Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Te savukārt info par to pašu plastmasu, par ko iepriekš biju iemetis video no ASV iekš politikas, lai saprastu kur īsti ir problēma un kādēļ no plastmasām daudzviet IR jāatsakās :

www.visualcapitalist.com/sp/mapped-the-colossal-cost-of-plastic-pollution-by-country/

P.S. pie mums pārstrādei pieņem tikai PET, LDPE un HDPE plastmasas atkritumus, un piemēram šašlika (vispār praktiski visi)  plastmasa spainīši kuri PP ir izmetami parastajos atkritumos ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Nu, un kā ar plastmasas putu plāksnēm māju siltināšanai ? Tie būs vismaz desmiti kvadrātkilometri pa visu ES. Tas nevienam kaut kā neienāk prātā ?

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Ar to gribēju teikt, ka pēc svara un apjoma celtniecības izolācijas materiāli kā mikroplastmasu piesārņojuma avots neapšaubāmi vairākkārt pārspēj visādus pārtikas iepakojumus. 

Bet mums tikai rīvē degunā: siltiniet mājas ( ar putu polistirolu ), ņemiet kredītu, ES direktīvas, videi labs utt.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Man jau liekas, ka siltināšana ar puķiku strauji iet mazumā. Nu jau pārsvarā tomēr vati izmanto. Jaunbūvēs vispār tikai un vienīgi vati.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Ne visur.

Re, nesen tuvumā daudzstāveni būvē un tur tikai putuplasts. Tas tomēr nopietns kantoris, nevis lauku onkulīts, kas kaut ko nopircis, kas labāk tīk/lētāks vai kā.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
7 1 Atbildēt

Itālijā no Japānas būs Hitachi bateriju vilcieni. Kad būs Latvijā?

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
7 1 Atbildēt
darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Kāpēc tu domā, ka mums tādus vajag?

Iautofans Reģ.: 28.05.2022
1 0 Atbildēt

Jo viņš strādā LDz par biļešu kontrolieri

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt
imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

No Grētas vētrainās dzīves, škiet, ka viņai ir fetišs uz policistiem, sk. foto linkos

Stokholma, 5. jūlijs (Reuters) — Zviedrijas klimata aktīvistei Grētai Tūnbergai izvirzītas apsūdzības par nepakļaušanos policijas pavēlei 19. jūnijā pamest klimata protestu Malmes pilsētā, vēsta laikraksts Sydsvenskan.

Incidenta dienā Tūnberga Instagram ierakstā rakstīja, ka protestētāji bloķējuši ceļu naftas kravas automašīnām Malmes ostā.

"Klimata krīze jau ir neskaitāmu cilvēku dzīvības un nāves jautājums. Mēs izvēlējāmies nebūt garāmgājējiem un tā vietā fiziski apturēt fosilā kurināmā infrastruktūru. Mēs atgūstam nākotni," viņa sacīja.

www.sydsvenskan.se/2023-07-05/greta-thunberg-atalas-efter-klimataktion-i-malmo

www.reuters.com/world/europe/greta-thunberg-charged-with-disobeying-police-order-climate-protest-2023-07-05/

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
4 1 Atbildēt

pareizi izrunājot -  Tūnberja

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Veidi kā "aizdiršam" vidi, nemaz nerunäjot par to cik daudz CO2 izmests lai šīs visas ofisa mēbeles "tiktu" līdz ir izgāztuvei :

www.businessinsider.com/the-herman-miller-chairs-everyone-wanted-headed-for-landfills-2023-7

"Just business" and nothing personal !

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Iztirgot tos krēslus īsā laikā būtu sarežģīti. Vienkāršāk noraut podā visus uzreiz. Cik tas ir pareizi, ir cits jautājums.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Nē  nu skaidrs, ka nav ne ubagu, ne nabadzīgu cilvēku ... kur nu "cūkām dos apelsīnus ... maisos", labāk jau "noraks" ....

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Kaut ko masveidā izdalīt "ubagiem un nabadzīgiem" cilvēkiem nav nemaz tik vienkārši. Nu, iedomājies, kas notiks, ja no kravas auto katram ubagam iedalīs pa krēslam. Ubags izsauc lielāku žēlumu tieši ar to, ka sēž uz zemes. Ja ērti sēdēs krēslā, peļņa samazināsies. Daļa krēslu paliks mētājoties un firma vēl iedzīvosies soda naudā.

Otrkārt, aktīvākie ubagi u.c. nabadzīgi cilvēki, mēģinās pievākt vairāk un vēlāk iztirgot, kas arī nemaz nav slikti, tikai var radīt citas problēmas.

Atkritumu izvedēji un izgāztuvju darbinieki arī šo to noteikti savāc, 100% viss jau pazušanā neiet.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Tas tak tāpat skaidrs, ka vienmēr ies pa "mazākās pretestības" ceļu un nečakarēsies, tik man aizdoma ka sākotnēji gribēja pārdot vairumā pa cenu par kādu nahren neviens neņemtu, tāpêc tāds rezultāts ...

Chalenger Reģ.: 31.12.2020
2 1 Atbildēt

Okeānu līmenis celsies. Bet vēl vairāk nav saprotami tie cilvēki Latvijā kas ādažos, carnikavā pērk zemes gabalus polder laukos, kur augstuma atzīmes jau tagad ir 0 līdz 2 metru robežās virs jūras līmeņa un ceļ sev mājas. Pēc 10-20 gadiem nāks virsū jūras ūdens. Un tad valdība sāks būvēt dambjus līcī? Kā pašlaik jau ir Holandē? Prātīgi ir būvēt mājas apvidos kur vismaz 20m virs jūras līmeņa šobrīd

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Rīga ir 2 metri virs jūras līmeņa, tā ka pārējie (kas augstāk) var neiespringt (es tuvu pie 10 metri virs). ;)

eidis Reģ.: 07.11.2001
1 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Rīga ir 2 metri virs jūras līmeņa, tā ka pārējie (kas augstāk) var neiespringt (es tuvu pie 10 metri virs). ;)

Man Rīgā ir 10.37 bāzes atzīme.

Man liekas, ka Rīga tikai Daugavas senlejā ir pazema.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ir protams Rīgā vietas kuras nereti saucas "x" -kalns kuras visas +/-  ir virs 4 metri un augstākas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Par cilvēkiem ļoti svarīgu dabas resursu - ūdeni :

www.visualcapitalist.com/cp/global-water-distribution/

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Ir protams Rīgā vietas kuras nereti saucas "x" -kalns kuras visas +/-  ir virs 4 metri un augstākas.

Bieriņi tak nav nekāds kalns. Apskatījos vertikālo plānu. +/-0.000 = +10.7

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Piekrītu (pacēlums sākas ap Āgenskalnu/Torņakalnu) , ir tādas vietas arī otrpus Daugavai, kuras varētu raksturot kā "smilšu kāpas" ap/aiz dzelzceļa loka, ar "iesēdymiem" ap ezeriem, un kāpu Berģi - Jaunciems vai kaut kā tā ...

MMX Reģ.: 03.03.2022
1 0 Atbildēt

Runājot par vietējo ekoloģisko transportu. 

Tikko bakstījos ST mājas lapā pa iepirkumiem un uzdūros interesantai fīčai, ka ST ir izsludinājuši vairāku elektroauto uzlādes iekārtu pieslēgumu izbūvi. Pa saviem insaideru kanāliem izdevās uzzināt, ka ST sedz šos izdevumus no sava budžeta, attiecīgi sanāk ka es tagad dzīvoklī maksāju par elektrību ~20Eur vairāk tikai tāpēc, ka ST vajag piķi lai celtu šos pieslēgumus. Tas ir kruti, man patīk. Uzreiz ir sajūta ka piedalos vides glābšanā.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Notiek arī tā: ekoloģija uzmet gaisā transportu

www.youtube.com/watch?v=cdItRe8Lp3s

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 1 Atbildēt

MMX rakstīja: Runājot par vietējo ekoloģisko transportu. 

Tikko bakstījos ST mājas lapā pa iepirkumiem un uzdūros interesantai fīčai, ka ST ir izsludinājuši vairāku elektroauto uzlādes iekārtu pieslēgumu izbūvi. Pa saviem insaideru kanāliem izdevās uzzināt, ka ST sedz šos izdevumus no sava budžeta, attiecīgi sanāk ka es tagad dzīvoklī maksāju par elektrību ~20Eur vairāk tikai tāpēc, ka ST vajag piķi lai celtu šos pieslēgumus. Tas ir kruti, man patīk. Uzreiz ir sajūta ka piedalos vides glābšanā.

Valsts arī uztur degvielas stratēģiskās rezerves. Kā arī vēl visādos veidos finansē un subsidē dažādu industriju, kas tieši atkarīgas no fosilo kurināmo dedzināšanas. Vai tas kaut ko maksā valstij, nodokļu maksātājiem, Tev?

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

topinamburs rakstīja:

MMX rakstīja: Runājot par vietējo ekoloģisko transportu. 

Tikko bakstījos ST mājas lapā pa iepirkumiem un uzdūros interesantai fīčai, ka ST ir izsludinājuši vairāku elektroauto uzlādes iekārtu pieslēgumu izbūvi. Pa saviem insaideru kanāliem izdevās uzzināt, ka ST sedz šos izdevumus no sava budžeta, attiecīgi sanāk ka es tagad dzīvoklī maksāju par elektrību ~20Eur vairāk tikai tāpēc, ka ST vajag piķi lai celtu šos pieslēgumus. Tas ir kruti, man patīk. Uzreiz ir sajūta ka piedalos vides glābšanā.

Valsts arī uztur degvielas stratēģiskās rezerves. Kā arī vēl visādos veidos finansē un subsidē dažādu industriju, kas tieši atkarīgas no fosilo kurināmo dedzināšanas. Vai tas kaut ko maksā valstij, nodokļu maksātājiem, Tev?

Ko jūs gribat? Komunisms. Viss kā jūs sapņojat un Kārlis Markss paredzēja.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 2 Atbildēt

Kā būtu pirms rakstīt tukšu drusku padomāt un mazliet painteresēties no kurienes tās subsīdijas, stratēģiskas rezerves un citas lietas nāk ???

www.cfr.org/backgrounder/state-us-strategic-stockpiles

progress.institute/food-reserves-global-food-security/

Markss neko neparedzēja, viņš tikai "uz papīra" fiksêja klasiskas cilvēku tā laika dzīves problēmas un cerēja ka spēj izdomāt labāku "attiecību" modeli ... bet atsevišķi cilvēki jau sapisīs jebkuru ideju ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Intersanti - no "koka" gatavotas vēja turbīnas:

www.thecooldown.com/green-tech/modvion-wooden-wind-turbine-sweden/

Nez, nebūs tāpat kā ar Dāņu koka tiltiem ?!?

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Intersanti - no "koka" gatavotas vēja turbīnas:

www.thecooldown.com/green-tech/modvion-wooden-wind-turbine-sweden/

Nez, nebūs tāpat kā ar Dāņu koka tiltiem ?!?

Lāpstiņas no koka ir pat ļoti perspektīva metode - elastība kokam ir līdzīga kā tiem kompozītiem, tikai ar svaru un ražošanu jātiek galā. Ticu, ka labs aprēķinu softs un CNC darbagalds šo visai drīz varēs paveikt

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Hmm, elastība jau nebūtu slikti, bet kā nodrošināsi meteoroloģisko laikapstākļu aizsardzību, visi koki kas ir noturīgi pret laikapstākļiem ir ļoti smagi, un tie kuri nav - 10 gados "sadalīsies" pat vienkārši "karājoties" kur nu vēl pie slodzēm ko rada rotācija un vējš. Pie kam galīgi nav pārliecības ka koksnei kā materiālam nepieciešamo fizikālo īpašību kopums ir viendabīgs ...  

Vējdzirnavas kādreiz protams arī bija ar koka spārniem, bet nu to griešanās ātrums bija ļoti ierobežots ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Tak piedzīs ar plastikātiem. Sauksies "koks", bet par 30% būs epoksīds vai kas tamlīdzīgs.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

NU ir pieredze ar terases "koka"/plastikāta dēļu izstrādājumu - saulē jams tiek saēsts ļoti ātri, vēl gan 4 gados nav redzami caurumi, bet es jau redzu, kā jams pamazām sadalas "reizinātājos" ... man šitam jokam ir ļoti "zema (uz)ticība" ...

P.S. tad zin no "aizvēsturiskās" burukuģu būves nākušām tehnoloģijām man ir lielāka "ticība" ...

650 Reģ.: 25.01.2017
4 0 Atbildēt

Kāds Kārtējais Kretīns Vācijā (KKKV) ir nācis klajā ar (kārtējo/Par!) lielisko īdeju.Degvielas cenu esot jāpaaugstina līdz 100eur/l ,jo tikai TAD cilvēki (lohi) pārstāšot braukāt. Raksts izpublicēts artifikakālā intelekta pārņemtajā suudavietnē Bild. bild-de.at/kein-witz-berliner-professor-fordert-100-euro-fuer-den-liter-benzin-regional/

Viņš to tiešām domā nopietni: Berlīnes universitātes profesors aicina paaugstināt benzīna cenu vismaz līdz 100 eiro par!/litru! Pēc zinātnieka domām, tas nāk par labu klimatam.

Gregors Bahmans (57) ir bijis Humbolta universitātes Civiltiesību katedrass un Notariāta institūta direktors kopš 2016. gada. Privāti viņš nodarbojas ar vides aizsardzības tēmu.

Kā Bahmans par!/to jūtas pats? “Mans ceļš uz darbu ir 14 kilometri. Es braucu ar velosipēdu". Jawohļ, mein Kretiin !! ;p

iciks Reģ.: 29.05.2013
3 0 Atbildēt

Un pat profesors...

Gudrs vīrs, patiesi gudrs. Noteikti tik gudrs, ka īstenojot šo dižo reformu, stāvot bodē pie maizes plaukta nevarēs saprast, kāpēc tāds maksā 30 EUR līdzšinējo 1,5 vietā.

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Viss normāli, ja zaļie ar sponsoriem no austrumpuses piedāvā izmest šītādus izteikumus ēterā apmaiņā pret finansējumu pāris gadiem, tad atrast profesoru, kas pārdos principus nav pārāk grūti. Nav jau tā, ka šie cilvēki nesaprot sekas, bet piķis ir piķis

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Nu nu. Ja piedāvātu 5 EUR/l, tad tā varētu domāt. Bet 100 ? Izskatās, ka vecais m. grib iepatikties mazajai neglītenei Grētai ;)

MMX Reģ.: 03.03.2022
1 0 Atbildēt

Jā, bet pat Grēta šo visu nedara par brīvu. Visas redzamākās personas ir labi apmaksāti PR projekti, pretējā gadījumā tāda Grēta nebūtu tikusi tālāk par savu miestu.

Otra doma - izmetot ēterā tekstu 100Eur/l var sākt tirgoties par zemākām cenām, jo 5eur/l nav tāda cena par kuras ieviešanu būtu jēga cīnīties. Toties 100Eur/l jau tautā iedod starta signālu, ka tā cena var sākt kāpt un reāli paceļot uz 5Eur/l tautais jau būs vieglāk sagremot, jo nav tak 100Eur/l. Mūsu ST un AST jau izdarījās līdzīgi ar saviem tarifiem - iemeta ēterā pilnīgu kosmosu un pēc ilgām pārdomām samazināja līdz līmenim, kas tāpat ir dirsā.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

Pārtikas cenas pēc šādiem jaunievedumiem viņu ātri noliktu pie vietas. Patiesību sakot, viņš pēc tam dzīvotu ļoti neilgi, jo paši vācieši viņu nolinčotu.

650 Reģ.: 25.01.2017
3 0 Atbildēt

Tas Kroplis tak pārtiku nepērk- viņš tajā savā 14km garajā veloposmā vienkārši salasa to, kas citiem izkritis.

Reku, zvirbuļu savulaik bija ļoti daudz, jo tie mielojās ar zirgu suudiem (izkakārnījumiem..).Zirgus likvidēja,ielas (brauktuves) uzreiz tapa tīras un neķītrie zvirbuļi nosprāga paši no sevis.

Nav brīnums, ka tieši BiLd-s publicē ko tādu- tam taču kā 2pirkstus apmīszt ir atlaist savus 800 skribentus un viņu vietā pieņemt darbā Ai robotus.

Galvenais, ko te sajūtam- katrs kroplis šodien var netraucēti bīdīt "sabiedrības interesēs" jebkādu suudu- pērkamie skribenti (kovida laikā dzīves gudrību sasmēlušies..) tagad uzskribelēs dajebkuru cilvēknīšanas speciālistu suudaideju (vai kādu artifikakālā intelekta izģenerēto fufeli). 

Cilvēkiem (lohiem..) ir jādzīvo pastāvīgā spriedzē- kurš un kādus xperimentus ar viņiem izveiks.

Un tad vēl tas, ka šitas te pmpis taču savu to "specālista izglītību" ir savulaik ieguvis neba jau 100proc pats par savu naudu.Kā arī, (vis drīzāk..) viņam par viņa šo te kretīna muldēšanu gan jau kāda tāda samērā "valstiska" institūcija maksā tā devēto "darba ālgu".Tfu.. ;p

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Šitie te galējie viedokļu paudēji piesārņo sabiedrisko diskusiju telpu ar visādiem ekstrēmiem.

Izskatās, ka ne naftas un ogļu lēto ogļūdeņražu lobijam, ne pārgudrajiem ekstra zaļo projektu bīdītājiem principā nevajag mierīgu, uz datiem un faktiem balstītu aprēķinu vidi, kur jebkura vecā vai jaunā tehnoloģija tiek mierīgi, bez bļaušanas un personīgiem apvainojumiem apspriesta.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Tu piesārņo vairāk. Fakts.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

raimondsm rakstīja: Šitie te galējie viedokļu paudēji piesārņo sabiedrisko diskusiju telpu ar visādiem ekstrēmiem.

Izskatās, ka ne naftas un ogļu lēto ogļūdeņražu lobijam, ne pārgudrajiem ekstra zaļo projektu bīdītājiem principā nevajag mierīgu, uz datiem un faktiem balstītu aprēķinu vidi, kur jebkura vecā vai jaunā tehnoloģija tiek mierīgi, bez bļaušanas un personīgiem apvainojumiem apspriesta.

Beidzot saprati? Nu vismaz daļu... Tikai vēl neesi aptvēris to, ka vidē bez bļaušanas neko nevajadzētu apspriest - patiesās priekšrocības ļautu uzvarēt labākajai tehnoloģijai. Bet tad politiķiem nebūtu ne vara, ne peļņa.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 1 Atbildēt

uzvarētu nevis labākā tehnoloģija, bet tā, kas pārdevējam/ražotājam dotu lielāko peļņu!

Arsēna tapetes, azbesta būvmateriāli, svina ūdensvada trubas - to visu aizliedza tā laika politiķi!

Bez kaut kādiem ierobežojumiem diemžēl arī nevar.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

topinamburs rakstīja: uzvarētu nevis labākā tehnoloģija, bet tā, kas pārdevējam/ražotājam dotu lielāko peļņu!

Arsēna tapetes, azbesta būvmateriāli, svina ūdensvada trubas - to visu aizliedza tā laika politiķi!

Bez kaut kādiem ierobežojumiem diemžēl arī nevar.

Nu jā, nevar... Vardarbība ir galvenais un cilvēki ir stulbi. Tikai apbrīnojamais ir ticība tam, ka cilvēks, kurš pats nespēj uzņemties atbildību par savu veselību ir gana kompetents, lai izraudzītos varnesi, kas būs absolūti godprātīgs un nekad nedarbosies pret savu elektorātu. 

Tikai uzskatot līdzcilvēkus par pilnīgi debiliem ir iespējams izvaeidot pieņēmumu, ka pārdevējam/ražotājam lielāko peļņu nes tā tehnoloģija, kas ir slikta pircējam.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Alkohols? Tabaka? Narkotikas? Nauda nesmird, ja tās ir daudz, ētika un godaprāts guļ!

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Malacis, nosauci lielākos varnešu peļņas avotus, kas rūpīgi tiek uzturēti.  

"Nauda nesmird, ja tās ir daudz, ētika un godaprāts guļ!" - vai var būt vēl precīzāks poltiķu raksturojums?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

MMX rakstīja: Jā, bet pat Grēta šo visu nedara par brīvu. Visas redzamākās personas ir labi apmaksāti PR projekti, pretējā gadījumā tāda Grēta nebūtu tikusi tālāk par savu miestu.

Otra doma - izmetot ēterā tekstu 100Eur/l var sākt tirgoties par zemākām cenām, jo 5eur/l nav tāda cena par kuras ieviešanu būtu jēga cīnīties. Toties 100Eur/l jau tautā iedod starta signālu, ka tā cena var sākt kāpt un reāli paceļot uz 5Eur/l tautais jau būs vieglāk sagremot, jo nav tak 100Eur/l. Mūsu ST un AST jau izdarījās līdzīgi ar saviem tarifiem - iemeta ēterā pilnīgu kosmosu un pēc ilgām pārdomām samazināja līdz līmenim, kas tāpat ir dirsā.

Vispār jau "ēterā iemeta" patiesās izmaksas, ko zaļā politika rada un pēc tam politiski nokopa mazāku, tās noslēpjot zem citiem nodokļiem un nodevām.

MMX Reģ.: 03.03.2022
1 0 Atbildēt

Nu tur jau ir ne tikai zaļā politika, valstīm jau tā ir diezgan veiksmīgi uzkrātas parādsaistības, kuras arī būs kaut kad jāatmaksā. Mums pašiem parādsaistības esot ap 40% no IKP (39,1 miljards Eur), kas sanāk ~15,6 miljardi Eur, kas tālāk ir ~8600Eur uz iedzīvotāju. Kā reiz man stāstīja WALA, parādsaistības nav nekas slikts, ja vien spēj šo parādu apkalpot, bet Eiropas (un arī pārējās puslīdz attīstītās pasaules) demogrāfijas tendences liecina, ka šajā virzienā briest sūdi. Attiecīgi ja tauta nevairojas, esošie biznesa un tehnoloģiju virzieni attīstās pārāk lēni, tad vienīgais variants ir mudrīt augšā jaunu virzienu lai var turpināt pumpēt ekonomiku. Visa ekonomikas transformācija jau ir vajadzīga, lai uz papīra turpinātos ekonomiskā izaugsme, ieguldījumi, utt. 

Noņem teiksim tos pašus zaļā kursa ieguldījumus un aizdevumus no ieguldījumiem ES ekonomikā, tak tur uzreiz viss ir slikti, viena stagnācija un bēdu ieleja. Mums pašiem bez visiem saules parkiem un to apsaistes tīkliem laba daļa energobūvnieku jau būtu ārzemēs. Tagad vismaz ir saules parki ko būvēt, bet arī cik ilgi. Ņemot vērā, ka pēc dažādiem datiem vidējais auto vecums Latvijā ir ap 14-15 gadiem, tad iespēja, ka vidējais pilsonis spēs atļauties elektroauto un to saules enerģiju arī izmantot ir samērā zema.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

AST/ST izlekšana no vispārējā vissirslikti, ko pareizi apraksti, ir tieši zaļās enerģētikas politikas rezultāts. Pašu saules/vēja parku būvniecība ir tikai aisberga visrsotne - zemūdens akmeņi (t.i. pārvades, sadales un balansēšanas infrastruktūras izmaksas, lai tos uzturētu) parādās AST/ST tarifos.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

MMX rakstīja: Runājot par vietējo ekoloģisko transportu. 

Tikko bakstījos ST mājas lapā pa iepirkumiem un uzdūros interesantai fīčai, ka ST ir izsludinājuši vairāku elektroauto uzlādes iekārtu pieslēgumu izbūvi. Pa saviem insaideru kanāliem izdevās uzzināt, ka ST sedz šos izdevumus no sava budžeta, attiecīgi sanāk ka es tagad dzīvoklī maksāju par elektrību ~20Eur vairāk tikai tāpēc, ka ST vajag piķi lai celtu šos pieslēgumus. Tas ir kruti, man patīk. Uzreiz ir sajūta ka piedalos vides glābšanā.

Un no kā vēl to celt, ja ne uz tava rēķina? Domāji, ka Grēta apmaksās? Kāda tev starpība - caur ST rēķinu, degvielas akcīzi vai VID? Tāpat TU par to maksāsi, un ja nemaksāsi, sēdēsi cietumā. Domāji, ka Grēta maksās? Vai Kariņš?

MMX Reģ.: 03.03.2022
1 0 Atbildēt

Kāpēc Grēta? Teorētiski un praktiski ir bizness, kas uz tām uzlādes stacijām pelna un normālos apstākļos arī paši pasūta pieslēgumus. Iedirsiens dvēselē jau ir par to, ka ST paši par pacelto tarifu rezultātā ieplānoto naudu sludina iepirkumus lai veiktu šīs izbūves paši, pie tam to dara pa kluso. Es un visticamāk daudzi citi cilvēki kaut kā neatcerās, kas ceļot tarifus kaut kur tika minēts, ka pie reizes tiks veikti arī šadi darbi. Kā es to redzu - ja cilvēki vēlas likt savu uzlādes staciju, tad paši arī sponsorē pieslēgumu un tīkla rekonstrukciju, tieši tādā pašā kārtībā kā šobrīd tiek čakarēts jebkurš cits klients, kas vēlās jaudas paaugstinājumu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Tikai un vienīgi politbizness. Reālu biznesu ar kosmiskām izmaksām nav iespējams realizēt bez politiskās varas, kas izmakasas nosedz ar nodokļiem. Tarifu izlīšana atklātībā bija politiķu iekšējo problēmu rezultātā radusies neuzmanība, kā rezultātā AST/ST neatlika nekas, ka publiskot izmaksas, jo apsīka politiķu nodrošinātā tev nemanāmo subsīdiju plūsma, kas to apmaksāja iepriekš. Kļūda ir labota - tos projektus joprojām apmaksāsi tu, tikai mazāk caur acīmredzamajiem tarifiem un, lai tādas kļūdas neatkārtos politiķu iekšējo cīņu rezultātā, ir radīta jauna, pilnībā Vienotības kontrolēta, Klimata un enerģētikas ministrija, kuras ierēdņus tu arī nešaubīgi apmaksāsi.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti