IkdienasViesis rakstīja: Bet, kā var tā būt, ka veco tramvaju detaļas ? Vai tiešām no daudzajiem Rīgas depo visi dzelži,motori, kontroleri, rezistoru bloki ir izmesti lūžņos?
Principā jā. Nekas vairs nav atlicis.
Daugavpilī noteikti kaut ko vēl var savākt. Zilais "daugavpilietis" ar nr.052 taču "svoim hodom" atbrauca no dzelzceļa rampas līdz depo. Un vai tad tam jau daļēji atjaunotajam MTV-80 nevarēs atrast dažas tās elektroietaisies, kas nepieciešamas tramvaja vadībai.
Deficīts ir ne tik daudz elektroietaises, cik mehāniskās daļas, specifiskas bukses, gultņi, čuguna bremžu uzlikas, lietie, spieķotie riteņpāri, aizvēsturiski elektrodzinēji...
Manuprāt, savulaik visas tramvaju iekārtas tika ražotas tepat Rīgas REZā un VEFā. Domāju, ka glavenā vaina ir tā, ka cilvēkiem nav entuziasma un vēlmes ar to nodarboties.
Nav gan. Tādu fanātu vai Entuziastu tur nav. Tagad viss maksā naudu. Šiem dzelžiem- lielu.
Interesanti, kā gan drūmajos krievu laikos(80-to sākumā), toreizējam tramvaja vadītājam Laimonim Vitkusam izdevās no "nulles" (cik atceros, depo bija atrasta tikai 1900.gada tramvaja riteņu šasija) panākt retro tramvaja atjaunošanu. Cik atceros no aprakstiem, viss bija atjaunots pēc to laiku rasējumiem un tehnoloģijām.
Virsbūve ir oriģināla, atrasta kādā Pārdaugavas sētā, savukārt ritošā daļa ir ņemta no pārbūvēta darba vagona, kurš izveidots no līdzīga paskata pirmskara 2-asu vagona. Šis- tas tika pasūtīts RVR.
Pats viņš pēc tam ar to tramvaju pēc tam brauca vēl daudzus gadus. Cik saprotu, tas retro tramvajiņš ir piedzīvojis vēl otru atjaunošanas procesu, jo tam vadītāja kabīnē parādījušies Tatras pedāļi un pat elektronika
Elektronikas tur nav. Ir iebūvēta zemsprieguma 24V ķēde un uzlikts akumulators apgaismojumam, gaisa kompresors darba bremzēm, elektrozvanans (viens pedālis) un sliežu bremze (otrs pedālis), stopsignāli un pagriezienrādītāji. Vadītājam ir apsildāms krēsls.
Trakie tramvaji! :D
Katru dienu braucot pie stūres esmu redzējis daudz un dažādus satiksmes negadījumus,bet šī rīta cirks uz Maskavas ielas kad divi tramvaji nesadala ,nevis ceļu,bet sliedes...INDIJA