Trakie tramvaji! :D

joop Reģ.: 21.04.2006

Katru dienu braucot pie stūres esmu redzējis daudz un dažādus satiksmes negadījumus,bet šī rīta cirks uz Maskavas ielas kad divi tramvaji nesadala ,nevis ceļu,bet sliedes...INDIJA

 
Miezis_69 Reģ.: 01.12.2012
0 0 Atbildēt

ir daži "sīkumi", kas liedz tramvajam pat apsteigt, kur nu vēl apdzīt...

Biju Burno, tur var redzēt šādus manevrus:

www.youtube.com/watch?v=uYA4aSsBGmM

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Miezis_69 rakstīja:

ir daži "sīkumi", kas liedz tramvajam pat apsteigt, kur nu vēl apdzīt...

Biju Burno, tur var redzēt šādus manevrus:

www.youtube.com/watch?v=uYA4aSsBGmM

Kāds tam sakars ar tēmu? Jo katram tramvajam sliežu klātne vispār nesazarojas, pārmiju nav - vienkārši plašākā zāliemā katrs brauc pa savu maršrutu, cita mērķa virzienā

Un kur šajā valstī novērojama tik plaša un tik daudziem sliežu ceļiem veidota sliežu klātne?

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Baltkrievu BKM kopā ar Šveices Stadler radījuši jaunu tramvaju ar 100% zemo grīdu:

auto.onliner.by/2014/05/07/tramvaj-7

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

izskatās, ka ar nekustīgajiem ratiņiem - visi pagriezieni uz ermoņiku savienojumu konstrukciju rēķina. čehu konstrukcija ar kustīgajiem riteņu ratiņiem tomēr tiek uzskatīta par progresīvāku.

HIPPY Reģ.: 11.12.2001
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja: Baltkrievu BKM kopā ar Šveices Stadler radījuši jaunu tramvaju ar 100% zemo grīdu:

auto.onliner.by/2014/05/07/tramvaj-7

Spoguļi labie

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Baku, 1999 gads.

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Cik atceros, pirms paris gadiem eirovizijas laikā tur tika iegādāti tramvaji ar Porche dizainu....kaut kur tas bija medijos rakstīts. BET,mūsu vecie RVR-7 tomēr ir VARENI ....kaut tikai virsbūve vien palikusi, bet uz priekšu kust. Tur jau elektrochema pavisam vienkārša: štanga-rezistori-kontrolers-elektromotors. Un tas arī viss.

Ar jaunajiem tramvajiem pie mums pašlaik esot sliktāk - tikko kaut kas elektronikā nogļuko, tā uz reiz ERRORS kompī un jātinās prom uz depo.

andzins1111 Reģ.: 14.01.2014
0 0 Atbildēt

Internets stāsta, ka 2002. tramvaja līniju likvidēja. Tagad gan ir projekts to atkal atjaunot.

www.rferl.org/media/photogallery/transport-baku-azerbaijan/25167156.html

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja: Baltkrievu BKM kopā ar Šveices Stadler radījuši jaunu tramvaju ar 100% zemo grīdu:

auto.onliner.by/2014/05/07/tramvaj-7

izskatās pēc lielas skudras galvas tas priekšgals

HIPPY Reģ.: 11.12.2001
0 0 Atbildēt

Autobus protests pret Tramvajiem – vienstāvīgs tramvajs vai 2 stavīgs autobuss

www.apollo.lv/zinas/negadijums-rigas-centa-autobuss-nobloke-barona-ielu/652231

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

tas jau šodien tas modernais tramvaju dizaina virziens. Kaut kur šajā lapā bija Bama ielikta bilde vienam no čehu škodu modeļu tramvajiem - tur arī kabīnes forma itin līdzīga. Vai tikai vēl nebija pēc Porche dizaineru projektiem ? Moderni tramvaju dizaini šobrīd ir topā visā pasaulē. Atceros 1997.gadu, kad pirmo reizi biju Briselē un ieraudzīju tur jaunās paaudzes moderno tramvaju - acis bija"kātiņos".... Strasburā tie tramvaji ir vēl glaunāki. BET, jāsaka, ka mūsējās Rīgas škodas arī visnotaļa labi izskatās uz kopējā fona. Traucē tikai pārāk uzbāzīgās reklamas, ar ko tie tramvaji ir izdaiļoti.

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Nesen braucu ar jauno škodiņu, priecājos par tās kluso,līgano gaitu, kristāltīro vagona salonu.....un atcerējos bērnības/skolas gadus, kad tika braukts vēl vecajos MTV-80 tramvajos un to piekabēs. Vēl šodien atmiņā acīs stāv desmitiem reižu ar baltu eļļaskrāsu krāsotie atlupušie vagonu griesti, apaļās bumbveida salona lampas, koka sānu apmales un krēsli. Durvju tuvumā viemnmēr bija jūtama spēcīga smērvielu un eļļas smaka. Vasarās vagoni pēc eļļas smakoja vēl vairāk, bija jūtama arī degoša metāla(bremžu kolodku)smaka. Vagoni arī no ārpuses bija nevīžigi krāsoti, to jumti un vagona aizmugure vienmēr noklāti ar grafīta pulveri. Lietainā laikā visa tā grafīta "putra" no jumta pie abām tramvaja durvīm lija virsū pasažieriem - ar gaišām drēbēm tuvoties tramvajam bija riskanti... Visa problēma bija kontaktstieņa oglītēs- tās kādreiz bija ļoti mīksta materiala un ātri dila. TĀ nu tas kādreiz bija. Šodienas paaudze jau reti kurš kaut ko tādu ir redzējuši. Un labi vien ir. Bet vēsture jau paliek.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: atcerējos bērnības/skolas gadus, kad tika braukts vēl vecajos MTV-80 tramvajos un to piekabēs. Vēl šodien atmiņā acīs stāv desmitiem reižu ar baltu eļļaskrāsu krāsotie atlupušie vagonu griesti, apaļās bumbveida salona lampas, koka sānu apmales un krēsli. Durvju tuvumā viemnmēr bija jūtama spēcīga smērvielu un eļļas smaka. Vasarās vagoni pēc eļļas smakoja vēl vairāk, bija jūtama arī degoša metāla(bremžu kolodku)smaka. Vagoni arī no ārpuses bija nevīžigi krāsoti, to jumti un vagona aizmugure vienmēr noklāti ar grafīta pulveri. Lietainā laikā visa tā grafīta "putra" no jumta pie abām tramvaja durvīm lija virsū pasažieriem - ar gaišām drēbēm tuvoties tramvajam bija riskanti...

Speciāli [b] Ikdienas Viesim [/b]

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Paldies Bamam ! Bildēs redzamais apliecina manis rakstītā objektivitāti. Tātad, atmiņa vēl neviļ.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

man ar patika tās retro bildes, bet nu lai kāds nenogrābstās, ka tik nu Rīgas tramvaju parks nesadomā šitādus fruktus vēl restaurēt, ceru, ka visi nodoti metāllūžņos? Ka tik nu nepaņem kādu lūzni no Daugavpils uz Rīgu, lai restaurētu...

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Kapēc gan kādu veco tramvaju nevar restaurēt vai atjaunot? Domāju, ka noteikti vajag savest kārtibā kādu MTV-80 un arī kādu RVR-7 (t.s."daugavpilieti"), kādi Rīgā kursēja no 60-tajiem līdz pat 90-tajiem gadiem. Kā raksta Bams, kaut kādi atjaunošanas procesi jau ir sākušies. Drīz jau arī vecā Tatriņa būs jāliek uz postamenta... Lai nu paliek pa eksponātam priekš jaunajām paaudzēm.Valsts svetku dienās var izlaist līnijās, lai redz un atceras. Pēterburgā atjaunotie vecie vagoni teju aizņem veselu depo. Pie mums pagaidām ir tikai viens 1900.gada modeļa atjaunotais tramvaja vagons.

briedisunrepshe Reģ.: 19.07.2013
0 0 Atbildēt

Ja atjaunotu riņķa līniju ap Vecrīgu (tikai līdz Ausekļa ielai, jo tagad bijušās līnijas vietā ir Vanšu tilts), varētu tos tramvajus laist uz riņķi Iespaidīgie tirgus paviljoni - Apburošā Vecrīga - Valdzinošā Jūgendstila apbūve - Patīkamie krastmalas apstādījumi un tad iekasēt brangu naudu no tūristiem!

Vietējie varētu par 0,60 € pirkt dzīvnieku biļeti un braukt "pa zaķi".

andzins1111 Reģ.: 14.01.2014
0 0 Atbildēt

Jā, šāds maršruts būtu ļoti labs tūristu magnēts. Britu un amerikāņu tūrisitiem ļoti patīk vecie tramvaji un vilcieniņi. Bet nuz uzturēšanas izmaksas noteikti būtu lielākas par ieņēmumie. Pie tiem pašiem britiem visi vēsturiskie tramvaji un vilcieniņi tiek uzturēti no ziedojumu fondiem un apalpo/remontē tos brīvprātīgie. Mūsu sabiedrība nav tādu laika/naudas resursu.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Kapēc gan kādu veco tramvaju nevar restaurēt vai atjaunot? Domāju, ka noteikti vajag savest kārtibā kādu MTV-80 un arī kādu RVR-7 (t.s."daugavpilieti"), kādi Rīgā kursēja no 60-tajiem līdz pat 90-tajiem gadiem.

andzins1111 rakstīja: Jā, šāds maršruts būtu ļoti labs tūristu magnēts. Britu un amerikāņu tūrisitiem ļoti patīk vecie tramvaji un vilcieniņi. Bet nuz uzturēšanas izmaksas noteikti būtu lielākas par ieņēmumie. Pie tiem pašiem britiem visi vēsturiskie tramvaji un vilcieniņi tiek uzturēti no ziedojumu fondiem un apalpo/remontē tos brīvprātīgie. Mūsu sabiedrība nav tādu laika/naudas resursu.

Aizmirstam. Aizmirstam par visādām restaurācijām un atjaunošanām. Detaļu nav. Neviens tās virs neražo. Nākamsezon arī vienīgais "retro" vagons diezin vai vairs brauks. Pārāk dārgs pasākums.

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Bet, kā var tā būt, ka veco tramvaju detaļas ? Vai tiešām no daudzajiem Rīgas depo visi dzelži,motori, kontroleri, rezistoru bloki ir izmesti lūžņos? Daugavpilī noteikti kaut ko vēl var savākt. Zilais "daugavpilietis" ar nr.052 taču "svoim hodom" atbrauca no dzelzceļa rampas līdz depo. Un vai tad tam jau daļēji atjaunotajam MTV-80 nevarēs atrast dažas tās elektroietaisies, kas nepieciešamas tramvaja vadībai. Manuprāt, savulaik visas tramvaju iekārtas tika ražotas tepat Rīgas REZā un VEFā. Domāju, ka glavenā vaina ir tā, ka cilvēkiem nav entuziasma un vēlmes ar to nodarboties. Interesanti, kā gan drūmajos krievu laikos(80-to sākumā), toreizējam tramvaja vadītājam Laimonim Vitkusam izdevās no "nulles" (cik atceros, depo bija atrasta tikai 1900.gada tramvaja riteņu šasija) panākt retro tramvaja atjaunošanu. Cik atceros no aprakstiem, viss bija atjaunots pēc to laiku rasējumiem un tehnoloģijām. Pats viņš pēc tam ar to tramvaju pēc tam brauca vēl daudzus gadus. Cik saprotu, tas retro tramvajiņš ir piedzīvojis vēl otru atjaunošanas procesu, jo tam vadītāja kabīnē parādījušies Tatras pedāļi un pat elektronika + vēl pagriezienu rādītāju lampiņas un mūsdienīgi moderns milzīgs priekšējais stikls.... Vitkuss gan sākotnēji brauca vispār bez priekšējā stikla, pēc tam parādījās kaut kāds brezents ar stiklu vidū.

andzins1111 Reģ.: 14.01.2014
0 0 Atbildēt

Bams, no kurienes tad tie paši briti ņemt detaļas vairāk kā 100 gadus veciem tramvajiem un vilcieniem? Antverpenē pa pilsētu kursē arī gadus 50 veci tramvaji. Minhenes metro vagoni. Ja būtu finanses, tad, manuprāt, visu varētu izdarīt.

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Vēl piebildīšu, ka tā ideja par sliežu izveidi posmā no akmens tilta līdz Ausekļa ielai pa krastmalu , tiešām ir ļoti laba un atbalstāma. Tas būtu ideāls tūrisma maršruts rinķveida braucienam ar tramvaju(centrāltirgus - Ausekļa iela), bez tam atrastos tieši netālu no ostas, kur būtu iespēja pa tiešo savākt tūristus. Brīnos, kā Rīgas domnieki vēl nav to aptvēruši. Kaut kā neticās, ka tml. projektiem nevarētu dabūt ES naudiņu. Arī tramvaju restaurācijai. Vēl nesen medijos lasīju info, ka čehi par ES naudu atjaunojuši pirmās paaaudzes tatriņas.

briedisunrepshe Reģ.: 19.07.2013
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Vēl piebildīšu, ka tā ideja par sliežu izveidi posmā no akmens tilta līdz Ausekļa ielai pa krastmalu , tiešām ir ļoti laba un atbalstāma. Brīnos, kā Rīgas domnieki vēl nav to aptvēruši.

Kaut kad rudenī internetā biju atradis Eksporta ielas rekonstrukcijas projektu. Tajā bija atvēlēta vieta tramvaja līnijai, kura no Akmens līdz Vanšu tiltam ietu Vecrīgas pusē, bet aiz Vanšu tilta mainītu ielas puses. Arī pats ceļa projekts izskatījās diezgan labs - būtu jauns trasējums (kas īstenībā ir vecais trasējums - tur, kur bruģis pašlaik) un normāls joslu skaits.

Vienīgi mani fascinēja, ka tajā nav paredzēts tramvajiem griezties un braukt riņķī ap Vecrīgu! Tikai Andrejsala-Nacionālais teātris un Andrejsala-Akmens tilts virzienos būtu iespējams braukt!

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

hm, izlasīju par to krastmalas ielas projektu ar tramvaju sliedēm... es arī projektēju savulaik to krastmalu, manā projektā bija tai vietā, kur tagad vēl atlicis bruģis pie zemnieku ministrijas skābbarības torņa, paredzēts pārtaisīt par tūristu autobusu stāvlaukumu visā bruģa seguma garumā, ar apgriešanās vietu, nu ko, laiks iet uz priekšu, projekti tiek taisīti atkal jauni un jauni varianti, bēdīgi, ka nevienu nerealizē dzīvē

vēl bija uzcepts arī projekts tramvajiem pāri Daugavai, blakus tagadējam dzelzceļa tiltam, vietā, kur ir vecie balsti, tas arī kaut kur noputējušos plauktos iegrūsts

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

briedisunrepshe rakstīja:

Kaut kad rudenī internetā biju atradis Eksporta ielas rekonstrukcijas projektu. Tajā bija atvēlēta vieta tramvaja līnijai,

Vienīgi mani fascinēja, ka tajā nav paredzēts tramvajiem griezties un braukt riņķī ap Vecrīgu! Tikai Andrejsala-Nacionālais teātris un Andrejsala-Akmens tilts virzienos būtu iespējams braukt!

Nu pareizi. Tas ir projekts līnijas pārcelšanai no Z.A.Meirovica uz Krastmalu. Nekādus apļus veidot nav paredzēts.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti