Kāpēc viņi ir labākie Eiropā? 22

 
Atis Jansons, „Latvijas Avīze” | 28.janvāris 2014 19:34

Pēc ieskata Latvijas ātruma nacionālajās īpatnībās („Cik ātri braucam?”) šķiet derētu palūkoties, kā klājas citiem Eiropā? Kā savus satiksmes ieradumus veido, piemēram, angļi?

Viņiem drošas jūdzes, mums nervozi kilometri...

Divas dienas biju Anglijas vidienē – pirmo reizi nevis lielpilsētās, bet īstos britu laukos starp Mančesteru un Birmingemu, kur Eiropas žurnālistiem savus jaunumus prezentēja JCB traktoru būvētāji. Tur, 400 kilometros (sorry – 250 jūdzēs, apmēram) pavadītos pasažiera sēdeklī Eiropas drošākās valsts ceļos, dzima dažas improvizācijas par drošas satiksmes tēmu.

Vācieši nav labākie

Tieši tā – statistika liecina, ka kontinenta drošākie braucēji ir tieši šeit. Un vēl Zviedrijā, Holandē un Norvēģijā. Skaitot fatālus negadījumus uz miljonu iedzīvotāju, Latvija atpaliek reizes četras, uz miljonu automobīļu – pat septiņas. REIZES septiņas, nevis par septiņiem procentiem... Grandioza distance, kas mums domājot, mācoties un darot ejama.

Angļi nav lēnākie

Par spīti mums pēdējā laikā cītīgi borētajam, ka visu nelaimju sakne ir ātrums, ka jābrauc lēnāk, vēl drusku lēnāk, ka par katru atkāpi no limitiem jāsoda un vēlreiz jāsoda, Anglijā redzu – drošākie brauc ātri. Vietām tik sasodīti ātri, ka sākumā man ir mazliet neomulīgi. Un vainīga nav kreisās puses satiksme, kura liktu saspringt, pie aplamā pusē iestellētas stūres sēžot un robus ar nepareizo roku slēdzot – kā jau teicu, esmu pasažiera lomā. Šokē manevru drosmīgā precizitāte mūsu uztverē gauži trūcīgā telpā. Anglijas lauku ceļi un pat lielu pilsētu nomaļu ielas ir šauras. Nav šeit tādas izšķērdības, kā mūsu standarts par 3,5 m joslām. Metri pieci, reizēm pat mazāk abiem virzieniem kopā. Dzīvžogi gar pašu asfalta lentītes malu, līkums seko līkumam, paugurs pauguram, un, aiz tāda parādoties pretīmnākoša autobusa milzu purnam, mana labā kāja instinktīvi meklē bremzes pedāli. Šie nebremzē, bet forši kantē. Labais spogulis švīkst pa krūmiem, no kreisā līdz milža sāniem paliek knapi sprīdis. Spidometrs rāda apmēram 70. Jūdzes, nevis kilometrus... Un tā brauc ne tikai šis pelēcīgais (indietis, pakistānis?) profesionālis ar mersedesu, bet arī sirma kundzīte mums priekšā ar fiestu, jauneklis aizmugurē ar moci. Neapdzen – ātrāk jau te neko nepaskrietu pat viņš. Visi velk droši un aši, kur var (lai gan limits ir 60), intensīvi bremzē, ja tuvojas kas tiešām draudīgs vai neprognozējams.

Mūsējie arī liktu „50”

Par limitiem. Anglijā ceļiem ar neatdalītām joslām atļautais ātrums ir 60 jūdzes (96 km/h). Ļoti nedaudzās vietās, kurās tiešām šis 100 būtu grūts pat meistaram ar ļoti labu auto, stāv zīnes „50”. Vietas tādas, kurās mūsu kārtībnieki arī liktu „50”. Varbūt pat „30”. Kilometrus. Vietas, kuras nav salīdzināmas ar tālu pārskatāmo Pūres aerodromu Ventspils šosejā, piemēram, pa kuru mēs velkamies snauzdami ar saviem 50. Vēl zemāku (30) ierobežojumu angļi lieto vien tur, kur ciematiņa vienīgā iela pagriezdamās burtiski atduras bodītes durvīs vai skolas pagalmā. 30 jūdzes – tie ir gandrīz 50 km/h. Tik ātri mūs māca braukt pa četrjoslu Kurzemes prospektu Imantā, piemēram...

Atklāta tolerance

Pa ātrgaitas šoseju te drīkst braukt 80 m/h. 127,8 km/h. Tā arī kustas divas malējās joslas. Trešajā braucam mēs, un spidometrs rāda gandrīs 100 (160 km/h). Arī tur, kur abpus ceļam greznojas labi saskatāmas fotokameru zīmītes. Jautāju važonim – sods nedraud? Šis saka – visi radari ir regulēti uz 95. Pie tā tad arī turamies. Līdzīgi esot  uz lauku ceļiem, kur kameru zīmes (ne vienmēr aiz tām ir arī radari) noteikti ir kopā ar lielo, spilgto „50”, tādēļ nepamanīt tās praktiski nav iespējams. Tur par sodāmu grēku tiekot uzskatīts 61.

Kur mūsu Saeimas tolerances lēmumi kavējas?

Esam formā olimpiskā...

Tā var teikt angļu „draiveri”, un tādēļ, manuprāt, viņi ir drošākie Eiropā. Kopš pirmās jūdzes – auto vadīšanas intensīvi treniņi. Nav viņiem vajadzīgas drošas braukšanas skolas un mākslīga slaloma vingrinājumi. Šāda dzīve, šāds brauciens piespiež būt teicamā formā un šo formu un optimismu uztur ilgus gadus. Tā ir drošība.

Un vēl kas. Angļu lauku mājas ir pārsteidzoši maziņas. Retā no tām ir vairāk par 100 kvadrātmetriem. Vairums divreiz mazākas par parastām mūsējām. Toties pagalmos un uz ceļa – labi, svaigi, visai dārgi auto. Plikas riepas neredz. Melni dūmi nesmird. Arī tā ir drošība, kuras pie mums pietrūkst.

Foto: Atis Jansons

Bet varbūt angļu humors ir labākais drošības pamats?

 
Visi komentāri
 
zinātājs 28.janvāris 2014 19:53
5 7 Atbildēt

raksta autors grib apgalvot, ka mums ir vairāk cietošo, jo pārāk zemi ātruma limiti? Tos vajag pacelt un būs 5x mazāk avāriju? vai viņš nav no tramvaja izkritis ar galvu pa priekšu un tā 3 pieturas nobraucis?

REXX 29.janvāris 2014 10:51
2 4 Atbildēt

Nevis zinātājs, bet šaurpierains aresīvs tips, kurš visai maz saprot no autobraukšanas pamatprincipiem. Iesaku uzmanīgi parlasīt, un atrast 3 galvenos pamatpostulātus:

1 (un galvenais!!!!!!!!!!) Labā formā un labi apmācīti autovadītaji, kas (piemēram, kundzīte ar 206 Pežo no rīta uz Daugavpils šosejas ar 65km/h) nerada agresiju ar idiotiskām izdarībām uz ceļa;

2. ADEKVĀTI ātruma ierobežojumi. Ja reiz zīme- nu tad tāpc, ka tur tiešām ātrāk nevar. Nevis- tukšs ceļa posms ar 70 km/h, kur zūd ticamība ierobežojumam, jo pamatojums tāds pašķidrs;

3. Kontrolētāju tolerance. Nu nav jāstreso par katru km virs limita!!! ne tas bīstami, ne sodāmi. par būtisku pākāpumu sods būs.

GB12 29.janvāris 2014 11:33
3 0 Atbildēt

par 3. - tu daudz zini gadījumus, kad kontrolētāji "streso par katru km virs atļautā"? Es nē. Pēc pieredzes - pilsētā līdz 60-65, ārpus - līdz 110 neviens īpaši nestreso...

REXX 29.janvāris 2014 21:32
0 0 Atbildēt

Biju domajis- kontroleetie treso

Kanibaals 30.janvāris 2014 19:21
0 0 Atbildēt

Bet protams, pie lielāka braukšanas ātruma avārijas gadījumā cietušo ir mazāk, jo tie transformējas par mirušajiem.

Tomēr nav tādu pārliecinošu pētījumu, kas pierādītu, ka ir tieša cēloņsakarība starp vidējo braukšanas ātrumu un negadījumu smagumu. Tas arī nav novērojams Latvijā, vidējais ātrums nedaudz pēc fotoradaru noņemšanas pieauga(atgriezās iepriekšējās sliedēs) tomēr cietušo un mirušo skaits samazinājās.

Tā kā izraut ātrumu kā noteicošo ir nekorekti, jo negadījumiem ir komplekss raksturs ar daudz faktoriem līdz ar to tas nav tik vienkārši. Kaut vai tas, ka cietušo skaits samazinās dēļ lielākas autombiļu pasīvās un aktīvās drošības nevis satiksmes uzlabojumiem.

Palaidniex 28.janvāris 2014 20:18
0 1 Atbildēt

Man ir trīs jautājumi - kādi ir turienes ienākumi pret tik pat dārgu auto uzturēšanu?

Vai viniem ir tik tumšs un ilgs tumšais gada laiks?

Vai viņiem uz tim ceļiem ir sniegs un ledus daļu gada?

Un jā - auto tur ir kults un visai prāvais retro auto parks tiek uzturēts patiešām labākā teh stāvoklī...

paardomas 28.janvāris 2014 23:05
10 1 Atbildēt

Raksts taads pompozs, sasmeejos bik par to.... Kapeec?

Angliju par savaam maajaam saucu jau vairaak kaa 6us gadus...dziivoju un paarvietojos pa to pashu apgabalu, kur izvizinaajies ir raksta autors( ja jau brauca skatiit JCB, tad domaaju, ka vizinaajaas uz Rocester, Staffordshire)...

Piekriitu, ka laukos visi vaalee kaa traki :D

Brauc droshi, briizhiem paargalviigi, dazhsh labs arii nokjer dziivzhogu vai traktoru....aarpus apdziivotaam vietaam pa lauku celjiem visi caurmeeraa tur tos 100 km/h (60mph)...

Kas attiecas uz shosejaam, tad te bik samelots... Atljautais aatrums ir 70mph, nevis 80mph.... Sods nedraud, ja brauc liidz 79mph....paskaidroshu kapeec- jebkuram aatruma limitam tolerances slieksnis ieksh karalistes ir 10%+2 mph un nevairaak...

paarkaapjot atlajuto+ tolerances slieksni par kaadaam padsmit juudzeem, var gadiities sanjemt soda punktus un naudassodu.... ja, piemeeram, velk pa shoseju uz rakstaa mineetajaam 95mph, tad spiid nevis soda punkti un naudassods, bet gan tiesas seede un liegums tiesiibaam....

daudzaas vietaas aatruma kameras nedarbojas, arii uz shosejaam ne....to vietaa pa celjiem blandaas netrafareetie 5aas seerijas BMW, S80 volvo, R32 golfi, A6 audi un vesela plejaade citu forseetu briinumu...

par stuuri.... labaa stuure ir pareizaa, nevis kreisaa...kapeec?

Anglijaa pie aplja ziimi"Dodiet celju" neredzeesiet, labaas rokas likums darbojas pats par sevi(tas mazs piemeers)...

tagad par droshiibu uz shosejaam un pilseetaas...kretinee tas, ka ir daudz taadu kjeemu, kas domaa, ka pirmaa josla uz shosejas ir tikai smagajiem( smagais iet stabili 60mph pa pirmo joslu, kameer vieglais ar kaadu pakiju vai citu indiviidu ar ziimeetaam tiesiibaam, vai bez taam, velkas uz 55mph pa otro joslu)(pilni celji ar taadiem kjeemiem)..."pavarotus" ar neraada, neieveero distanci utt....

pilseetaas (itseviskji Birmingemaa) braukshanas kultuura ir nekaada, visi vaalee kaa Indijaa :D

karoch, raksta autors te ir bik salielijies.....

Palaidniekam...

Vairums jauno auto ir liizingos njemti vai nomaati...Savukaart 5-10 gadus veci auto jau ir nolietoti (vinjupraat)...

Tumshais gadalaiks apmeeram taads pats, kaa Lv... plus daudz vairaak lietus, veetru utt...

Kad ir sniegs, tad ir auzas :D

Nejeedz vinji ar vasareneem pa sniegu vaaleet...

Melnais ledus gan ir daudz, apmeeram 4 meen. gadaa.... toties, ja ir ap +5C un gaidaams veejsh, tad celjus kaisa bez sajeegas.... es teiktu, ka Lv tad vispaar celjus nekaisa...

Par retro auto.... te retro jau ir viss, kas vecaaks par 20 gadiem ;)

VWfans 29.janvāris 2014 8:57
2 0 Atbildēt

Birmingemā nebiju, taču Šefīldā, Mančestrā un Bredfordā braukšanas kultūra ir pilnīgi OK. Bredfordas centrā iekūlos pamatīgā sastrēgumā, vajadzēja apgriezties, pamāju pakijam, šis mani palaida, citā vietā es palaidu pakiju tanti. Viss notika laipni un pieklājīgi!

Janka 28.janvāris 2014 23:23
1 0 Atbildēt

Autora novērojumi labi, kautvai salīdzināšanai. Protams ceļi mums citi, ziemas tumšakas un sniegotākas un šķiet arī braucēji citādāki. Pats vasarā izbraucu Francijas dienvidos u.c. apkaimē – ne-baņos taisni ceļi vispār nav, līdz ar to ja būtu kā mums pie katra asāka līkuma 50km/70km, zīmes būtu jāliek ikpa 300m. Vietējie tādus līkumus ņem uz 90, es pat nesapratu kā to tehniski dabūt neiebraucot apmalē :D

Latvijā daudzviet varbūt ar tie ierobežojumi ir pamatoti, bet nu vietām šķiet vienkārša līdzekļu taupīšana lai izvietotu ceļa norobežojumus u.c. – uzliec zīmi par ātrumu un viss atrisināts – ja kas vainīgs braucējs. Vieglāk salikt ierobežojumus, kā sakārtot ceļus par kuriem braukt droši un patīkami. Braucēja iemaņas arī protams vajadzīgas, var jau kā Somijā – eksāmens kā uz rallija sacensībām.

pardomas jankam 28.janvāris 2014 23:42
0 0 Atbildēt

Somijaa siikie dzimst ar stuuri rokaas :D

tapeec jau no taas mazaas tautas daudz autosporta grandu naakushi un naaks....

VWfans 29.janvāris 2014 8:45
7 0 Atbildēt

Esmu divreiz bijis Anglijā ar savu auto, nobraucis ap 1000 km katrā reizē gan pa bāņiem, gan citām šosejām, gan pilsētām un, manuprāt, autors pārspīlē. Pa līkumainiem lauku ceļiem daudzi brauc ar 70-80 km/h, labākajās, taisnākajās vietās parasti ieskrienas līdz atļautajiem 96 km/h vai nedaudz ātrāk. Nu nav tā, ka katru slikti pārskatāmu līkumu masveidā visi ņemtu ar maksimāli atļauto ātrumu! Protams, brauc angļi un tur dzīvojošie cittautieši ļoti precīzi, bez kļūdām un neveiklībām.

Par bāņiem. Atļautais ātrums ir 70 jūdzes jeb 113 km/h. Bāņi atšķirībā no parastajām šosejām ir ar ļoti platām joslām un tādēļ ļoti ērti braukšanai. Ja bānim ir trīs joslas, tad kreisajā malējā transports kustas ar 87-90 km/h (tempu diktē ļoti daudzie kravas auto), vidējā ar 100-120 km/h, labā josla ar 110-130 km/h. Katrs pēc savas vēlmes izvēlas sev pieņemamo ātrumu robežās no 90 līdz 130 km/h.

Crankshaft 29.janvāris 2014 11:40
1 0 Atbildēt

REXX

2. ADEKVĀTI ātruma ierobežojumi. Ja reiz zīme- nu tad tāpc, ka tur tiešām ātrāk nevar. Nevis- tukšs ceļa posms ar 70 km/h, kur zūd ticamība ierobežojumam, jo pamatojums tāds pašķidrs;

=======================

Tas jā, bet pamatlikumi, kā liek ātruma ierobežojumus, ir vairāk vai mazāk visur līdzīgi. Piemēram, smagu negadījumu skaits dotajā ceļa posmā / vietā, konkrētā laika nogrieznī, piemēram, gadā.

Šai sakarā man patīk franču piegājiens ar "melnajiem cilvēku siluetiem" ceļmalās, to skaits ir atkarīgs no letāliem gadījumiem attiecīgajā vietā / posmā (auto vadītāji / pasažieri, gājēji). Principā, kā atzīts starptautiski,tie reāli palīdz vadītājiem un gājējiem kļūt koncentrētākiem, pārvietoties uzmanīgāk. Ir pat EP rekomendācija izmantot tādus citās valstīs ... Ja mēneša laikā pēc "melnā" notiek vēl avārija ar letālām sekām, tur vienkārši uzliek ierobežojošu zīmi.

3. Kontrolētāju tolerance. Nu nav jāstreso par katru km virs limita!!! ne tas bīstami, ne sodāmi. par būtisku pākāpumu sods būs.

====================

Tas gan, kā atminu to fotoradaru Šveicē - atļauts max 50,

+10% par labu vadītājam (spidometram), +10% par labu vadītājam (iespējamā radara kļūda), bet jau 10% no 55 km/h, kopā sanāk 60.5 km/h, ko noapaļo uz augšu, tātad 61 km/h. par to vēl nesoda,... bet man bija 62 :-)))) Un nācās maksāt par visiem pārsniegtajiem 12 km/h. :-))))))

Britiem ir līdzīgi, uzskatu, ka tā ir optimāla metode.

aansis 29.janvāris 2014 12:42
0 0 Atbildēt

Arī atbalstītu līdzīgu pieeju - t.i. gan toleranci, gan sodus par ātrumpārkāpumiem noteikt % no atļautā ātruma, nevis absolūtos ciparos. Tomēr ļoti baidos, ka šādai sistēmai ne tuvu nav gatavi mūsu kārtības sargi, kam šādi aprēķini būtu krietni par sarežģītu. Jau tagad apstrīdēto protokolu skaits, kuru apstrīdēšanas argumentācija ir nepareiza protokola sastādīšana, ir katastrofāls.

VWfans 29.janvāris 2014 12:32
2 0 Atbildēt

Man radiniece Anglijā pilsētā dabūja fotoradara sodu par braukšanu ar 38 jūdzēm stundā pilsētā, kur drīkstēja 30.

andzins1111 29.janvāris 2014 17:33
1 0 Atbildēt

Ļoti subjektīvs raksts. Britu braukšana kultūru ir bēdīga, jo šeit pāri visam ir auto, gājēju, velosipēdistu un citu satiskmes dalībnieku drošība stāv zemāk par AUTO. Un tas ir nožēlojami, ja uz līkumaina ceļa ar sliktu pārredzamību ļauj nesties uz 60 m/h. Autors varētu paskatīties UK statistiku par bojā gājušajiem gājējiem un velosipēdistiem uz šādiem ceļiem.

Uz šosejām, kā uznāk migla vai neliels ledus, briti taisa masveida vilcieniņus. Līdz tam viņu muguras smadzenēm nenonāk informāciju, ka vajadzētu ievērot distancu un varbūt neskriet.

Briti ir pieraduši, ka viņiem visu pasaka ceļu apzīmējumi un zīmes, paši domāt nemāk. Un tas ir ļoti bīstami!

andzins1111 29.janvāris 2014 17:38
2 0 Atbildēt

Un tikai valstīt, kurā ir labākie braucēji Eiropā, par cilvēka notriekšanu un nogalināšanu uz gājēju pārejas vai arī velosipēdista nogalināšanu, uzskrienot tam virsū no aizmugures, piespriež 200h piespiedu darbu un atņem auto vadītāja apliecību uz 1 GADU.

VWfans 29.janvāris 2014 18:21
2 0 Atbildēt

Ja pie mums nepārredzamos līkumos brauktu tik strauji kā Anglijā, tad mums būtu krietni lielāks savainoto mazākaizsargāto satiksmes dalībnieku skaits, jo pie mums ārpus apdzīvotām vietām gājēju un velosipēdistu ir salidzinoši daudz. Nedomāju, ka vajag speciāli reklamēt nešanos iekšā līkumā uz aklo! Britus no lielākiem gājēju un velosipēdistu upuriem glābj tas, ka viņi ir turīgi un vienkārši tikpat kā nestaigā un nebrauc ar velosipēdiem pa parastiem ārpilsētas ceļiem. Ja grib braukt ar riteni, tad ar auto dodas uz dabas parkiem vai patiešām stipri nomaļām lauku vietām ar auto, izkrāmē savus velosipēdus un tur laukos ar tiem vizinās.

andzins1111 29.janvāris 2014 19:25
0 0 Atbildēt

Sen jau cilvēki nepārvietojas ar velo tāpēc, ka nevarētu atļauties auto. Pirmkārt pilsētā tas ir ātrāks par auto un sabiedrisko, otrkārt nav jātērē laiks sporta zālei. Bez tam vēl jātērē laiks, lai sameklētu kur noparkoties utt.

Man velosipēd maksā 1200 GBP, kas ir dārgāk par dažu labu auto.

Un Bredfordā (ko tu pazaudēji visbēdīgākajā UK pilsētā?) varbūt paki tiešām ar velo nebrauc (arī Birmingema, Mančestra utt ir nožēlojamas industriālās verinības paliekas, kur viestrādnieki tagad dzīvo), bet normālās pilsētās velosipēdistu paliek arvien vairāk un vairāk.

VWfans 29.janvāris 2014 21:55
0 0 Atbildēt

Bredfordā es biju, lai paņemtu somu, ko vieni latvieši sūtīja citiem uz Latviju.

andzins1111 29.janvāris 2014 19:28
0 0 Atbildēt

Autoram iesaku tā ap Jūniju/Jūliju pabraukāt pa Skotijas ceļiem. Tad varēs redzēt to kultūru, kā kemperi uz 5m plata ceļa, spiež pretīm braucošo iekšā klintī vai aizā. Moči, kas 20 gabali radot avārijas situācijas apdzen, lai pēc pāris jūdzēm visi draudzīgi apstātos kempingā. Un tas viss uz noslogotas ceļa no starp Oban un Fort Williams.

P.S Arī mājas tur tomēr ir lielas, nezinu, kur autors tās mazās ieraudzīja. Un kūpoši X5 un Q7 dīzeļi ir bieži sastopami.

REXX 29.janvāris 2014 21:28
0 1 Atbildēt

Biju domajis- kontroleetie streso

Vernons 3.februāris 2014 12:51
1 0 Atbildēt

Problēma ir ceļu satiksmes Noteikumos un attieksmes mācīšanā! Normāli CSN mana dzīvē bija no 1980. lidz 1987. gada 1. jūlijam! 36 gadu garumā pazudusi sadaļa "Brīdinājuma signāli", virziena rādītājus neslēdzam, fizikālās sakarības skolā nemāca! STOP signāls nav brīdinājuma signāls, bet tā došana uzticēta augšup paceltai rokai (73.). Nav normas - nav pārkāpuma! Brīdinājuma signāliem ir jābūt brīdinājuma zīmes statusam!!! STOP signālam ir jāieslēdzas noņemot kāju no "gāzes" pedāļa!

Un priekšā esošam satiksmes dalībniekam ar savu rīcību ir jagarantē drošība, ja nē tad amputējam spoguļus, brīdinājuma signālus Un dzīvojam tikai ar devīzi - "ievēro distanci"! Nekas labs no tā nav sagaidāms!

Biju Guernsy salā, tur ielas vēl šaurākas, trotuārs vienā pusē, tas pats šaurs. Ja Tu, izmainoties, neuzbrauksi uz trotuāra, sadursme neizbēgama. Man patika. Visiem viss skaidrs un pirkstus gaisā neviens neceļ!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti