Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Redz tīram EV

1. nav nekāda iekšdedzes dzinēja un visas ar to saistītās lietas/detaļas

2. pieejamas sab transporta joslas

3. P bezmaksas

ps ja jābraukā uz Poliju uc, nav jēgas no elekto

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
2 0 Atbildēt

0 ieguvuma.

2008.gadā biju nopircis jaunu škodu,7 gadu laikā nobraucu 150 000 km,neko nelaboju,nu klučus nomainīju.Jā,autiņam bija iekšdedzes dzinējs,un,uz ko tas iespaido,tur nekas nebija jāremontē.Noteikti jebkuram auto pirmie 250k tur neko izņemot eļļu un filtri nav jādara,PSA dīzeļiem zobena mainās pie 240k jeb grūtos apstākļos 180k.Sab joslas 0,5 km garas😄,P bez maksas,2 eur mēnesī man.Tulīt skriešu nopirkšu pa 50k auto un baudīšu tos divus sīkos/sīciņos ieguvumus.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

ZZZZ rakstīja: Redz tīram EV

1. nav nekāda iekšdedzes dzinēja un visas ar to saistītās lietas/detaļas

2. pieejamas sab transporta joslas

3. P bezmaksas

ps ja jābraukā uz Poliju uc, nav jēgas no elekto

1. Nu jā. Toties ir baterija un visas ar to saistītās lietas un nepatikšanas. 

2. Aktuāli tikai tiem, kas laiku atsēž sastrēgumos. 

3. EV ātrāk sapūs, nekā par to cenas starpību stāvvietas apmaksa beigsies.

ps. Ja nekur nebrauc, varbūt vienkārši vajag ar sabiedrisko pa savbiedriskā joslām braukt?

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

To teica tie kam nav EV 🙈 To ezis71 noņem brilles rozā par jaunajiem dīzeļiem...Remonti jau garantijas laikā. Ja Tev noveicās, priecājies klussi. Man vairāki konkrēti cilvēki, kas ņem jaunus auto, pārgāja uz benzīnu. Un ne jau tāpēc, ka ekkokanomiskāk. Bet tieši dēļ laika un nervu čakara ar jaunajiem dīzeļiem.

 Jā jā EV ir sūds īstais. Piekrītu. nekādā gadījumā nepērkat! Un pārējiem arī Piestāstiet 👍 Ilgāk tiem lohiem ar EV būs tas priekšrocības. Jā tā ir.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Bradypus

Nopotējies uzvelc masku, kasku un brauc apkārt ar to sabiedrisko laimīgs mīzdams, pirzdams. Pēc/pirms apšpricē tur visu ar nano ūdeni un skaties kur tevi aizvedīs tas žoperis kas negrib viens pēdējā braucienā aizbraukt...❤️

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Precīzi aprakstīji, cik precīzi stulbi ībļi ir EV fani. 

Pavisam nopietni - normāliem cilvēkiem nav jāizgāž šādu žulti par iedomāšanos, ka pa sabiedriskā transporta joslām vajadzētu braukt sabiedriskajam transportam, nevis egoistiskiem bagātniekiem.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

kursors.lv/2023/11/10/sveice-atcel-nodoklu-atvieglojumus-elektroauto/

Šveices valdība paziņojusi, ka valstī no nākamā gada tiks atcelti nodokļu atvieglojumi elektroauto. Neskatoties uz Šveices augsto labklājību, šāds lēmums, protams, ir pretrunīgs un elektroauto atbalstītāji to uztvēruši nosodoši. Valdības pārstāvji norāda, ka turpmāk elektroauto tiks piemēroti tādi paši nodokļi kā parastajām mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Tesla klientam iekasē rēķinu 21 000 $ par ( remontu sakarā ar braukšanu lietus laikā ), kamēr viņam vēl ir garantija

www.youtube.com/watch?v=pka9KaQh7DA

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Dienvid un Centrālamerikāņi patiešām prot izmantot visekonomiskākos sliežu transporta variantus :-/

www.youtube.com/watch?v=uMhXUuMtK0g

www.youtube.com/watch?v=NAqK1Xb6NVs

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Tur tādi der, jo vietas, kur vietējie dzīvo, kalnainā reljefa dēļ pa braucamu ceļu, ir grūti pieejamas. Pie kam izskatās ka sliedes tur ir palikušas no kaut ka cita. Valsts vai raktuvju kompānijas tos dzelzceļus vairs nelieto un vietējie turpina  tos izmantot ar paštaisītiem braucamrīkiem. Pie mums šaursliežu dzelzceļus nonesa vēl PSRS laikā. Ja būtu palikuši, no Valmieras uz Ainažiem vietējie varētu ripināties ar motorratiņiem   Vienīgi vvz kā tur būtu ar sakariem lai pāris kompānijas tumsā un zem promilēm nesaliktos ar deguniem.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Nu, nē, kalnainu reljefu tieši grūtāk pieveikt sliežainajiem, tāpēc, kur ir kalni un sliedes, karjeri, raktuves tiek lietoti speciāli palīglīdzekļi, ķēdes, riteņu magnetizācija u.c.

Lieta tā, ka sliežu transporta spiediens uz grunti ir daudz mazāks, nekā auto, jo riteņu spiediens uz sliedēm tālāk izdalās uz gulšņiem plašā virsmā.

Līdz ar to latīņamerikāņu "šaursliežu dzelzceļus" pa kuriem kursēja pārbūvēti auto vai motodrezīnas, varēja izveidot tieši uz purvainām takām, un sliedes varēja dažviet pat būt kādus 10 cm zem ūdens, un tomēr kalpot vairākus desmitus gadu, kamēr sarūsēja pilnībā.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

Uzsvars te ir tieši uz to ka dzelzceļu kādreiz izbūvēja kādam konkrētam mērķim. Un tagad vairs neizmanto, jo tas savu darbu ir padarījis un vairs nav nepieciešams. Nojaukt ir dārgi, tāpēc vnk atstāja kā ir. Kamēr tas nav galīgi nopuvis, vietējie slikto braucamo ceļu dēļ to izmanto kā transporta ceļu. Krievijas čuhņā arī ir līdzīgi piemēri - pameklējiet YouTube.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Pie mums tā nedara, jo pārāk labi dzīvo. Laikam piemirsi ka vēl 15 gadus atpakaļ bija vismaz pusducis ar neizmantotām dzelzceļa līnijām - cik pa tām brauca? Esmu redzējis bildes no viena leišu tūrista, kurš kaut kādā desmitajā vai kurā tur gadā aizminās ar sliežu velosipēdu no Liepājas līdz Kretingai, tas arī viss - ja tam būtu pamatojums priekulnieki un vaiņodnieki varētu maukt uz Skodu iepirkties pa sliedēm. Leišiem vēl varētu būt lielākas iespējas - viņiem no Aukštaitijas šaursliežu dzelzceļa darbojas kaut kādi daži desmiti kilometru, bet kopā ir 180 km - uz Latvijas fona grūti iedomāties ka leiši tā vienkārši 1997. gadā to dzelzceļu pameta, un tā tas arī stāv, ja neskaita to ka ceļu rekonstrukciju laikā pārbrauktuves tiek nolikvidētas, un piedevām vēl ik pa gabalam kaut kur stāv uz sliedēm kāda TU2 lokomotīve kā piemineklis...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Ekoloģisks pasākums ir nelikt autoostās dzelzceļa grafikus un dzelzceļa stacijās vietējās autoostas autobusu sarakstus.

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 0 Atbildēt

Krotow rakstīja: Uzsvars te ir tieši uz to ka dzelzceļu kādreiz izbūvēja kādam konkrētam mērķim. Un tagad vairs neizmanto, jo tas savu darbu ir padarījis un vairs nav nepieciešams. Nojaukt ir dārgi, tāpēc vnk atstāja kā ir. Kamēr tas nav galīgi nopuvis, vietējie slikto braucamo ceļu dēļ to izmanto kā transporta ceļu. Krievijas čuhņā arī ir līdzīgi piemēri - pameklējiet YouTube.

Mums jau arī ir. Reku tepat pie Rīgas, Baložos vietējie entuziasti atjaunoja kūdras purva dzelzceļu un kko tur vizina tūrisma nolūkos.

Valdemārpilī ir viens čalis, kas pats savā īpašumā ir uzbūvējis dzelzceļu un arī tūristus vadā. Cik sapratu tad lokomotīvē stāv moskviča motors.

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Uz šaubīgām gruntīm dzelzceļu uzbūvēt tomēr ātrāk un izdevīgāk nekā autoceļu. Ja pietiek tērauda, protams.

Piemēram, tagad krievi steigā būvējot dzelzceļu, nevis uzlabo esošo autoceļu, no Taganrogas uz Mariupoli un tālāk uz Berdjansku armijas apgādei, jo rēķinās, ka "Krimas tilts" ilgi nepastāvēs. Starp citu, līdzīgi tas bija 1.Pasaules kara laikā, kad Krievijas impērija būvēja dzelzceļus apm. tagadējās Baltkrievijas teritorijā.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Jautājums tikai cik ilgi tas būvējums pastāvēs. Ja būtu mašīnists tajā pusē, jau laicīgi painteresētos par iespēju strādāt citur.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

"Starp citu, līdzīgi tas bija 1.Pasaules kara laikā" - muļķības. Tolaik dzelzceļš bija vienīgais kaut cik ātrais transporta veids kas spējīgs vest kravas. Attiecīgi pirmā pasaules kara laikā dzelzceļu visvairāk būvēja vācieši izlaupīšanas nolūkiem - protams, būvēja arī krievi stratēģiskiem nolūkiem - ne jau tāpēc ka tur būtu kaut kas "ātrāk", bet tāpēc ka varēja vest lielus kravu apjomus. Un sabūvēja tolaik diezgan daudz, ja kas:

Kretinga - Priekule

Darbieni - Dubeņi [starpkaru periodā pārtaisīja un uzlaboja kā Rucava - Liepāja]

Ventspils - Stendes lauka platuma dzelzceļu tīkls

Viesītes lauka platuma dzelzceļu tīkls

Tilzīte - Šauļi - Jelgava [faktiski divas atsevišķas dzelzceļa līnijas]

Pabrade - Lentupi [ īsa līnija Lietuvas austrumos - Baltkrievijas rietumos]

Un krievi ar kara gūstekņiem uzbūvēja Ieriķi - Gulbene - Abrene un pārbūvēja Pļaviņas - Gulbene par platsliedi [tam gabalam esot bijusi prasība būvēšanai - būvēt tā lai vajadzības gadījumā var pārbūvet] - bija arī kaut kādi pagaidu šaursliežu dzelzceļi, bet tie netika saglabāti.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

Krotow rakstīja: Jautājums tikai cik ilgi tas būvējums pastāvēs. Ja būtu mašīnists tajā pusē, jau laicīgi painteresētos par iespēju strādāt citur.

Dzelzceļu salabo ātri. Tiltus labo mēnešiem ilgi

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

Dzelzceļus jā. Taču mašīnistus?

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Intersanta izgudrojuma, intersants pielietojums (nezinu kā jēdzīgi iztulkot LV):

cleantechnica.com/2023/11/08/be-super-critical-of-supercritical-co2-hype/?amp=1

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Un ja to gribēs ievest masveidā, plašs darba lauks teroristiem ar ļoti daudz līķiem īstermiņā.

mefisto Reģ.: 22.05.2017
1 0 Atbildēt

Portugālē redzēju taksi Renault Zoe (vispār diezgan daudz šādu takšu) ar nobraukumu ap 220k km. Tad jau tie auto brauc un plus mīnus kalpo.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Jauns appisiena paveids, jeb kā tiek meklēti "zaļā viļņa" apiešanas varianti :

edition.cnn.com/2023/11/22/climate/uae-cop28-adnoc-fossil-fuels-expansion-climate-intl/index.html

Tas nekas ka pēc būtības no naftas tiek ražots ļoti daudz nevajadzīgu mēslu (un degvielu ar "kurinam" arvien vairāk), taču iegusim un ražosim vairāk, lai kaut kur "offsetotu" ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

ES nogulēja iespēju nopirkt šādu zemes gabalu bēgļu rezervāta izveidošanai Āfrikā. Kaut kas tika bīdīts, bet ar ciparu, jādomā nožmiedzās. Priekš migrantiem un bēgļiem vajag izveidot Serengeti rezervātam līdzīgu pasākumu. Un skaita regulēšanai izdalīt katram desmitajam migrantam/bēglim kalašņikovu ar pārsimt patronām.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

mefisto rakstīja: Portugālē redzēju taksi Renault Zoe (vispār diezgan daudz šādu takšu) ar nobraukumu ap 220k km. Tad jau tie auto brauc un plus mīnus kalpo.

Nu jā, ja tavi braukšanas paradumi ir kā taksim, tad jau kalpo gan. Vai tad ir kāds, kas apgalvo, ka tie auto nebrauc vispār?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

ASV sāk pētīt vai nav pienācis laiks aizliegt PVC izstrādājumus :

phys.org/news/2023-12-pvc.html

Viencexpercs Reģ.: 26.11.2023
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: ASV sāk pētīt vai nav pienācis laiks aizliegt PVC izstrādājumus :

phys.org/news/2023-12-pvc.html

Ekoloģiski ir mežus izzāģēt lai iegūtu koku un papīru

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Jautājums. Ja beidzās tex apskate atrodoties ārpus LV ar LV nr, vai ir pieredze kā vai kā var/nevar turpināt ceļu?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Pēc likuma laikam sanāk tikai evakuators. Pieredze ir tādu situāciju nepieļaut.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 1 Atbildēt

It kā jā. Bet apskatot jaunos LT nr tur tikai ģērbonis. Varbūt tex apskate digitāla?

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

Loģiski ka nevar turpināt.

Un kāds LV apskatei sakars ar LT numuriem?

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 1 Atbildēt

core pilnīgs bezsakars. Senāk LT uz nr bija, līdzīgi kā DE, uzlīme attiecīga. Kas atspoguļoja TA statusu. Kā piem Spānijas vai Norvēģijas polic var zināt ko?

spainis Reģ.: 27.04.2006
0 0 Atbildēt

Domāju, ka nekā. Ir vairāki pazīstami motobraucēji, kas savus LV reģistrētos močus aizveduši uz dienvidu zemēm un mierīgi turpina brukt bez apskatēm. Kad jautāju - kā tā, ko vietējā policija, tad atbildēja ka šiem vienalga, ka tikai OCTA spēkā.

Kalvis99 Reģ.: 13.09.2017
0 0 Atbildēt
robchix Reģ.: 04.03.2002
0 0 Atbildēt

ZZZZ rakstīja: Jautājums. Ja beidzās tex apskate atrodoties ārpus LV ar LV nr, vai ir pieredze kā vai kā var/nevar turpināt ceļu?

Cilvēks stāstīja savu pieredzi, bija darbs, komandējums kaut kur patālu Eiropā, iespējams Francijā, vairāki mēneši, un beidzās skate. Viņš būdams apzinīgs esot izgājis vietējo. Un jābrauc uz mājām. Visai Eiropai cauri izbraucis bez problēmām. Latvijā uzreiz apturēts un sods, nekādu ārvalstīs izietu apskati nav ņēmuši vērā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Te svarīgā lieta ir tā ka "pareizais kantoris" nedabūja noslaukt no tevis naudu, bet to vai transports ir kārtībā un vai satiksme uz ceļiem droša, tas ir labakajā gadijumā sekundāri - tāda tā LV realitāte ... Ak jā un par ātruma pārsniegšanu ar vēlams "galvu nost", jo pie mazaka ātruma, jo labāk ...

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

ZZZZ rakstīja: core pilnīgs bezsakars. Senāk LT uz nr bija, līdzīgi kā DE, uzlīme attiecīga. Kas atspoguļoja TA statusu. Kā piem Spānijas vai Norvēģijas polic var zināt ko?

Blakus topikā rakstīji, ka neciet divkosību, bet pats visīstākais divkosis 😂

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Vēl viena populāra lieta ko grasàs aizliegt dēļ kaitīguma :

hackaday.com/2023/12/19/australia-bans-engineered-stone-workers-elsewhere-demand-the-same/

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Tur prasās globāla apstrādes procesa uzlabošana ar putekļu aizvadīšanu un filtrēšanu. Un obligātajiem aizsarglīdzekļiem līniju apkalpotājiem. Ar pamatīgu kontroli vai darba aizsardzības pasākumus tiešām ievēro.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Debīlisms. Mošk industriālo smilšu strūklu arī vajag aizliegt?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Jā, un nekur tālu jau tas nav IMO, troksnis, kaitīgs veselībai utml. Vienīgi tad nav skaidrs kā kuģus krāsos un pārkrāsos ...

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kādi vēl tev nah kuģi - skaties tuvāk - kā tiltus remontēs...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Aha. cementu arī vajag aizliegt. Putekļi makten kaitīgi. Nezinu, kā tagad, bet kādreiz puse Brocēnu bija apbiruši ar plānu cementa kārtu no tuvējās cementa fabrikas. Un kur nu vēl leišu kaitniecība no Akmenes fabrikas.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Kad tikko parādījās informācija, ka dīzeļu izdalītās PM10 un PM2.5 daļiņas ir kaitīgas, padomāju, ka mikroskopa izšķirtspēja, lai tās saskatītu un atrastu taču jau gadu desmitiem ir pietiekama.

Laikam jau vispārējā tiesību izpratne uzlabojas.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Japānā gandrīz visi vieglie auto ir ar benzīna motoru. Un ļoti daudzi hibrīds, vai ar start/stop sistēmu. Un ziniet, kas ir forši? Kā kā gājējiem gaidot zaļo gaismu ir KLUSUMS un tīt(āk)s gaiss

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti