVEIKI.
Man ir jautajums, vai apdrosinataji novertejot manu cietuso auto piedava izveleties:
1. vai sanemu pilnu atlidzibu un auto atdodu viniem,
2. vai sanemu dalu nomasinas vertibas un paturu savu auto sev
Vai tada izvele ir visam apdrosinasanas firmam?
Ēriks Griģis:

1. Apdrošinātājiem ir jāpiedāvā cietušajam izvēlēties saņemt atlīdzību naudā vai remontēt automobili, ja piedāvājuma nav, tad to izvēlas cietušais rakstot iesniegumu par zaudējumu atlīdzināšanu.
2. Ja automobilis ir uzskatāms par bojā gājušu, vai ir gājis bojā, tad cietušais izvēlas vai atdot automobiļa atliekas apdrošinātājam, vai tās paturēt sev.
3. Otrajā punktā apdrošinātājs zaudējumu atlīdzību nosaka atbilstoši tam, ko ir izvēlējies cietušais:
"3.1. vai sanemu pilnu atlidzibu un auto atdodu viniem,
3.2. vai sanemu dalu nomasinas vertibas un paturu savu auto sev".
4. Jebkurā gadījumā 2. punktā līdz 25 % ir starpība, ko nolietojuma dēļ apdrošinātājs vaer neatlīdzināt (tas apdrošinātājam ir jāpierāda, jāpamato).

Tas dažos vārdos ir no OCTA likuma un MK Noteikumiem par OCTA ekspertīzēm, kas visiem apdrošinātājiem ir tiesiski noteikts.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti