No beterijām atradu šo kā jaudīgāko DELTA 1300 Power Station, var noderēt arī garāžā un mājā, kā rezerves elektrības avots. ecoflow.com/products/ecoflow-delta-power-station
Cena 1 400 USD.
Bet telts braucienam šis būs par niknu.
No beterijām atradu šo kā jaudīgāko DELTA 1300 Power Station, var noderēt arī garāžā un mājā, kā rezerves elektrības avots. ecoflow.com/products/ecoflow-delta-power-station
Cena 1 400 USD.
Bet telts braucienam šis būs par niknu.
No saules paneļiem izvērtēju kā iespēju šo: BigBlue 63W 19V Foldable Solar Charger Portable SunPower Solar Panel
Vari sazināties ar šo džeku, varbūt varēs ko ieteikt.
Te viens svaigs video ar batereju apskatu
Jackery Portable Power Station Explorer 240, 240Wh Backup Lithiu...$249.99
Saules panelis pie šī Jackery SolarSaga 60W Solar Panel for Explorer 160/240/500 as Po...$179.99
ECOFLOW River 370 Portable Power Station, 370Wh ecoflow.com/products/river370-portable-power-station
Aeiusny Power Generator Upgraded, 296Wh par 549 USD
Interesants salīdzinošais tests
ROCKPALS 300W Portable Power Station, 280Wh CPAP Backup Battery ...$269.99
Šis ir labs www.bluetti.com/
Ir iespēja arī tikt par demokrātiskām cenām pie lietotiem paneļiem kā arī lietotiem svina aķiem no sakaru torņiem. Tad jāpiepērk tikai ķīniešu invertors. Viens 200w panelis nedaudz apmākušā dienā savus 30w dod, tas gan uzstādīts horizontāli uz kempera.
Nav lēti, es liktu
www.12voltplanet.co.uk/ctek-d250se-dual-input-dc-dc-charger-mppt-solar-controller.html
Var lādēt no ģeneratora, no paneļiem, un otrā virzienā - galveno/startera aķi no paneļa
Var likt daudz saules paneļus, it sevišķi, ja ir liels jumts. Otra iespēja - ņemt elektrību no mājām (protams, litija akumulātoros). Abām metodēm ir savi plusi un mīnusi. Bet var kombinēt - saules paneļi+akumulātori. Ja saules paneļi uz automašīnas jumta spējīgi sekot saulei (ar trekeri), tad cenas un svara ziņā abas minētās metodes ir līdzīgas.
Manam autiņam garums tikai 6,2m, bet jumts piebāzts ar viskaut ko un paneļiem nebija daudz vietas. Tātad - esošie jāizmanto maksimāli racionāli. Nomainīju vienu no rūpnīcā uzstādītajiem 65w uz maksimāli iespējamo pēc laukuma 150w. 6 mēnešu laikā uztaisīju šo paneli automātiski grozāmu pret sauli. Ja ieslēdz aizdedzi, viņš nolaižas un pievelkas pie jumta braukšanas pozīcijā. Šī iespēja dod strāvas pieaugumu par apm. 30%. Protams, tas ir vidēji. Ja mēs dzīvotu uz ekvatora, labums būtu minimāls, ja pie polārā loka, tad ieguvums maksimāls.
Tālāk - saules paneļu kontrolieri ir divu veidu. Ir par 10 eur PWM kontrolieri, kuri lieko jaudu, kura ir virs akumulātora nepieciešamā sprieguma, vienkārši izmet. Un ir MPPT kontrolieri, kuri maksā dārgi, bet visu (99,9%) saules paneļa saražoto nosūta uz aķi. Es uzliku Victron 20 ampērīgo, kas man izmaksāja ap 200 eur (vai vairāk). Viņš taisa tādu brīnumu, piem., ja no paneļa nāk kādi 8A, uz aķi aiziet 10A. Kapēc? Varu atsevišķi izstāstīt.
Tātad, kopumā normālā dienā no saules ņemu līdz 20A.
Tālāk - uzliku trešo akumulātoru grupu (1. startera, 2. dzīvojamās zonas standarta, svina). Trešā grupa salodēju no LiFePo4 no elementiem 32700 aptuveni 500 Ah.
Rezultātā, bez problēmām autiņā darbinu mikroviļņu krāsni (40A), ledusskapi no 220v arī braucot (!) (22A), vienmēr autiņā strādā pāris rūteri, on-line videonovērošana, dažādi devēji, kas vienmēr onlainā pieejami no mobīlā telefona, protams, infrasarkanie prožektori, lokālajā tīklā pieejami HDD, u.t.t., u.t.t.
Bija jāatrisina virkni problēmu, kas saistīti ar atšķirīgajiem spriegumiem svina un LiFePo4 akumulātoriem, bet tas viss tika atrisināts
Skatos, ka šo nopirki www.tavasistema.lv/prece/uzlades-kontrolieris-bluesolar-mppt-7510-7515-10015/
119 eur. Atmaksājas?
Tā, izskatīts ir daudz un esmu aizgājis tīri tālu no sākotnējās domas.
Ievads. Bijām izbraukuši ar teltīm pie jūras. 3 naktis. Powerbank tukšs otrajā naktī, viss tiek lādēts ar auto, ilgi, jādarbina, tad nelādē un beigās aķis cauri.
Skaidrs, ka elektrību vajag un ko piedāvā tirgus var redzēt augstāk.
Otrajā risinājuma apdomāšanas dienā nonāku pie secinājuma, ka nav jēgas pirkt ļoti kompaktu saules paneli 60-100w robežās, jo braucu es 1x gadā. Par mazāku naudu uz paneļiem, bet vairāk par jaudas kontroli var nopirkt daudz kvalitatīvākus alumīnija rāmī cietos paneļus. Kas man arī der, jo braucu telts braucienos ar auto un vietas pietiek. + kā praktiskais latvietis šos paneļus vismaz vasarā varu pieslēgt pie vasras mājas siltā ūdens apsildes un tad jau parādās arī atdeve.
Secinājumi: metu prom visus salokāmo paneļu variantus un palieku pie
HQST 100 Watt 12 Volt
Renogy 100 Watts 12 Volts Monocrystalline Solar Panel
vai ideālā variantā Canadian Solar 300W Watt Monocrystalline Solar Panel
Renogy 300 Watt 24 Volt
Nākošais solis, lai elektriba būtu vienmērigi visu laiku ir nopietnāka apjoma akumulators no www.bluetti.com
Ja kādam ir kāda pieredze tieši ar šiem paneļiem, lūdzu rakstiet atsauksmes. Kur iesakiet tos pirkt Amazon vai ir kāds labs pārstāvis Latvijā?
Ja brauc tikai reizi gadā vai ir vajadzīgs pirkt kaut ko tādu? It kā tāda naudas izmešana vien sanāk, ja tik reti izmantos. 3 dienu braucienā var vienu dienu paciest to, ka telefons izlādējies un pabaudīt dabu. Vismaz pēc manas pieredzes, jo es arī aptuveni 2 reizes pa vasaru izbraucu kempingā.
Līdzīgs. Šis ir 15 ampērīgs, bet es nopirku 20 ampērīgu. Pasūtīju ASV. Cena bija ap 150 eur. Pēc tam izrādījās, ka par piegādi vēl ap 110 eur. Un pēc tam vēl Latvijas muita noplēsa kārtīgu summu. Tātad, summā sanāca ļoti dārgs!
Patīkami tas, ka mobīlajā telefonā visu var redzēt, ko šis kontrolieris dara.
Par atmaksāšanos, ...... nezinu, vai kemperu lietās tāds termins eksistē. Tomēr, ja ir iespējams uz aķi nosūtīt lielāku strāvu, nekā nāk no saules paneļa - tas ir super. Jā, tas bija to vērts!
Vēl par atmaksāšans runājot - šogad Igauņi bija sarīkojuši 3 dienu kemperceļotāju tusiņu pie Peipusa un stāvējām tur bez ārējā 220v pieslēguma. Un tikai pateicoties saules paneļiem, pareizajiem saules kontrolieriem un lielajiem litija akumulātoriem 3 dienas izmantojām kempera mikroviļņu krāsni, matu fēnu, 2 datori nepārtraukti bija ieslēgti, iekšējais apgaismojums, TV, mūzika, .......
Ledusskapis?
Īsti nesapratu jautājumu "Ledusskapis?", bet šajā ziņā nesen atklāju. Jā, kemperu ledusskapji strādā no 1) 220v, 2) gāze, 3) +12v. Bet šogad ievietojot kempera ledusskapī Xiaomi temperatūras devēju un paskatījos mobīlajā dinamiku, kā mainās temperatūra laika gaitā ar visiem šiem 3 enerģijas avotiem. Rezultāts bija šokējošs: Vislabāk ledusskapis strādā no ārējā 220v. Protams, jauda 350w pa 220v dara savu darbu un 2-4 stundās pēc ieslēgšanas ledusskapis ir gatavs lietošanai.
Pārejot uz gāzi, temperatūra no +1 ... +3 paceļas līdz +8 grādiem, bet arī ir ciešami. Bet ieslēdzot uz +12v, temperatūra nepārtraukti sāk iet uz augšu, saldējums saldētavā sāk kust. Protams, 5-8 A pa +12 voltiem ir par maz.
Secinājums - arī braucot ledusskapis jābaro no maiņsprieguma 220v, kuru taisa sinusoidāls invertors. Tas prasa no +12 voltiem strāvu apm. 22A. Tas ir ciešami, to var nodrošināt no 3 avotiem, jo: 1) strādā autiņa ģenerātors, 2) papildinājums braucošam autiņam no saules paneļiem, 3) pienācīgi liels litija akumulātors, kurš ir kā buferis, ja nav saules, ja apstājas autiņš, .......
Pārāk liela jezga.
Savam ieliku ledusskapi ar 12V kompresoru.
No parastā 100 ah aķa strādā kādas 2-3 dienas.
Pēc mikroviļņu krāsns nav gribēšanas ne mājā, kur nu vēl kamperī.
Šis bija vērtīgi, paldies!
Lētākais ir mobicool 12v kompresoru kastes, ap 300eur
mans variants: no Verners DE - 90L parastais ledusskapis - 89.99, no Vācijas belluna.eu ķīniešu 12V kompresors - 180 eur ar sūtīšanu, vietējam meistaram 40 eur par kompresora pārlikšanu - kopā par apm 300 eur - kemperim liels 90 litru ledusskapis.
(šis konkrētais gan dzīvo manā off-grid vasarnīcā, kur vienīgā strāva ir 12V)
Mazais bendzīna ğenerātors, jo ja nebūs saule vai ziemā arī noderēs.
Te nav gluži doma par atmaksāšanos, jo:
1) tā ir drošība un enerģijas dublēšana, saules paneļus ir doma pieslēgt interneta rūterim, video kameru barošanai, jo atslēdzot elektrības tīklu (drošinātājus uz ielas) arī tas viss tiek atslēgts.
2) pats akumulators ir kā rezerves variants, piemeram, laikam 2006. gadā bija lielā vētra, kad nācās nopirkt gāzes plītiņu un kurināt krāsnis 2-3 dienas.
3) gribas braukt biežāk un tieši uz tādām vietām, kur nav cilvēku
4) es šobrīd nevaru bez interneta strādāt, jo nav tikai iAuto. Reāli viss darbs 99% ir ar šo instrumentu.
5) Alternatīvā enerģija un pati elektrība kā tāda ir interesanta tēma! Pastudēju vairāk šīs brīvsdienas
6) Ar 2022. gadu Eiropā, Latvijā pēc 2024. gada notiks strauja autoparku elektrifikācija. Privātmāju garāžās baterejas bloks, kurš var gan uzkrāt, gan barot vai pat dot elektrību tīklā būs normāla prakse. Bez tā nevarēs mazināt patēriņa "pīles" efektu.
Ir kādam pieredze nevis ar NETO risinājumu, bet tā, lai papildus paša patēriņam ražotu atpakaļ tīklā ar peļņu?
Sazinājos ar Elektrum, tīkla nav jēgas laist, jo Tev maksas pa biržas cenu, tas ir 4-5 centi. Izdevīgāk ir pašpatēriņš, attiecīgi sanāk ietaupīt to, cik tu maksā. Papildus izmaksas ir akumulators uzkrāšanai.
Elektrumam ir jau gatavi piedāvājuma komplekti, projekts, paneļu uzstādīšāna utt par 1.95kW sanāk 2 600 eur + pvn elektrumveikals.lv/lv/majai/elektrum-solarais/komplekti?gclid=Cj0KCQjw-O35BRDVARIsAJU5mQU8yToPM8cZkfix2vuQH-RYVBBX5j7abVZDFwduR-tWMzcWORLEn5kaAliuEALw_wcB
Te laikam būtu atrastais gala variants tam, kas ir aiz saules paneļiem: BLUETTI AC200 2000w
Piedāvā par $1399 usd www.indiegogo.com/projects/bluetti-ac200-most-versatile-solar-power-station#/
Pašreklāma
Tagad laba cena šim ir šeit bioqualiy.com/products/bluetti-ac200---most-versatile-solar-power-station?fbclid=PAAaaHaqHdP_PvxB381_OfGxuC5gHGfXwmTySyqOsvFzWlopbnlS3DwaEbwQE ap 1000
Pasūtīju šito verķi, ceru ka atnāks un viss būs ok!
Tagad jānopērk vēl 1 vai 2 saules paneļi - cietie stikla
Ja saņem šādu atbildi uz PayPal maksājumu par preci, tad pārdevējs laikam bija krāpnieku kantoris....
Manam kemperim elektrību nodrošina:
12V trīs dziļizlādes akumulātori+ 1200W invertors, ja gribās 220v bez kabeļa piesleguma.
220v pats par sevi saprotams, ja ir iespējams pieslēgties pie tīkla.
Plānā ir nomainīt Kīņā ražotu ģenerātoru uz labāku (Honda piemēram).
Daudz kas strādā uz gāzes( ledusskapis, apsilde, cepeškrāsns).
Nākotnē gribētos uz jumta uzlikt saules paneļus, jo tikai ar akumulātoriem var iztikt 2-5 dienas atkarībā no patēriņa.
iAuto rakstīja: No beterijām atradu šo kā jaudīgāko DELTA 1300 Power Station, var noderēt arī garāžā un mājā, kā rezerves elektrības avots. ecoflow.com/products/ecoflow-delta-power-station
Cena 1 400 USD.
Bet telts braucienam šis būs par niknu.
"Vai ir kāda pieredze? Kam pievērst uzmanību, ko noteikti vajag? Ieteikumi!"
1) Svarīgs ir leņķis pret sauli, kā novietots saules panelis. Ja panelis pagriezts precīzi pret sauli, nevis guļ horizontāli uz autiņa jumta, strāvas pieaugums ir ap 25-30%.
2) Svarīgi, kādu saules kontrolieri izmantojat. Lētie PWM kontrolieti nelietderīgi neizmanto to sprieguma un attiecīgi, jaudas daļu, kura ir virs akumulātoram nepieciešamā sprieguma, bet kuru dod saules panelis. Toties gudrie un dārgie MPPT saules kontrolieri pārvērš akumulātoram nepieciešamajā egerģijā 99,9% no saules paneļa jaudas, mainoties saules paneļa izejas spriegumam lielā diapazonā.
Tātad, ja no neliela paneļa gribat "izspiest" maksimumu, griežat paneli pret sauli un izmantojiet MPPT kontrolieri un viss būs ok! Neaizmirstiet arī par vadu šķērsgriezuma laukumu. Izmantojiet litija akumulātorus, nevis svina.
Pilns apraksts
Saules paneļi un batereja ceļojumiem un kempingam
Vai ir kāda pieredze? Kam pievērst uzmanību, ko noteikti vajag? Ieteikumi!