Mūsdienu auto industrijas virziens: arvien vairāk auto tiek ražoti uz kopīgām platformām un šāds milzīgs koncerns iegūs ļoti lielu tirgus daļu un noteikti mazinās konkurenci auto industrijā.
Kā jums šķiet? Vai patērētājs iegūst arvien mazāk un auto paliks arvien garlaicīgāki?
Ja skatāmies nākotnē, auto kļūs vēl vienveidīgāki, jo elektroauto platformas vēl vairāk tiek unificētas visai modeļu gammai un galu galā- visi elektormotori darbojas vienādi.
Jā, nupat Reitera aģentūra ziņoja par to, ka ar 99% kapitāldaļu balsojumu šodien apstiprināta apvienošanās. Interesanti, kāpēc t.s. antimonopolu likumdošana autoražotāju jomā nedarbojas.
"PARIS (Reuters) - The main shareholders in Peugeot owner PSA gave the green light on Monday to the group’s merger with Fiat Chrysler (FCA), one of the last steps towards creating the world’s fourth largest automaker."
Pec šīgada pārdošanām līdz septembrim sanāk sestais (pēc Bloomberg datiem), bet nu bildi diži tas nemaina. Auto industrijā nevienam ražotājam dominance pagaidām nedraud. Kāds precas, kāds šķiras, vai vismaz iet uz to (Renault/Nissan/Mitsubishi savienība).
Kāda Opel pārpirkšanas, kad? Cik man zināms Opel pieder GM un ar frančiem viņi unificē mezglu ražošanu.
GM pārdeva Volvo. Tieši tas ko es rakstīju par tām Volvo ātrumkārbām. Aisin(kārbu ražotājs) speciāli priekš Volvo izstrādāja automātiskās kārbas, ko pēc tam GM izmantoja citos savos modeļos, tajā skaitā Opel.
Tak tā tur tāda iekšējā rokāde. PSA apvienojās ar GM lai audzētu exportu ārpus Eiropas, savukārt GM atbrīvojās no ne visai peļņu neesošiem aktīviem Eiropā.
Piemēram Krievijā kopš 2015. gada Opeļus nevar nopirkt, GM aizgāja no šī tirgus, lai arī viņiem bija rūpnīca Kalugā. Tagad ar šo tirgu nodarbojas PSA, kas taisās atjaunot ražošanu un sākt tirgot Opeļus Krievijā. Citroen kko Indijā plāno. PSA uzdevums ir no reģionālā auto ražotāja kļūt par globālu ražotāju un GM tur sniedz viņiem palīdzību.
PSA nevis apvienojas ar GM, bet PSA noprika Opel kā uzņēmumu, bet patenti, platformas un tehnoloģiskie risinājumi paliek pie GM. Pirmais ko PSA darīja ir visus vecos modeļus aizstāja ar jaunajiem, kas būvēti uz PSA platformām. Šobrīd ir palicis tikai Astra K (Kurai jau uzstāda PSA dzinējus, bet izmanto GM platformu) un Insignia. Šos modeļus laikam nebija izdevīgi uzreiz aizstāt un PSA maksā GM par viņu tehnoloģiju izmantošanu.
Kalugā ražo VAG un varbūt vēl kaut ko. Opel/Chevrolet salika Sanktpēterburgā.
Bet gan jau PSA mēģinās atgriezt Opel arī Krievijas tirgū, jo Citroen Peugeot brendi tur ir galīgi neatzīti.
Labi, ok, Kalugā ir PSA rūpnīca, kur ražos opeļus. Tur es kļūdījos, bet viss tak iepriekš tika plānots un realizēts. Jau pirms 2017.g., kad Opelis oficiāli nonāk PSA paspārnē, GM pamet RU tirgu ar domu, ka tagad tur ņemsies PSA. Pirms tam GM tiek pārdotas PSA akcijas un GM atdod opeli PSA. Kā tad to nosaukt, ja ne iekšējās rokādes? Ja tas viss nes pārdošanas pieaugumu, peļņu tad jau labi.
Nē, nu skaidrs, ka tas viss tiek ilgi plānots, šādus darījumus neveic vienā dienā! Arī Chevrolet aizgāja vispār no Eiropas tirgus vēl pirms visa šitā. Bet neredzu nekādu jēgu divu megakorporāciju tirgus dalīšanu nosaukt par "iekšējām rokādēm". Kāds sakars? Un Opel bija GM mašīnas? Bija! Tagad tie ir Pežo ar Opel birku? Ir! (Nu ok, nosacīti). Tad ko tu te mēģini bezsakarā pierādīt?
Es tam īpaši nepievēršu uzmanību, jo, kā jau teicu, tās ir iekšējās rokādes. Opeli tak nenopirka Avtovaz un nesāka tirgot kko pavisam atšķirīgu. Sadarbībā starp GM un PSA jau notiek ilgu laiku un ja pat nepārdotu to Opeli, tā pat viņus ražotu uz vienas platformas un līdzīgiem agregātiem.
Lūk Volvo pārdošana tas ir pavisam kkas cits. Tur no name Ķīnas investori nopirka no GM brendu un GM ar to vairāk nekāda sakara nav.
Tiešām apskatījos pāris gadu vecas ziņas, kad PSA un GM bija savstarpēji akcionāri, plānoja kaut ko tur sadarboties, bet tā kā GM izdomāja pilnībā aiziet no Eiropas un pārdeva savu PSA akciju daļu kaut kādiem aziātiem.
Līdz 2017. gadam nekāda tehniska/izstrādes sadarbība tā arī nenotika. Galu galā, tolaik Opel savu komerctransportu ņēma no PSA lielākā ienaidnieka- Renault. Kablukus, pārnesumkārbas, dīzeļmotorus no Fiat.
Un kas jālieto lai izdomātu ka Volvo ir kaut kāda saistība ar GM? Tiešām grūti lasīt šādu falsificētu info. Gan jau jauc ar SAAB..
Vispār jau nopirka gan... Spyker laikam, kas piederēja slavenajam Krājbankas Antonovam. Bet tas tāpat viņus neglāba - SAAB atkal pieteica bankrotu, kā rezultātā to pārdeva ķīniešiem, kas izveidoja jaunu uzņēmumu NEVS (National Electrical Vehicle Sweeden) ar domu ražot elektromobiļus en.wikipedia.org/wiki/NEVS
.
Ja pareizi atceros, līgums paredzēja, ka ķīnīzeri nedrīkstēšot auto ražotšanā izmantot SAAB nosaukumu, to izmantošot tikai zviedri, lai ražotu laikam militāro tramsportu. Toreiz baumoja, ka pēc kāda laika zviedri mēģināšot laimi autobūvē atkal... ar SAAB vārdu.
Bet Volx toč ir sācis kaut ko lietot.. nevar saprast, narkotikas vai Preiļu dzirdro...
Ko tur par naudām. Diskusija vairāk bija domāta par to, ka jaunie auto paliek arvien vienveidīgāki un garlaicīgāki. Platformas tiek unificētas, lai tās varētu pielāgot pēc iespējas plašākam modeļu lokam tādā veidā taupot izmaksas.
Man šķiet ka tas noved pie konkurences trūkuma. Ja kādreiz auto ražotāji tiešām sacentās ar tehniku tad tagad koncentrējas uz lielāka ekrāna ievietošanu salonā un neizglītotu pircēju.
Piemēram, nākotnē visi VAG elektro modeļi tiks ražoti uz vienas, maksimāli unificētas elektroauto platformas, kuru jau redzam dzīvē- ID.3.
Šobrīd skatoties- Opel Corsa un Peugeot 208 maksā ļoti līdzīgi (Opel ir pat nedaudz lētāks). Opel dizains nedaudz vāciskāks, salons arī nav tik avangardisks. Tehniski šīs mašīnas neatšķiras.
Interesanti būtu paklausīties kā Opel dīleris komentētu jauno Opel pārdošanas argumentus pret Peugeot.
Paskaties, ko tik tagad netaisa uz VAG MQB - pastiepj garumā un augstumā cik vajag, motors un piekare paliek, uzdizainē virsbūvi un salonu, un jauns modelis gatavs
Jā, tāda veida ražošana jau ir aktuāla diezgan sen, bet tagad pat auto ražotājiem bieži vien ir slinkums izmainīt virsbūves elementus. Piemēram, uzliekam Peugeot busam Toyota logo, stūri, citu bamperi un Toyota Proace ir gatavs ar stāstu par cik ļoti Toyota ir pielāgojis to busu saviem standartiem utt.
MBQ platformas lielākā problēma ir nepiemērotība elektroauto.
Esot VW rūpnīcā Drēzdenē varēja labi redzēt, kā uz konvejera blakus stāvēja E-golf un ID.3 un nav iespējams efektīvi ražot elektroauto uz platformas, kas radīta iekšdedzes dzinējam.
Uz vieniem dzelžiem ražot dažādas cenas līmeņa mašīnas ir jāprot - VAG vēsturiski man liekas ka pat ir vienīgais, kas tādu gājienu ir sekmīgi izveicis ilgtermiņā, jo citiem pamatā tas ir beidzies ar krahu; tas pats SAAB ir piemērs; GM lai ieseksotu naudu opelizēja sābus, un beigās izrādījās ka dārgam opelim ar piekrišanu pašvakāk. Kur ir pamatojums štam kombainam, pagrūti saprast, bet visdrīzāk beigsies līdzīgi kā daudzi citi līdzīgi apvienošanās pasācieni pagātnē; vissmagāk gan jau cietīs Chrysler marka.
tieši elektroauto tāda apvienošanās var derēt visvairāk - mežonīgas investīcijas bateriju tehnoloģijās un ražošanā, kulbas dizains salīdzinot ir nieki. Elektroauto tiešām būs tie paši mezgli, varbūt mazliet paspēlējoties ar baterijas ietilpību un motora jaudu, 4x4 esamību/neesamību
Jā, un ilgtermiņā tas novedīs pie čupiņas marku/ražotāju izzušanas, jo cik tad ilgi izdosies stumt marku, kas no citas markas atšķiras tikai ar ierobežotu specifikāciju un nedaudz zemāku cenu...
Es vairāk iedomājos par to, kur šajā visā stāstā paliek vieta Citroen... Ja agrāk varēja runāt par to, ka šī marka bija avangardiska dizaina fanātiem, tad Peugeot dizains šobrīd ir kudiš avangardiskāks un interesantāks.
Tieši tā. Vēl jau viņiem ir Citroen priemium brends DS īsta franču avantgarda cienītājiem. Bet izskatās, ka tas vairāk koncentrējas uz Ķinas premium tirgu šobrīd. DS 5 bija ļoti interesants un iespaidīgs auto, diemžēl neviens ārpus Francijas īsti nav gatavs maksāt lielu naudu par franču premium klases auto.
Katrā ziņā PSA būs liels darbs, lai pareizi nopozicionētu brendus un modeļu piedāvājumu.
Kā redzējām Opel Zafira netika piedāvāts ar jaunu modeli, lai nekonkurētu ar PSA miniveniem, bet kā Peugoet Expert civilā versija.
Par cik desmitgažu senu laiku tu runā? Avangardiskais dizains [un arī dzelži] eglēm bija laikā kad egle bija egle - kopš PSA izveides egle pakāpeniski ir palikusi par lētu zvēru karali kur bez zemākas specifikācijas un zemākas cenas vēl reizēm ir īberīgāks dizains...
FCA un PSA apvienošanās
Mūsdienu auto industrijas virziens: arvien vairāk auto tiek ražoti uz kopīgām platformām un šāds milzīgs koncerns iegūs ļoti lielu tirgus daļu un noteikti mazinās konkurenci auto industrijā.
Kā jums šķiet? Vai patērētājs iegūst arvien mazāk un auto paliks arvien garlaicīgāki?
Ja skatāmies nākotnē, auto kļūs vēl vienveidīgāki, jo elektroauto platformas vēl vairāk tiek unificētas visai modeļu gammai un galu galā- visi elektormotori darbojas vienādi.