Ko cilvēki iegūst tehnisko izejot ātrāk ,proti decembrī . Atliek gada maksājumu . Izvairīties taču nevar .
Man šim auto jāiet decembra vidū , rinda 1,5 stundu ,. Intresanti ,kas bija decembra pēdējās dienās ? Iepriekšejam auto tehniskā bija martā , tur vispār reizem rinda tikai 1-2 auto .
~Sodien garām braucot rinda tikai teritorijā vismaz par 2/3 mazāka , nu tas Jelgavā .
Iespējams, atliek to maksājumu. Teiksim, decembra sākumā gāja skati, bet izkrita. Atkārtoto varētu iet janvārī, bet tad atkal nodoklis jāaizmaksā, bet nauda iztrallināta svētku dāvanām.
Pazīstams ļaužs pagājušajā gadā gāja skati pēc Ziemassvētkiem tā paša iemesla un bija nepatīkami pārsteigts par rindām. Bijušas nu dikti lielas.
Tas pa lielam sākās, kad no viena jaunā gada (2009. gada, ja nemaldos) pacēla nodokļus. Ļoti liela daļa, kam skate bija gada sākumā, gāja decembrī. Attiecgi tad nākošā un nākošā, ja visas iziet ar pirmo reizi, arī ir decembrī. Plus, kā jau iciks saka, atliek nodokļa nomaksu uz nākošo gadu.
Šodien kolēģis brauca uz tehnisko,palūdza lai aizdodu viņam savu ugunsdzēšamo.Biju viņu iegādājies 2017.gadā,ražots tajā pašā gadā,ar manometru.Tehniskajā piečakarejās mana aparātam,neesot derīguma termiņa.Vismaz agrāk,nezinu kā tagad bet bogatierim ar manometru bija 2 gadu garantija.
Jā, man vecajam auto bija skate aprīļa sākuma - duriki cītīgi visām riepām mērīja protektora dziļumu. Var jau būt burta kalpi, bet ja tiešām pēc instrukcijas mēra jaunām dubļu riepām...
Ne tikai aprīlī, bet "pārejas periodā" starp obligātām ziemas un radžu aizliegumu. Tāpēc, ka no 1.marta var braukt ar vasaras riepām un santīmpisējiem nez kādēļ ir pārliecība, ka 1.6mm attiecas uz laika periodu, nevis riepu tipu. Starp citu - stingri ņemot, neviens nezin, ko darīt ar vissezonu riepām, jo CSN protektora atlikuma prasības nosaka ziemas un vasaras riepām. Cik nu esmu dzirdējis, inspektori uz savu galvu tā arī mēra - ziemas periodā 4mm, vasaras 1.6mm, bet juridiski korekti tas nav.
Vispār jau tie milimetri attiecas tieši uz laika periodu.
Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem (spēkā esoši):
503. Protektora dziļums
503.1. Minimālais pieļaujamais riepas protektora dziļums mērīšanas zonā (5.6.att.):
503.1.1. vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem ar pilnu masu ne lielāku par 3,5 t un to piekabēm (Ml, Nl, O1, O2 kategoriju transportlīdzekļiem) – 1,6 mm;
503.2. Minimālais pieļaujamais riepas protektora dziļums mērīšanas zonā (5.6. att.) laikposmā, kad CSN paredz obligātu ziemas riepu lietošanu, ir:
503.2.1. ziemas riepām, kas uzstādītas automobiļiem un autobusiem, kā arī piekabēm (puspiekabēm) ar pilnu masu līdz 3,5 t – 4 mm;
CSN:
219. Laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam automobilim un autobusam, kura pilna masa nepārsniedz 3,5 t, jābūt aprīkotam ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. Laikposmā no 1. maija līdz 1. oktobrim aizliegts braukt ar transportlīdzekli, kuram ir riepas ar radzēm.
Tātad ziemas riepu laikā (1. decembris - 1. marts) atļautas tikai ziemenes ar min 4 mm, pārējā laikā jebkas ar ne mazāk kā 1,6 mm. Tā ka neviens neliedz braukt 1. martā ar 2 mm ziemas riepu. Vai tā vajag darīt, tas jau cits jautājums.
Šie paši noteikumi arī lieliski pasaka, ko darīt ar vissezonas riepām - atkarīgs no laika, kad riepa tiks lietota. Turpat arī apzīmējumi, kas norādīs, vai riepa uzskatāma par ziemas vai naff.
Oho, tad vismaz kaut ko ir salabojuši Šo biju palaidis garām.
Slikti gan salabojuši, jo ziemenes nav konstruktīvi paredzētas tik mazam atlikumam - akvaplanēšana garantēta. Vissezonu riepas gan ir gadījies redzēt ar diviem dažāda augstuma atlikuma indikatoriem rievās.
Mani mērīšanas piedzīvojumi vēl bija ar veco redakciju. Bet tas nemaina motivāciju iet skati, sagaidot "vasaras mērīšanas atlikumu", jo pa ziemu nobrauktās riepas maģiski vienā dienā atkal kļūst legālas un skate ir izejama. Tas nekas, ka janvāra un februāra sniegi ir izbraukāti ar 2-3mm "ziemenēm".
īsti nav saprotams iemesls ažiotāžai jo ietaupīt neko nevar, kopš brīža kad nodoklis jāmaksā par visiem gadiem.
Agrāk izejot piemērem 1 gada decembŗī un nākamo apskati novelkot līz 3 gada janvārim varēja ietaupīt viena gada nodokli.
Tagad skati pārceļot no decembra uz janvāri var "iegūt" tikai dubulta apjoma nodokli-pērnais + tekošais gads.
Ja trāpa tukšajos posmos tad var diezgan pamatīgi pagarināt apskates termiņu, auto pirku decembra sākumā un tagad ceturtajā gadā apskate pārbīdījusies jau līdz 7. februārim.
Šādi ejot tikai atliek nodokļa maksājumu. Pats gribēju iziet 28.12. Antenas ielā rinda ap 1800 bija nereāla ap 300 auto. Nospļāvos un 30.12. izgāju Siguldā kā atbraucu tā arī uzreiz tiku iekšā.
Skate ir jāiet reizi gadā, nevis pēc gada, tā kā pa lielam neko tur tāpat neiegūst. Tas tikai CSDD ieviesis, ka nākošais termiņš ir pēc gada lai tauta nešūmējās tikpat labi var arī nākošā skate būt pēc 9mēn atkarībā no TA grafika.
Mazajiem cilvēciņiem vienkārši patīk iedomāties ka apčakarē sistēmu. Kā jau latvieši viens izdomā un pārējie dara pakaļ. Pie reizes sāli un griķus arī vecajā gadā vajag iepirkt.
Nedomāju, ka cilvēki iedomājas, ka apčakarē. Drīzāk vienkārši ir doma "šogad naudas nav, nākošajā gadā būs, gan jau ". Nākošajā gadā, saprotams, atkārtojas tas pats.
Šis pasākums aktuāls varētu būt tiem, kas nākamā gada laikā cer auto pārdot un nodokli uzkarināt uz pircēju vai arī pastāv aizdomas, ka ilgāk par ziemu auto neizvilks
Nu jā, bet CSDD parasti maksā pircējs. Atceros kā viens zināms forumists nīdēja kad šim decembrī iedeva slimības lapu un atkārtoto decembrī iziet bija diezgan nereāli...
Kādas te izklaides - cilvēks vecajā gadā, zinot ka jaunajā gadā gribēs pārdot mašīnu, cenšas iziet apskati, lai nevajadzētu pašam par nākamo gadu maksāt nodokli - bet pie pārdošanas CSDD maksā pircējs.
Normālā situācijā, ja pārdošanas gadā skate nav īsta, pārdevējs noņem no uzskaites un samaksā nodokli par tekošā gada aizvadītajiem mēnešiem un jaunais īpašnieks maksā tikai par atlikušajiem.
Normāli būtu, ja piemēram auto pārdod, piemēram, aprīlī, tad tu kā pārdevējs arī samaksā par saviem 4 mēnešiem ko esi auto lietojis, savukārt, jaunais īpašnieks samaksā par atlikušajiem gada mēnešiem.
Ne vienmēr tas ir vienkārši izdarāms, sevišķi ja mašīnas vecums rakstās ar diviem cipariem... Un arī ar vienu ciparu var būt problemātiski - viens paziņa nesen meklēja mašīnu budžetā uz 8k [ciparu, kāds bija uz rokas; negribēja bankas pakalpojumus izmantot], skatoties tur uz šādiem tādiem pseidodžipiem, izmantojot autodna un tamlīdzīgu pakalpojumus un krāsas biezuma mērītāju - diezgan maz no apskatītajām mašīnām viņu apmierināja, lai arī runa ir par diezgan jaunām. Beigās paņēma vienpadsmitā gada outbaku.
Aizvakar nopirku moci, pārdevējs jautāja vai es maksāšot par pārrakstīšanu un nodokli par 2018 gadu. Skaidrs ka maksāšu, jo pats arī braukšu. Šajā gadījumā gan summa nav liela, bet zinot, ka auto nodokļi sasniedz vairākus simtus eiro, tad ir tikai normāli to sadalīt pa mēnešiem, un katrs maksā par to ko lietojis/lietos.
Tehniskā apskate decembrī
Ko cilvēki iegūst tehnisko izejot ātrāk ,proti decembrī . Atliek gada maksājumu . Izvairīties taču nevar .
Man šim auto jāiet decembra vidū , rinda 1,5 stundu ,. Intresanti ,kas bija decembra pēdējās dienās ? Iepriekšejam auto tehniskā bija martā , tur vispār reizem rinda tikai 1-2 auto .
~Sodien garām braucot rinda tikai teritorijā vismaz par 2/3 mazāka , nu tas Jelgavā .