vārds AIVARS, 28.februāris 2004 0:00
sveiks Erik.vai pastaav kaadas iespeejas ar latvijaa registreetu mashiinu un apdroshinaashanu braukaat iirijaaa ja iirijaa atrodieskaa viesstraadnieks? vai ir kompaanijas kuras apdroshina arii uz citaam valstiim? jo iirijas apdroshinaashana ira ap 2000 eiro gadaa prieksh neiira!
Ēriks Griģis:
1. CAOA Latvijā ir nepieciešams noslēgt starptautisko "Zaļās kartes" apdrošināšanas līgumu, kas darbojas Īrijā.
2. KASKO līguma noteikumi ir jāpārrunā ar konkrēto apdrošinātāju.
Jā līguma noteikumos tā darbība ir paredzēta Eiropas valstīs, tad jāievēro, uz kādu uzturēšanās laiku ārzemēs līguma darbība ir noteikta.
KASKO līgums var darboties uz automobili, ar kuru uzturas ārvalstīs līdz 40 dienām, vai kā citādi, ja tas ir atrunāts pirms KASKO līguma noslēgšanas.
vārds Jānis, 27.februāris 2004 0:00
Lieta tāda 2000.gadā a/m Scania ar puspiekabi cieta CSN, bija CASCO apdrošināta AAS BALVA par 20000Ls, TUV N Baltik atjaunošanas izdevumus novērtēja par 22000Ls, Scania Latvija par 21000Ls, te pēkšņi tiesu ekspertīžu labaratorija par 6000Ls, jautājums, vai Latvijā ir kāda noteikta sistēma pēc kuras aprēķina atjaunošanas izmaksas, un kur atrast informāciju par tādu sistēmu. Gaidu atbildi, iepriekš pateicos.
Ēriks Griģis:
Ir noteikta sistēma.
Mēc apmācām transporta speciālistus strādāt, izmantojot zaudējumu atlīdzībā noteikto CAOA metodiku un apdrošinātāju KASKO noteikums paredzētos atlīdzības noteikšanas pamatprincipus.
Tiesu ekspertīžu laboratorija nodarbojas ar autotehniskām ekspertīzēm pēc tiesas pasūtījuma. Viņi neveic KASKO zaudējumu aprēķināšanu apdrošināšanas sabiedrībām un nesastāda servisa remonta izdevumu tāmes.
Meklējiet advokātu un prasiet atbildību no institūcijas, kuras pakļautībā strādā persona, kura Jums tādu zaudējuma atlīdzību noteica, atbilstoši Civilprocesa likumam no 01.02.2004., ja tas nav veikts atbilstoši BALVA KASKO apdrošināšanas noteikumos paredzētam.
Roberts, 27.februāris 2004 0:00
Paldies par sniegto info. Diemzeel neesmu no Riigas un saspringtaa darba grafika deel diez vai sanaaks izrauties uz Jusu organizeetiem kursiem. Taapeec luugsu, ja tas nav nosleepums , protams, paskaidrot kaads tad buutu bremzeesanas cela garums uz sausa asfalta segumavieglai automasiinai braucot ar aatrumu piem. 70, 80, 90 km/h. Ja nu vien tas ir iespeejams, gaidiisu atbildi.Šī informācija buutu svariiga konkretas situaacijas noskaidrosnai.Paldies
Ēriks Griģis:
Bremzēšanas ceļa garumu, kad ir sasniegts maksimālais automobiļa bremzēšanas palēninājums un kad tas ir nemainīgs bremzēšanas laikā, aprēķina:
S = (V*V)/26*j (m)
kur S - bremzēšanas ceļš pie maksimāli sasniegtā palēninājuma j (m);
V - braukšanas ātrums pirms bremzēšanas (km/h);
j - automobiļa sasniegtas maksimālais palēninājums (m/s ik s);
j=q*f, kur q-9,81 m/s ik s;
f-saķeres koeficients starp riepu un bauktuves seguma virsmu.
Piemērs.
S= (70*70)/26*9,81*0,75
S= 25,61 (m)
Pārējo varat rēķināt pats, neievērojot, ka
pilns bremzēšanas ceļš tiktu noteikts, ja bremzēšanas ceļam ar maksimālo palēninājumu pieskaitītu ceļu, ko automobilis nobrauc pilna palēninājuma sasniegšanas laikā.
To mācām autoskolā.
Roberts, 27.februāris 2004 0:00
labdien.Veelos uzzināt vairaak par automašīnas aatruma un bremzeesanas ceļa sakarībām. Kā apreekina aatrumu vieglajai automasiinai, vadoties pēc bremzēšanas ceļa? Un kāds varētu būt bremzeesanas ceļa garums vieglajai automasiinai uz sausa asfalta aarpus apdziivotas vietas pie aatruma 60km/h, 70 km/h, 80, km/h, 90km/h; Jau iepriekš paldies.
Ēriks Griģis:
Grupa beidz mācības 05.03. 2004.
Par nākošo grupu, kura mācīsies kustības drošību, uzzināsiet BCDE AUTOSKOLA mājas lapā.
Ja iAuto lasītājus interesēs būs ko tuvāk uzzināt par ātruma un bremzēšanas likumsakarībām, varam organizēt tikšanās trešdienas pēcpusdienās.
Jūs personīg varat piedalīties lekcijā, kurā kopā ar apmācāmo grupu atkārtosim izņemto vielu, gatavojoties valsts eksāmeniem nākošajā nedēļā.
Lūdzu saskaņojiet tikšanās laiku pa t. 6322578.
Aivars, 26.februāris 2004 0:00
Labdien! Janvārī nopirku 1990 gada Ford escort 1,4i. Dzinējs ir aprīkots ar mono iešprici. Vai drīkstu mono nomainīt pret karburatoru? Paldies!
Ēriks Griģis:
Pārsūtiet jautājumu tehniskai nodaļai.
Mēs konsultējam par transprtlīdzekļu apdrošināšanu, nosakām autotransporta uzņēmuma risku ceļu satiksmē un veicam CSNg izpēti, noskaidrojam negadījuma apstākļus, nosakām zaudējumus izraisījušo transportlīdzekli un vadītāja atbildību par radītiem zaudējumiem.
vārds, 26.februāris 2004 0:00
Veel veeleejos papildinaat , ka avaariija notika uz krustojuma pie sarkanaas gaismas, bet es centos nobremzeet.
Ēriks Griģis:
Ja Baltikums nevar pamatot savu atteikumu ar eksperta slēdzienu, tad tā ir apdrošināšanas sabiedrības patvaļa pret klientu.
Lūdzu gatavojiet visus atlīdzības lietas un CSNg protokola materiālus.
Gaidām Jūs ciemos ar materiāliem Bauskas ielā 86, saskaņojot tikšanās laiku pa t. 6322578.
Raimonds, 26.februāris 2004 0:00
Labdien! Pirms diviem gadiem izraisiiju avaariju, kuraa cieta veel kaada automashiina. Mans auto bija apdroshinaats baltikumaa un tas sedza visus radushios izdevumus otrai automashiinai. (saveejo auto naacaas izmest). Tagad baltikums atsuutiijis briidinaajuma veestuli, ka lietu iesniegshot tiesaa ja netiks samaksaati 2000ls par otras automashiinas remontu. vai tieshaam man tie ir jaasedz? briidinaajuma veestulee vinji skaidro, ka pieprasa sho summu, jo nelaimes gadiijums radies rupjas neuzmaniibas deelj. Luudzu veel paskaidrojiet, ko noziimee rupja neuzmaniiba, jo uz celja bija redzams bremzeeshanas celjs, kaa arii celjsh bija slidens. Paldies.
Ēriks Griģis:
Rupja neuzmanība sabiedrībai ir jāpierāda.
Rupja neuzmanība ir apzināta CSN pārkāpšana, kur persona apzinās savu pārkāpumu un to, ka ar savu darbību/bezdarbību var nodarīt kaitējumu citai personai, īpašumam, videi vai sabiedrībai, bet ar savu rīcību pārkāpumu vēl pastiprina.
vārds Einārs, 24.februāris 2004 0:00
Vai ir nepieciešama civiltiesiskā apdrošināšana transportējot tehnoloģiskās iekārtas(celtnieku vagoni,kompresori,pacēlāji utt.)? Ja nav kā rīkoties ceļu satiksmes negadījumā?Kādas pazīšanās zīmes un lukturi nepieciešami tos transportējot?
Ēriks Griģis:
Ko saprotam ar vārdu TRANSPORTĒŠANA:
1. vilkšanu;
2. pārvadāšanu,
3. tehnoloģiskās iekārtas piedalīšanos ceļu satiksmē, pārvietojoties pa ceļu ar savu enerģiju.
Atbilde.
A. 1. un 3. gadījumā CAOA ir vajadzīga, ja tehnoloģiskā iekārta ir reģistrējama CSDD vai VTUI.
B. Ja tehnoloģiskā iekārta nepakļaujas reģistrācijai, tad, notiekot CSNg, kur cietušais ir trešā persona. kurai zaudējumus nodara tehnoloģiskā iekārta, cietušais griežas pie tā apdrošinātāja ar prasību atlīdzināt CSNg gūtos zaudējumus, kurš apdrošinājis tehnoloģiskās iekārtas velkošā transportlīdzekļa CAOA.
C. Ja zaudējumus nodara iekārtu pārvadājot, tad tā ir pārvadātāja atbildība, un cietušajam jārīkojas kā "B" variantā.
D. Ja bojāta ir tehnoloģiskā iekārta, pārvadājot to kā kravu, zaudējumus trešajai personai - īpašniekam sedz CAOA apdrošinātājs.
E. Ja velkošais transportlīdzeklis sabojā tehnoloģisko iekārtu, to velkot, tad iekārtas īpašniekam tiesā ir jāiesniedz prasība, pārvadātājam atlīdzinat nodarītos zaudējumus. CAOA nedarbojas.
F. Ja trešā persona CSNg sabojā tehnoloģisko iekārtu, vienalga, kur tā atrodas, tad CAOA atlīdzība jāpieprasa negadījumā zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka CAOA apdrošinātājam.
Kravas pārvadāšanu vai transportlīdzekļu vilkšanu nosaka Ceļu satiksmes likums un tam pakārtotie attiecīgie MK noteikumi.
Ar tiem varat iepazīties BCDE EKSPERTS rīkotajos semināros par kravas pārvadāšanu un nostiprināšanu ceļu satiksmē, kas notiek Bauskas ielā 86 vai konsultācijā, sarunājot tikšanās laiku pa t. 6322578.
Eriks, 15.februāris 2004 0:00
Patreiz censhos to Strasburgaa noskaidrot.
Ēriks Griģis:
Izdevās noskaidrot sekojošo:
1. Ja apdrošināšanas sabiedrības darbības vai bezdarbības rezultātā kādai personai rodas zaudējums, kas ir izsakāms materiāli, tad tas ir jāpierāda.
2. Pierādījums ir prasības pamats tiesā, atlīdzināt zaudējumus valsts institūcijai, kuras darbības/bezdarbības rezultātā (licenzes izsniegšana/kompetences (ne) kontrole/nespēja pārbaudīt) privāta institūcija (apdrošināšanas sabiedrība) valsts tiesisko aktu noteiktā kārtībā rada zaudējumus un ciešanas indivīdam.
3. Zaudējums un ciešanas ir jāpierāda.
Secinājums.
1. Atliek noteikt to valsts institūciju, kas pieļauj tās pakļautībā/kontrolē darbojošas valsts institūcijas (valsts pasūtījuma veicēja) darbību/bezdarbību, kuras rezultātā indivīdam tiek nodarīts zaudējums/ciešanas.
2. Jāsagatavo juridiski pamatoti pierādījumi.
3. Cilvēktiesību aizskārumus izskata arī starptautiska tiesa, kuras lēmums noteiks partiju, kura samaksās par tiesas izdevumiem.
4. Pierādījumu sagatavošanas procesu virzīs jurists vai advokāts.
5. Administratīvā procesa likums Latvijā ir spēkā no 01.02.2004.
6. Ar 01.05.2004 starptautiskais jēdziens ES robežās pazudīs...kādam indivīdam būs jāpārvar tikai valodas barjera.
Zinkaariigais, 13.februāris 2004 0:00
Cau, Erik!
Kaa Tu domaa - vai to B.T.A. likvidees, jo samais negrib maksaat apdrosinaasanas naudinas cilveekiem un TEMIDA prasa ierosinat kriminallietu par to?
Vai tapec i-AUTO vairs nelauj runaat TEMIDAI, ka taas sefs nebija ar mieru kluseet un muus visus briidinaaja par B.T.A. kraapniekiem?
Ēriks Griģis:
1. Nelikvidēs, ja zaudējumi ir atlīdzināmi.
2. Tiesiki tiks noteikts atbildīgais par cietušajam radītiem zaudējumiem.
Ja pārkāpumi atkārtosies un tie tiks veikti apzināti, tad atbildība tiks prasīta no valsts institūcijas, kas tādu darbību pieļauj.
3. iAuto rakstus vai komentus var cenzēt un atteikties no tiem pavisam.
Neviens nav spiests uzskatīt iAuto par institūciju, kurai pieder pēdējais vārds.
4. Krāpniecība ir jāpierada.
5. Ja pieņem lēmumus, balstoties uz nekompetenci, tad nonākam pie patvaļas.
Agnis, 10.februāris 2004 0:00
Sveiks,Ērik!
Šoreiz neskaidrība šāda: Vakar uz slidena ceļa manu kravas auto ar puspiekabi apdzen viens džigits ar BMW. Tālāk šis redz ka priekšā ir līkums, un sāk bremzēt. BMW sāk svaidīt. Es, lai izvairītos no sadursmes arī bremzēju. Sadursme ar BMW nenotiek, bet mana puspiekabe nedaudz samīca manu mašinu.
Policijā lieta jau vēl nav izskatīta, bet runas ir tādas, ka BMW vadītāju par CSNg izraisīšanu sodīšot.
Vai man, par manu bojāto kravas auto pinākās atlīdzība no OCTA.
Ēriks Griģis:
Atlīdzība Jums pienākas no zaudējumus izraisījušā automobiļa īpašnieka CAOA apdrošinātāja.
viesturs, 6.februāris 2004 0:00
Labdien. Rakstu jau ne pirmo reizi.Lieta tada auto noverteja 315 Ls un aizsutot no servisa tāmi,kur remonta izsmakasas sastada 390 Ls. Firmas piedavatais serviss no apdrošināšanas nevar veikt nepieciešamos darbus jo nav tadu iekartu(ģeometrijas atjaunošanas stenda, bet saka ka sataisis un bus viss ok. Jautajums , ka var bez stenda sataisit ja visos citos servisos saka ka vajag obligati stendu) apdrošināšanas firma neņem vera un piedava ņemt naudu. , bet remonts izmaksaja 390Ls. Auto esmu sataisijis un remonts izmaksaja tik tiešam 390Ls, vai ir iespeja piedzit starpibu un kur man jagriežas un kadi papiri vajadzīgi?
Paldies.
Ēriks Griģis:
Par ģeometrijas atjaunošanas stenda izmantošanas nepieciešamību remontā var spriest, veicot pēcremonta pārbaudi uz stenda.
Ja rezultāts ir OK, tad servisā strādā meistari, kuri prot savu darbu.
Ja nē, tad serviss veic remonta kvalitātes labošanas darbus.
Sūdzēties par nekvalitatīvu remontu, ko Jums savā izvēlētā servisā pasūtīja apdrošināšanas sabiedrība, varat Satiksmes birojā,
Lomonosova ielā 9, t.7241822.
Turpat ari par remonta izmaksu un zaudējuma kalkulācijas aprēķinu atšķirībām, ja starpību neveido detaļu nolietojuma un PVN summa.
Izmaksājot atlīdzību naudā, detaļu nolietojums un PVN, ja neesat nodokļa maksātājs, netiek izmaksāti.
vārds Baiba, 5.februāris 2004 0:00
Vai ir obligāti jāvedā mašīnā līdzi apdrošināšanas polise, ja uz loga ir uzlīme? Ja ir, tad, kur tas ir rakstīts? Visu laiku nebija jāvadā, bet tagad it kā esot.
Ēriks Griģis:
1. Visu laiku bija jāvadā līdzi. To nosaka CAOA likums, skaidrojot, kas ir dokuments - tā ir polise.
2. Par uzlīmi runā LAPK, reizē CSN. Tās ir divas pilnīgi dažādas lietas.
3. Tāpēc skolā sākām šīs atšķirības mācīt gan policijai, gan tiesu darbiniekiem, gan autovadītājiem.
Ja pārbauda CAOA apdrošināšanas līguma spēkā esamību, tad polise ir tas dokuments, kas tiek pārbaudīts.
Uzlīme nozīmē, ka polisei obligāti ir jābūt pie vadītāja, jo uzlīmi noteiktā kārtībā izdod tikai un vienīgi tad, kad ir polise!!!
Martins, 3.februāris 2004 0:00
kaa visatrak un efektigak pardot auto par labu cenu? vai ir izdevigi likt uz placa uz pardevejam dot % par cenu ? vai labak pasam ar to nodarboties ?
Ēriks Griģis:
Nodarbojies pats, profesionāli piedāvājot verķi ineta portālos.
Ja nav laika, tad liec uz plača.
Jevgenijs, 28.janvāris 2004 0:00
Labdien.
MAni sauc Jevgenijs, un es interesejos par tada pakalpojuma veidu, "Zala karte". Kadas ir nosacijumi, un cik ilgi Jus piedavajat so pakalpojumu.
Paldies par atsaucibu.
Ar cienu,Jevgenijs.
Ēriks Griģis:
Mēs nepiedāvājam apdrošināšanas pakalpojumus, bet izmeklējam ceļu satiksmes negadījumu norises apstākļus un mehānismus, nosakām personu atbildību par negadījumos radītiem zaudējumiem un konsultējam par neskaidriem jautājumiem transportlīdzekļu apdrošināšanā.
Par Jūs interesējušo Zaļās kartes starptautisko apdrošināšanas veidu pastāstīsim Jums konsultatīvā sarunā, kuras laiku lūdzam precizēt pa tālruni 6322578.
Apdrošināšanas Zaļās kartes līgumu varat noslēgt mūsu ēkā, Bauskas ielā 86, piezvanot pa tālruni 7025777 un palūdzot savienot ar apdrošināšanas pārstāvi. No viņa uzzināsiet līguma noslēgšanas nosacījumus.
jasis, 28.janvāris 2004 0:00
situaacija sekojosha: panjeemu prieksh sava auto OCTA uz gadu un peec nedeeljas pats mashiinu sasitu taa ka nav veerts ko labot un auto norakstiiju,vai ir iespeejams atguut kautkaadu dalju no iemaksaatas summas????
Ēriks Griģis:
Noteikti.
Rakstiet iesniegumu par neizmantotās OCTA prēmijas daļas atmaksu tajā vietā, kurā slēdzāt līgumu. Neizmantoto prēmijas daļu atmaksās par līguma termiņā uzrādītiem atlikušajiem pilniem mēnešiem.
Iesniegums apdrošinātājam jums ir jāiesbniedz līdz 30. janvārim, tad atmaksātā prēmijas daļā februāra mēnesis tiks ieskaitīts.
Juris, 28.janvāris 2004 0:00
Labdien. Vai ir iespējams veikt KASKO apdrošināšanu 1979. gada automašīnai? Pagaidām man nav izdevies atrast kompāniju, kas to veiktu. Manuprāt , tas ir muļķīgi, jo dažs labs restaurēts autiņš maksā daudz vairāk par , piemēram, 2002.gadā izlaisto. Paldies!
Ēriks Griģis:
KASKO apdrošina transportlīdzekļus, kam ir nosakāma faktiskā vērtība.
KASKO apdrošināšana nav paredzēta automobiļu apdrošināšanai pēc to antīkās vērtības.
Agnis, 22.janvāris 2004 0:00
Man būtu jautājums par KASKO izmaksām. Pieņemsim situāciju, ka ir noticis ceļu satiksmes negadījums un ir cietis auto ar KASKO apdrošināšanu avārijas sekas nebūtu lielas un auto būtu augšā ceļams, ja tikai pasažierim nebūtu iespiestas kājas. Rezultātā atbraucot glābējiem puse no mašīnas tiek iznīcināta vairāk nekā pēc avārijas, auto vairs nav atjaunojams. Cik daudz un vai vispār KASKO man kaut ko atmaksās?
Ēriks Griģis:
1. KASKO noteikumos būtu jābūt atrunai par pasažieru glābšana darbos radīto zaudējumu atlīdzināšanu.
2. Ja tādas atrunas nav, tad glābšanas zaudējumi apdrošinātājam būtu jāuzskaita par CSNg iegūtie zaudējumi.
3. Cietušo glābšanas darbos radītos zaudējumus atlīdzina zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka CAOA apdrošinātājs. Cietušais pasažieris izraisītāja automobilī ir trešā persona, kurai pienākas CAOA un atbilstoši īpašniekam atlīdzība par nodarītiem zaudējumiem cietušo glabšanas darbos.
PS.
Uzrakstīju tā, kā to nosaka CAOA likums. Jocīgi, ka tas likumā nav tieši atrunāts. Apdrošinātāji 3. punktu var nesaprast.
Viesturs, 21.janvāris 2004 0:00
Sveiki,
Vai iespējams piedzīt no autovadītāja OCTA apdrosinātāja ārstēšanās izdevumus, ja viņa vadītais automobilis nokļuvis avārijā, vadītājs gājis bojā bet pasažierim - cietušajam jāārstē traumas, pasažieris vienkārši nostopēja šo automobili. Vai iespējams piedzīt no apdrošinātāja arī kompensāciju par zaudēto veselību. Vainīgais šajā avārijā vēl nav noskaidrots, bet izskatās, ka vainīgs būs bojā gājušais autovadītājs.
Ēriks Griģis:
Ja pasažieris ir auto īpašnieks, tad nekas nesanāks. Ja jebkura cita persona ir bijis pasažieris, kura ir cietusi CSNg atrodoties negadījuma izraisītāja automobīlī, tad nekas nav jāpiedzen, bet jāsaņem atlīdzība. Likums nosaka, ka ir jāraksta iesniegums atlīdzināt veselībai nodarīto kaitējumu zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa OCTA apdrošinātājam. Iesniegumam jāpievieno visi čeki un rēķini, par faktiskiem ārstēšanās izdevumiem, noteiktā diagnoze un dienu skaits, par kurām cietušais pieprasa atlīdzināt nesaņemtos ienākumus, ja nav bijis spējīgs ierasties darbā un ārstēšanos mājās ir noteicis ārsts.
Viesturs, 13.janvāris 2004 0:00
Rakstu Jums atkartoti. Situacija Jums ir zinama no ieprieksejajiem jautajumiem.
Mana auto nadarito skadi noverteja ar 300Ls.Protams es nesmu apmierinats.Sevis izveleta servisa, kur taisa auto sacija, ka bez 400Ls netiks gala , lai sataistu, tas vel caur pazišanos,ka labam draugam.Griezos pie Servisa firma Autofavorits tur vispar nosauca astranomisku cenu ap 650Ls, lai sataisitu. Apdrošinataji piedava savu servisu , kaut kadu kaktu kantori kur nemaz nav iekartu , kur var izdarit nepieciesamaos darbus un saka ka pa 300 sataisis, bet kvalitati negarante.
Jautajums?
Ja es izvelos vinu servisu un man auto sataisa ka pagadas, ko man darit un kur griesties un kadi papiri servisam ir jaizsniedz man uz rokam , ka vini taisis auto un ka vini ir sataisjusi pa tiem 300ls.
Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:
1. Ja apdrošinātāju piedāvātais serviss nespēj tehnoloģiski nodrošināt atbilstoša remonta izpildi, ja tas ir kakta kantoris bez reģistrācijas dokumentiem, tad par apdrošinātāja izvēli sūdzaties LR Satiksmes birojā t. 7241822.
2. Ja Jūs vienojāties par remontu apdrošinātāja piedāvātā servisā, tad likums nosaka tikai to, ka apdrošinātājs par remontu norēķinās ar servisu, nevis ar Jums. Līdz ar to remonta rēķins, kurā ir uzrādīta remontu izdevumu summa, apdrošinātājam ir jāapmaksā pilnībā. Eksperta aprēķinātam vairs nav nozīmes, jo remonta izvēli Jūs esat izdarījis, atbilstoši CAOA likumam, un apdrošinātāji ir izvēlējušies un piedāvājuši remontēt tehnoloģiski atbilstošā servisā.
3. Ja auto sataisa un serviss savā darbā pieļauj brāķi, tad Jūs sūdzaties servisa vadībai. Ja sūdzība netiek uzklausīta, tad Satiksmes birojā.
4. Jāpieprasa dokumenti (kopijas), kas apstiprina apdrošinatāju norīkojumu uz konkrēto servisu, auto remontā nodošanas-pieņemšanas aktu, tad defektācijas aktu un auto pēcremonta saņemšanas-nodošanas aktu.
5. Servisa remonts var pārsniegt 300 Ls. Izziņa, ka serviss ir sataisiijis auto par 300 Ls, servisam nav jāizsniedz.