tirsā līdēji bija zem zvaigznītēm domāts
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
tirsā līdēji bija zem zvaigznītēm domāts
WALA rakstīja:
modena rakstīja:
jautrākais ka sekas var pie 90 arī nebūt.... jo pie lielāka ātruma parasti ir pavisam cits piespiešanas spēks...
kaut kur, laikam iekš TG bija tests, kur vajadzēja braukt ar ātrumu ne zemāk par 70 km/h, jo savādāk formulai nebija pietiekošas saķeres uz parasta asfalta.
Kāda \"zāle\" te tiek pīpēta ?!?!? Kāds piespiešanas spēks ielas auto pie 90km/h - pie šī ātruma knapi gaisa pretestība sāk uz auto iedarboties tā ka atstāj kaut cik manāmu iespaidu uz degvielas patēriņu.
Formulām un sporta auto kas apkarināti ar dažādiem aerodinamikas elementiem ir pavisam cits \"bazars\" un arī tad aerodinamiskais efekts pie 90km/h ir niecīgs ( 70km/h vispār nekāds). Bet savukārt pie noteiktiem ātrumiem > 200km/h F1 vispār varēja braukt pa \"griestiem\" tīri dēļ aerodinamikas.
par to knapi gaisa pretestība pie 90 km/h -
tad jau visi joprojām ražotu kantainos auto
pēc tavas teorijas pie 200km/h tur visiem rādītajiem vajadzēja būt jau mīnusos...
visam ir savas robežas. pie 70km/h prieki sākas.... pie 120 optimizējas.... un pēc tam tas auto jau mēģina atstāt šo grēcīgu zemi.
kolumbs rakstīja:
Ja esi tik kruts, ka pa ledu vari braukt ar 110 km/h, tad krutuma vajadzētu pietikt arī apdzīt, lai nav jābrauc ar sēnēm kopā ar 80 km/h.
Visi tie krutie braucēji parasti sastājas 15 auto garā kolonnā aiz kāda uz 65km.h braucosā golfa vai passāta un tādā veidā arī brauc kādus 20-30km
modena rakstīja:
arba rakstīja: palaidnieks nedaudz auzās iebrauca
uz slidena ceļa pie 60 km/h slīdēšanai būs ievērojami mazākas sekas nekā pie 90
jautrākais ka sekas var pie 90 arī nebūt.... jo pie lielāka ātruma parasti ir pavisam cits piespiešanas spēks...
kaut kur, laikam iekš TG bija tests, kur vajadzēja braukt ar ātrumu ne zemāk par 70 km/h, jo savādāk formulai nebija pietiekošas saķeres uz parasta asfalta.
pamācies fiziku
un nejauc ielu satiksmi ar F1 :
Apskatoties ,,Latvijas valsts ceļu\'\' aktuālos datus par satiksmi uz šosejām, redzams, ka tauta kopumā tomēr nāk pie prāta, jo šajā pēcpusdienā pārsvarā vidējais ātrums uz šosejām ir 70-75 km/h. Dažviet pat mazāk: uz Tallinas šosejas tuvu Zvejniekciemam 69 km/h, uz Vidzemes šosejas aiz Cēsu pagrieziena 69 km/h, uz Rīgas apvedceļa dažādās vietās 59 km/h un 62 km/h, uz Daugavpils šosejas pie Salaspils 63 km/h:
Un nav ko te slavēt igauņus! Viņi ir mums daudzās lietās priekšā, bet satiksmes drošības ziņā vairs nē. 2000.gada 11 mēnešos uz ceļiem gāja bojā 536 cilvēki, šogad 11 mēnešos - 198 cilvēki. Ievainoti 2003.gada 11 mēnešos 6027 cilvēki, šogad 3621. Progress labs!
Igaunijā arī ir progress, bet kopumā, rēķinot uz vienādu iedzīvotāju skaitu, avārijās cietušo statistika nav daudz labāka:
Šeit var fotogrāfijās pavērot, kāds īsti ir ceļu uzturēšanas līmenis Igaunijā:
Un dažkārt tās bildes uzķer konkrētu atsevišķu braucošu automobili:
modena rakstīja:
par to knapi gaisa pretestība pie 90 km/h -
tad jau visi joprojām ražotu kantainos auto
www.autoreview.ru/...
pēc tavas teorijas pie 200km/h tur visiem rādītajiem vajadzēja būt jau mīnusos...
visam ir savas robežas. pie 70km/h prieki sākas.... pie 120 optimizējas.... un pēc tam tas auto jau mēģina atstāt šo grēcīgu zemi.
Puis tu tā nopietni beidz lasīt un muldēt pārgudrības, formāli protas aerodinamika sākas pie ātrumiem kas atšķiras kaut mazliet no 0km/h. Bet praktiski šie spēki līdz 90km/h un patiesibā pat vairāk km/h ir huiņa un nekādi nav izmantojami vai uzskatāmi par automobiļu stabilitāti nodrošinošiem. F1, IndyCar, LeMans prototipiem utml. tiek vinlaicīgi izmantoti gan daudz lielāki antspārni, gan dažādi spārni un konstrukcijas, gan gluda apakša kas rada speciālu paātrinātu gaisa plūsmu zem auto tā saucamais ground effect, un tikai pie visu šo lietu izmantošanas šie spēki kļūst kaut cik vērā ņemami tieši stabilitātes nodrošināšanai līkumus utml.
Uz ielas mašīnām pie 90km/h tu varētu uzlikt jebkādu reāli strādājošu antispārnu, bet "spiediens uz zemi" tev būs izcili niecīgs līdz ar ko stabilitātes pieaugums būs nekāds. Tipa ta "vizualizējot" šo situāciju - ja tavu auto pie 0km/h sānvējš nopūš no ceļa nost, tad arī pie 90 km/h - lai ko tu uz tā auto aerodinamikas efekta uzlabošanai uzgrūstu - to tavu auto tas pat šānvējš tāpat nopūtīs nost no ceļa ar visiem taviem 90km/h.
uupis rakstīja:
Palaidniex rakstīja: …nevis jābrauc kā sanāk un reāli apzināti traucēt plūsmai ar vārdiem - kā sanāk kā braucu, man uz to ir tiesības.
No šīs vietas lūdzu smalkāk…
Ko nozīmē traucēt plūsmai?
Ko nozīmē kā sanāk?
Vai tikai ar šo jūs negribat pateikt ka visas ziemas riepas uzvedas vienādi uz ceļa un tāpēc visiem jābrauc ar vienādu ātrumu?
Ja +/- katri 21 no 21 braucēja ir gatavi braukt ar 75-80 km/h konkrētā ceļā posmā, tad cik būtiski ir jāatsķiras riepām un mašīnai (vai tomēr brauktprasmei) lai to pašu ceļa posmu veiktu ar satriecošiem 50 km/h???
Es arī neatbalstu tos 2, kuri pie kopējā plūsmas ātruma 75-80 grasās par katru cenu vilkt uz 100-120...
Abi šie, gan līdēj gan lidotāji bojā kopējo plūsmu.
Ja kāds brauc mazliet lēnāk un spriežot pēc uzvedības rīkojas cik necik prognozējami - tad pirmkārt nav pārāk jāvelkās veselam baram citu braucēju aiz viņa un nav jāgaida nezkādi pigori, kā piemēram uz labi notīrītas šosejas tūlīējs spēcīgs spediens uz bremzēm tiklīdz parādās preti braucoša mašīna utt.
Tīri teorētiski jau cilvēks neko nepārkāpj, bet šāda viena cilvēka dēļ veidojas rinda ar bailīgākajiem apdzīt, bet kuri būtu bez šī šķēršļa ar mieru braukt mazliet ātrāk, kā arī parādās tie, kuri nav tik bailīgi (reizēm pārām droši) un iet garām šādai rindai vai pa pa vienam apdzenot tādā veidā uz slidenā ceļa radot ļoti veselīgas, nebīstamas apdzīšanu rindas. Un pa burzmu pēriis pārdrošu liidotāju - esam kur esam - ar avārijām uz ceļa. Un pats smieklgākais - lelā daļā situāciju patesasi cēlonis retii kad iekļūst pašu rūpīgi noorganizēto avāriju iesasito skaitā...
Savulaik par šo tēmu arī runāja Zebra, pie kam runāja par vasaru, kad ceļa apstākļi ir n-reizes labāki un apdzīšana mazāk bīstama. Posmā Lilaste -Saulkrasti braucot at 80 un braucot ar 90. Apdzīšanas manevru skaits attiecība pret eksperimenta auto atķīrās DRAMATISKI. Priekš kam uz ceļa radīt liekus apdzīšanas manevrus???
kolumbs rakstīja: Tagad reālā ziemā ir kāda priekšrocība tiem, kas brauc ar "parketniekiem" ?
Piemēram RAV4, CRV u.c.tamlīdzīgi.
Vakar iepēros vietā, kas šogad nav tīrīta. Nācās pastrādā ar lāpstu. Atbrauca viens ar CRV. Tam negāja diži labāk. Varbūt par 10 % labāk...
Kāpēc pirkt parketnieku, ja tāpat ar lāpstu jāstrādā?
Man ir ravs4 nu šoziem radās šaubas par caurgājamību , patiešām bij reizēm sajūta ,kur parasts autiņš gandrīz tiek ,bet tomēr nē tur ravs vēl tiek ,bet .....
VWfans rakstīja: Viņi ir mums daudzās lietās priekšā, bet satiksmes drošības ziņā vairs nē.
Tu tiešām tici tiem datiem? Reāli satiksmes drošība nav mainījusies pēdējos 5 gadus, ir minimāli uzlabojumi, bet ne jau CSDD nopelna dēļ, tīri dēļ pasīvās drošības/pateicoties ārstiem ir mazāk mirušo, bet avāriju skaits ir tas pats.
VWfans rakstīja: Apskatoties ,,Latvijas valsts ceļu' aktuālos datus par satiksmi uz šosejām, redzams, ka tauta kopumā tomēr nāk pie prāta, jo šajā pēcpusdienā pārsvarā vidējais ātrums uz šosejām ir 70-75 km/h.
Pēc spidometra skatoties tie ir 80-85km/h, tā kā braucot uz 75 pēc spidometra tas jau ir reāli zem vidējā plūsmas ātruma.
ko jus gribat? parketnieku visco ir tikai paliigs, bet ne visiem tas paliidz, it iipashi dumiem vaditaajiem ikdienaa lietoju kvatru, un priekshpiedzinu, un ar abiem var izbraukt iebkur. starpiiba tikai ka kvatra iet vienmeer un ar pirmo piegajienu, bet otrs shat tad japaripina atpakalj lai ieskrietos
rudens68 rakstīja:
kolumbs rakstīja: Tagad reālā ziemā ir kāda priekšrocība tiem, kas brauc ar "parketniekiem" ?
Piemēram RAV4, CRV u.c.tamlīdzīgi.
Vakar iepēros vietā, kas šogad nav tīrīta. Nācās pastrādā ar lāpstu. Atbrauca viens ar CRV. Tam negāja diži labāk. Varbūt par 10 % labāk...
Kāpēc pirkt parketnieku, ja tāpat ar lāpstu jāstrādā?
Man ir ravs4 nu šoziem radās šaubas par caurgājamību , patiešām bij reizēm sajūta ,kur parasts autiņš gandrīz tiek ,bet tomēr nē tur ravs vēl tiek ,bet .....
nu nau jēgas ne no RAVa , ne no CiRVja , ne no paša auxjenākāā megaJEEPa , ja starpkrēslastūres blīve nau atbilstoša
P.S. pāris dienas appakaļ , kaimiņš (scuka) , ieparkojās ar savu CRV ~05 , 'manā' vietā ... un norajās nagluxa uz darbu aizbrauca sabtransā , vakarā ~stundu raka laukā un vairāk 'manās' vietās nebrauc liek savu megarulzu maksas stāvvietā .
Palaidniex rakstīja:
uupis rakstīja:
Palaidniex rakstīja: …nevis jābrauc kā sanāk un reāli apzināti traucēt plūsmai ar vārdiem - kā sanāk kā braucu, man uz to ir tiesības.
No šīs vietas lūdzu smalkāk…
Ko nozīmē traucēt plūsmai?
Ko nozīmē kā sanāk?
Vai tikai ar šo jūs negribat pateikt ka visas ziemas riepas uzvedas vienādi uz ceļa un tāpēc visiem jābrauc ar vienādu ātrumu?
Ja +/- katri 21 no 21 braucēja ir gatavi braukt ar 75-80 km/h konkrētā ceļā posmā, tad cik būtiski ir jāatsķiras riepām un mašīnai (vai tomēr brauktprasmei) lai to pašu ceļa posmu veiktu ar satriecošiem 50 km/h???
Es arī neatbalstu tos 2, kuri pie kopējā plūsmas ātruma 75-80 grasās par katru cenu vilkt uz 100-120...
Abi šie, gan līdēj gan lidotāji bojā kopējo plūsmu.
Ja kāds brauc mazliet lēnāk un spriežot pēc uzvedības rīkojas cik necik prognozējami - tad pirmkārt nav pārāk jāvelkās veselam baram citu braucēju aiz viņa un nav jāgaida nezkādi pigori, kā piemēram uz labi notīrītas šosejas tūlīējs spēcīgs spediens uz bremzēm tiklīdz parādās preti braucoša mašīna utt.
Tīri teorētiski jau cilvēks neko nepārkāpj, bet šāda viena cilvēka dēļ veidojas rinda ar bailīgākajiem apdzīt, bet kuri būtu bez šī šķēršļa ar mieru braukt mazliet ātrāk, kā arī parādās tie, kuri nav tik bailīgi (reizēm pārām droši) un iet garām šādai rindai vai pa pa vienam apdzenot tādā veidā uz slidenā ceļa radot ļoti veselīgas, nebīstamas apdzīšanu rindas. Un pa burzmu pēriis pārdrošu liidotāju - esam kur esam - ar avārijām uz ceļa. Un pats smieklgākais - lelā daļā situāciju patesasi cēlonis retii kad iekļūst pašu rūpīgi noorganizēto avāriju iesasito skaitā...
Savulaik par šo tēmu arī runāja Zebra, pie kam runāja par vasaru, kad ceļa apstākļi ir n-reizes labāki un apdzīšana mazāk bīstama. Posmā Lilaste -Saulkrasti braucot at 80 un braucot ar 90. Apdzīšanas manevru skaits attiecība pret eksperimenta auto atķīrās DRAMATISKI. Priekš kam uz ceļa radīt liekus apdzīšanas manevrus???
Tā jau ir... N-tos gadus braukāju uz/no Rīgas 80 km, un tikai vienreiz, ziemā, piedzīvoju gadījumu, kad šāds "lēnulis" nobrauca malā, palaida kolonu garām, un tad turpināja ceļu. Skaidri to redzēju, jo biju beidzamais un viss bija "kā uz delnas". Protams, bija slikti laika apstākļi, bet ne jau uz 30 bija jābrauc, tālāk visi mierīgi braucām uz 65-70, bet pirms tam tā cenšanās apdzīt - 3,14.....
nu bet par ko ir stāsts.
Daži mani te mēģina saprast tā, vai pārlecnāt ka es kāds baiss šumaheris...
Mani besī tas, ka daži brauc kā kretīni, bet citi saka, ka uz to viņiem visas tiesības.... oh:
Nekas tā nečakarē satiksmi un nebojā drošību, pie mūsu ne pārāk labi veidotajiem, uzturētajiem un apzīmētajiem ceļiem, kā tā dažu indivīdu vēlme braukt ar būtisku ātrumu starpību salīdzinot ar plūsmu un dažu bailīgo bremžu spaidšanas izsauktā plūsmas ātrumu raustošā braukšana...
Palaidniex rakstīja:
Nekas tā nečakarē satiksmi un nebojā drošību, pie mūsu ne pārāk labi veidotajiem, uzturētajiem un apzīmētajiem ceļiem, kā tā dažu indivīdu vēlme braukt ar būtisku ātrumu starpību salīdzinot ar plūsmu un dažu bailīgo bremžu spaidšanas izsauktā plūsmas ātrumu raustošā braukšana...
fanveidīgajiem to nesaprast...
tāpat sveiciens opel astra vadītājai, as no Brenguļiem uz Valmieru brauca ar ātrumu 30km/h
un uzsniga vēl 10 cm šī baltā mēsla... es sāku no sniega baltuma palikt akls, jo mana sieva sāk kļūt skaista...
šis sniegs nenokusīs līdz septembrim tas ir točna...
un sola vēl... vēl...
Savu auto es vairs nerakšu ārā - es vairs nespēju sniegu tik augstu uzmest... un ceļu vairs netīrīšu bet izrakšu tuneli... nah....
Dark_Side rakstīja: un uzsniga vēl 10 cm šī baltā mēsla...
Neliels ziemas stāsts... www.iauto.lv/...
A jūs tā protat?:
...
...
re, kā japoškas kapā:
Palaidniex rakstīja: nu bet par ko ir stāsts.
Daži mani te mēģina saprast tā, vai pārlecnāt ka es kāds baiss šumaheris...
Mani besī tas, ka daži brauc kā kretīni, bet citi saka, ka uz to viņiem visas tiesības.... oh:
Nekas tā nečakarē satiksmi un nebojā drošību, pie mūsu ne pārāk labi veidotajiem, uzturētajiem un apzīmētajiem ceļiem, kā tā dažu indivīdu vēlme braukt ar būtisku ātrumu starpību salīdzinot ar plūsmu un dažu bailīgo bremžu spaidšanas izsauktā plūsmas ātrumu raustošā braukšana...
Nu būs tādi braucēji, ar to jāsamierinās, vai varbūt tev padomā kāds mehānisms kā tādus braucējus uz ceļa neizlaist. Dienā nobraucu diezgan pulk un tāpat nākas sastapties ar tiem izteikti lēnajiem braucējiem, bet galamērķi sasniedzu tāpat. Nu bišku ātrāk, bišku vēlāk. Galvenais mieru, tikai mieru, nervu šūnas taču neatjaunojas.
Šo pēcpusdien braucu no Rīgas uz Jelgavu un apsteidzu trīs ar 60-70 km/h braucošus vieglo automašīnu vadītājus. Viena no tām mašīnām bija jaunā, modernā, ērtā Opel-Insignia.
VWfans rakstīja: Šo pēcpusdien braucu no Rīgas uz Jelgavu un apsteidzu trīs ar 60-70 km/h braucošus vieglo automašīnu vadītājus. Viena no tām mašīnām bija jaunā, modernā, ērtā Opel-Insignia.
rokas pēc šiem kamikadzes izgājieniem tagad netrīc?
kalfonso rakstīja:
VWfans rakstīja: Šo pēcpusdien braucu no Rīgas uz Jelgavu un apsteidzu trīs ar 60-70 km/h braucošus vieglo automašīnu vadītājus. Viena no tām mašīnām bija jaunā, modernā, ērtā Opel-Insignia.
rokas pēc šiem kamikadzes izgājieniem tagad netrīc?
Nē, viss OK. Es braucu ar 77 km/h tur, kur ir atdalītas brauktuves un ar 70 km/h tur, kur viena josla katrā virzienā.
Paskatieties, kādas var būt sekas, ja brauc par ātru:
Ziema un idiņi