Parunāsimies par JAUNIEM auto. Jūsu pieredze - kuri auto ir visuzticamākie, kuriem labākā cena

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002

Ierosinu te parunāties par visiem aktuālo tēmu

Pie malas stereotipus un pagātnes auras, autobūve kardināli mainījusies, vairs galīgi nav prātīgi salīdzināt 2016.gada un 1986.gada identiskas markas auto.

Kā Jūs domājat?

 
insekc Reģ.: 24.03.2003
3 0 Atbildēt

Un ko Tu ceļa malā mūsdienu auto motoram izdarīsi. Nav Žiguļu laiki, kad 1/2 bagažnieks ar štrumiem un rezerves daļām un katrs autovadītājs ir arī automeistars. Man auto ir LED galvaslampiņa, noder, ja tumsā ritenis jāmaina. Ar to arī var uz motoru paskatīties (neko vairāk jau ceļmalā nepaveiksi).

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 0 Atbildēt

Principā labi būtu 2 as lietas, galvas lukturis (man ir tāds kur gan uz priekšu spīd, gan uz aizmuguri sarkans mirgo (slēdzas atsevišķi), un vēl būtu labi magnētiski mirgojošu oranžu "bākuguni, ko uz jumta uzmest, ideāli, ja tai ir arī parastas lampas režīms. Man ir tāda "kamping telts lampa" ar "SOS" režīmu dažādi nostiprināma ...

Bet jā daydziem auto, pat ja štrumi būs tur maz ko var izdarīt jo vietas tupa nav, ja vēl potenciāli vasarā plikas rokas tur lien, tad ziemā ar cimdiem - "vari būt brīvs", un man rokas saldēt nav prikola - evakuators būs lētāk ...

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
6 0 Atbildēt

Bardačokā visu laiku mētājās prasts, bet gana jaudīgs lukturītis, kuriem tagad laikam visiem sos režīms nāk komplektā. Nomet tādu ieslēgtu uz kāda no krēsliem, un viss auto salons pārvēršās par bākuguni. Pa gabalu jau nu ļoti labi redzams.

eidis Reģ.: 07.11.2001
1 0 Atbildēt

Šajā shēmā, kad to lukturīti vajag, tam bača tukša. Jo reti vajag. Tas pats velolukturiem, kad rudenī tumšs vakaros paliek

WALA Reģ.: 19.06.2002
4 0 Atbildēt

Nu tas tikai tad ja Auto aķis tykšs, visādi citādi tie lukturīši izvilks ilgāk kā jebkas cits. Un cits aspekts, man ir 2*10Ah power bankas un 15 Ah mobilais verķis - kādam laikam pietiks ;)

eidis Reģ.: 07.11.2001
1 0 Atbildēt

Parasti ierīce bardačokā nav šādi saslēdzama. Tātur vnk mētājās. Un reti, kad kāds par to padomā. Jo ļoti reti vajag

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu es par to dažādus ķīnas štruntu eksperimentus izvēloties padomāju ... bet citādi droši ka tā ir

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
3 0 Atbildēt

Uzburat ainiņu ar saviem lukturīšiem Intensīva satiksme, līst lietus/slapjš sniegs utt, tumsa. Visi mauc viens otram piesūkušies 90+...Un malā stāv auto ieslēdzis avarijkas, baigi tur viņu redz/uzmanās??? Bez kārtīga stroboskopa tur esi ods starp zvaigznēm

msh Reģ.: 16.04.2007
4 0 Atbildēt

iciks rakstīja: Ja es turētu auto garāžā, tad būtu savādāk, bet garāžas man nav. ĻOTI daudziem nav.

Jā, man ir jaunā oktāvija. Bija variants - vai nu ņem pieejamo, vai gaidi 6-7 mēnešus. Man piedāvātais variants derēja un principā šī bija vienīgā ekstra, ko es būtu vēlējies.

Var jau mēģināt ielikt, bet tad, lai nesajātu garantiju, tas notiekti jādara pie dīlera. Stikls, kodēšana, relejs, vēl kas. Aizdomas, ka tas viss varētu izmaksāt mazliet vairāk, nekā vēlētos.

Šis ir viens no iemesliem kāpēc es pat nesapņoju par jaunu mašīnu - jauna mašīna, tie ir roku dzelži ar kuriem ir saslēgtas tavas rokas - savam īpašumam neko darīt nedrīkst, jo papisīsi garantiju... Te varbūt kāds nomiks vai GB12 zinās tās nianses, ja nē, vajadzētu atrast kādu kurš zina - es negribu ticēt ka pēc stikla maiņas kreisajā servisā tev dīleris drīkstētu atteikt garantiju motoram vai piekarei - jā, es saprastu atteikumu par stiklu vai lietus sensoru, bet tam arī vajadzētu būt visam ko viņiem vajadzētu varēt atteikt. Releju ielikt vajadzetu spēt jebkuram autoelektriķim kam rokas neaug no dirsas un galva nav tikai lai putni nepiedirš rumpi - es arī spētu, ja vien varētu atrast priekš tās mašīnas shēmu, attiecībā par piekodēšanu, varētu būt mazliet problemātiski atrast kādu kurš to var izdarīt tik jaunai mašīnai - ja arī ar VCDS to var izdarīt, tad tam vajag oriģinālo kabeli, kurš reti kam ir - ja man būtu tāda vajadzība, es droši vien censtos sarunāt to pasācienu kā haltūriņu vietējā dīlera čaļiem.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 1 Atbildēt

Pa lielam garantija ar nosacījumu apmeklēt tikai dīlera servisu ir tikai apgrūtinājums, un tieši tāpēc jau pasen ir spēkā regulējums, kas aizliedz garantiju dažādi ierobežot.

Atkarībā no dīlera vēlmēm/iespējām/garastāvokļa protams...

nomiks Reģ.: 30.10.2002
6 0 Atbildēt

Man par laimi nav pieredzes ar garantijas remonta atteikumi, jo pamatā apkopes veicu agrāk un arī šobrīd pie dīlera, bet pilnīgi noteikti ir skaidrs, ka ārpus dīlera servisa veikta tādas detaļas nomaiņa, kas neietekmē konkrēto bojājumu, nekādi neietekmē garantijas saistību izpildi.

Piemēram, ja uzliksi ražotāja neparedzēta izmēra diskus, tad visdrīzāk pie ritošās daļas garantijas gadījumiem būs atteikums, bet pie elektronikas vai dzinēja - nē.

Ja neko neesmu aizmirsis, tad garantijas ietvaros ir veikti šādi remonti:

1) Honda CR-V (2008) - kondicioniera relejs (nobruka gadu jaunam auto Itālijā, pašā pīķa karstumā);

2) Honda CR-V (2008) mainīts bagažnieka vāks, jo lielai daļai tika konstatēti rūsas traipi. Rūpnīcas atsaukums;

3) Honda CR-V (2008) īsi pirms garantijas termiņa beigām (3 gadi), tika bezmaksas veikta pilna pārbaude un garantijas ietvaros nomainīja vai pusi piekares;

4) Honda CR-V (2015) divas reizes pārprogrammēja kaut ko elektronikā, jo gļukoja automātiskās tuvās - tālās gaismas un lietus sensors;

5) Honda Jazz (2017) - vienu reizi pārprogrammēja kaut ko elektronikā, jo gļukoja automātiskās tuvās - tālās gaismas un lietus sensors;

6) VW Multivan (2016) pie 70 000 km nobraukuma jeb pusgadu pēc garantijas laika beigām cīnījās ar dzesēšanas sistēmas spiediena problēmu, kamēr nomainīja EGRS vārstu un motora bloka galvu. Pateicoties labāk korporatīvajām attiecībām šo VW veica kā garanatijas servisu (iegādāts Moller Krasta);

7) Opel Corsa (2016) īsi pēc mazlietota auto iegādes (garantija jau bija tikko beigusies) nomainīja LPG iekārtai reduktoru un sprauslas un ūdnessūkni. Visu AutoBlitz ņēma kā garantiju (iegādāts AutoBlitz)

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Pēc šitās loģikas sanāk ka lētākais veids ar vismazāko garantijas remontu atteikumu risku kā Iciks varētu tikt pie kārotās stikla apsildes - sameklēt pieklājīgu stiklu maiņas kantori kas viņa oktāvijai ieliktu kāroto stiklu, un apsildi pievienot vienkāršotā variantā, releju darbinot no aizmugures stikla apsildes [lai nav jāslēdzas pie centrālās elektrības bloka un tas jākodē] - tādā variantā vienīgajam personiskajam riskam vajadzētu būt par stiklu un lietus sensoru...

GK1968 Reģ.: 14.11.2018
2 0 Atbildēt

vai nu tomēr dīzeļkrāsni tad jau un miers?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
3 1 Atbildēt

Ļoti neslikta bilance.

Arī man ir bijis tas gods braukt ar vairākiem jauniem auto ilgtermiņā. Šāds uzskaitījums.

1) Toyota Avensis 1,8VVti (2003) - nullīti pirku, vienu gadu braucu. Piezīme - brīžiem lēkāja dzinēja apgriezieni un vedu uz Amserv kaut ko darīt pa garantiju;

2) Toyota Corrola 1,6 benzīns (2006) - vispār nekādu piebilžu, tikai apkopes;

3) BMW 118d (2008) - mana bēdu ieleja. 5 x garantijas remonti garantijas laikā (dzinēja temperatūras devējs, 2 x starta poga, ātrumkārba (automāts), dzinējs kaputt

4) Toyota Avensis 2,2 dīzelis (2013) - nesanāca ilgi braukt, nomainīju darbu. Viss lieliski, izņemot dīzeli ar patēriņu virs benzīna identiskam modelim;

5) VW Passat (2017) 1,8 tsi - lielisks auto bez neviena remonta, ja neskaita automāta DSG pārprogrammēšanu.

Rezumē - jaunam auto vismaz līdz 130tkm pilnīgi neviena piekares defekta arī LV (maigi sakot - sliktās kvalitātes ceļos). Gadās pa kādam elektroniskam defektam, ko var novērst vienīgi elektriķis ar datoru, nevis mehāniķis ar atslēgu. Godīgi - izveidojot šo topiku, biju domājis, ka JAUNU auto kvalitāte ir sliktāka. Ta tas nav gan. Par daudz ko spriež tie, kuru pieredze ar jauniem auto nemaz nav

VWfans Reģ.: 21.02.2004
2 0 Atbildēt

Manai KIA-Sportage dīleris novembrī pasauca uz softa pārprogrammēšanu rūpnīcas atsaukuma ietvaros. Pāris stundas tas aizņēma. Citādi kopš maija mēneša pēdējos 10 tūkst.km viss ir labi, auto kalpo ideāli. Nobraukums tagad 23 tūkst.km.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Tu, kasiņ, brauc pa relatīvi labiem ceļiem un pamatā griez kilometrāžas pa šosejām, tāpēc arī tāds rezultāts. Un tā tevis piesauktā beha, vai pastētes DSG ir uzskatāms piemērs par ko ir cepiens - jaunām mašīnām tā NEDRĪKST būt!

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Redz kā var sanākt

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
3 0 Atbildēt

Garantija? Ļooooti reti tādu ir vajadzējis.

1994 Skoda Felicia - 0 gadījumu

1998 Ford Fiesta - gultnis (bet varbūt bedre bija vainīga, katrā ziņā gultni nomainīja bez aizķeršanās)

1999 Sprinter - 0 gadījumu

2001 Citroen Xsara - vairākas vizītes, bet vaina bija sliktā degvielas sūkņa štekerī, ko nevarēja uzreiz atrast

2002 Sprinter - 0 gadījumu

2003 (vai 4) Berlingo - 0 gadījumu

2004 Mazda Premacy - 0 gadījumu

2006 Golf - gļukoja multimēdītājs un logu slēdži, softu atjaunoja 2 reizes.

2007 Logan - 0 gadījumu

2007 Suzuki Swift - 0 gadījumu

2008 Suzuki SX 4 - 0 gadījumu

2010 Skoda Yeti. Pārkrāsots pa garantiju durvis un pakaļas vāks. Pēc tam vienalga rūsēja. Logu slēdži gļukoja. Pagrieziena slēdzis pa garantiju. Priekšas durvju vadu žūksni nomainīja. Pēc 2 gadi vienalga salūza vadi. Lodēju iekšā gabalus.

2017 Lodgy - softa pārstartēšana 2 reizes dēļ nepilnīgi izdeguša DPF

Shiirs Reģ.: 13.07.2006
2 0 Atbildēt

Jopcik nezināju ka te čaļi maina drotus kad pelnutrauks pilns. Katru gadu jauns auto, citreiz pat divi!

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

Mani, uzņēmuma, un vecāku, kas man ir bijuši jāpērk.

Volx Reģ.: 22.11.2018
3 0 Atbildēt

Nu ja jau visi te sāk publicēt, tad varu iedot Hyundai Tucson garantijas remontus 5 gadu(februārī) laikā.

Pirmais kas nobira bija kkāds vadības bloks. Sadegās visas iespējamās brīdinājuma lampiņas panelī, bet mašīna bija braucama. Nomainīja

Tad vēl bija kkāds rūpnīcas atsaukums drošinātājiem. Nomainīja.

Nu un beigās pēc diagnostikas atklāja problēmas ar sajūgu. Nomainīja.

Principā tas arī viss. Garantija tomēr kko dod, jo ja pa savu naudu tas būtu remontējams, tad bez 1500 - 2000 naudiņām tur neiztikt.

Edissons Reģ.: 30.05.2021
2 0 Atbildēt

Skoda Octavia 2,0 dīzelis ar DSG 30 000km braucu kopš 01.2020. Pa garantiju samainīts spidometra displejs ko pirms tam reizes 2 pārinstelēja, problēma ar nomaiņu atrisinājās. Rūpnīcas atsaukums 2 iegādes mēnesī kaut kas saistīts ar pečku, sataisiija probleemas iepriekš nejutu. Tagad uz aupkopi braukšu un teica ka vēl kāds atsaukums ir.

Čīkst bremzes brīžiem, keyless go reizēm kad auto netīrs negrib aizslēgt auto.

Pie pilnas bākas var dzirdēt kā degviela šļunkājas bākā, nobrauc 5 litri un pazuud.

aigi Reģ.: 01.08.2005
4 0 Atbildēt

Iemetuši arī savu jauno auto nedienas.

1. FIAT Grand Punto 2006-2014

Daļa paneļa pie vējstikla atlocijās, tā arī pa īstam nesataisīja, jo stiprinājumi nespēja noturēt deformaciju.

Garantijas laikā starteris vai ģenerators ( īsti vairs neatceros) nobruka. Pēc garantijas regulāri 1x 2 gados. Jo atrodas ļoti zemu un viss ūdens, sniegs, dubļi tiek nests virsū.

2. RENAULT Kadjar. 2016-2018

Bez problēmām.

3. RENAULT Grand Scenic 2018- līdz šodienai

2018:

Kaut kāds relejs. Slāpa tukšgaitā nost. Nomainīts. Problēmas vairs atkārtojusies

Katalizators. Pēc dīlera vārdiem tam vispār nav jālūzt. Nācās sūtīt no rūpnīcas, jo pat Polijas lielajā noliktavā nebija. Problēma nav atkārtojusies.

1x priekšējās atsaites mainītas. Grabēja. Problēma nav atkārtojusies.

2021:

Un tagad mēģina noskaidrot, kāpēc dažos robos svārstās apgriezieni un ir sīcoša skaņa. Braukšanas kvalitāti neietekmē, bet atzinuši ka tā tam nav jābūt. Esmu bijis jau kādas 5 reizes uz diagnostiku un nāksies vēl iebraukt, jo pagaidām risinājuma nav. Rūpnīca tik sūta jaunas instrukcijas, kuras neko nedod.

Kamēr garantija (vēl 2gadi). Tikmēr man maz uztrauc, bet tuvojoties termiņam sākšu šo jautājumu aktualizēt, ja nebūs atrisinājuši.

SCENIC tāds defektīvs iznācis. Bet braukšanas komforts vislabākais. Plašs, kluss. Ietilpīgs. Tūlīt būs jābrauc uz 60k apkopi.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
1 0 Atbildēt

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Patiešām, glīts. Es gan saskatu lielu līdzību ar jaunajiem Hyundai SUV.

JanJan Reģ.: 07.02.2018
3 0 Atbildēt

Nu pa lielam jau arī ir viens un tas pats. Tehniski apakšā it īpaši.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
3 0 Atbildēt

Ļoti patīk jaunais Sportage. Slovakijā tas jau ir pārdošanā.

GK1968 Reģ.: 14.11.2018
4 0 Atbildēt

Tagad visos medijos tik stāsta: Arkan-u. Bet šim redz vajag Sportage.

Tā turēt!

GB12 Reģ.: 29.03.2011
5 0 Atbildēt

Man gan tas purns ne visai - tāds pagalam samocīts. Citādi jau foršs auto, jā.

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
1 0 Atbildēt

Pyrnā ielikts gabals no pērtiķu būra žoga.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
1 0 Atbildēt

1974 Reģ.: 10.03.2020
6 0 Atbildēt

T-ROC STYLE 2.0TDI 150H DSG 2 gadi pagājuši, un nobraukts 50 000 km. Atpakaļgaitā čīksēja bremžu kluči. Nomainīja bez maksas pie apokopes, esot kārtējo reizi kaut kādi eksperimenti ar materiāliem. Vairāk nekādi aizrādījumu nav.

Joslu noturēšanas asistents strādā labi, īpaši uz bāņiem. Vidējais degvielas patēriņš par gadu ir 6 litri. Adblue 20 litri tika pielieti.

Izbraucienā pa PL Krakova-Varšava posmos, kur bija bānis ātrumā 140-170 vidējais patēŗiņš bija 5,8 litri. Pa kalniem gāja vegli, bez piepūles.

Kopējais iespaids joprojām ir ļoti pozitīvs. Labi sabalansēta dzinēja-kārbas darbība. Kopējais komforts ļauj veikt garus attālumus nepiekūstot. Ja sēž tikai LV vai Baltijā, tad varbūt 2.0 dzinējs nemaz nav vajadzīgs, pietiks arī 1.6.

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
3 0 Atbildēt

Kādam Latvijā jau ir lietotāja pieredze ar jauno Dacia Sandero?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Kāda pieredze? Tas auto tirgū nav pat gadu.

Man ir vienas nedēļas nogales pieredze kaut kad janvārī. Vari patīt kādas lpp. atpakaļ, biju ielicis aprakstu.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
3 0 Atbildēt

Un kāda nākotne jauniem auto, ja vairāku avotu izplatītais info apgalvo par nākotni BEZ saviem

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
3 0 Atbildēt

Mūsu apsēstība ar 'izrakstītām kamanām' ir drusku par traku.

Auto bija, ir, un būs. it īpaši Latvijā, ar tās mazo iedzīvotāju blīvumu. Bet lielajās metropolēs un milzu aglomerācijās visu laiku ir bijuši āluži, kam auto nav - daļai tāpēc, ka nevar atļauties, bet arvien lielai daļai dēļ tā, ka viņiem to nevajag.

Ja tu, teiksim, varētu dzīvot vietā, kur 5 min attālumā ir ērts tramvajs (vilciens, metro, autobuss), kas bērnus nogādā uz skolu, pašu uz darbu utt utt, tad vai nebūtu kārdinoši apzināties, ka nevajag garāžu, nevajag ledus skrāpi, nevajag vietu ziemas riepām, nevajag makā glabāt degvielas karti, nevajag sēdēt kaitinošos korķos, nevajag plānot doties uz kautkādām apkpēm, un uztraukties pat garantijas un negarantijas remontu gadījumiem. Galu galā arī finansiāli. Nedēļu nogalēm - īres auto - vienmēr jauns, vienmēr tīrs? Vai varbūt jau silts (auksts, pēc sezonas) taksometrs pie durvīm pēc vajadzības?

Nu, vismaz vienu no diviem vai vairākiem ģimenes auto būtu iespējams nomainīt ar kaut ko citu.

Bet nav mums tādas pilsētas. Jo cilvēki ir ieciklējušies pie savām rakstītām kamanām.

Arī es. ;D

eidis Reģ.: 07.11.2001
3 0 Atbildēt

Zinu pāris Rīgas centra iedzīvotājus, kuriem ir pamatoti aprēķini, ka viņiem visu pārējo servisu (taxi, tram un carsharing) sanāk ievērojami lētāk kā pirkt savu. Atkarībā no interesēm, arī Rīgas centrā tas darbojas

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Jā, es arī šo biju izrēķinājis. Dzīvoju centrā, darbs 25 minūšu gājienā, sabiedriskais par velti utt. Lētāk tiešām sanāk Citybee + Bolt + Rīgas Satiksme + velo vasarā, turklāt, bieži bija iespēja dabūt uz vīkendu auto no darba. Bet tāpat - psiholoģiski neesmu gatavs atteikties no personīgā braucamā.

JanJan Reģ.: 07.02.2018
4 0 Atbildēt

Auto ir dārgs prieks, viennozīmīgi. Ja dzīvo Rīgā un nav radi laukos, kur katru wīkendu raujies ellē rattā kaut kur, tad pa lielam var iztikt bez sava auto. Tiesības + īres auto atsevišķām reizēm gan noder.

Ļoti atkarīgs no dzīves veida, cits pie radiem brauc ciemos reizi ceturksnī, citam katru wīkendu jāskrien apčubināt mammu citā pilsētā, vai atkal ir jāskrien obligāti katru wīkendu kaut kur izstaigāties un salikt miljons bildes instagrammā.

Īres auto galvenais mīnuss ir tas, ka to pieejamība ir mazāk uzticama, kā savs auto. Jā, savs auto arī var pēkšņi neslēgties iekšā, bet tas tomēr ir reti, ja tas tiek uzturēts kārtībā. Gadu padzīvojām bez auto, varēja iztikt, bet dažas reizes gadījās nepatīkami brīži. Piemēram, esi jau saplānojis aizdoties kaut kur un tad tajā rītā nu vispār neviens citybee/carguru nekur 5km rādiusā nav... Ārā pretīgs laiks, kasīties ar vairākiem sabiedriskajiem vai garāku gabalu ar kājām + sabiedrisko arī negribējās. Ok, ja dzīvotu centrā, tad droši vien nebūtu tik traki.

Tagad ar visu covid-19, dzīvošanu Rīgā, strādāšanu no mājām, auto sanāk pamaz izmantot - savi 20-25 centi par 1km ar salīdzinoši lētu hečbeku tāpat sanāk, kas var kāpt atkarībā no tā par cik tad reāli varētu to auto pārdot. Līdz ar to kādi 25+ jau būtu tāds reālistiskāks scenārijs. Nu nemaz nerunājot, ja Tev ir lielāks, rijīgāks, remontos dārgāks auto, lielāki ripuļi, dārgāka apdrošināšana utt. Nešaubos, ka ar labākiem auto un nepārāk lieliem nobraukumiem tur ātri aziet 30-40 centi par 1km un tad jau īres auto tik tiešām būs labāka opcija finansiāli.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 1 Atbildēt

Šobrīd, piemēram, man nav ne mazākās vēlēšanās vienmēr kaut kur stiept slēpes - tās stāv savā auto un ar visu auto ir pieejamas, kad vien sagribās aizbraukt uz kalnu. Un jā - "ir jāskrien obligāti katru wīkendu kaut kur izstaigāties" un ne tikai - mana dzīves jēga nav aizliet acis Ezīša miglā vai kā citādi brīvo laiku pavadīt "Pilsētā cilvēkiem".

Salīdzinājums "labākiem auto un nepārāk lieliem nobraukumiem tur ātri aziet 30-40 centi par 1km un tad jau īres auto tik tiešām būs labāka opcija finansiāli." vispār ir absurds. Pamēģini tādu labāku īres auto paņemt un nekas tur finansiāli labāks nebūs. Tas ir spēkā tikai salīdzinot laba auto izmaksas ar lētu īres drazu.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

Auto=šķūnītis, kas stāv uz publiskas ielas?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā, tieši tie kam auto stāv privātmāju garāžās, ņem ārā slēpes un stiepj uz šķūnīti. Un nē - stāv privātā teritorijā, jo "publiskā iela" diemžēl ir paredzēta tranzītam un viesstrādniekiem, nevis vietējiem iedzīvotājiem.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kā tu izskaidrosi to ka to izrakstīto kamanu paliek arvien vairāk?

anoagask Reģ.: 18.06.2019
4 0 Atbildēt

aizvienvairāk cilvēku dzīvo ārpilsētā + rīgā un pierīgā sabiedriskais transports ir katastrofa. Dzīvojot centrā ar labu carsharing pārklājumu apsverama alternatīva - par fiksētajām izmaksām stāvvietai, TA, apdrošināšanai, riepu maiņām utt diezgan daudz var nobraukt koplietošanas auto.

nav variants, ja jāstiepj divu bērnu krēsliņus uz 6. stāvu

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Esi mēģinājis uz tā koplietošanas auto velosipēdus uzlikt vai ar visu slēpošanas ekipējumu aizvilkties līdz tuvākajam?

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

Paskaties, cik daudz ikdienā vadā velo.

Pie kam, ja būtu pieprasījums, būs arī piedāvājums.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Ļoti daudzi. Bet tu savā troļļa dzīvē neesi to pamanījis. Tev vajag tos apspiest, lai sēž pie TV vai sūc aliņu ezītī. Galvenais, lai pareizajā dienā aiziet nobalso par partiju, kas ir gatav turpināt tava režīma politiku.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

Ļoti daudzi ir cik procentu?

Interesanti, kas ir 'mans režīms'? Man nebūt netīk viss, ko valdība dabū gatavu - bet tāda nu ir tā koalīcijas nelaime.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Nuja, procentu par maz. Tavs režīms ir tas, kurā vairākumam ir tiesības savu viedokli uzspiest mazākumam, jo tam ir mazāk procentu. Ja vairākums saka, ka brīvdienās ir jāblenž TV "Pilsētā cilvēkiem", tad ir jāpakļaujas un nav ko vazāties apkārt ar velo.

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
4 0 Atbildēt

Kad dzīvojām Rīgā, ģimenes auto vairāk stāvēja ,nekā brauca. Kad patēvam izsniedza dienesta auto,ar kuru,pa savu degvielu,varēja braukt arī brivdienās....savu vispār pārdeva.

Es nesen lasīju interesantu komentāru pie video par Dacia Spring. Francijā dīleris piedāvā nomāt Spring par 90€ mēnesī. Ja zini,ka kādreiz vajadzēs ICE auto-piemaksā 20€ un var izmantot Renault Scenic.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 0 Atbildēt

Pirms gadiem 10, kad tirgū parādījās Nissan Leaf, Zviedrijas dīleri piedāvāja fīču, ka, ja paņem pie šamiem Līfu, tad, nezinu cik reižu limits bija, bet varēji uz vīkendu bezmaksas kaškaju dabūt, ja nu kaut kur tālāk jābrauc.

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
0 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Šobrīd, piemēram, man nav ne mazākās vēlēšanās vienmēr kaut kur stiept slēpes - tās stāv savā auto un ar visu auto ir pieejamas, kad vien sagribās aizbraukt uz kalnu. Un jā - "ir jāskrien obligāti katru wīkendu kaut kur izstaigāties" un ne tikai - mana dzīves jēga nav aizliet acis Ezīša miglā vai kā citādi brīvo laiku pavadīt "Pilsētā cilvēkiem".

Salīdzinājums "labākiem auto un nepārāk lieliem nobraukumiem tur ātri aziet 30-40 centi par 1km un tad jau īres auto tik tiešām būs labāka opcija finansiāli." vispār ir absurds. Pamēģini tādu labāku īres auto paņemt un nekas tur finansiāli labāks nebūs. Tas ir spēkā tikai salīdzinot laba auto izmaksas ar lētu īres drazu.

Neviens jau tev neņem autiņu nost

msh Reģ.: 16.04.2007
5 2 Atbildēt

Zinot kur viņš dzīvo - nuja, viņam neviens neņem nost mašīnu - tāpat kā mani nevins nespiež potēties pret kovidu...

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
1 0 Atbildēt

msh rakstīja: Kā tu izskaidrosi to ka to izrakstīto kamanu paliek arvien vairāk?

Mašīnu paliek vairāk ,jo cilvēki kopumā paliek turīgāki. Katram savs darbs dažādas vietās.

Agrāk man bija viens auto. Šogad uzradās vēl divi. Viens kundzei ,viens hobijam,trešais man

eidis Reģ.: 07.11.2001
2 1 Atbildēt

Tieši tā. Uz šī fona pārsteidz tās bada dzeguzes, kas ķērc, ka cilvēkus grūž nabadzībā.

Prognozēju, ka LV kādu brīdi tās kamanas paliks vairāk. Jo kārtīgs SUV ir statusa simbols un persiku magnēts (kur persiku skaidrojums ir - viņām patiesībā vienalga kādas tās kamanas ir. Ka tik jaunas, t.i. viņuprāt - spīdīgas). Attiecīgi kamēr visi LV statusisti Purčikā, Zoļikā un Karaostā nebūs aplauzušies / saķēruši apnikumu no šīs ņemšanās, miera nebūs.

Rietumu pusē mierīgāk - tur palēnām nonāks līdz stāvoklim: veļiks + takša karte + carsharing konts + loyalitātes karte ilgtermiņa īres kantorī (ceļojumiem). Protams mazapdzīvotās teritorijās šis neuzradīsies nekad. Tur jebkas no aizstājējiem nav nekāda opcija, to izvēle ir radīt sev problēmas.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
5 3 Atbildēt

Ja tu savā tupumā neapjēdz, ka ir ļoti liela sabiedrības daļa, kura tiek grūsta nabadzībā, tas neatceļ faktu. Un tāpat - ka ir ļoti liela sabiedrības daļa, kam tas auto ir ikdienas nepieciešamība, jo rāls sabiedriskais nav pieejams. Visa pasaule nesastāv no ieredņiem, kam no satelītpilsētām jānokļūst Vecrīga - t.i. centrālajā stacijā/autoostā un hipsteriem, kam pietiek ar stāvdrāzi un lētu alu ezītī.

Realitāte rietumos - carsharing naudas atmazgāšanas projekti bankrotēja un tika likvidēti jau pirms Covid. Noiets etaps. Carsharing nekādi nepalīdz situācijā, kurā visiem vienlaikus jābrauc vienā virzienā - t.i. ar to nav iespējams atrisināt sastrēgumus. Faktiski tas ir taksis bez šofera, kurš sanāk nedaudz lētāks, bet nav izsaucams pēc vajadzības.

JanJan Reģ.: 07.02.2018
7 0 Atbildēt

Tie, kas normāli dzīvo diži nečīkst. Čīkst 5 cilvēki delfi komentāros, no kuriem 2 vienkārši ir troļi, kuriem gribas uzsist drāmu.

Jā, LV ļoti izteikti, ka turību nosaka auto skaits un marka. Bijām PSRS laikos, kur nekā nebija, tagad tā kā norāvušies no ķēdes un tikuši pie kapitālisma. Rīgas mikrorajonos ļoti izteikti - kur vēl 5-10 gadus atpakaļ bija tukšas ielas, tagad jau viss piekrauts ar mašīnām. Jā, šur tur varbūt ietekmē kāds aizliegums blakus ielā, vai kāda maksas parkinga uzstādīšana, bet daudz ko nosaka tīri auto skaita pieaugums.

Bet tas status "labi" strādā - ne jau tikai persikiem. Pazīstu arī dažu labu pensionāru, kas to tik vien dara, kā sēž pie loga un pēta cik kuram kaimiņam un kādas automašīnas ir. Pēc tam atskaitās saviem sen kā pieaugušajiem bērniem, kas atbraukuši ciemos, izstāsta un vēl nosaka, ka kauns šitādā jūsu vecā auto kāpt iekšā. Un tik tiešām galvenais, lai izskatās spīdīga - pat nevajag jaunu. Arī 15 gadīgs auto uzpucēts izskatās smuki un nezinātājs jau nepateiks, ka tas taču vecs modelis.

darklight Reģ.: 29.10.2013
5 1 Atbildēt

Njā, katram savs. Es to statusa lietu nesaprotu. Manā izpratnē ir pilnīgi normāli braukt ar vecu, saskrāpētu un aprūsējušu kasti, kurai zem kapota viss darbojas kā nākas, nekas nečīkst, negrab, salons tīrs un komfortabls. Mašīna taču ir manām ērtībām un priekam, nevis ko kaimiņiem pētīt. Un ja vēl pie krustojuma vari atstāt jaņos lielu daļu to jauno un spīdīgo...

JanJan Reģ.: 07.02.2018
2 0 Atbildēt

Piekrītu. Nu tas ir tāpat, kā "Jānopērk jauni zābaki - ar šiem jau divas sezonas staigāju, veci. Visi tagad zina, ka staigāju ar veciem zābakiem!" Pilnā nopietnībā varu teikt, ka šādus tekstus dzirdu no cilvēkiem. Es staigāju ar zābakiem, kamēr tie fiziski nolietojas, bet citi - kamēr kaimiņi neievēro, ka tie ir tie paši....

WALA Reģ.: 19.06.2002
4 0 Atbildēt

Nez man gan šķiet, ka nevis pilsētniekiem nevajag auto, vai tos nevar atļauties, bet gan fakts ka liela daļa nemaz nemāk to auto vadīt, pat ja tiesības ir ...

Nu vismaz tāda sajūta nereti rodas paskatoties uz tiem velo un e-skūteru braucējiem.

Japānā pilsētās ir labi attīstīts sab. trans. un vienalga tur ir daudz privāto dampju - ar ļoti maziem nobraukumiem, un tie auto šamiem ir pietiekoši dārgs prieks ... Tā ka mēģināt kaut ko tur savilkt, kas, kur un kapēc pērk auto - bezjēdzīgi spriedelējumi ...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 0 Atbildēt

1974 rakstīja: T-ROC STYLE 2.0TDI 150H DSG 2 gadi pagājuši, un nobraukts 50 000 km. Atpakaļgaitā čīksēja bremžu kluči. Nomainīja bez maksas pie apokopes, esot kārtējo reizi kaut kādi eksperimenti ar materiāliem. Vairāk nekādi aizrādījumu nav.

Joslu noturēšanas asistents strādā labi, īpaši uz bāņiem. Vidējais degvielas patēriņš par gadu ir 6 litri. Adblue 20 litri tika pielieti.

Izbraucienā pa PL Krakova-Varšava posmos, kur bija bānis ātrumā 140-170 vidējais patēŗiņš bija 5,8 litri. Pa kalniem gāja vegli, bez piepūles.

Kopējais iespaids joprojām ir ļoti pozitīvs. Labi sabalansēta dzinēja-kārbas darbība. Kopējais komforts ļauj veikt garus attālumus nepiekūstot. Ja sēž tikai LV vai Baltijā, tad varbūt 2.0 dzinējs nemaz nav vajadzīgs, pietiks arī 1.6.

Manuprāt, būtu sakarīgs braucamais, ja ne tā cietā plastmasa...

msh Reģ.: 16.04.2007
4 1 Atbildēt

anoagask rakstīja: aizvienvairāk cilvēku dzīvo ārpilsētā + rīgā un pierīgā sabiedriskais transports ir katastrofa. Dzīvojot centrā ar labu carsharing pārklājumu apsverama alternatīva - par fiksētajām izmaksām stāvvietai, TA, apdrošināšanai, riepu maiņām utt diezgan daudz var nobraukt koplietošanas auto.

nav variants, ja jāstiepj divu bērnu krēsliņus uz 6. stāvu

Eh jūs visuma centra iemītnieki - es to domāju VISPĀR, nevis tikai dižajā pilsētā. Es vienkārsi salīdzinu to, ko es redzu sev apkārt, kā tas izmainījies pēdejo 15 gadu laikā. Labi, Rucava mūsu valsts politikas dēļ jau tagad ir labi izmirusi, tāpēc te mašīnu piepildījums vienkārši nespēj izpildīties, jo dzīvokļu mājās laba daļa ir pensionāri vai dzērāji. Nīca - nu tur ir tevis piesaktais variants - tā kalpo par Liepājas guļamrajonu un atšķirībā no Rucavas, neizmirst [rādītāji laikam bija labāki nekā pašai Liepājai] un tāpēc tur pēdējo desmit gadu laikā mašīnu skaits vismaz dubultojies - bet kāpēc Liepājā pie piecstāvenēm un deviņstāvenēm pēdējo 10 gadu laikā mašīnu skaits vismaz divkāršojies? Reku piemēram Ventas iela - pirms 10 gadiem uz tās platās ielas parasti stāvēja uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmas mašīnas, tā tuvāk krustam ar Klaipēdas ielu. Tagad pa to ielu braucot ja pretī kāds brauc, var priecāties ka braucu ar otro golfu kurš ir šaurs, jo es braucu gar spoguļu rindu, pretī braucošais dara to pašu un mēs abi tā viduvēji izmaināmies - tāds posms ir kādu 200m garumā. Tisē iela, pie paša ezera - pirms desmit gadiem bija tukša - tagad problēmas izmainīties ar pretī braucošajiem. Lauku iela, no Cenkones ielas puses, pašaura iela un necilas privātāmājas - pirms 10 gadiem pāris mašīnas stāvēja, tagad vienmēr tur slaloms jātaisa. Tās ir tikai dažas vietas kas man ir pavairāk iekritušas acīs - pašā Liepājā - nu kāpēc?

atrabotka Reģ.: 24.05.2017
5 1 Atbildēt

Ko tu ar šo gribēji pateikt? Cilvēku labklājība ar gadiem aug. Auto kļūst pieejamāki un ir teju katrai ģimenei. Daudzām ir 2 auto. Tu domā, ka tā kā bija 2000. gadā, būtu jābūt arī tagad?

fckns Reģ.: 29.11.2020
4 8 Atbildēt

Viņš ir no tiem cilvēkiem, kam nav saprotami termini "progress", "savas labklājības celšana" un "sevis pilnveidošana". Tāpēc arī stumda visādus nabagu tekstus un ir dusmīgs, ka citiem iet labāk.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Jā, es domāju ka tā kā bija 2010. gadā, būtu jābūt arī tagad. Man likās ka mašīnas pērk jo vajag kaut kur reglāri braukt, nevis tāpēc ka nauda kabatu spiež - pēc tavas teorijas vajadzēt būt tā ka manis piesauktajās vietās pirms 15 gadiem esošo 10-15 gadus veco vācu mašīnu vietā būtu stāvējis tāds pats daudzums ar žiķeļiem, mošiem, B2 pastētēm un citām necilām mašīnām...

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
1 0 Atbildēt

eidis rakstīja: Tieši tā. Uz šī fona pārsteidz tās bada dzeguzes, kas ķērc, ka cilvēkus grūž nabadzībā.

Prognozēju, ka LV kādu brīdi tās kamanas paliks vairāk. Jo kārtīgs SUV ir statusa simbols un persiku magnēts (kur persiku skaidrojums ir - viņām patiesībā vienalga kādas tās kamanas ir. Ka tik jaunas, t.i. viņuprāt - spīdīgas). Attiecīgi kamēr visi LV statusisti Purčikā, Zoļikā un Karaostā nebūs aplauzušies / saķēruši apnikumu no šīs ņemšanās, miera nebūs.

Rietumu pusē mierīgāk - tur palēnām nonāks līdz stāvoklim: veļiks + takša karte + carsharing konts + loyalitātes karte ilgtermiņa īres kantorī (ceļojumiem). Protams mazapdzīvotās teritorijās šis neuzradīsies nekad. Tur jebkas no aizstājējiem nav nekāda opcija, to izvēle ir radīt sev problēmas.

Es lēnām sāku izskatīt iespēju par jaunas mašīnas iegādi.

Par cik tagad darba vieta atrodas patālu no mājām. Nevaru atļauties palikt uz ceļa ar 20 gadus vecām kamanām

WALA Reģ.: 19.06.2002
7 0 Atbildēt

Šitas var izrādīties pravietiski aplami,

jo auto kļuvuši par kārtu sarežģītāki, un tajos ir arvien vairāk "videi draudzīgu" vadu, plastmasu utt. kas tavu palikšanu uz ceļa eksponenciāli palielina, pie kam ja vecākam lūznim "limp mode" tu vēl kaut kur vari aizklibot, tad jaunam ar emisiju kontroles kaut kādu sensora gļuku dēļ, tu vari palikt stāvam kā iemiets ... jo kādam šķitis ka tavas kastes "lielāks purkšķis" ir kaitīgāks videi, kā tava braukšana ar taxi, kamēr auto ved ar evakuatoru ....

Viss tā teikt atkarīgs cik sarežģītu "lamatu" ņem un cik daudz un laicīgi esi spējīgs ievērot auto knapi manāmus gļukus ...

P.S. ir kàdreiz gadījies uz Avenš, kad kloķvārpstas sensors gļukoja , ka auto zem 2K rpm mirst nost silts, bet no Madonas uz Rīgu tiku ar tādu atbraucis, tik nu katrā vietā kur bija jābremzē un jāstājas, tomēr nācās līst malā un gaidīt kad atdziest ... jo tupa noslāpa un nebija piedarbināms ...

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
1 0 Atbildēt

Nekādu kosmosa kuģi es nelūkoju. Dacia,Renault, Suzuki varbūt.

Sāku vienkārši aizdomāties,cik ilgi varēšu apkalpot 2002 gada VW. Un vai tik nebūs jāmaina piespiedu kārtā, jo Plešs tā liks .

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Palūko vai motortelpā visu nav pārbāzuši tā ka pirksti iekšā nelien, un tad jau principā normāli, jo nedargāks auto vēl nenozīmē ka vienkāršs, tiesa ja auto ir bez durvju roktura kurš runā pa can-bus, tā jau ir neliela uzvara.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

litrīgam trīscilindram vajadzētu būt labāk ar vietu

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

dacīte būs fiziski jauns, bet morāli diez vai 2021 gada. Jaunajam Jogger gan sola Etech hibrīdu, kas ir tik komplicēts, cik renault grupa spēj piedāvāt

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Nu un kas tur ir tāds nesaremontējams 2002. gada fofāgenā? Vienīgā ķēpīgā lieta varētu būt rūsa [un ja tā tev ir pastēte [par golfu uzbūvi īsti nezinu], var gadīties ka zem sliekšņu plastmasas uzlikām jau vairs nav metāla] - skrūvējamās lietas vai nu izbeidzas pakāpeniski, vai arī, ja ir tāda fobija palikt kaut kur uz ceļa, var arī šo to profilaktiski samainīt.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
2 0 Atbildēt

Gribu pasūdzēties - ražotāju bukleti sacenšas bezjēdzībā, parasti iztrūkst tehniska informācija par salona izmēriem piemēram

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
1 0 Atbildēt

Mani vairāk izbrīna,ka LV dīleru lapās nav auto konfiguratora. Saķeksē,ko gribi,un tad skaties,cik tas sanāk kopā.

JanJan Reģ.: 07.02.2018
1 0 Atbildēt

Dažiem ir, bet vairumā nav, taisnība. Tas laikam tāpēc, ka viņi šķiet vairāk spiež uz opciju - pērc to, ko mēs jau pasūtījām. Atceros pirms gadiem kuriozu, kad gājām uz vienu skodas dīleriem (pirms verte un green motors eksistēja), tad nu dikti dikti stāstīja cik pasūtīt kaut ko ir iiiilgi, grūti un neizdevīgi utt. Tā teikt - nopērciet šito vāgenu, kas mums te stāv un kuru neviens nepērk.

WALA Reģ.: 19.06.2002
4 0 Atbildēt

Ko ta tu gribéji, tagad jau tilpumu un jaudu vairs nav labi reklamēt, jo pirmkārt to tur nemaz nav ... un otrkārt tas būs ļoti "ne zaļi" .... tad nu cits nekas neatliek kā stumt tuftu, lai "zilonis istabā" būtu pēc iespējas nemanāms ...

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

un 'žurnālistu' apraksti sākas ar led lampām un displeja collām

anoagask Reģ.: 18.06.2019
2 0 Atbildēt

izklausās pēc televizora apraksta

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
4 0 Atbildēt

angosak

Tas sīkums papīrs visu pacieš Vairāk tracina, ka ofic pārstāvis/pārstāvētāja nezin nopietnas tex nianses. Piem kāda tipa aut kārba iekš tā dampja. Es tak neprasu tur kodus un citas nianses (sausie diski vai eļļā utt uc). Vienk kāda!!!? kārba, variātors, transformātors vai dsg utt. Tad tāds izbrīnīts jautājums, jums nav vienalga

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

toyotai vienkārš smukas bildītes sadrukātas

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

Transmisija: manuālā vai automātiskā un viss

citroenam vismaz nav svarīgi cik robu vai tml sīkumi.

GK1968 Reģ.: 14.11.2018
2 0 Atbildēt

Tā ir tāda priekšrocība kapitālismā. Tev nopirktā prece nemaz īsti nepieder, komercnoslēpums. Tirgotāji netik nezina ko tad īsti tirgo. Jums ar brendu vien nepietiek? Savukārt brenda šildīte tiek uzspiesta tā, ka nu jau vairs nekādi nenoņemsi. Aizvien pamatīgāki robi, caurumi paliek, ja sadomāsi noņemt simbolus, kaut burtus, nu tā lai vieglāk uzturēt auto tīru...

iciks Reģ.: 29.05.2013
7 0 Atbildēt

Tad nu tā - iegādājos ~jūlija vidū Škoda Octavia 1,5 TSI (benzīna motors) ar kloķējamo kārbu. Nupat 10k uz tāpeles, tad nu varu nelielu atskaitīti ierakstīt.

Plāns iegādāties ko jaunu (jā, jaunu, nevis citu) bija jau kādu laiku, līdz pavasarī/vasaras sākumā nolēmu - jā, vajag. Parēķinājos, papētīju (atzīšos, maz, jo ar oktāviju biju braucis pirms tam, kā arī vēl pirms tam) un beigās nolēmu - ņems vien tādu pašu. Par gumijas pedāli (lasi - dīzeļa motoru) intereses nebija, par automātu arī ne.

Pie dīlera man teica tā - ja vēlies TIEŠI sev pa prātam, gaidi 6-7 mēnešus. Man tajā brīdī galīgi negribējās gaidīt un apjautājos, ko gan varu dabūt drīzāk? Bija kaut kāda noliktavas programma, kur +/- to pašu varēja dabūt 2-3 nedēļu laikā. Papētīju un secināju, ka tas pats, ko vēlos, tur jau ir, pat mazliet vairāk. Arī cenas ziņā sanāca gana OK. Pietrūka vien elektriski apsildāmā priekšējā stikla, kas te ir mazliet pārrunāts, bet ne par to šoreiz.

Kā rādās, bija neslikts pirkums, jo ja paskatās pašreizējās tendences, tad labi vien ir.

Tad nu pēc kādām 2 nedēļām tiku pie auto.

Tā kā ar oktāviju tiku braucis jau iepriekš, tad nu nekāda dižā kultūršoka nebija - auto kaut kādā mērā jau līdzīgs. Ietilpīgs bagāžnieks, pilnā izmēra rezerves rats, viss +/- pierasts u.t.t. Aprakstīšu šo to, kas vairāk patika/nepatika (kā jau allaž, par to nepatīkamo vairāk).

Piebilde: par pseidoekoloģijas un pseidodrošības lietām neesmu ļoti interesējies, tā ka nemācēšu teikt, vai tas ir tikai šim auto, vai arī tādas lietas ir visiem analogiem auto, tā ka varbūt ne vienmēr akmens būtu metams ražotāja dārziņā.

Veiktspēja - pēc 2,0 TDI (čipotais variants) šis sākumā likās mazliet kuslāks, bet ja iemanās nelietot gluži tukšgaitas apgriezienus, veiktspēja ir patiešām OK.

Stabilitātes kontroli VAR atslēgt! Pēc pagājušās nedēļas braukšanas pa lauku ceļu ar konkrētu šļuru, biju gauži iepriecināts, ka tas tomēr ir izdarāms.

Degvielas patēriņš - patīkami pārsteidza. Kopumā varētu būt kāds 1 litriņš vairāk uz simtu kā gumijas pedālim. Priekš benzīna patiešām nav daudz, kas priecē. Mīnuss: vienmērīgākos braukšanas apstākļos atslēdz 2 cilindrus. Pārslēgšanos var just.Ne vienmēr, drīzāk reizumis. Nav liela nelaime. Lielāka ir tas, ka tad motors rūc stipri skaļāk un netīkamāk. Kad darbojas visi 4, murrā kā runcis uz mūrīša. Te nu man domas dalītas - braukt ar visiem 4 varētu būt patīkamāk, vien cik l uz 100 tad būtu? Nav zināms, nav iespējas pārliecināties.

Start & stop - varētu pieciest, ja reizumis gadītos. Ja nākas stāvēt korķī un šis visu laiku slēdzas iekšā ārā - tas liekas kretīniski. Slēdzu ārā.

Avārijas bremzēšanas sistēma - līdz šim ir vairāk traucējusi, nekā labumu devusi. Ja kāds priekšā griežas nost, bet es nebremzēju, jo apzinos, ka kontakta nebūs, šis mēdz reizumis iebļauties. 1x bija situācija, kad nostrādāja pa ģēlu, bet es paspēju bremzi nospiest pussekundi ātrāk.

Adaptīvais kruīzs - pats nebūtu ņēmis, bet ja iedeva, tad nu sāku izmantot. Sākumā nepatika, bet kad piešāvos, tad ir tīri ok. Ir bijušas reizes, kad šis nostrādā mazliet jocīgi, bet tas pamatā līkumos u.tml. vietās. Ja ņem vērā, ka instrukcijā šis domāts "for motorways" (respektīvi, maģistrālēm), tad ir gauži OK.

Tā kā ar gumijas pedāli ziemā īsākos braucienos prieka bija gauži maz, biju ieinteresēts, kā būs ar šo. Ka ar benzīnu būtu jābūt labāk, tas it kā bija skaidrs, bet nu bija dzirdēts, ka jaunmodīgie benzīni ļoti eko un siltot mazāk u.t.t. Satraukumam nebija pamata, daudz patīkamāk par gumijas pedāli.

Lietas, kas man ļoti nepatīk:

* - nav piepīpētāja ligzdas. Patiešām nav. Nebiju domājis, ka kaut kas tāds ir iespējams, bet jā - nav.

* - visādas drošības lietas. Pīkst, ja atver durvis. Nopietni? Lai pīkst, ja es sāku braukt ar atvērtām durvīm, bet ne jau vienkārši iedarbinu auto un izkāpju nokasīt logu. Nepiesprādzējušies pasažieri vienalga kurā ķeblī. Kaitinoši.

* - joslu asistents. Allaž ieslēgts. Par laimi atklāju, kā visai ātri atslēgt. Nāca komplektā, jo tāpat nepirktu un ja vēl būtu notestējis, tad nepavisam ne. Reālai dzīvei absolūti nepiemērots. Ar tendenci mazliet piestūrēt un vibrēt stūri, ja kaut kas ne pa prātam, bet tiklīdz pavirzies uz ielas vidu, jo pa labi saparkoti auto, vai arī pa labi, jo jāpalaiž ātrie/kāds griežas pa kreisi, sākas histērija. Manā skatījumā cilvēks, kas šo vēlas, nevar būt pie pilna prāta. Varētu teikt, ka visnegatīvākā lieta, ko šī auto sakarā varu pieminēt.

* - modernais ekrāns. Ļoti neērts, jo kamēr skatās uz to, nesanāk skatīties uz ceļu. Ar kloķīšiem allaž tiku galā, pat uz tiem diži neskatoties.

* - skaņa. Diezgan sūdīga. Gumijas pedālim bija kaut kāds prastais variants, bet nu šeit ir stipri sliktāk. Jāatzīst, arī viens no TOP mīnusiem.

Kad pirku auto, dzirdēju, ka šim modelim esot tieksme elektroniski gļukot - te ekrāns neieslēdzas, te vēl kas. Kā izrādās, tā patiešām ir. Šādi tādi sīkumi ir. Tas pats KESSY reizumis nestrādā, vēl tur šādi sīkumi. Man jau tā, bet ja es par šo visu būtu samaksājis kā par ekstrām, būtu zināms rūgtumiņš.

Ak jā, bija arī 1 problēma. Bija aķa izlāde. 1x padomāju, ka atstāti pieslēgti patērētāji, bet pēc 2. reizes, kad tādu nebija, sapratu, ka ne tur vaina. Dīleris atjaunoja softu. It kā esot kaut kāds bloks allaž bijis "nomodā" un tik patērējis. Nu jau kādus 3-5k km problēmu šajā ziņā nekādu.

Rezumējums. Jā, kopš softa atjaunošanas problēmu nav. Auto ripo, nav nebeidzamu remontu (ko es zinu par savu veco auto), bet visādi tādi sīkumiņi liek domāt, ka šitā oktāvija tomēr nav gluži tāda, kā 2006. gada variants, ar ko man ir sanācis gana daudz braukt. It kā sīkumi, bet priekš jauna auto gribējās tā kā mazliet jēdzīgāk. Domāju, ka ražotājs pārāk safanojies par visādiem vipendroniem, vien līdz galam nebūs iznācis.

P.S. Man ļoti patīk stūre

spainis Reģ.: 27.04.2006
1 0 Atbildēt

Jautājums par to adaptīvo kuīzu, ko šis dara, kad ar sesto robu iebrauc pilsētā, tur zīme trīsdesmit un priekšā braucošais ievēro ātruma režīmu? Ar sesto uz trīsdesmit nepabrauksi... Atslēdzas? Brīdina?

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 1 Atbildēt

Šitāda erotika nav mēģināta

Nezinu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Šito jau tik Tesla pašnāvnieki var iedomāties izmēģināt .... jo auto avārijas novēršanas sistēma visticamāk provēs pa mēmajiem nolikt, un tas nu vadītāju stabili pārsteigs nesagatavotu ...

spainis Reģ.: 27.04.2006
0 0 Atbildēt

Nu nē, nav tik traki. Man patīk. Priekšā braucošais jau nemet mietā pa mēmajiem. Tikai cik nu nācies testēt mašīnas ar adaptīvo kruīzu, visas ir bijušas ar automātu.

Interesantumi sākās tad, kad iepriekš aprakstītajā situācijā priekšā braucošais nogrižas un priekšā neviena nav, tad kruīzs dod ručkā līdz iepriekš iestatītajam ātrumam. Pirmajā reizē, kad tā notika, kāds brīdis pagāja, kamēr sapratu kas notiek.

Bolzens Reģ.: 27.12.2006
4 0 Atbildēt

Tas vēl nav nekas. Vissliktāk ir tad, ja priekšā braucoša mašīna maina joslu dēļ tā, ka priekšā ir apstājies auto. Tad adaptīvais kruīzs neatpazīst priekšā esošo šķērsli (adaptīvais kruīzs nereaģē uz stāvošiem objektiem) un tad var sanāk avārija, ja laicīgi pats nebremzēsi vai arī nepārkārtosies.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

adaptīvais kruīzs var būt bez avārijas bremzēšanas sistēmas??? viens un tas pats radars, tikai datus dažādi apstrādā.

Izklausās pēc basņas. Pieklājīgā ātrumā braucot kruīzā, ja priekšējais tieši pirms šķēršļa ierauj blakus joslā, nebūs laika sabremzēties arī tad, ja kāja uz pedāļa, vienkārši bremzēšanas ceļš būs ilgāks par tām intervāla sekundēm

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kāpēc lai nebūtu adaptīvais bez avārijas bremzēšanas? Iekš VAG adaptīvais laikam pirmoreiz parādījās iekš C6 un tad jau droši vien arī D3 - tās ir mašīnas kam tagad ir jau 10-15 gadi, tolaik man liekas ka vēl nebija izdomājuši ka mašīnai vajadzētu vadītāja vietā arī pieņemt lēmumu par bremzēšanu.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

es par mūsdienu auto, ko tagad pērk jaunu - vai var nopirkt aktīvo kruīzu bez avārijas bremzēšanas asistenta?

Uggga Reģ.: 04.01.2006
0 0 Atbildēt

Man ir 14 gadus veca mašīna ar ACC un avārijas bremzēšanu, kas strādā neatkarīgi no tā, vai kruīzs ir ieslēgts vai nē.

Pat ja pieļauj, ka varētu būt ACC bez avārijas bremzēšanas, kruīzam ir jāreaģē arī uz tuvojošos nekustīgu šķērsli. Ļoti iespējams, ka nenobremzētu pilnībā, bet ātrumu pirms sadursmes samazinātu.

feciic Reģ.: 09.05.2008
1 0 Atbildēt

MK8 golfs pamanot stāvošu šķērsli aktīvi kliedz un liek pa mēmajiem.

Uggga Reģ.: 04.01.2006
0 0 Atbildēt

Nav sanācis braukt ar adaptīvo kruīzu komplektā ar manuālo kārbu, bet domāju, ka sākumā brīdina pārslēgties, pēc tam atslēdz kruīzu, ja nepārslēdzās.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti