Pamesta Toyota Mirai pie izslēgtas ūdeņraža uzpildes stacijas Norvēģijā, jeb Why hydrogen is still bullsh*t - part 3
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Pamesta Toyota Mirai pie izslēgtas ūdeņraža uzpildes stacijas Norvēģijā, jeb Why hydrogen is still bullsh*t - part 3
Daži interesanti kadri no Ķīnas. BYD auto uzlādes laikā eksplodē un uzlido vairākus metrus gaisā. Navigācija tuvākās uzlādes stacijas vietā aizved uz kapsētu.u.c.
Pārdomām tiem kuri fano par Ķīnas autobūves sasniegumiem. Izskatās ka tehnoloģijas rietumos nospēra, taču kvalitātes kontroli un rietumu stila ražošanas kultūru nospert aizmirsa. Vienīgais ko te var pateikt - kamēr Ķīnā masveidā turpinās piekopt visa un visu apčakarēšanu personīga labuma vārdā, par auto un kā lielāka pirkšanu tur nav ko domāt.
Pie kā pieder Masks? Laikam jau vairāk transportam un īstai vai neīstai ekoloģijai, nekā Pasaulei un Politikai.
Maska dažreiz dīvaino uzvedību tagad skaidro ar to, ka Masks "lieto".
Saskaņā ar ziņām SpaceX vadītāji ir sākuši prātot, vai uzņēmuma dibinātāja Elona Maska "apšaubāmo" uzvedību ir izraisījušas narkotikas.
The Wall Street Journal ziņoja, ka Masks gadiem ilgi ir lietojis LSD, kokaīnu, ekstazī un psihodēliskās sēnes — parasti ballītēs. Daži vārdā neminēti avoti, kas stāstīja žurnālam par Maska iespējamo narkotiku lietošanu, acīmredzot ir piedalījušies ballītēs kopā ar viņu, kur paraksta neizpaušanas līgumus vai atsakās no tālruņiem pirms iejas.
www.independent.co.uk/news/world/americas/elon-musk-drugs-concerns-spacex-b2474638.html
Masks- tas ir ok, drošvien kāds ssaīsinājums no vārda Masskava.
Bat te jau izskatās tā, ka kaut ko lieto visi un vissapkārt.Vai (vismaz) ir vienkārši paguruši no sasspringtās ikdienas.Ieskaitot pat atsevišķu valstu presidentus un/vai teleraidījumu vadītājus.
Masks nav ne pirmais ne pēdējais CEO vai menedžeris, kurš ārpus darba laika niekojies ar vielām. kas vairak satrauc, ir viņa fanošana par autoritatīviem slepkavām dažu valstu vadībā. Un debilisma (burtiski) popularizēšana globālajos saziņas līdzekļos.
ASV pēc aptaujām tikai mazāk kā puse elektroauto lietotāju kā nākošo atkal izvēlēšoties elektrisko. Tas visai uztraucot EV ražotājus:HUGE NEWS! EV Owners Had Enough & DEMAND Gas Cars Back!
Tā ir ka lohiem jau sākumā nepaskaidro, ka "konfekte" ir "specifiskas garšas" un ne katram "ies pie sirds" ... tad nu attiecīgi tie kam tās kastes tiešām der - varbūt nemaz nesāka uz tām skatīties, bet tiem kam tās visdrīzāk neder "ieķēra" sev seksu ...
Ak vai, ko nu darīs? Nākamreiz, ieviesot šādas tehnoloģijas izmaiņas, lai paskaidro, ka tās derēs tikai daļai potenciālo pircēju. Lai nav tā ka kāds nopērk EV ar 250 km nobraucamo attālumu no 1 uzlādes un iesprūst nekurienes vidū. Vēl uzjautrināja abu dzimumu blondīnes, kuras savu teslu gribēja pildīt parastajā DUS no dīzeļa pistoles.
imzz rakstīja: ASV pēc aptaujām tikai mazāk kā puse elektroauto lietotāju kā nākošo atkal izvēlēšoties elektrisko. Tas visai uztraucot EV ražotājus:HUGE NEWS! EV Owners Had Enough & DEMAND Gas Cars Back!
Tur tajā rikā ir citādi attālumi. Un ir pat ceļa zīmītes, kas atgādina lai ielej petrol te, citādi vari palikt uz sauso. Un pie vainas iespējams, tāpat kā te, ir uzlādes infrastruktūra ar visu to apkārt saistīto S. Še pat blakus ģļuku tēmas ka biezs ar elementārām problēmām, kas vienam špicka bet citam ķīnas ābece. Noskaties te cik liela problēma var būt riepu spiediena nekontrolēšana ekstremālākos apstākļos. Visi pieraduši tik ielekt car pagriezt atslēgu un čau...
Kā Tesla atkal samelojies savās reklāmās par Cybertruck:
www.bbc.com/news/uk-england-merseyside-67917719
Britiem problēmas ar akumulatoru vilcieniem. Nevar īsti saprast cik garš ir tas posms ko tiem vilcieniem jānobrauc bez elektrības - neelektrificētais posms ir 20 km, bet man rodas iespaids ka tie vilcieni nebrauc visu to gabalu...
www.zalabriviba.lv/wp-content/uploads/latvia-designing-welfare-systems-for-a-1.5°-future_policy-brief.pd lasiet un šausminieties...
tas "zaļās brīvības dokuments ir ne vairāk, ne mazāk kā KOPSAVILKUMS POLITIKAS VEIDOTĀJIEM. Pie kam ārkārtīgi aptuvens, resp.plānā galdiņa urbšana, visādas muļķības arī sarakstītas. "Delfu metodes procesa eksperti vislielāko atbalstu izteica darba laika saīsināšanai (DLS) un
garantētajiem pamatpakalpojumiem (GPP).
Paplašināt esošos sociālos pakalpojumus, izveidojot universālu pamatpakalpojumu sistēmu,
garantējot vispārēju piekļuvi veselības aprūpei, bērnu aprūpei, transportam, mājokļiem,
telekomunikācijām, enerģētikai un izglītībai par pieņemamu cenu:
Tas ļoti jauki, jo mazāku laiku strādās, jo pakalpojumi uzlabosies, interesanti, pēc kāda loģikas. Bez tam, kā "DLS uzlabos ekoloģiju, ja es teiksim, strādāju 4 stundas un dodos mājās, un nāk cits cilvēks manā vietā atkal uz 4 stundām. Jātērē tak enerģija transportam, vienalga, kādam. Ne jau visi brauks ar divriteņiem.
Tu pārāk burtiski to visu uztver. Tas kas ir tur jālasa starp rindām - ierosina 1) samazināt iespēju pelnīt 2) tiem kas strādā, ierubīt papildus nodokļus 3) baros sliņķus. Pa lielam kaut kā tā. Pie viena traģikomiski lasīt ka turīgākie pelna pārāk daudz - tie ambāļi kas šito sarakstīja diez vai taisās samazināt PEF noziedznieku ienākumus... 😂
www.zm.gov.lv/lv/jaunums/atvieglotas-prasibas-uznemumiem-kuri-iegust-proteinu-no-lauksaimniecibas-kukainiem vēl viens foršs jaunums, gan ar transportu nesaistīts...
msh rakstīja: Par ko man jāsāk priecāties? Latvijas apstākļiem es esmu pārticis cilvēks.
😂👍
Par ko tu ņirdz? Man ir mašīna, man ir elektrovelosipēds - kā tev šķiet, vai tie globālistu dzimumlocekļi taisās rūpēties par nabagiem lai tie varētu atļauties šādas lietas? Vai tomēr tikai - ar pabalstiem panākt ka viņi nestrādājot būtu paēduši un būtu jumts virs galvas, bet tas arī viss - ?
Nu tad jau tiešām PĀRticis.😂 Vēl vairāk ņemot vērā, ka to "mašīnu" tu neesi pircis, un "velosipēdu" būvēji cik ilgi? Gadu? Laikam vairāk.
Tiem kam škiet ka mums baigi vajag ķīniešu mizkastes ( skatīties ar zināmu devu "sāls", bet nu problēmas ir reālas):
Ai nu mums pietiek kapeiksipēju, kuri būs priecīgi pa lēto nopirkt "džipu", ar ko pēc tam jāties pa servisiem.
Nevaru saprast, varbūt kāds paskaidros? Tajā nelaimes zemē kur nafta nāk, kāpēc viņiem tos elektro sūdus vajag? Kāpēc viņi tur salikuši bezmaksas lādētājus gar ielas malu kur P...?
Tapēc, ka naftas bagātība dod lielisku iespēju finansēt zaļo komunistu plānus.
Izsakoties Tečeres vārdiem - "sociālisma vienīgā problēma ir tā, ka arī svešā kabatā nauda kaut kad beidzas". Un peļņa no naftas lieliski dod iespēju šo problēmu apiet.
msh rakstīja: No tās mašīnas, ko es neesmu pircis, ir palicis ļoti maz, un nevarētu teikt ka es būtu sācis ar ļoti vērtīgu mašīnu - un ja ne birokrātija, tad mašīnai gan jau būtu ričuka variants. Par ričuku - ilgāk - un?
Kas un? Pārticis cilvēks tādu "mašīnu" nopērk jebkurā brīdī, tā uzreiz, šodien izdomāju, šodien nopirku. Tāpat ar ričuku ņem un nopērk, pat ja baigi grib būvēt pats, šodien pasūta detaļas, nākamnedēļ uzbūvē.
msh rakstīja: Haha , šis bija labs joks
Kas tieši?
Tavi apgalvojumi. Divi punkti tavas smadzeņu darbības rosināšanai - 1) Kā tev šķiet, kāpēc mans golfs tika pie turbīnas pirms gada, nevis pirms astoņiem gadiem? 2) Kā tev šķiet, kāpēc es pazīstu vienu pusmūža vecuma lietuvieti, ar jūtami labāku rocību par mani, kurš labprāt brauktu ar Pitonu, bet kuram nākas braukt ar parastu gulošu divriteni - ?
Nu redz, 5000 km un secinājumi izdarīti
kursors.lv/2024/01/24/ar-elektroauto-ir-gruti-vai-vispar-turpinat-so-eksperimentu/
Cilvēks vienkārši nepārdomāti iepirkās. Gluži kā tie, kas paņem dārgu līzingu vecam smalkam auto, kas drīz dārgi nograb. Nepiemērota automašīna. Punkts
Jā tā ir. Ko darīt? Atbilde ir gaužām vienkāršā bet te LV nepopulāra. Diferencētu el uzlādes maksu pie katra tās brīvvalsts uzlādes staba. Varētu pat pīķa stundās būt bezmaksas. Jo izskatās ka mēs te ienaidnieka aizmugurē atrodamies ar visiem 3 HES un lieliem saules parkiem visās malās, arī ceļa. Un nevajag jau laukos katram pastalam ar Bentey vai RR braukt. Vai LV šādu nespētu izgatavot, nē birokrātija. Gara tā filma bet ideja, ja vajag, ir pareiza.
WALA draugs es saprotu, ka esam mazā Šveice. Es balsoju par sūdīgi braukt/aizbraukt nekā labi iet/nest/pienest. Neko nevienam neuzspiežu. Kas var ar RR laipni lūdzu, bet ne pa manu piķi.
topinamburs rakstīja: Cilvēks vienkārši nepārdomāti iepirkās. Gluži kā tie, kas paņem dārgu līzingu vecam smalkam auto, kas drīz dārgi nograb. Nepiemērota automašīna. Punkts
Nop. Arī nedēļa ar Tesla Dual motor nosl'dzās ar līdzīgu secinājumu. Principā visiem tiem pamatā ir problēma ar pa šļauku pārpumpējamām kalorijām 1 minūtes laikā.
iciks rakstīja: Ne gluži tā.
Ja šitāds mobīlis būtu viens no variantiem, tad tā varētu teikt, bet tiek spriests, ka šī ir nākotne VISIEM. Tātad agri vai vēlu šim cilvēkam būtu jānonāk pie līdzīgas izvēles, kas ir sūc.
Nākotne pēc 11 gadiem. Pagaidām vēl var nekreņķēties kādus 25 gadus. 11 + 14, kas esot vidējais auto vecums. Pa 25 gadi daudz kas mainīsies. Jau nākošgad vai pēc 2 gadi viņš varētu pat saviem 17 tūkst nopirkt vāģi ar 50 vai 60 kWh bateriju, un tad braukšana būtu daudz mierīgāka.
Bet kur paliks tie vāģi ar 30kWh baterijām? Kāds ir potenciāls otrreizējā tirgū? Tolmets?
Cik to ir? Procents vai procenta pusē no visiem, kas šā vai tā nonāk pārstrādē?
Tolmets? Jā, ar noņemtu akumulatoru pieņems. Akumulatoru varēsi glabāt šķūnītī vai par bargu naudu utilizēt.
Ir pieredze. 200€ paprasīja par utilizāciju plus transports. Pēc ilgiem meklējumiem vienu kantori atradu, kas ar to nodarbojas. Visi bateriju un aķīšu uzpircēji sūtīja dirst.
tad jau pa lēto. Par tukšu akrila vannu man paprasīja 80, un par dīvānu - vēl 70
Bet, ja nopietni, tad nepaies ne desmitgade, tad EV baterijas pārstrādās, ka nemetas. Visas vielas, kas tur iekšā, maksā naudiņu, un to apsviedīgie businessmeņi būs ar mieru savākt, un vēl piemaksāt - gluži kā tagat metāllūžņu uzpircēji.
Ko lai saka, tevi ir konkrēti appisuši. Getliņos atkritumu nodošana 177€ tonnā. Diez vai vanna un dīvāns kopā svēra 800 kīlo.
appisēji ir pagasta atkritumu monopolisti, kas savāc par m3, nevis par tonnām. Piedāvājumu nepieņēmu.
metālu kokteili jau māk atdalīt, ja drusciņ paņem rokā tastatūru un paklabina, var visu atrast, ne tikai klikšķu mednieku vaimanas internetā, bet arī nopientus video un vēl nopietnākus pētījumus. Pagaidām nospiedošais vairākums saražoto EV bateriju gluži mierīgi braukā pa ielām un ceļiem, un ko pārstrādāt nemaz nav (tik daudz). Gaidam economies of scale, arī pārstrādē.
"nepaies ne desmitgade..."
Šito dziesmiņu jau pirms desmitgades dziedāja...
Tur iekšā ir kokteilis, kura atdalīšana ir ārkārtīgi dārga un energoietilpīga. Ja vielas, kas tur ir iekšā, maksās tadu naudiņu, lai atmaksātos to kokteili apstrādāt, tas šodienas EV cena liksies dāvana.
No ekoloģijas viedokļa tieši tie 30 kWh ir pareizie EV. Jo viņiem ir kādas 200 kg smagas baterijas nevis 600, 700 vai 1000 kg baterija. Jo, kas tā par ekoloģiju, ja iegādājas auto ar pustonnu vai smagāku bateriju tikai tāpēc, ka slinkums biežāk uzlādēt? Tā jau zūd visa eko un "klimata jēga :-/
topinamburs rakstīja:
iciks rakstīja: Ne gluži tā.
Ja šitāds mobīlis būtu viens no variantiem, tad tā varētu teikt, bet tiek spriests, ka šī ir nākotne VISIEM. Tātad agri vai vēlu šim cilvēkam būtu jānonāk pie līdzīgas izvēles, kas ir sūc.
Nākotne pēc 11 gadiem. Pagaidām vēl var nekreņķēties kādus 25 gadus. 11 + 14, kas esot vidējais auto vecums. Pa 25 gadi daudz kas mainīsies. Jau nākošgad vai pēc 2 gadi viņš varētu pat saviem 17 tūkst nopirkt vāģi ar 50 vai 60 kWh bateriju, un tad braukšana būtu daudz mierīgāka.
Lai sākumā ievieš.
Jau gadiem stāsta, ka nu tik i būs, bet diži lielu kilometrāžu ieviest saprātīgām metodēm nevar, nepiekarinot tonnu smagu aķi apakšā, tā ka tik liels optimists es neesmu.
Bļaustīgie patērētāji bļaustās par atsevišķām neērtībām, nevis vienojas kopīgā dziesmā par, piemēram, vienotu akumulatoru maiņas sistēmu.
Vai arī lielām autostāvvietām pie dzelceļa stacijām ar stāvošo iekšdedzes auto uzskaiti un elektroauto nomas sistēmu pilsētas braukšanai.
Taksometra atlaidēm.
Esi redzējis telefonus? Kur pazuda vispār iespēja mainīt akumulatorus? Mašīnām tā pati tehniskā problēma ir vēl aktuālāka. Bet kur nu tev līdz tehniskai izpratnei par problēmu...
Tieši tāpat, kā neesi atmetis uzstājīgo nepieciešamību pēc masveida braukšanas uz pilsētu, atsakoties risināt nepieciešamību pēc tās.
Standartizācija EV baterijām vēl priekšā un nekur nepaliks. Arī maināmas baterijas ir ES jājamzirdziņš un, piemēram, telefoniem ES tirgū tās atgriezīšoties līdz 2027.gadam. Kas, attiecībā uz telefoniem, būs apšaubāms panākums, jo parasti telefons morāli noveco pirms baterijas izbeigšanās.
Jāt zirdziņu jau var, bet tas, ka maināma baterija aizņem ļoti daudz neefektīvas vietas un pieprasa papildus stiprinājuma elementus, ar to jāšanu izmainīt nevar. Tā tas vienkārši ir.
EV baterijas šobrīd ir integrētas auto nesošajā konstrukcijā. Ja būs nepieciešams tās padarīt maināmas, neizbēgami pieaugs šos auto svars un samazināsies baterijas izmērs - tādu simtus kilogramu sverošu kluci padarīt nomaināmu, nozīmē būtiskas izmaiņas auto konstrukcijā. Bet šo auto svars un baterijas mazā ietilpiba ir problēma jau tagad...
Ir dažādi, bet lielākoties nekas tur nav integrēts virsbūvē, atskrūvēt padsmit skrūves, un bateriju noņem.
Tas vienkārši ir kaut kāds reāls skiatlis, par cik mazāki būtu maināmie akumulatori, salīdzinot ar konstrukcijā integrētu akumulatoru.
Pieņemsim, ka tas būs kādi 25 procenti.
Nedaudz atslodzei 🍋
Viens no svarīgākajiem auto parametriem ir degvielas tvertnes tilpums, kas pamatā ir 10-15 litri. Par lielāku tilpumu jāpiemaksā vairāki tūkstoši eiro par katru litru, turklāt, ja tā sarūsē vai tiek bojāta, jāmeklē cits auto, jo degvielas tvertnes nomaiņa maksā pārāk dārgi.
Auto degvielas tvertnes neizskaidrojami iemeslu dēļ ar laiku sarūk…
Benzīntanki tiek speciāli maskēti, lai tos grūtāk atrast. Lai atrastu benzīntanku, nepieciešams pabeigt orientieristu kursus, un telefonā turēt dučiem aplikāciju, kas palīdz tos atrast un norēķināties par degvielu, jo skaidrā nauda un kartes vairs nedarbojas.
Var gadīties, ka degvielas uzpildes šļauka benzīntankā nav pieejama, tāpēc ieteicams vadāt to līdzi salonā.
Jo pilnāka degvielas tvertne, jo lēnāk tā pildās. Cilvēki regulāri atstāj auto pie benzīntanka un iet prom, jo uzpilde ir pārāk lēna.
Ziemā cilvēki papildus auto aprīko ar elektrisko sildītāju, jo tā var tālāk nobraukt ar vienu degvielas uzpildes reizi.
Veči pie alus glāzes piektdienas vakaros apspriež nevis auto jaudu, bet cik liela katram auto ir degvielas tvertne.
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2