Katru dienu braucot pie stūres esmu redzējis daudz un dažādus satiksmes negadījumus,bet šī rīta cirks uz Maskavas ielas kad divi tramvaji nesadala ,nevis ceļu,bet sliedes...INDIJA
Diezgan interesants apraksts kā Vladivostokā palēnām iznīdē tramvaju. Tagad ir saprotams kāpēc ausainis cīnās par to bezmaksas transportu. Viņam tāpat kā ūpim jau no bērnības ir naids pret tramvajiem.
Pēdējās nedēļās krietni esam novirzijušies no konkrētās tēmas - tās gājēju celiņu problēmas būtu jārisina kādā RD lapā...Interesantāk būtu, ja Bams kaut ko jaunu pastāstītu par tramvajiem Rīgā. Kā norisinās jauno škodu pašreizējā ekspluatacija ? Problēmas? Dīvaini, ka joprojām pa 11. braukā arī vecie vagoni. Kas būs ar 4 maršruta nodrošinājumu - vai ir noticis jauns tramvaju iepirkums ? Medijos neko nedzird. No sava brālēna trolejbusnieka dzirdēju, ka daudz problēmu esot ar jaunajiem CITELIS škoda troļļukiem - tie izcili bieži lūst un bojājas. To var manīt , jo ielas pēdējā laikā tiešām atkal ir vairāk veco troļļuku.
tā nav gājēju celiņa problēma, bet gan runa ir par mērķtiecīgu tramvaju un Rīgas Satiksmes genocīdu pret pilsētas mierīgajiem iedzīvotājiem. Tas ir daudz svarīgāk par kaut kādu bundžu nomaiņu konkrētā maršrutā.
" Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" (RS) sabiedriskā transporta pasažieru skaita prognozes ir apšaubāmas, pasažieru uzskaite ir nepilnīga, bet uz sabiedriskā transporta izdevumiem attiecināti arī tēriņi, kam nav saistības ar šo jomu, kas ir nelietderīgi, vai pat izšķērdīgi.
Visu šo apstākļu kopums norāda uz to, ka RS noteiktais tarifs 1,20 eiro ir nepamatoti paaugstināts. Tāds ir galvenais Valsts kontroles pirmās operatīvās revīzijas secinājums."
Nortel rakstīja: Autoostā var nokļūt caur centrāltirgus pagrabiem. Var mēģināt arī iziet zem kanāla tilta. Un vēl var pilnīgi legāli piekļūt autoostai no krastmalas.
Bet tauta tad sijājas pa trambuļa sliedēm, kā to izskaust?
Nolikt vienu policistu?
Jeb četrus?
Pārtaisīt džimbuļa elektropievadu un špani pieslēgt vienai no sliedēm. Pēc pirmajiem 50 cepešiem pārējie vairs pa sliedēm nebizos. Un skats uz ielas bez vadiem būs smukāks.
No vienas puses izšķērdība. No otras... Var tikai minēt, kāda izšķērdība vada citās valstīs Piedāvātais tarifs ir visnotaļ samērīgs pret citu Eiropas valstu sabiedriskā transporta tarifiem - kaut vai tajā par Polijā, kas izmanto pašu ražotus busus un kam ir pašiem savas naftas pārstrādes rūpnīcas. Mums visu jāimportē un lētāki (iespējams) varam būt tikai uz darbaspēka rēķina. Te nu Bams varētu pakomentēt, cik % no tarifa sastāda darbaspēka izmaksas.
Piemēram, Blekpūlē, Lielbritānijā par 1,20 € ar tramvaju var nobraukt tikai vienu pieturu. Rīgā, ja būtu tās pašizmaksas biļetes, ar tik pat modernu tramvaju var nobraukt 11 km. Ar veco tramvaju var 17 km. Ar autobusu pat 34 kilometrus. Pie rīdzinieka tarifa var vēl divreiz vairāk.
Palaidniex rakstīja:Un kāpēc tur būtu jāļauj šķērsot?
Satiksmes drošībai derētu izbūvēt nepārvaramas barjeras, jo lūk tādu pašu tiepšu dēļ uz A1 no baltezera līdz pagriezienam uz Carnikavu ir 70 km/h ierobežojums...
Uz A1 70 ir daudzo nobrauktuvju dēļ. Visas būtu jānojauc - ja gribi veikalā ieskriet, brauc pa veco ceļu caur pilsētu uz 50. Ja nē - pa A1 šoseju uz 100. Kaut gan pret-gājēju žogu arī tur vajag, jo ir veseli divi tilti, pa kuriem var šoseju šķērsot droši.
Bet par autoostu - kā būs tad, kad Rīgas SAO izdarīs solīto un sabūvēs autoostu pilnu ar veikaliem? Tad padomājiet, cik daudz cilvēku slās pāri ielai, kur nav atļauts!
Pirms remontdarbu uzsākšanas - 70 bija uz A1, bet pa V30 - pa taisno Ādažos iebraukt, kur ir nemazāk iebrauktuves, līdz zīmei Ādaži varēja "gāzt" uz 90 km/h...
briedisunrepshe rakstīja: Piemēram, Blekpūlē, Lielbritānijā par 1,20 € ar tramvaju var nobraukt tikai vienu pieturu. Rīgā, ja būtu tās pašizmaksas biļetes, ar tik pat modernu tramvaju var nobraukt 11 km. Ar veco tramvaju var 17 km. Ar autobusu pat 34 kilometrus. Pie rīdzinieka tarifa var vēl divreiz vairāk.
korekti būtu salīdzināt ar valstīm, kur ir līdzīgs GDP per capita kā Latvijai.
briedisunrepshe rakstīja: Piemēram, Blekpūlē, Lielbritānijā par 1,20 € ar tramvaju var nobraukt tikai vienu pieturu. Rīgā, ja būtu tās pašizmaksas biļetes, ar tik pat modernu tramvaju var nobraukt 11 km. Ar veco tramvaju var 17 km. Ar autobusu pat 34 kilometrus. Pie rīdzinieka tarifa var vēl divreiz vairāk.
Nu ja salīdzina tad salīdzina: ar lidmašīnu var nolidot ātrāk un lielākus attālumus nekā ar tramvaju nobraukt.
Nesen Briselē braucu ar tramvaju. Tur manu uzmanību piesaistīja uzraksts uz plāksnītes pie vadītāja kabīnes, ka tramvaju vada kāds svarīgs ES ierēdnis...Likās interesanti. Varbūt, līdzīgu praksi vajadzētu ieviest pie mums? Augstas amatpersonas un svarīgi valsts iestažu darbinieki, vadot Rīgas tramvaju, popularizētu tramvaja vadītāja amatu, kam Latvijā reitingi nav no augstākajiem. Dīvaini, ka pat Lietuvā un Igaunijā - līdzīgi kā rietumu valstīs, sab.transporta vadītāju amata reitingi jau kopš padomjlaikiem ir bijuši ļoti augsti. Atceros, vēl padomjlaikos presē bija raksti par to, ka Rīgā nevarot nodrošināt nepieciešamo tramvaju/trolejbusu vadītāju skaitu, kamēr Lietuvā un Igaunijā konkurss uz katru tramvaja/trolejbusa vadītāju vietu esot 10 uz vienu vietu....
briedisunrepshe rakstīja: Piemēram, Blekpūlē, Lielbritānijā par 1,20 € ar tramvaju var nobraukt tikai vienu pieturu. Rīgā, ja būtu tās pašizmaksas biļetes, ar tik pat modernu tramvaju var nobraukt 11 km. Ar veco tramvaju var 17 km. Ar autobusu pat 34 kilometrus. Pie rīdzinieka tarifa var vēl divreiz vairāk.
Nu ja salīdzina tad salīdzina: ar lidmašīnu var nolidot ātrāk un lielākus attālumus nekā ar tramvaju nobraukt.
Nu labi, tad nedaudz (bet ne ļoti) zinātniskāk. Izvēlēšos minimālo, nevis vidējo algu, jo, manuprāt, tā būs pareizāk.
1,20 € ir 0,06 procenti no minimālās mēneša algas Lielbritānijā, bet 0,38 procenti no minimālās mēneša algas Latvijā.
Ja brauc pilnu maršrutu, brits Blekpūlē iztērēs 2,85 € jeb 0,21 procentu savas mēnešalgas, kamēr latvietis Rīgā iztērēs 0,60 € jeb 0,19 procentus vai 1,20 € jeb 0,38 procentus.
Es piekrītu, ka 1,20 € varētu maksāt biļete pie vadītāja, lai veicinātu iepriekšēju biļetes pirkšanu. Bet ne jau būt par pamata cenu.
Iedomājieties:
Kāds Dobeles iedzīvotājs sava dārza ražu ved uz Rīgas Centrāltirgu pārdot. Pašlaik viņš no Dobeles var ar autobusu aizbraukt līdz Rīgas autoostai par 3,25 € un tad (pēc ūpja domām nelikumīgi) šķērsot ielu, lai tiktu tirgū. Kopā ceļš izmaksā 6,50 € jeb 2% no minimālās mēneša algas.
Ja RS ievieš 1,20 € tarifu un Rīgas SAO īsteno savu plānu veikalu izbūvēšanai autoostā un Kurzemes/Zemgales autobusu novirzīšanai uz jaunu autoostu Torņakalnā, tad šis pats iedzīvotājs nonāk Torņakalnā un mēģina tikt uz tirgu. Tā kā raža ir smaga, viņš izvēlas izmantot RS pakalpojumus, lai nobrauktu 6 pieturas pilnā 10. tramvaja vagonā. Tagad brauciens Dobele-Centrāltirgus-Dobele izmaksā 8,90 € jeb 2,8% mēneša algas.
Ap šo mirkli iedzīvotājs izvēlētos Jelgavā pārsēsties vilcienā, nevis braukt ar autobusu līdz pašam galam, jo šādi brauciens turp un atpakaļ izmaksās tikai 7,50 € jeb 2,3 % mēnešalgas.
Vai arī ap to laiku PV tiešām palaidīs dienesta sarakstā esošo Rīga-Dobele-Rīga spoku vilcienu, kura biļete braucienam turp un atpakaļ maksātu 5,70 € jeb 1,8 % minimālās mēnešalgas. Pie tam šis vilciens būtu par 23 minūtēm ātrāks par pašreizējo autobusu - brauciens ilgtu 1:07, nevis 1:30.
Ieteiktu tam lauksaimniekam iegādies ekonomisku auto un vest preces ar to, nevis ar visu savu barahlo censties iespiesties sabiedriskajā autobusā vai, nedod dievs, tramvajā.
Pie tam, uz tirgu vest tikai tik, cik var pats aiznest, nav ekonomiski. Ja vien netirgo safrānu vai marihuānu.
Vēl visa tā ākstīšanās ar pārsēšanos... Nu priekš kam tas viss ir vajadzīgs?
Bet par sabiedrisko transportu un tā cenu domājot... Nu kaut kas tur līdz galam nav okei, ja Rīgā ar gāzētu auto braukt uz darbu (pie nosacījuma, ka abos galos ir bezmaksas stāvvieta) izmaksā aptuveni tikpat, cik ar troļļuku. Ja vienā virzienā jābrauc ar vairāk kā vienu sabtransu, tad tas ir pat lētāk.
Līdz ar to, man kaut kāda motivācija izmantot sabiedrisko ir tikai tad, ja kaut kas jādara tur, kur nav iespējas auto nomest bez maksas vai pietiekoši tuvu. Nu un vēl, ja esmu vai plānoju būt alkohola reibumā.
ļ. cien. briedisunrepše no kurienes jums dati? Minimālā stundas likme UK ir 6.31 GBP, kas 8h darbienā un 20 dienas mēnesī sanāk 1009.6 GBP, un ja 1.20 EUR ir aptuveni viena mārciņa, tad tie ir 0.1 % no algas.
Bet, lētākā autobusa biļete UK ir ap 1.80 GBP (Glāzgova), un tramvaji sākas no 2.50 (Mančestra). Kaut gan piemēram Mančestrā nekad lētāk par 2.80 nav gadījies pirkt.
briedisunrepshe rakstīja: Es piekrītu, ka 1,20 € varētu maksāt biļete pie vadītāja, lai veicinātu iepriekšēju biļetes pirkšanu. Bet ne jau būt par pamata cenu.
Iedomājieties:
Kāds Dobeles iedzīvotājs sava dārza ražu ved uz Rīgas Centrāltirgu pārdot. Pašlaik viņš no Dobeles var ar autobusu aizbraukt līdz Rīgas autoostai par 3,25 € un tad (pēc ūpja domām nelikumīgi) šķērsot ielu, lai tiktu tirgū. Kopā ceļš izmaksā 6,50 € jeb 2% no minimālās mēneša algas.
Ja RS ievieš 1,20 € tarifu un Rīgas SAO īsteno savu plānu veikalu izbūvēšanai autoostā un Kurzemes/Zemgales autobusu novirzīšanai uz jaunu autoostu Torņakalnā, tad šis pats iedzīvotājs nonāk Torņakalnā un mēģina tikt uz tirgu. Tā kā raža ir smaga, viņš izvēlas izmantot RS pakalpojumus, lai nobrauktu 6 pieturas pilnā 10. tramvaja vagonā. Tagad brauciens Dobele-Centrāltirgus-Dobele izmaksā 8,90 € jeb 2,8% mēneša algas.
Ap šo mirkli iedzīvotājs izvēlētos Jelgavā pārsēsties vilcienā, nevis braukt ar autobusu līdz pašam galam, jo šādi brauciens turp un atpakaļ izmaksās tikai 7,50 € jeb 2,3 % mēnešalgas.
Vai arī ap to laiku PV tiešām palaidīs dienesta sarakstā esošo Rīga-Dobele-Rīga spoku vilcienu, kura biļete braucienam turp un atpakaļ maksātu 5,70 € jeb 1,8 % minimālās mēnešalgas. Pie tam šis vilciens būtu par 23 minūtēm ātrāks par pašreizējo autobusu - brauciens ilgtu 1:07, nevis 1:30.
Iedvesmojies no Andersena vai Krilova? Skaisti jau, bet...
Atbildi lūdzu uz manu iepriekš uzdoto jautājumu - kādu daļu no biļetes pašizmaksas sastāda darba alga, kuru te tik cītīgi piesauc nepareizā kontekstā? Ne jau no braucēju algām veidojas biļetes cena, bet gan no transportlīdzekļu, degvielas, personāla algu u.c. izmaksām. Cik man zināms - transportlīdzekļus un degvielu importējam no svešām zemēm un tur nevienu neinteresē, kādas mūsu pasažieriem algas - jāmaksā tik, cik attiecīgās lietas maksā starptautiskajā tirgū.
Tālāk jau jautājums - kur tad vajadzētu taupīt? Samazināt darbinieku algas, lai pietuvinātu tās pārvadājamo "simtlatnieku" ienākumiem? (un nevajag te piesaukt atsevišķu vadītāju algas un citus "bonusus" - tā protams ir izšķērdība, bet faktiski maz ietekmē tarifus). Pirkt lētākus transportlīdzekļus? Iespējams, bet tas vēl vairāk attālinās sapni par autobraucēju pārsēdināšanu sabiedriskajā transportā - maksātspējīgajiem braucējiem ir arī zināmas komforta prasības. Atliek vien sākt izmantot degvielas kontrabasistu pakalpojumus...
andzins1111 rakstīja: ļ. cien. briedisunrepše no kurienes jums dati? Minimālā stundas likme UK ir 6.31 GBP, kas 8h darbienā un 20 dienas mēnesī sanāk 1009.6 GBP, un ja 1.20 EUR ir aptuveni viena mārciņa, tad tie ir 0.1 % no algas.
Es ņēmu aptuveni 1100 GBP kā minimālo algu. Un sapratu, ka tajā vienā vietā ir kaut kāda vairs nezināma kļūda. Tiešām ir 0,1%. Bet otrā vietā tāpat ir 0,21 %. Pie Jūsu algas sanāk 0,23, kas ir būtībā tas pats.
Bet, lētākā autobusa biļete UK ir ap 1.80 GBP (Glāzgova), un tramvaji sākas no 2.50 (Mančestra). Kaut gan piemēram Mančestrā nekad lētāk par 2.80 nav gadījies pirkt.
Mančestrā tas drīzāk ir vieglais dzelzceļš. Tam ir augstie peroni, un vietām tas pat izmanto pārbūvētu parasto dzelzceļu (skatīt video:www.youtube.com/...
Blekpūles tramvajs ir tiešām tramvajs. Tā bija vienīgā tramvaju sistēma Lielbritānijā starp 1962 un 1992, jo visas pārējās tika slēgtas. Blekpūles tramvaja biļešu cenas ir 1 GBP par 1 pieturu, 1,50 par līdz piecām, 2 ,00 par līdz 16 un tad tālāk ir 2,30 GBP.
Jaunajam Edinburgas tramvajam biļete ir 1,50 GBP, ja vien tu nebrauc uz/no lidostas, jo tad ir jāmaksā 5,00 GBP.
Bet nav jau īsti jēgas meklēt lētāko. Rīgai jau arī nav Latvijas lētākais tramvajs. Daugavpilī, piemēram, svētdienās tramvaja biļete maksā 21 centu.
Tas ir jautājums Bamam, jo es nestrādāju Rīgas Satiksmē, un man šie skaitļi nav zināmi, pat ja Rīgas Satiksme to kādam izpauž.
Tas ir jautājums jebkuram, kas ar pārliecību apgalvo, ka 1,20 EUR ir laupīšana. Man, kā cilvēkam, kurš patiešām nezina RS iekšējos skaitļus un netic pāris skaļām žurnālistu izkliegtām frāzēm, objektīvi ir iespēja tikai salīdzināt biļetes cenu un pakalpojuma kvalitāti ar citām ES valstīm. Un no šīs puses skatoties, sanāk, ka par laupīšanu to var nosaukt tikai, ja pieņem, ka citur laupīšana notiek vēl lielākos apmēros.
Trakie tramvaji! :D
Katru dienu braucot pie stūres esmu redzējis daudz un dažādus satiksmes negadījumus,bet šī rīta cirks uz Maskavas ielas kad divi tramvaji nesadala ,nevis ceļu,bet sliedes...INDIJA