saf rakstīja: Vēlreiz, netaisnojies. VAG ir garantijas periodam, ne ilgāk.
Nu, nav jau tik traki... protams, nav nekāds kvalitātes etalons, bet, nu, ilgāk par garantijas laiku jau arī ies...
saf rakstīja: Vēlreiz, netaisnojies. VAG ir garantijas periodam, ne ilgāk.
Nu, nav jau tik traki... protams, nav nekāds kvalitātes etalons, bet, nu, ilgāk par garantijas laiku jau arī ies...
650 rakstīja: Un kā diez klājas Šobrīd šim Volvo? Tas ir utilizēts, vai ticis pie jauna Dpf-a ?
Nesen uz ielas redzēju. Ej nu sazini, pārdevu to pirms 3.5 gadiem.
msh rakstīja: Tipiski priekš japonamaķ - mašīna paredzēta desmit gadu ilgam ekspluatācijas periodam, tāpēc lietas kas kalpo ilgāk var ierakt dziļi. Man gadījās redzēt kā maina rocenes troses rāvējslēdzejam [RAV4], tam kas nullto sākumā tika ražots - bāka, kardāns, izpūtējs, laikam arī pakaļas tilts - jānoņem lai nomainītu troses... Kaut kādiem subāriem līdzīgi foršos dziļumos, cik dzirdēts, bremžu trubas iebāztas.
2.paaudzes Ford Fokusam (2004.-2011.), lai nomainītu priekšā spuldzīti, esot stārns jāņem nost. Kaut ko dzirdēju, ka Meganei tas pats. Savā laikā Opel Vectra GTS, lai papildinātu stūres pastiprinātāja šķidrumu, bija jāņem nost ritenis un jāskrūvē podkriļņiks vaļā... un arī tikai tad ar speciālu pumpi un caurulīti caur apakšu....
Neticu par spārnu. Ir mašīnas, kam arkā ir lūciņa.
Mk5 fiestai jāskrūvē nost lukturi, kas gan ir samērā user friendly izdarāms
Meganei bija jāņem nost ritenis un caur arku jālien lukturī, lai tuvās gaismas spuldzi nomainītu.
1. paaudzes fokusam (1999-2004) pietiek pacelt dzinēja vāku un nomainīt spuldzīti var no spuldžu bloka aizmugures, plastmasas klipši un liec iekšā/ārā, ja domā sānu spuldzīti spārnā, droši vien ka no spārna apakšas. tpu, tpu, nekad nav bijusi vajadzība mainīt šo spuldzīti
Nekas paies vēl 5 gadi un arī spuldzīti mainīt būs norma servisā
Nesmejies, tu pat neaptver cik tu patiesi runā - galu galā, super duper diodes nav mūžīgas, bet uz tām spiež arvien vairāk - tās mainīsies vai nu ar visu lukturi, vai arī pie kāda lodētāja lukturi plēšot vaļā.
Abet par to spuldzīšu maiņu - tas te atkal ir atkarīgs no ražotāja inženieru spējām un uzskatiem. Sensenos laikos kad necik sen bija iznākusi otrās paaudzes megāne, Fifth Gear uztaisīja salīdzinošu viģiku - žurnālists mainīja ceturtajam golfam spuldzīti, AAA darbinieks mainīja megānei; pirms tam vēl bija cits demonstratīvs gājiens - pie vaļējas golfa motortelpas abi tur pļāpā, viens ar kafijas krūzīti vienā rokā ar otru roku samainīja spuldzīti...
Nesmejos, bet aprakstu patērētāju sabiedrības virzību...
LED vispār ir krāpšana, ķipa mūžīgi lukturi, bet realitātē bojājas ātrāk par kvalitatīvu kvēlspuldzi...
Nelej, kuram auto OEM led ir jāmaina 1x gadā?
Pats nelej! Normālas kvēlspuldzes nav jāmaina 1x gadā... Un ja arī paris gados jāieliek kāda spuldze viņa neizmaksā pat 10to daļu no led izmaksām... Bet 10-15 gadīgi auto ar pusbeigtiem lediem pilnas ielas.
Kuram auto kvēlspuldzes iet 10-15 gadus? Vispār jau spuldzes mūžu mēra stundās. Kaut kādiem veciem audi redzētas izdegušas LED DRL, bet 10g un jaunākiem neesmu pamanījis masveida problēmas ar led. 15gadīgs halogēna lukturis tāpat būs apsūbējis reflektors, netīra lēca un viss slikti.
Pie tam kopš ražotāji sāka taupīt uz lukturiem un likt bihalogēnu bet atsevišķas tālās spuldzes, led lukturi pamatīgi uzlabo redzamību
Gadā reizi protams nē, bet principā "iet" uz to, ka paaugstināto % halogēnspuldzes izdeg ievērojami ātrāk par regulārajām.Kā lai viņas neuzlabotu, tā problēma ir un paliek.Sakarība ir netikdaudz (bieži aprunātajās) ģenerātora izdotās strāvas "novirzēs no normas",cik piemēram ikdienas braukšanā pa nelīdzenu ceļu.No "sevis" saskatu tiešu sakarību ar kratīšanos pa bedrēm.
Bet lukturi iet (jau sen aizgājuši) uz to, ka ikdienas lietotājs nevar tikt klāt spuldzei.Vai, tas ir saistīts ar zināmu risku- kko salauzt,nepareizi ievietot,nepareizi salikt atpakaļ vākus un blīvējumus.Citiem auto ir tehnoloģiskais cohums spārna iekšējajā uzlikā (prasās pēc pacēlāja), citiem jāņem nost teju viss bamperis.Zempārsega plastmasas,gaisafiltra trubas- tas ir jākustina daudziem nesenākiem auto.Zināma roku veiklība vispār ir vajadzīga teju katram.Daudziem ir jāsaprot "uz tausti", kad/ja izdevies roku tur iebāzt.
Ar lukturos iebūvētām led drl (piem audi) ir problēma, ka (lai gan ilgmūžīga) šī lieta dažkārt mēdz nodzist dēļ regulāras mitruma iekļūšanas lukturī (kopā vēl ar kaut ko- piem, xenona bloku).Nākamais seko, ka relatīvi jaunākiem tā led josla nav pašrocīgi maināma.Kā arī,pieejama var izrādīties tikai komplektā ar visu lukturi,kurš maksā miljonu eur..
ps- bet idioti turpina masveidā braukt ar vienu lukturi- pie kam, tie parasti tieši tie,kuriem nav problēmu nedz ar spuldzes cenu, ne ar klāattikšanu..
smaidiigais rakstīja: tu par to, ka manam bulku vāģim nedarbojas abs? Tā ir apzināta izvēle, nekāda sakara ar atļaušanos.
Kondišu vēl piemirsi. Nu redzi - skolotājam ar 5k vērtu bembiju tā arī, ļoti iespējams, ir apzināta izvēle. Abos gadījumos gala rezultāts ir identisks - nopista mašīna - vienīgi tev ir dubultstandarti; 10 gadus vecu BMW [kāda pašam nav] jāuztur ideālā stāvoklī, kamēr tikpat vecu dacīti nopist līdz kliņķim tev liekas pilnīgi normāli.
Pēc tam tu brīnies kāpēc cilvēki vecākas lietotas mašīnas velk iekšā no rietumiem...
taviem vārdiem runājot 'nopist' to dacīti ir paredzēts līdz galam, un tad uz lūžņu laukumu, tas ir, gaidām brīdi, kad remontu izmaksas pārsniegs saprāta robežas. Līdz šim - 13 gadi un 350000 km - nekādas robežas sasniegtas nav.
Jeb. ja topika virsrakstu skatamies - vēl joprojām Dacia Logan ir visuzticamākamais auto par vislabāko cenu. Kondicionierim jānomaina porainā alumīnija truba, un lai strādātu ABS (laikam) jāskata pakaļas ratu devēji, bet, kā jau minēju, tā nav prioritāte.
Protams, kā tad sasniegt robežas ja remontu vietā var neremontēt un/vai amputēt. Esošajai dacītei tu [vai tavi vecāki] varēsi būt radošāks; varēsi taisīt arī DPF off, EGR off utt. Esmu daudz šitādus nopisteņus redzējis un pazīstu pietiekami daudzus šādus nopisējus. Dīvaini ka pats pērc jaunas naglu kastes, nevis no savas sugas cilvēciņa nopisteni...
Nu kā lai ieskaidro?
Ja tāds autoss būtu noperkams bez kondic. un ABS, tad būtu tāds nopirkts. Tapec tagad netiek remontêts. Tas, kas netiek lietots. Saprati?
Nē, nesapratu. Mašīnas uzturēšana labā tehniskā stāvoklī nozīmē uzturēt VISU kas tajā mašīnā atrodas, un nevis "trešā žiguļa fans devās pirkt jaunu dacīti, a tur kapitālisti, sukas, iebāzuši kondišu un ABSu - žigulists, zobus sakodis, tomēr to dacīti nopirka, bet aiz spīts pret buržujiem vasaras laikā turpināja karināt mēli ārā pa logu".
Kā tam ir jāizskatās, iedošu piemēru - savulaik gadījās dabūt golfam lukturu apmīzējus, kurus uzliku - principā izskata dēļ, jo sevišķu jēgu no tās funkcijas neredzu - bet tā kā es neesmu tāds smaidīgais kam var puse mašīnas nedarboties jo nevajag, tad tika dabūtas arī iztrūkstošās detaļas, un tā nu man golfā ir lukturu apmīzēji - kuri nu, pēc C5 logu tīrītāju/apmīzēju releja un miglu ielikšanas tiek darbināti uz pirkstiem saskaitāmas reizes gadā - bet darbojas.
OK, un kāds iemesls tad ir uzturēt labā tehniskā stāvoklī VISU? Tu pats ieliki autiņam štelli, kas nemaz nav vajadzīga, bet nu radās problēma - TAS NEDARBOJAS. To vajag labot! Un steidz labot...
Man autiņam noģība pakaļējā stikla tīrītājs. Kad darbojās, es viņu šad tad izmantoju, bet nebija tā, ka nevarētu iztikt. Kad šis nomira, tad pārliecinājos, ka šis man tiešām nav diži vajadzīgs.
Kāds racionāls iemesls man šo remontēt, ja TO VIENKĀRŠI NEVAJAG? Tak var atrast lērumu piemēru, teiksim, nefunkcionējoša piepīpētāja ligzda (nojājis iepriekšējais saimnieks). Ja cilvēks tādu neplāno izmantot - labot?
Un, kā te viens gudrinieks teica, nav vērts remontēt, ja pēc tam, auto tirgojot, to naudu nevarēs atsist
Manā piemērā tos apmīzējus sakomplektēt izmaksāja max 20 eiras, un nu visi, kas redz manu motortelpu, var apbrīnot apmīzēju spainīti - ak jā, tas laikam būs galvenais apmīzēju pluss - šķidruma trauks nav ar to debīlo 4 litru tilpumu, dēļ kā jāvadā līdzi "pustukša logu šķidruma kanna" (c) Virši, bet gan 9,2 litru tilpuma "spainītis" kurā, kad pašam ērti, var mierīgi izliet visu kanniņu...
Atgriežoties pie sākotnējās tēmas - kārtības labad. Ko tu darīsi ja tavai mājai tiks izsists nevajadzīgs logs - samainīsi, aizmūrēsi vai aiznaglosi ar finieri? Tas ko jūs te ar smaidīgo sludināt ir pa to finiera tēmu. Jo vairāk tāpēc ka ir runa par kaut kādiem relatīviem sīkumiem. Un attiecībā par to pēdējo rindkopu - naudu atsist varbūt nevarēs, bet ja arī tehniskā stāvokļa dēļ cena nebūs augstāka, vismaz ātrāk varēs pārdot - jo ja tava sirds kāro pēc žiguļa, tad iespējamais pircējs varbūt tomēr gribēs braukt ar dacīti nevis žiguli un ieraugot žiguli dacītes izskatā apgriezīsies un brauks prom - vai arī, redzot ka esošais īpašnieks nav vīžojis samainīt daždesmit eiras vērtas lietas padomās ka tāds arī nav vīžojis laicīgi mainīt motorā eļļu un ieliet normālu eļļu, un nah tādu mašīnu.
Tā dacīte tiek trenkāta max 5 min braucienos pa pagasta centriņu. Kondicioniers neuzspēs neko jūtami atdzesēt, tāpēc tā. Un līdzīgi arī ar ABS. Šoferētājs jūtas labi tāpat.
Par logu. Ja gadās iegādāties / mantot māju, kurai logs ir tur, kur jaunajam saimniekam tas šķietās nevajadzīgs, tad gadās, ka tāds tiek aizmūrēts.
Šķidruma trauka standarts zem 4l standarta kanniņu tilpuma tiešām ir izcila un vispārēja problēma. Gandrīz nevienā auto tos 4l nevar ieliet, bet neviens šķidruma ražotājs nepāriet uz 3l kanniņām.
Par lietām, kas nestrādā - man arī patīk, ja normāli darbojas viss, kas auto paredzēts, pat tad, ja tās ir fīčas bez kā varētu iztikt. Un notiekti auto nav bizness - nerēķinu, vai katru ieguldīto centu atgūšu pārdodot. Protams, ne vienmēr tas sanāk - šobrīd, piemēram, braukāju bez aizmugurējā logu tīrītāja, ar apņemšanos uzticēt tā sataisīšanu reizē, kad auto būs kāda cita iemesla dēļ jādodas uz servisu. Vai arī - ja notiks brīnums un pašam sakritīs laiks un iespēja tam veltīt kādu brīdi.
Drošības jostas un ABS ir nepieciešamas darba kārtībā mūsdienu auto. Par kondicionieri var strīdēties, tomēr karstā laikā nogursti vairāk garos gabalos un mitrumā vieglāk logi aizsvīst tak.
Kā ilggadējs bezkondiškas braucējs varu droši teikt - ja parastam auto, kam kondiška nav jau no rūpnīcas, svīst ciet logi, tad tam auto 99% ka ir daži litri ūdens sakrājies grīdas paklājos. Visādi citādi - priekš tam ir siltā gaisa pūtējs, un nav arī jāpūš max karsts tā ka rīklē ķerās, pietiek ar tādu, kad pašam komfortabli. Ja nepietiek - žāvē kovrikus un metini grīdu
ABS ir forša lieta, bet ne obligāta - pēc pieredzes ar savu A90q, kur man radās pirmā pieredze ABSa devēju sakārtošanā, kurš tika sakārtots tāpat kārtības labad [apkārt ir daudz visādu līdzīgu mašīnu īpašnieku kuri saka "nahuj man to ABSu nevajag"] es labprāt viņu ieliktu arī savam golfam, bet nu tur ir pāris tehniskas nianses kuras būtu jāpārvar, un tā kā ABS ir tikai vēlams, bet ne vajadzīgs, tā vēlme nav tik liela lai tās problēmas pārvarētu. Un, ja liktu obligāti, tāpat kā manam audī, un pretēji tam kā ir "mūsdienu auto", ar slēdzi viduskonsolē, ar kuru vajadzības gadījumā ABSam parādīt kurš te ir galvenais - jā, tas slēdzītis ir noderīgs - gan situācijā, kur ABS tehnisku iemeslu dēļ taisa sūdus, gan uz apledojuša ceļa. Pa lielam galvenā situācija kur saskatīju no ABSa jēgu - uz grants var mierīgi iemīt bremzi grīdā un vienlaicīgi grozīt stūri.
Attiecībā par kondišu - mitrā laikā sasinātāja funkcija varētu būt noderīga, bet kā jau WALA minēja, ja tev tur kaut kas baigi svīst ciet, tad visdrīzāk tepiķis pilns ar ūdeni. Karstā laikā nevaru īpaši sūdzēties - arī pie 26-28 grādu temperatūras pie stūres ir diezgan normāli, jāsvīst nav, ja vien neiedzer lielāku daudzumu šķidruma - protams, galvenie nopelni pienākas Hella inženieriem kas pacentušies klimatu saprogrammēt tā lai tas tādā situācijā spētu pietiekami adekvāti sadalīt gaisu pa virzieniem. Šo abu iemeslu dēļ es sevišķi neesmu iesprindzis savam golfam ielikt kondišu, tb gribas, un tā kā klimats ir, tad kondišs ir loģisks noslēgums, bet otrā svaru kausā atrodas tā pasāciena izmaksas [aplēse ap 300 eirām], reālie apstākļi kad kondišs vajadzīgs ir pāris mēneši gadā, tajā pašā laikā grūti izņemamas trubas un kankari motortelpā ir visu gadu + vēl pāris dzelžu saderības problēmas - tā nu kondiša vēl nav. Bet nu drīzumā tiks nomainīts radiators [jo sulojas], procesā ieliekot tādu, kurš nemetīsies pret kondiša kompresoru - kas zina, varbūt nākamvasar būs arī kondišs...
pēc sajūtas liekas, ka auto, kam nav kondicioniera, ir krietni spēcīgāka gaisa plūsma max ventilatora stāvoklī. Lai gan neatceros, kad pēdējoreiz braucu ar tādu auto, pirms gadiem 15 vai vairāk
un ja vēl auto nav salona gaisa filtra, tad vispār pūš kā traks !
Neredzu īsti iemeslu kāpēc lai tas tā būtu - jā, tur ir pa vidu vēl viens radiators, bet nedomāju ka tas nav iekļauts aprēķinos, iespējams ka pat ventilators ir jaudīgāks, tik vien ka tajā kondiša iztvaicētājā teorētiski var kaut kādas lapas salidot un to aizdirst. Cita lieta tā nianse ar salona filtru - filtrs diezgan jūtami samazina plūsmu.
Kondicionieri tiešām vajag karstā laikā un to visvairāk izjūt zīdaiņi un suņi. Lietus un mitrums ir ne tikai paklājos bet visas drēbes, lietussargi un mantas.
ABS tomēr ziemā ar sniegu,kad braucu šajā pasākumā bija ļoti noderīgs www.valmieraszinas.lv/zilakalna-autotrase-vaditaji-apgust-drosas-brauksanas-iemanas/#1
Arī Rīgas satiksmē braucu ar b4 passat bez ABS kaut kāda nervoza tā braukšana jo kad ievēro distanci, kāds ielec priekšā, nobremzē un tu slīdi kā ar bobiku, kad piesit ar sniegu protektoru
Jā, ABS tādā pasācienā varētu būt noderīgs, BET - uz to pasācienu tev bija jābrauc ar izrautu ABSa drošinātāju, jo tas pasāciens bija domāts lai tu apgūtu jaunas iemaņas, nevis tikai lai tu varētu papriecāties par to kā tavs ABS darbojas - a tā tu pasācienā, kur tev bija jāmācās vākt mašīnu uz slidena ceļa tikai priecājies par ABSu, un kad tu nonāksi uz slidena ceļa bez tā ABSa, ko tad?
Atcerējos labu piemēru par ABSa traucēšanu - cilvēks ar kvatru uzbrauca ziemas laikā kaut kādā kalnā, kur padomju laikos bijusi slēpošanas trase ar pacēlāju - bet tāds brauciens jādara ar izslēgtu ABSu, jo ja savajadzēsies apstāties, ABS to nepieļaus, kamēr mašīna ar sabloķētiem riteņiem apstāsies...
Pasākumā vairāk koncentrējās uz esp off pieklājīgi ar pogu vai konsolē un tad ar salīdzonot kā gāja. Par abs var tikai salīdzināt citus pēc modeļa, kam varbūt nav vai redzēt ka nestrādā.
Nevarētu tas kaut kāds kalns būt gaiziņa iekarošana, kas ir regulārs pasākums?
GB12 rakstīja:
msh rakstīja: Tipiski priekš japonamaķ - mašīna paredzēta desmit gadu ilgam ekspluatācijas periodam, tāpēc lietas kas kalpo ilgāk var ierakt dziļi. Man gadījās redzēt kā maina rocenes troses rāvējslēdzejam [RAV4], tam kas nullto sākumā tika ražots - bāka, kardāns, izpūtējs, laikam arī pakaļas tilts - jānoņem lai nomainītu troses... Kaut kādiem subāriem līdzīgi foršos dziļumos, cik dzirdēts, bremžu trubas iebāztas.
2.paaudzes Ford Fokusam (2004.-2011.), lai nomainītu priekšā spuldzīti, esot stārns jāņem nost. Kaut ko dzirdēju, ka Meganei tas pats. Savā laikā Opel Vectra GTS, lai papildinātu stūres pastiprinātāja šķidrumu, bija jāņem nost ritenis un jāskrūvē podkriļņiks vaļā... un arī tikai tad ar speciālu pumpi un caurulīti caur apakšu....
Lai noņemtu spārnu jānoņem lukturis
realitatē tur ir viena liela skrūve, var ar torxi vai lielu plakano skrūvgriezni atskrūvēt, pēc tam atspiežot divas lielas mēlītes lukturis pats iekrīt rokās-lielu vāku noņem, ērti samaini un liec atpakaļ. Krietni ērtāk kā laužot roku sešos līkumos tam pašam 5/6 golfam akumulatora pusē.
Mk2 Megane gan ir černis, bet var izdarīt nenoņemot riteni.
Par Megane piekrītu. Ir bijusi darīšana. Ar Scenic, bet tam tāda pati sistēma. Tur jāpagriež ritenis un jāatver "podkriļņikā" lūka.
Man te kaut kur trapījās kā Hyundai šogad ir pilnīgi pakaļā, atsaukumu dēļ strap 2 līdz 5 miljardiem naudiņu nācies atlikt maliņā un reportēt zaudējumos:
Te piemēri atseviškiem gadījumiem:
Tā ir ikdienišķa darbība jebkurai firmai. Un kādi tur miljardi nomainīt elektronisko bremzi?
Iesit tai lapā jebkuru ražotāju un tev izleks līdzīgi gadījumi
Pat to ka nav nekas sevišķš - relatīvi, Toyota un japāņiem vispār ir ļoti senas tradīcijas šajā jomā, bet pasaulē vēl ir tikai viens koncerns kas šādu summu jelkad bijis spiests rezervēt savas "dīzeļgeitas" dēļ !!!
vācu autoraidījumā nupat pa tv bija viena toyota ar 470 tūkst km nobraukumu - taksis no sudānas, hartumas. un taksists tik rullē un rullē ar to toyotu, re kā
MB W123 dīzeļi nobrauca 500k+ eiropā, un otro miljonu āfrikā.
Taksis tomēr nav personīgais auto - nav auksto startu, it sevišķi sudānā
Nav jābrauc uz āfriku tādu skatīties:
www.ss.com/msg/lv/transport/cars/mercedes/e250/cedjl.html#photo-6
WALA rakstīja: Man te kaut kur trapījās kā Hyundai šogad ir pilnīgi pakaļā, atsaukumu dēļ strap 2 līdz 5 miljardiem naudiņu nācies atlikt maliņā un reportēt zaudējumos:
Te piemēri atseviškiem gadījumiem:
Tu jau sāc kā īstens žurnaļuga.
Nevis pakaļā, bet samazinājās peļņa.
WALA rakstīja: Man te kaut kur trapījās kā Hyundai šogad ir pilnīgi pakaļā, atsaukumu dēļ strap 2 līdz 5 miljardiem naudiņu nācies atlikt maliņā un reportēt zaudējumos:
Te piemēri atseviškiem gadījumiem:
Droši vien tādēļ arī samazināja savu garantiju no 7 gadiem uz 5 gadiem.
nu, tie jauno (patiesībā - mazlietoto) auto testi ir interesanti labi ja 5% automīļu, bet , lūk, lietoto auto testi ir 95% interese. ceļam augšā vispieprasītāko topiku!
2007. gada Suzuki Swift 1.3 benz. Nopirkts jauns pusmūža sievietei, kura to auto izturēja 3 gadus, kad atdeva savam tēvam, pensionāram. Kurš brauca līdz šai ziema, kad 90 gadus vecajam vīram vairs nepagarināja medicīnas pielaidi braukšanai.
Mašīna reāli maza un viegla, stūre samērā precīa, piekare cieta. Viss vienkāršs, pat prasts. Mašīnītei nakas nekaitēja, līdz vecais vīrs sniegotā līkumā to nolika uz jumta kupenā. Drusku apskādētie bleķi vietās, kur tika remontēti, tagad rāda lētā remonta sekas, un dzinējs dabūja aprautu šāli un līdz ar to remontu. Bija problēmas ar rezerves daļām - ABS sensori jauni vai nu kosmosa cenā, vai analogie, kas neder. Arī aizm. tiltā īpatnēja škērssvira - stabilizators - tika amputēta, tieši dēļ tā, ka jaunas nav. (vai ir, bet mega dārga, neatceros).
IMHO piemērots auto tieši cilvēkam bez ģimenes vai ar mazu ģimeni, kā iepirkšanās groziņš, bet var arī nedaudz paspridzināt pa kādiem gludiem, līkumainiem celiņiem.
FOTO: Rīgā auto īpašniekam paveras neiedomājams skats
reģistrēto lietoto auto tops trešajā kvartālā 2020 Lielbritānijā:
1. Ford Fiesta - 92 tūkst.
2. Ford Focus - 76 tūkst.
3. Opel Corsa - 75 tūkst.
4. VW Golf - 69 tūkst.
5. Opel Astra - 61 tūkst.
6. BMW 3 - 49 tūkst.
7. Mini - 48 tūkst.
8. VW Polo - 42 tūkst.
9. Mercedes C klase - 34 tūkst.
10. Audi A3 - 33 tūkst.
Pagrieziena rādītāji, vējstikla tīrītāji u.c. auto inovācijas, kuru autores ir sievietes. Florence Lorensa – pagrieziena un apstāšanās signāli. Berta Benza – "Mercedes-Benz" kompānijas pamats. Margareta Vilkoksa – salona apsilde. Mērija Andersone un Šarlote Brigvuda – vējstikla tīrītāji. Hedija Lamarra, Gledisa Vesta – GPS un Wi-Fi pirmsākumi. Agneta Dalgrēna – arī praktiska auto dizainam jābūt estētiskam. Sarāna Diakite Kaba – inovācijas, ņemot vērā lietotāju pieredzi. "Michelin" riepu eksperte Aņjē Pulbo – uzlabot riepu drošību. Noņemam cieņā cepures...
Tad tāpēc pagriezienus nelieto - tie ir mačo, kas nevar lietot sievietes izgudrojumus
nu re, opelis insignija labākais vācijā
Conqueror rakstīja: reģistrēto lietoto auto tops trešajā kvartālā 2020 Lielbritānijā:
1. Ford Fiesta - 92 tūkst.
2. Ford Focus - 76 tūkst.
3. Opel Corsa - 75 tūkst.
4. VW Golf - 69 tūkst.
5. Opel Astra - 61 tūkst.
6. BMW 3 - 49 tūkst.
7. Mini - 48 tūkst.
8. VW Polo - 42 tūkst.
9. Mercedes C klase - 34 tūkst.
10. Audi A3 - 33 tūkst.
Vispār jau UK Opelis saucās Vauxhall un tas gluži vai skaitās nacionālais lepnums, viemēr pirmā izvēle statistiski vidējam britam + fordi cieņā.
Kāpēc latvieša lepnums 10 vietā un Volvo vispār neredz sarakstā?
Conqueror rakstīja: reģistrēto lietoto auto tops trešajā kvartālā 2020 Lielbritānijā:
1. Ford Fiesta - 92 tūkst.
2. Ford Focus - 76 tūkst.
3. Opel Corsa - 75 tūkst.
4. VW Golf - 69 tūkst.
5. Opel Astra - 61 tūkst.
6. BMW 3 - 49 tūkst.
7. Mini - 48 tūkst.
8. VW Polo - 42 tūkst.
9. Mercedes C klase - 34 tūkst.
10. Audi A3 - 33 tūkst.
Uk visi mazie auto ir topā dēļ apdrošināšanas
Apdrošināšana, parkingu vieglāk atrast, uzturēšana - firmas vai otrā mašīna ģimenē mazā klase ir ļoti ok.
Fordi populāri, k
Jo britiem patīk azartiska vadāmība pa mazajiem lauku ceļiem - fords tur vēsturiski līderē. Un nekur tik daudz karsto versiju modeļus neesmu redzējis kā UK
Tieši un konkrēti apdrošināšana. Kad dzīvoju tur, bik papētīju situāciju, jo bija doma pirkt mašīnu - da nu nah to apdrošinātāju mafiju.
"da nu nah to apdrošinātāju mafiju."
Saki kā ir - tev vienkārši naudas nebija. Līdzīgi kā tagad - neko jēdzīgu nopirkt nevari, tāpēc visi jaunāki auto tev ir sūds un tie, kas tādus var atļauties un pērk - lohi.
Nu piedod atvaino - tev liekas adekvāti ja apdrošināsanas polise ir stipri dārgāka par mašīnu, piedevām nevis kaut kādai sporta mašīnai, bet kaut kādam A80 ar nemotoru? Vēl vairāk - apdrošinātāju mafija ir uztaisījusi miljons kritēriju lai tik varētu vairāk naudiņu ieslaukt - man savulaik nejauši gadījās novilkt Haynes A opeļkorsas šķūninga manuāli [jā, tieši tā, šķūninga, nevis remonta], un tajā manuāli bija VESELA NODAĻA par to kā apdrošināt mašīnu - jo, piemēram, ja tu uzliec mašīnai lielākas bremzes, tad tas ir nevis tāpēc, ka tu gribi lai būtu lielāka rezerve - bet tāpēc ka tu esi agresīvs braucējs, un tāpēc tev jāmaksā lielāka apdrošināšana! Ja tavi kaimiņi iepriekšējajā gadā ir šķīluši savas mašīnas - viņi noteikti ir samācījuši arī tevi, un attiecīgi tev cena ir augšā, lai arī tavs No Claims Discount ir tikai audzis. Kur nu vēl tādi sīkumi kā modelis, krāsa, motors utt...
Es toreiz vienkārši intereses pēc ievadīju viena apdrošinātāja kalkulatorā savus patiesos datus + ievadīju uz bobi kaut kādu B3 A80 1.6 TD, kas pat nav motors - ja pareizi atceros, izspļāva 2k mārciņas uz gadu. Jā, protams, tie pazīstamie kam bija mašīnas, tie muhļījās dažādos veidos, tā varēja dabūt apdrošināšanu zem tūkstoša... Vai tas tev šķiet normāli?
Par to pārējo murgojumu - vai par jēdzīgu mašīnu atļaušanos man stāsta cilvēks, kurš pērk visādus sūdus kurus tāpēc regulāri jāmaina? Vēl vairāk - es varu pilnīgi saderēt ka tu savas sapņu mašīnas nemaz nespēj nopirkt - es laikam esmu jūtami labākā situācijā par tevi Visbeidzot - parādi man tās "jēdzīgās mašīnas" - man pat neizdodas ieraudzīt mašīnu, pret kuru varētu nomainīt golfu - parādi man šajā gadsimtā ražotu golfa klases mašīnu ar tonnu pašmasu, divlitrīgu atmosfēru, normālu klīrensu un nepiebāztu ar puņķainām un dārgām tehnoloģijām - ups, tādas nav - redzi, nevar atļauties to, kas nemaz nav uzražots...
LV būs tas pats, ja startēsi bez BM klases (vēstures).
Sīkie tāpat klaigā, kad nopērk pirmo mašīnu.
Jaunulim tak bm klase pa vidu, tur tiešām milzīga atšķirība? Vai tomēr individuālais riska faktors tiek skaitīts klāt - 18 gadi un 20gadīgs bmw 330i?
20 gadi un 20 gadu auto (ne bmw) bija ļoti iespaidīga atšķirība. Šķiet ka kautkas ap 2x ar mani.
Šobrīd jau nepavisam nav tik traki - es te nupat vienam divdesmiviengadīgam čalītim ar 1999.gada 730. BMW ar 6.BM taisīju OCTu par 67 euro (uz gadu būtu bijis ap 220). Bez papildus atlaidēm - standarta cipars. Manuprāt, ļoti demokrātiska cena.
Tajās valstīs jauniešiem ir paredzēti mazās klases auto ap 1.0 - 1.3 litru tilpumu, mazu pilno masu u.tml. Viss, kas ir virs tā, maksā dārgi. Un, cik zinu, vecākiem auto par gadiem 15 apdrošināšanas prēmijas būtiski pieaug.Paziņa - Londonā dzīvojoša - par Opel Tigra apdrošināšanu nemuhļījot maksāja kaut kādus 800 euro laikam... jā, maksāja vairāk par pašu auto, bet, ja labāku auto atļauties nevarēja, bet braukt vajadzēja (uz darbu, sīci uz skolu utt.), ko darīt... Bet tas jau nemaina lietas būtību - tu vienkārši nevarēji atļauties maksāt apdrošināšanu, tāpēc auto nepirki.
To "miljons kritēriji, kā noskaukt naudu" atslēga ir viens vārds - statistika. Acīmredzot, "mafija" ir pieredzējusi pietiekami daudz gadījumu, kad "lielo bremžu" licēji ir, agresīvi braucot, izraisījuši negadījumus. Apdrošinātājiem arī ir VESELAS NODAĻAS ar štatu - sauc par aktuāriem, kuri pēta gadījumus no visiem iespējamiem rakursiem. LV tam visam vēl diezgan demokrātiski pieiet ļoti lielās konkurences uz mazo tirgu dēļ...
"Vēl vairāk - es varu pilnīgi saderēt ka tu savas sapņu mašīnas nemaz nespēj nopirkt - es laikam esmu jūtami labākā situācijā par tevi"
Tiešām labākā? Viens "sapņu auto" jau cik gadus pūst garāžā, kaut arī pirms astoņiem gadiem lielījies to uzcelt svaiga pasāta līmenī. Vai arī beidzot esi pieņēmis pareizo lēmumu atdot to pārstrādei naglās? Otru arī nemaz pats neesi varējis nopirkt, bet gan no opja mantojis. Nē, nu, var jau būt, ka parūsējis viens no pasaules bezpersoniskākajiem auto tizli sarkanā krāsā var būt sapņu Mašīna. Bet, ja ir tik maz ekspektāciju no dzīves un auto, savā ziņā jau var teikt, ka esi labākā situācijā... es gan tādu "jūtami labāko situāciju" diez ko negribētu.
"kurš pērk visādus sūdus kurus tāpēc regulāri jāmaina?"
šo, kā jau mēs vairākas reizes esam noskaidrojuši, tu savā tirgussievas galviņā pats esi izsecinājis, lai uzdotu vēlamo par esošo.
Kādas ir būtiskās atšķirības uk polises segumā - pilnu veselības izmaksu un glābēju darba segšana? Norakstīšana pie mazākiem bojājumiem? Servisu darbs taču nav 8x dārgāks.
Pieņemot, ka nav apdrošinātāju kartelis
Tur ir vairāki faktori:
1. Rietumos civiltiesiskie riski požizņi ir dārgi. UK (un ne tikai) lauvas tiesu apdrošināšanas cenas (tur OCTA un KASKO mūsu izpratnē ir viens kopīgs produkts - car insurance) veido tieši OCTA segums, un par salīdzinoši nelielu piemaksu vari dabūt KASKO, tb., brīvprātīgo. Sava loģika tur ir, jo KASKO gadījumā apdrošinātājs riskē ar paša dzelža vērtību, savukārt, OCTA gadījumā - ar izmaksām daudzu gadu garumā (veselība, morālie, apgādnieka un ienākumu zaudējumi utt.). Bija pirms kādiem gadiem pieciem-sešiem gadījums Norvēģijā, kur latvju bāliņš ar 13 euro 3-mēnešu OCTu izraisīja avāriju ar vairākiem līķiem, kur, pēc aptuvenām aplēsēm, viens no mūsu TOP apdrošinātājiem ielidoja uz apm. 4.5 miljoniem,
2. Nevens rietumu apdrošinātājs nepieļaus liability veidā mīnusus, kā to dara mūsējie konkurences vārdā. Nezinu, vai tā ir taisnība, bet esmu dzirdējis versiju, ka, ja pat dzinulis nebūtu akcionāru alkatība, tad šādas bilances dēļ apdrošinātājiem varētu rasties problēmas ar uzraugošajām ietādēm (mūsu FKTK ekvivalentiem).
3. Veselību un glābēju darbu sedz arī mūsu OCTA. Par norakstīšanu - tik smalki nezinu, bet pie mazākiem bojājumiem varētu norakstīt, jo darba izmaksas lielākas. Bet darba izmaksas viņiem ir būtiski lielākas. Cik, vari mierīgi noskaidrot, painteresējoties pie jebkuras markas dīlera, kāda ir normstundas cena. Pie mums garantijas širpotreba mašīnām tie ir vidēji 40-50 euro). Ne velti apdrošinātāji ārzemēs avarējušās mašīnas transportē uz Latviju un remontē šeit. Bet, kā jau minēju, apdrošinātāji, piemēram, nāves gadījumā sedz arī apgādnieka zaudējumu līdz pilngadībai (vai mācību pabeigšanai, precīzi nepateikšu). Nu, un, cik UK ir minimālā alga un cik vidējā, mēs apmēram nojaušam. Arī nemateriālie zaudējumi tur tiek novērtēti lielāki. Tam visam ir jābūt ierēķinātam maksā par OCTA.
Par karteli runājot - nez kāpēc, kad 2016./2017. gadā apdrošinātāji cenas cēla, tad visi pukstēja - "kartelis, kartelis", bet tagad, kad apdrošinātāji korītī laiž cenas lejā, neviens pret "karteli" vairs neiebilst...
Pie mums aizdomas, ka glābēju darbs tiek taksēts pēc 1995. g mk noteikumiem un ir lētāks par sētnieka darbu, un par norautu roku arī 200ls pēc tiem pašiem noteikumiem
Tu, šķiet, jauc divas lietas - reālos izdevumus ar nemateriālajiem zaudējumiem. "Par norauto roku" visus rēķinus vari piestādīt apdrošinātājiem un viņiem būs pienākums tos apmaksāt līdz OCTA likumā noteiktajiem maksimālajam atlīdzības limitam par personai nodarītajiem zaudējumiem. Tobiš, ja rokas piešūšana (vai protēze) izmaksās 20000 euro (es tā spriedelēju, nav ne jausmas, cik tas maksā), tad apdrošinātājam tie būs jāsedz.
...un tad iestājas situācija, kurā paredzēts ierubīt regresu pret avārijas vaininieku, bet tas ir beigts, un nekas segts netiek, jo nav no kā ieregresēt...
Rokas piešūšanā pacienta iemaksa būs simboliska, bet reālās izmaksas desmiti tūkstošu eiro vismaz
Nevis "nevarēju atļauties", bet neredzēju jēgu tik lielai investīcijai bez nopietna pamatojuma.
Jā, un cilvēki kas lielākas bremzes neuzliek, bet tāpat agresīvi brauc - tiem laikam iet labāk... Kur nu vēl par to ka kaimiņu statistika ietekmē manējo...
Jā, tiešām labākā - es braucu ar mašīnu kas mani pilnīgi apmierina - nu labi, ir lietas kas man nepatīk, bet pats ar savu slinkumu [slinkumu tās lietas nenovērst] esmu pie tā vainīgs. Tā nu ne čiku ne grabu pieci gadi jau ir apkārt; ja kāds negadījums vai ekofašisti nepamaisīs, gan jau visi 10 salasīsies. Tu tikmēr noteikti sapņo par kaut kādu jaunu tačku, bet lietotās maini kā zeķes; brīnums ka ar esošo behu esi pāris gadus jau nobraucis vēl to nenomainot. Par "nopirkt nevarēšanu" - vienīgais ko es toreiz, pirms pieciem gadiem, nevarēju izdarīt - pamest to mašīnu zem preses, necēlās roka, tāpēc pacentos to pārrakstīt, lai arī pēc tās mašīnas vajadzība nebija un nebija plāna to lietot. Bet nu, es esmu tas, kas es esmu, attiecīgi piecu gadu laikā no sākotnējās mašīnas ir pāri palicis diezgan maz un tajā mašīnā ir iekrāmētas vismaz pāris pakas, lai arī tēriņi 99% ir tikai detaļas.
Par bezpersoniskām mašīnām varam kopīgi garšīgi pasmieties - jā, mašīna ir tik ļoti bezpersoniska ka vecu fofāgenu īpašniekiem ir ko apbrīnot, neatkarīgi no tā vai entuziasts vai zemā līmeņa sportists, apskates rūķīšiem arī ir ko apbrīnot, bet pretī braucoši pazīstami cilvēki bez problēmām atpazīst un sveicina - labi ka tev ir mašīna kas ir tik ļoti peroniska ka izskatās tieši tāpat kā jebkura cita dižās pilsētas biezā gala mašīna, sevišķi no priekšas, un iespējamība ka es tevi redzot atpazītu, ir pilnīga nulle...
"ir ko apbrīnot"
Tas, ka pusrūsējušu trusi apbrīno norūsējušu trušu īpašnieki? Nu jā, tas ir vērā ņemams sasniegums. Kaut gan... ir jau arī, kas apbrīno Kombuļu Inesi vai Magoni Burku...
Atšķirībā no tevis, kam mašīnā ir tikai rūsa, un sasniegums ir braukt ar mašīnu, kurai ārpusē rūsas nav, citi mēdz sajēgt par dzelžiem vairāk un apbrīnot tehniskos risinājumus par kuriem viņi vai nu domājuši ka tādi nav iespējami, vai kuri priekš viņiem ir dārgi vai sarežģīti. Piemēram jebkuram cilvēkam kam ir interese par mašīnām, neatkarīgi no tā, vai viņš brauc ar fofāgenu, audī vai behu [šīs grupas apbrīnotāji parasti brauc ar audī vai behām] bet rocība neatļauj mašīnā krāmēt tūkstošus, reakcija uz mana golfa motora vadību ir "jāāāā, viņam golfā ir vemsis...". Apskates rūķīši tikmēr mēdz blisināties ieraugot ka otrā golfa viduskonsolē var dzīvot klimata kontrole
Nu, palielies, palielies, puisīt, ja jau tev no tā labāk paliek. Atceros, ka skolas laikā arī dažiem tāda taktika bija - ja citam bija labākas mantas (datorspēles, mašīnas vai sazinkasvēl) kā pašiem, tad arī šamie mēģināja iestāstīt, kādi tiem citiem patiesībā sūdi. Tu necik tālu no tām biksiņām izaudzis neesi...
Jā.No nevienam Citam tražotājam nav mazo auto.Nee.Neviens no tiiem nava Āzartiski vadāms pa lauku ceļiem. Nee .Jāa.
nu - fiesta tiešām ļoti labi stūrējas pa maziem lauku ceļiem, fokus tāpat, yaris mazāk azartiski stūrējas, ir tendence apgāzties, mini arī ļoti labs kartings, tikai stipri dārgāks, tāpēc UK rezultāts tāds ir - fiesta un fokus līderos pārdošanā
re, mazda atzīta par uzticamāko auto asv
Mazda kā japāņu fords.
nu, no forda jau cik gadus tā mazda jau kā attālinājusies, jaunie modeļi ir no nulles taisīti, ne jau ford kloni
msh rakstīja: Nu piedod atvaino - tev liekas adekvāti ja apdrošināsanas polise ir stipri dārgāka par mašīnu, piedevām nevis kaut kādai sporta mašīnai, bet kaut kādam A80 ar nemotoru? Vēl vairāk - apdrošinātāju mafija ir uztaisījusi miljons kritēriju lai tik varētu vairāk naudiņu ieslaukt - man savulaik nejauši gadījās novilkt Haynes A opeļkorsas šķūninga manuāli [jā, tieši tā, šķūninga, nevis remonta], un tajā manuāli bija VESELA NODAĻA par to kā apdrošināt mašīnu - jo, piemēram, ja tu uzliec mašīnai lielākas bremzes, tad tas ir nevis tāpēc, ka tu gribi lai būtu lielāka rezerve - bet tāpēc ka tu esi agresīvs braucējs, un tāpēc tev jāmaksā lielāka apdrošināšana! Ja tavi kaimiņi iepriekšējajā gadā ir šķīluši savas mašīnas - viņi noteikti ir samācījuši arī tevi, un attiecīgi tev cena ir augšā, lai arī tavs No Claims Discount ir tikai audzis. Kur nu vēl tādi sīkumi kā modelis, krāsa, motors utt...
Es toreiz vienkārši intereses pēc ievadīju viena apdrošinātāja kalkulatorā savus patiesos datus + ievadīju uz bobi kaut kādu B3 A80 1.6 TD, kas pat nav motors - ja pareizi atceros, izspļāva 2k mārciņas uz gadu. Jā, protams, tie pazīstamie kam bija mašīnas, tie muhļījās dažādos veidos, tā varēja dabūt apdrošināšanu zem tūkstoša... Vai tas tev šķiet normāli?
Par to pārējo murgojumu - vai par jēdzīgu mašīnu atļaušanos man stāsta cilvēks, kurš pērk visādus sūdus kurus tāpēc regulāri jāmaina? Vēl vairāk - es varu pilnīgi saderēt ka tu savas sapņu mašīnas nemaz nespēj nopirkt - es laikam esmu jūtami labākā situācijā par tevi Visbeidzot - parādi man tās "jēdzīgās mašīnas" - man pat neizdodas ieraudzīt mašīnu, pret kuru varētu nomainīt golfu - parādi man šajā gadsimtā ražotu golfa klases mašīnu ar tonnu pašmasu, divlitrīgu atmosfēru, normālu klīrensu un nepiebāztu ar puņķainām un dārgām tehnoloģijām - ups, tādas nav - redzi, nevar atļauties to, kas nemaz nav uzražots...
Un kāpēc ir vajadzīga tieši tonnīga golf klase ar divlitrīgu atmosfēru? Un kuras ir tās puņķainās tehnoloģijas?
Kāpēc vajadzīga? Tāpēc ka tā gribas - nu tā vienkārši - kāds otrās paaudzes polo būtu vēl foršāks, diemžēl tajā nevar to 2.0 iebāzt, bet A corsas visas jau ir sapuvušas un tolmetizētas...
Parunāsimies par LIETOTIEM auto. Jūsu pieredze - kuri auto ir visuzticamākie, kuriem labākā cena
nu re, var arī par LIETOTIEM parunāt, jo lietotie auto ir daudz vairāk par jauniem, kā zināms, ja ar jaunu auto izbrauc ārā no veikala, tas kļūst par lietotu un cena krītas par 30%...