Uz šosejām valda visatļautība. Vakar ap plkst.17 braucu pa Ventspils šoseju uz Rīgas pusi, sākot no Talsu pagrieziena stipri palielinājās satiksmes intensitāte. Kā vēlāk sapratu, tas bija dulno rallija apmeklētāju dēļ - uz Rīgas pusi praktiski mašīnas gāja vienā kolonnā. Lielais vairums (ap 80% vadītāju) turēja ap 95 km/h (protams, arī tas ir pārkāpums, tomēr tas ir neliels) tomēr no Talsu pagrieziena līdz Tukuma pagriezienam pusstundas laikā atradās vairāk kā desmit kretīnu un deģenerātu, kuri plūsmu, kas jau gāja uz 95 km/h, ņēmās apdzīt. Piemēram, tādi kretīni brauca ar jauno Toyota-Landcruiser, iepriekšējās paaudzes Honda-CR-V, 90.gadu beigu Audi-A4, ceturto Golfu, Audi-100 cigāru, iepriekšējās paaudzes Mercedes S klasi, Subaru-Impreza, trešo Golfu, BMW 3.sēriju.
Un lai tie skrējēji tagad nepārmet, ka vainīgi ,,sēnes,, , kas lēni brauc un viņiem traucē. Braucot ar 95 km/h, vakar nepanācu nevienu lēnāk braucošu. Manā skatījumā tā šķendēšanās par ,,sēnēm,, ir stipri pārspīlēta.
Palaidniex rakstīja: Man arī ir bijušas reizes, kad es braucu lēnāk par plūsmu, bet tad, vismaz es braucu maksimāli tuvu ceļa labajai malai, ja esmu ļoti lēns, tad neaizmirstu par tādu izgudrojumu kā avārijas ugunis.
Ja es redzu ka brauc lēnām kāds ar avārijas gaismām un pēc iespējas tuvāk ceļa malai, tad tādu apdzenu gandrīz pa pretējas puses nomali, jo:
1. tas var būt piedzēries lauku kārklu jurists.
2. automašīnai jebkurā brīdī var atdalīties kāda detaļa.
3. šoferis vispār nezina kas ir CSN.
Tādi ir jātur pa gabalu. Citas domas man tādā brīdī nenāk prātā.
Savukārt ja auto brauc kaut vai ar 40, bet bez mirgojošiem virzierādītājiem es to uztveru kā objektu kurš tajā brīdī pārvietojas savādāk kā es un attiecīgi izvērtēju situāciju vai jamais neveiks kreiso manevri i viss. Gribu apdzenu - negribu nedzenu bet uzpīpēju vai iegriežos tuvākajā kafūzī iestumt māgā salātus un kafiju.
Palaidniex rakstīja: Man arī ir bijušas reizes, kad es braucu lēnāk par plūsmu, bet tad, vismaz es braucu maksimāli tuvu ceļa labajai malai, ja esmu ļoti lēns, tad neaizmirstu par tādu izgudrojumu kā avārijas ugunis.
Ja es redzu ka brauc lēnām kāds ar avārijas gaismām un pēc iespējas tuvāk ceļa malai, tad tādu apdzenu gandrīz pa pretējas puses nomali, jo:
1. tas var būt piedzēries lauku kārklu jurists.
2. automašīnai jebkurā brīdī var atdalīties kāda detaļa.
3. šoferis vispār nezina kas ir CSN.
Tādi ir jātur pa gabalu. Citas domas man tādā brīdī nenāk prātā.
Un ja kāds stāv ar avārijas ugunīm, un izliktu trijstūºi tu rauj autiņu grāvī un spied uz katapultas pogu?
uupis rakstīja: Savukārt ja auto brauc kaut vai ar 40, bet bez mirgojošiem virzierādītājiem es to uztveru kā objektu kurš tajā brīdī pārvietojas savādāk kā es un attiecīgi izvērtēju situāciju vai jamais neveiks kreiso manevri i viss. Gribu apdzenu - negribu nedzenu bet uzpīpēju vai iegriežos tuvākajā kafūzī iestumt māgā salātus un kafiju.
Ja esi lasījis noteikumus, tad arī var pavērt lodziņu un parādīt virzienu ar rociņu...
Vai arī uz to brīdi atslēgt avarijkas un rādīt pagriezienu...
Bet ja tu no sava auto neredzi, ka tas ar avarijkām tiek šlepēc?
Ko tad? Tādi pēkšņi ieraugot tevi liek atpakaļgaitā un lec tev virsū, koa?
Vai tu esi no tiem, kas nezin noteikumus, kāda kārtībā tiek veikta automasīnas vilkšāna? Kam ir un kas jārāda un kam nekas nav jārāda...
Palaidniex rakstīja: Un ja kāds stāv ar avārijas ugunīm, un izliktu trijstūºi tu rauj autiņu grāvī un spied uz katapultas pogu?
Kāpēc jūs izdarat secinājumus manā vietā?
Jūs vienmēr domājat par visiem?
Bet tad jau galvai ir jābūt mežonīgi lielai.....
Ja kāds stāv ar avārijas gaismām un trijstūri tad ir maksimāli jāsadzēšas, jo tā var būt kāda vidusmēra ģimenīte ar sīkajiem, kuri var uzplaukt uz ceļa pašā negaidītākajā momentā.
Palaidniex rakstīja: Un ja kāds stāv ar avārijas ugunīm, un izliktu trijstūºi tu rauj autiņu grāvī un spied uz katapultas pogu?
Kāpēc jūs izdarat secinājumus manā vietā?
Jūs vienmēr domājat par visiem?
Bet tad jau galvai ir jābūt mežonīgi lielai.....
Ja kāds stāv ar avārijas gaismām un trijstūri tad ir maksimāli jāsadzēšas, jo tā var būt kāda vidusmēra ģimenīte ar sīkajiem, kuri var uzplaukt uz ceļa pašā negaidītākajā momentā.
moš tad vislabāk ir uzreiz rīkotoes kā dzīves piesmietajam Buratīno?
Viņš reiz dzīves piesmiets pārnāca mājās, paņēma urbi un nourbās...
Palaidniex rakstīja: Vai tu esi no tiem, kas nezin noteikumus, kāda kārtībā tiek veikta automasīnas vilkšāna? Kam ir un kas jārāda un kam nekas nav jārāda...
Putrojaties jaunais cilvēk - putrojaties.
Tad jūs braucat viens ar iedegtām avārijas gaismām, bet te pēkšņi izrādās ka jūs esat trosē un jūs velk. Tad kā tur īsti ir - kad tad jūs lietojat avārijas gaismas? Kad braucat viens ar mazu ātrumu vai tad kad jūs velk trosē????
Palaidniex rakstīja: moš tad vislabāk ir uzreiz rīkotoes kā dzīves piesmietajam Buratīno?
Viņš reiz dzīves piesmiets pārnāca mājās, paņēma urbi un nourbās...
Histērija un dusmas aizmiglo skatu.
Es aizstāvēju un aizstāvēšu lēnāk braucošos jo tās ir viņu tiesības. Un vienmēr iestāšos pret uzspiestām uzvedības normām jo negribu lai paliekam par policejisku valsti.
Palaidniex rakstīja: moš tad vislabāk ir uzreiz rīkotoes kā dzīves piesmietajam Buratīno?
Viņš reiz dzīves piesmiets pārnāca mājās, paņēma urbi un nourbās...
Histērija un dusmas aizmiglo skatu.
Es aizstāvēju un aizstāvēšu lēnāk braucošos jo tās ir viņu tiesības. Un vienmēr iestāšos pret uzspiestām uzvedības normām jo negribu lai paliekam par policejisku valsti.
Es labāk aizstāvu tos, kas apzinās, ka uz ceļa nav vieni. Kas brauc nevis ar rokām, bet ar galvu.
Mani besī tie, kas brauc pa šoseju gar visuslīniju uz 60, un tie, kas krāmē zigzagos uz 200... Jo vieni domā ka neko nepārkāpj, citi, ka ar viņu auto drīkst vairāk nekā CSN rakstīts...
Ir daļa braucēju, kam nav slinkums paskatīties spoguļos, laicīgi parādīt pagriezienus, saprātīgā laikā ieņemt nepieciešamo joslu, neapdzīt pirms kalna vai nepārredzama līkuma, nesēdētu astē uz 90 ar 15 metru distanci utt...
Daudziem ir jāatceras, ka viņi nav vieni uz ceļa un ka visi grib tikt no sava ceļa sākuma punkta līdz finišam...
palasi noteikumos - IR jāpavācas malā vai kā citādi jāpalaiž auto kolonna, kas sakrājusies aiz tevis ... nevis mieriigi jaabubina uz 70 pa to šoseju ...
TAS NAV NORMĀLI, ja gaišā sausā saulainā dienā ideālos ceļa apstākļos bābietis velkā pa šoseju uz 70 !!!
Ātrums un cilvēka izūtas nav viens un tas pats. Tāpēc reizēm der pabraukt ar mazāku ātrumu lai saprastu ka pēc 170 braukt ar 70 nav tas pats kas pēc 70 braukt ar 20.
subaru rakstīja: nu a kur buut tas lielais iemesls, kas attaisnotu konkrētā bābieža braukšanu uz 70 km/h ????
Viņai nav jāizkar plakāts un jāinformē nedēļu iepriekš ka lūk viņai tajā dienā ir nedaudz sliktāka rekcija un tādēļ viņa brauc ar 70. Varbut ka tas bābietis domā tāpat ka «DarvinaPrēmija» galvenais varonis. Ja brauks ar 40 km/h tur kur atļauts 80 km/h tad viņam ir par cik tur tiem procentiem lielākas izredzes.
Pārspīlēta ir lēno braucēju kritika.
Jo ja vadītājs netiek galā ar situāciju, kad kāds brauc lēnāk par 20 km/h no atļautā, tad kas notiek ja ierauga ceļarulli nū vai kombainu?
Neit jauruna par ceļa ruļļiem kas atrak nevar pabraukt.Te iet runa par to ka apzinati trauce satiksmi.Ja ir kaveta reakcija tad jasež majas.Tapat ja esi šmiga sedi majas.Nevar ar tadu atieksmi vilkties ka man poh gan apdzis.Ja brauc pa tukšu ceļu kur labi ja 10 minutes tevi tik apdzen tad raun viņu velns velcies,bet ja veidojas kolonna tad gan tas ir stulbi
batka rakstīja: Neit jauruna par ceļa ruļļiem kas atrak nevar pabraukt.Te iet runa par to ka apzinati trauce satiksmi.Ja ir kaveta reakcija tad jasež majas.Tapat ja esi šmiga sedi majas.Nevar ar tadu atieksmi vilkties ka man poh gan apdzis.Ja brauc pa tukšu ceļu kur labi ja 10 minutes tevi tik apdzen tad raun viņu velns velcies,bet ja veidojas kolonna tad gan tas ir stulbi
Neviens noteikumu punkts nevienam neuzliek par pienākumu braukt ar 90 tur kur ir atļauts maksimāli 90. Es varu braukt ar 70, ar 80, ar 60 un tas nav pārāk mazs ātrums. Tas ir ātrums. Tā nav apzināta satiksmes traucēšana jo maksimālā braukšanas ātruma ievērošana neuzliek par pienākumu braukt ar to. Ja jums traucē lēni braucošie tad pieprasiet un uzstādiet zīmes ar minimālā ātruma ierobežojumu. Bet nejauciet šos divus jēdzienus un zīmes....
batka rakstīja: Neit jauruna par ceļa ruļļiem kas atrak nevar pabraukt.Te iet runa par to ka apzinati trauce satiksmi.Ja ir kaveta reakcija tad jasež majas.Tapat ja esi šmiga sedi majas.Nevar ar tadu atieksmi vilkties ka man poh gan apdzis.Ja brauc pa tukšu ceļu kur labi ja 10 minutes tevi tik apdzen tad raun viņu velns velcies,bet ja veidojas kolonna tad gan tas ir stulbi
Neviens noteikumu punkts nevienam neuzliek par pienākumu braukt ar 90 tur kur ir atļauts maksimāli 90. Es varu braukt ar 70, ar 80, ar 60 un tas nav pārāk mazs ātrums. Tas ir ātrums. Tā nav apzināta satiksmes traucēšana jo maksimālā braukšanas ātruma ievērošana neuzliek par pienākumu braukt ar to. Ja jums traucē lēni braucošie tad pieprasiet un uzstādiet zīmes ar minimālā ātruma ierobežojumu. Bet nejauciet šos divus jēdzienus un zīmes....
Elementārai cieņai arī jābūt, ja aiz tevis izveidojās kolonna tad varbūt var saprast ka Tu traucē satiksmi. ja Tu nekur nesteidzies tad lūdzu apstājies un palaid pārejos garām. Bija kaut kur tāds idiotisms atspoguļots, es braucu ar atļauto un neviens man nedriķst brauktt garām. Tā vai ne?
Neviens noteikumu punkts nevienam neuzliek par pienākumu braukt ar 90 tur kur ir atļauts maksimāli 90. Es varu braukt ar 70, ar 80, ar 60 un tas nav pārāk mazs ātrums. Tas ir ātrums. Tā nav apzināta satiksmes traucēšana jo maksimālā braukšanas ātruma ievērošana neuzliek par pienākumu braukt ar to. Ja jums traucē lēni braucošie tad pieprasiet un uzstādiet zīmes ar minimālā ātruma ierobežojumu. Bet nejauciet šos divus jēdzienus un zīmes....
Eu, ūpi, bedz te tirsties! Lasam CSN, un iebāz ānē savu teoretizēšanu par teorētisko zināšanu pārbaudi, laikam pats esi palaidis garām dažu s CSN punktus.
Starp citu Igaunijā pēc gada, kad iegūas pagaidu tiesības (botāniķa tiesības) ir jāliek 2 braukšanas papildus eksāmeni, par prasmi iekļauties plūsmā, kā arī ziemas un ekstremālajā braukšanā. Nevar nokārtot - brauc ar savu kļavas lapu uz pakaļas...
CSN ir sekojoši punkti:
10. Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
39.2. vadīt transportlīdzekli narkotisko, psihotropo, toksisko, citu apreibinošu vielu vai arī reakcijas ātrumu un uzmanību samazinošu medikamentu iespaidā;
39.3. vadīt transportlīdzekli, esot slimam vai arī tādā mērā nogurušam, ka tas var ietekmēt transportlīdzekļa vadītāja darbspējas un ceļu satiksmes drošību;
98. Ārpus apdzīvotām vietām jābrauc iespējami tuvāk brauktuves labajai malai. Ja braukšanai vienā virzienā ir divas vai vairākas joslas, kreisajā malējā joslā atļauts iebraukt tikai tad, ja citas braukšanas joslas ir aizņemtas, kā arī lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā.
118.3. traucēt ceļu satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu;
119. Transportlīdzekļa vadītājam atkarībā no braukšanas ātruma jāizvēlas
tāda distance, lai, priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes, kā arī jāizvēlas tāds intervāls, kas nodrošina ceļu satiksmes drošību.
120. Ārpus apdzīvotām vietām šo noteikumu 266. un 268.punktā minēto transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) vadītājiem starp savu un priekšā braucošo transportlīdzekli jāietur tāda distance, lai apdzenošie transportlīdzekļi varētu netraucēti pārkārtoties ceļa labajā pusē. Šī prasība nav spēkā, ja transportlīdzekļa vadītājs gatavojas apdzīt, kā arī intensīvas ceļu satiksmes apstākļos.
124. Ja ārpus apdzīvotām vietām ceļa platums vai brauktuves stāvoklis, ņemot vērā pretim braucošo transportlīdzekļu satiksmes intensitāti, neļauj apdzīt lēni braucošu, lielgabarīta vai ar noteiktu ierobežotu ātrumu braucošu transportlīdzekli, tā vadītājam, netraucējot citus ceļu satiksmes dalībniekus, jābrauc iespējami tuvāk ceļa (nomales) labajai malai, kā arī, ja nepieciešams, jāaptur transportlīdzeklis un jāpalaiž garām transportlīdzekļi, kas aiz tā izveidojuši sastrēgumu.
Siksparnis rakstīja: ....es braucu ar atļauto un neviens man nedriķst brauktt garām. Tā vai ne?
Slims vai? Kāpēc nedrīkst? Da ņem un apdzen. Kas tev traucē? Pretīmnākošā plūsma? Nu tad brauc citā laikā. Tieši tāpat kā liela daļa saka lēnajiem lai nebrauc vispār. Arguments ir attiecināms uz abām pusēm. Kāpēc tas kurš brauc ar 110 drīkst braukt vienmēr bet cits kas ar 70 ir spiests izlūgties atļauju un policijas eskortu lai lidotāji apstātos? Nevajadzētu būt otrādāk?
Neesat novērojuši tendenci ka lielie lidotāji parasti sasēžas astē policijas autombīlim kurš ar 70 kreisē pa ceļu. Tad jautājums par neiekļaušanos plūsmā atkrīt. Un maz ir tādu kas uzdrošinās ar 90 apdzīt CP auto. Tas tā iz dzīves.
Piedodiet bet tādi ir mūsu noteikumi. Izmainiet vai papildiniet ka 60 km/h ir pārāk mazs ātrums un būs pamatota cepšanās. Citādāk – ūdens. Un nepareiza CSN punktu tulkošana un piemērošana.
Varētu pacepties par Tramvaju un RS visatļautību - tā gan ir atsevišķa tēma.
Neesat novērojuši tendenci ka lielie lidotāji parasti sasēžas astē policijas autombīlim kurš ar 70 kreisē pa ceļu. Tad jautājums par neiekļaušanos plūsmā atkrīt. Un maz ir tādu kas uzdrošinās ar 90 apdzīt CP auto. Tas tā iz dzīves.
Nav neiz kādas dzīves. Elementāri apdzīšu to CP, ja tie brauc lēnāk par atļauto. Var būt saderam? Ja nav slabo.
10. Braucot ar 70 man ir mazāka iespēja radīt bīstamas situācijas.
Toties tu traucē citiem
39.2. Cilvēks nav dzēris ne alkoholu ne tabletes.
Ej nu sazini, vecs ievārījums arī nav labi
39.3. Cilvēks nav noguris TĀDĀ MĒRĀ ka nevar pabraukt ar 70.
Kāpēc ir jābrauc 70, ja visi apstākļi to ļauj, izņemot viena vadītāja personiskās problēmas iegribas - ceļš nav tikai viņam!
98. Jautājums par ceļa platumu attiecīnām citām organizācijām un nav man jāpletē pa grāvja malu.
Braukt gar ceļa labo malu nav problēmu - ja ir problēmas ar auto gabarītu izjūu - nav ko līst uz ceļa
118.3. Pārāk mazs ātrums ir 30 km/h
Pārāk mazs ir arī 40, pārāk mazs ir tāds, ātrums, kura dēļ visi Tevi apdzen! Brauc uz 90 un tevi apdzīs 10x mazāk citu mašīnu, apdzīšana ir daudz bīstamāks manevrs, nekā braukšana uz 90, a bīstamības iemesls - lēnais braucējs, skat CSN 10. punktu!
119. Attiecas uz asti kas sakrājas aiz 70-nieka.
Tas arī mums vēl jāmācās
120. Tas pats.
Skat iepriekšējo punktu un padomā vai tomēr tie 70 ir tik labi droši un pareizi?
124. 70 nav lēni un nav lielgabarīts - atkrīt. 70 ir lēni ja pārējie, arī klibi velosipēdisti brauc ātrāk!
Visatļautība
Uz šosejām valda visatļautība. Vakar ap plkst.17 braucu pa Ventspils šoseju uz Rīgas pusi, sākot no Talsu pagrieziena stipri palielinājās satiksmes intensitāte. Kā vēlāk sapratu, tas bija dulno rallija apmeklētāju dēļ - uz Rīgas pusi praktiski mašīnas gāja vienā kolonnā. Lielais vairums (ap 80% vadītāju) turēja ap 95 km/h (protams, arī tas ir pārkāpums, tomēr tas ir neliels) tomēr no Talsu pagrieziena līdz Tukuma pagriezienam pusstundas laikā atradās vairāk kā desmit kretīnu un deģenerātu, kuri plūsmu, kas jau gāja uz 95 km/h, ņēmās apdzīt. Piemēram, tādi kretīni brauca ar jauno Toyota-Landcruiser, iepriekšējās paaudzes Honda-CR-V, 90.gadu beigu Audi-A4, ceturto Golfu, Audi-100 cigāru, iepriekšējās paaudzes Mercedes S klasi, Subaru-Impreza, trešo Golfu, BMW 3.sēriju.
Un lai tie skrējēji tagad nepārmet, ka vainīgi ,,sēnes,, , kas lēni brauc un viņiem traucē. Braucot ar 95 km/h, vakar nepanācu nevienu lēnāk braucošu. Manā skatījumā tā šķendēšanās par ,,sēnēm,, ir stipri pārspīlēta.