Piedzīvojumus sagribējās? 😎
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Piedzīvojumus sagribējās? 😎
Varbūt vajag sākt ar savu braukšanas paradumu izvērtēšanu... Ar esošajiem sodiem nepielec, vai kā?
Ja jau tiek meklēts šāds rīks, tātad tas jau ir recidīvs.
Līdz šim maz sodu par ātruma pārkāpumu ir bijis. Noslēdzošais turklāt pirms vairākiem gadiem.
Tad kur problēma? Kāpēc šāda diskusija?
Cienījamam auto portālam vajadzētu rosināt diskusijas par ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu...
Varbūt esi pamanījis, ka mēs daudz rakstām par nesamērīgi maziem atļautajiem ātrumiem..Tā nav problēma satiksmes drošībā, taču aprobežotiem ierēdņiem viegls veids izdomāt un iekasēt naudas sodus.
Tēma tāpēc, ka doma varbūt par šo uzcept rakstu.
Un arī par fotoradaru novietojumu (it sevišķi pārnēsājamo-trīskājaino) kādu rakstu nenāktu par skādi
Pasaki vēl, ka tie ierēdņi to iekasēto naudu sabāž kabatās!
Tieši kas ir nesamērīgs? Nesamērīgs ar ko? Nesamērīgs kam? Kā izmērīsi, kad ir samērīgs un kad nav? Ja var uzrakstīt analītisku rakstu atbildot uz šiem jautājumiem, tad cita lieta.
Bet ja vajag tikai kut ko "uzcept", tad ir kā ir. Par ko "cepsi" to rakstu? Kur noslēpt, lai nepamana, kā apmuļķot policiju utt. Tas tāds austrumu kaimiņzemes stiliņš. Pēdējā laikā gan šeit parādās nesamērīgi daudz rakstu par kaimiņzemes varoņdarbiem autobūve un satiksmē, kaut kāda ietekme acīm redzot ir...
Pabrauc pa mūszemes ceļiem, pabrauc pa Zviedrijas ceļiem, papēti fotoradaru izvietojumu, mēģini izdarī kādu secinājumu. kur satiksmes drošibai, kur bizness. Par kaimiņzemi (to, austrumu pusē) - tur satiksmes kontrole bija, ir un droši vien būs tikai bizness.
Tur jau tā lieta, ka šis ir auto portāls, nevis VP vai CSDD portāls. Auto portālos tiek runāts par visu, kas saistīts ar auto, tajā skaitā arī par to kā uzčipot vairāk zirgus, cik izdevās katram no savas miskastes izspiest kādā taisnītē, vai kāds ir laika rekords ceļā Rīga - Ventspils. Auto portāli ir domāti cilvēkiem kam patīk auto un viss ar to saistītais, arī ātrums. Tāpēc nekad neesmu sapratis, kāpēc auto portālos reģistrējas tādi nūģi kā tu, kam auto ir tikai pārvietošanās līdzeklis.
Ir paziņas, kas ir ielikuši par apmēram 3K antiradarus autiņos, jāaprasās, kā strādā.
Kad pārsēžos uz citu auto, kuram nav tie visi ekrāni, vienkārši baudu braukšanu kā tādu. Paliek vairāk laika uzmanīt ceļu un apkārtni. Vēl šito pielikt? Es varu piebremzēt un palaist kādu kam galīgi deg vienā vietā. Varbūt tas strādā, bet ja es kur steidzos, mani arī stūres dievs sargā.
Vērts dorši vien ir tad, ja sodus par ātruma pārkāpumiem "uzlasi" kā smiltis uz auto ... Je reizi gadā dabū brīdinājumu - kam tev tas sūc vajadzīgs ... Ja brauc saprātīgi - nevienu tas tavs ātrums "nerausta" ...
Par antiradaru ir kriminālatbildība, par radaru detektoru sods (laikam 55EUR, bet varu kļūdīties) + konfiskācija.
Minētajām ierīcēm vajadzētu piešķirt kādu tādu pretzagļu aizsardzības statusu (piemēram pielīdzināt signalizācijām). Kā arī ir pēc būtības. Varbūt vajag manabalss savākt tos 10k parakstu, lai Saeima izskata šo jautājumu....?
Nu ko, gaidām no galvenā redaktora nākošo pavedienu ar nosaukumu "Cik un ko var iedzert pirms braukt? Kāda pieredze, sodi?"
Patlaban nav vairs kādas "ticamas" radardetektoru masveida lietošanas pieredzes (kultūras).Tas ,ko kkur publiski drirš viens otrs tas "pieredzējušais" lietotājs, visdrīzāk ka ir vai nu sagadīšanās, vai vienkārši fufelis.
Braukt var dažādi,dažādos virzienos un apvidos, un arī pretimbraucošoo ekipāžu skaits ir vairākkārt mazāks nekā kādreiz- pieredzi iegūt un apkopot būs grūti.Precīzi vairs nezināsi- ne kā tevi pieķēra, ne arī kā (un kāpēc) tu (šoreiz) "izvairījies".Turklāt, pastāv iespēja tapt pieķertam arī ar dažādiem radardetektoram netveramiem līdzekļiem un paņēmieniem.To atlikušo "braucošo" ekipāžu operatori jau arī vairs nav tā vienkārši pontu paņemami lohi.
Interesanta tēma. Baumu līmenī dzirdēts, ka pašlaik pret jaunajām CP iekārtām neesot efektīva detektora. Varbūt kāds šejienietis zin un var pakomentēt/ieteikt kko. 😄
Pret tām, kuras tiguanos, nav. Tie strādā, augstākā frekvencē, nekā jebkurš detektors spēj noteikt. Nav svarīgi vai maksā 1900, vai 80 Eur. Bet parastos, trafarētās kā arī VP busos esošos, ķer labi. Vismaz Cēsu pusē ganās pēc izskata parasti busi, kādus izmanto dienesta vajadzībām, bet tajos ir ielikti radari, lai musari varētu piepelnīties braucot uz/no darba.
Jaunajos trafaretajos busos ir gan radari, gan daudz kas cits. Tos izmanto jaunveidotie "reaģējošie policisti". Tipa universālie policisti, kuri veic satiksmes uzraudzību, noformē CSNg, reaģē uz visiem izsaukumiem no sīkas zādzības līdz slepkavībai. Viņi ne tikai pirmie ierodas notikuma vietā, bet negaidot kungus, veic visus sākotnējos darbus - noformē dokumentus, aptaujā lieciniekus/ ievāc informāciju ("operi"), ierosina kriminālprocesu (izmeklētāji), savāc lietiskos pierādījumus (eksperti). Tāda bija ideja... 👍
Ne tik senos laikos, divās valstīs nolēma sākt ražot sporta kupejas (auto). Tas nozīmē dzinējs turpat, kur velkošie riteņi – abos gadījumos aizmugurē. Vieniem sanāca Porsche 911, otriem sanāca tas, kas sanāca – ZAZ-965. 😁
Izskatās, ka mūsu policiju nevar salīdzināt ar Porsche 911, pie mums ir sanācis tas, kas ir sanācis 😢
Var jau būt ka nav efektīvas ierīces, tā kā fekvence s citas un staru kūlis šaurs - t.i. nav daudz izkaisīta "trokšņa" taču uztaisīt pretlīdzkli nav nemaz tik grūti, tik nu jēga, vienmēr atradīsies lenķis un attālums no kura tevi varēs nofiksēt , tā ka jams nepaspēs tevi brīdināt.
P.S. bet pret lāzerniekiem - jātaisa ierīce kas rada auto priekšā nelielu miglas mākoni
Vispār interesants mums tas likuma pants - antiradarus un radara dedektorus izplatīt un privātpersonā brīvi drīkst pirkt(jebšu nav nekas nelikumīgs), bet izmantot ceļu satiksmē nedrīkst un tā ir pretlikumīga darbība.
Tad vai nu aizliedz vai atļauj! 😂 Ķip tagad uz papīra sanāk, tas kurš gribēs, pirks antiradaru lai tikai smuki mājā kastīti ar mantiņu uz plauktiņa noliktu? ....
Vai vienkarsi pie lēmēju redzes lokā ir kārtejie savējie kuriem ir labs šo mantiņu bizness un nevar jau savējos uzmest.... (īpaši, ka lēmēji saņem aploksnītē kādus regularus labumiņus) lai atstāj esošo likumdošanu kā ir...
Tas vienīgais iemesls, kāpēc joprojām likums nav normāli atrakstīts šai tēmai.
Pie vispārēji valdošās liekulības un demagoģijas tas ir likum sakarīgi.Ka treknaiss Ātrās Reaģēšanas Pr-nieks sevi izlicis par totālu ākstu,neatbildēdams/Par! sevis paša tupi glumo "bazaru".
Tu neizrunājies, ka nebūs kā ar atļaujām filmēšanai, kur, vismaz sākotnēji, likumā bija diezgan specifiski uzrakstīts, aizejot absurdā; minos ka bija prikols, ka bija likumā iekļauts "pinhole kameras", un kaut kas par šito ironizēja ka "pinhole" ir adatas caurums, no kā izriet ka bez atļaujas nedrīkst pat būt kartona kastes sienā izdurts caurums... 😂
Respektīvi antiradars jā liek auto kopā ar orģinālo iepakojumu - un tā ka nevar atšķirt no tāda kurš ticis tikko vaikalā nopirkts, ja VP piesienas - saki ,sorry, pirkt un pārvadāt nav aizliegts
P.S. jātaisa bizness - verķis kuru uzliek uz bezvadu lādētāja un vadāms/sajūdzams ar mobilo telefonu - nu tip tāka nekas nekur nav jāizpako no iesaiņojuma ...
P.P.S. Alternatīvi - redaktors izdala visiem plastikāta antiradara mulāžas - un VP tiek prasti "čakarēta" uz regulāras bāzes - jo VP zināšanu elektronikā ir stipri tuvu nullei !!!
Krokodils rakstīja: Vispār interesants mums tas likuma pants - antiradarus un radara dedektorus izplatīt un privātpersonā brīvi drīkst pirkt(jebšu nav nekas nelikumīgs), bet izmantot ceļu satiksmē nedrīkst un tā ir pretlikumīga darbība.
Tad vai nu aizliedz vai atļauj! 😂 Ķip tagad uz papīra sanāk, tas kurš gribēs, pirks antiradaru lai tikai smuki mājā kastīti ar mantiņu uz plauktiņa noliktu? ....
Vai vienkarsi pie lēmēju redzes lokā ir kārtejie savējie kuriem ir labs šo mantiņu bizness un nevar jau savējos uzmest.... (īpaši, ka lēmēji saņem aploksnītē kādus regularus labumiņus) lai atstāj esošo likumdošanu kā ir...
Tas vienīgais iemesls, kāpēc joprojām likums nav normāli atrakstīts šai tēmai.
Šeit par to, kāpēc nevar aizliegt tirgot
www.retv.lv/raksts/lietot-nedrikst-bet-pardot-drikst-cina-ar-antiradariem
Uggga rakstīja:
Krokodils rakstīja: Vispār interesants mums tas likuma pants - antiradarus un radara dedektorus izplatīt un privātpersonā brīvi drīkst pirkt(jebšu nav nekas nelikumīgs), bet izmantot ceļu satiksmē nedrīkst un tā ir pretlikumīga darbība.
Tad vai nu aizliedz vai atļauj! 😂 Ķip tagad uz papīra sanāk, tas kurš gribēs, pirks antiradaru lai tikai smuki mājā kastīti ar mantiņu uz plauktiņa noliktu? ....
Vai vienkarsi pie lēmēju redzes lokā ir kārtejie savējie kuriem ir labs šo mantiņu bizness un nevar jau savējos uzmest.... (īpaši, ka lēmēji saņem aploksnītē kādus regularus labumiņus) lai atstāj esošo likumdošanu kā ir...
Tas vienīgais iemesls, kāpēc joprojām likums nav normāli atrakstīts šai tēmai.
Šeit par to, kāpēc nevar aizliegt tirgot
www.retv.lv/raksts/lietot-nedrikst-bet-pardot-drikst-cina-ar-antiradariem
Jā , šis jau sen zināms, ka futbolēt, jeb rādīt ar pirkstu, ka citi vainīgi mēs mākam, mīlam un ir nr.1 izmantotais paņemiens valsts iestādēs. 😉😂
Tak vienkārši aizliedz LR teritorijā to izmantošanu pilnībā un viss! Po, ka nopirkts un uzskrūvets Lietuvā, Spānijā vai Itālijā! Iebraucot Latvijā autovadītājam ir jāzin konkrētās valsts likumi un javadās pēc tiem! Un ja tev ir tad skrūvē nost! (nezināšana, neatbrīvo no atbildības)
Nevis teikt banālus tekstus- 'eiropā varot nopirkt, tapec šis ir eiropas līmeņa jautājums.'
😂 Ta jau Latvijā pa šoseju es varu braukt uz vismaz 130, jo eiropā šāds ir vidējais šosejas ātrums un likt mīksto, jo kāda man darīšana pa kaut kādiem vietējiem pāķu likumiem, ja 'Eiropā' ir tādi likumi!!!! (Analogs piemērs)
Tu jauc 2 dažādas lietas - pirkt un lietot.
Pirkt drīksti, bet lietot vien valstī, kur tas ir atļauts. Laikam kādā ES valstī tātad tas ir brīv. Vari nopirkt šeit un uzdāvināt brālēnam, kas tur dzīvo.
Iebraucot no šīs valsts Latvijā, iekārta ir jānoņem.
Jaunajiem volviķiem, kam ir kameras un atiecīgas progas, ļoti labi tās lassa visādas ātruma ierobežojošas zīmes un dažādas kameras kuras var tevi sodīt par kaut ko. Kā arī par maksas ceļiem. Tās pagaidām ir pārākas par vācu 3 nieka izstrādājumiem. Bet nu pārvietojamos neredz...Varbūt skata leņķis vērsts uz augšu?
krokodils tad jākļūst par katras valsts, kuru šķērso/atrodies juristu. Tur daudz un dažādi likumi katrā ar savu specifiku 🙈 sat noteikumi mazākais kur vari iekrist 😀
Kā izteicās zināms ļaužs, viņa uzņēmuma autiņiem arvien biežāk parādās sodiņi no pretimbraucošiem auto. Ne redzi, ne pamani, arī vāzē neviens neliek, bet pēc laika pienāk rēķins.
Iespējams, tā tad arī ir nākotne un visdrīzāk nekādas kameras to diži neredzēs.
ZZZZ rakstīja: Jaunajiem volviķiem, kam ir kameras un atiecīgas progas, ļoti labi tās lassa visādas ātruma ierobežojošas zīmes un dažādas kameras kuras var tevi sodīt par kaut ko. Kā arī par maksas ceļiem. Tās pagaidām ir pārākas par vācu 3 nieka izstrādājumiem. Bet nu pārvietojamos neredz...Varbūt skata leņķis vērsts uz augšu?
krokodils tad jākļūst par katras valsts, kuru šķērso/atrodies juristu. Tur daudz un dažādi likumi katrā ar savu specifiku 🙈 sat noteikumi mazākais kur vari iekrist 😀
Tā nav kamera, kas lasa. Šiem kartē / koordinātās tas ir iešūts. Tikko bija 2019 g Toyota, kas pie katra radara pa virsu radio bubināja. Attiecīgi par pārvietojamajiem šiem nekas nav zināms.
Savukārt attiecībā uz vācu izstrādājumiem, tikko pabraukāju ar galīgi jaunu Audi A5. Tam bija vesela kaudze visādu elektrisko bubinatoru samontēts, kas pamatā vnk pavilka uz augšu uzaci, bet nu viens bija pilnīgs pīī:
- šie adaptīvajai kruīzkontrolei pieskrūvējuši klāt zīmju lasītāju. Nu un tačka brauc precīzi pēc zīmēm. Viss bija forši, kamēr šis braucot pa bāni nolasīja 60 uz nobrauktuves un II joslā no 130 nometa uz 60.... Labi, ka neviena aizmugurē nebija
Teslai šī funkcija ir norisināta šādi: iekārta nolasa zīmi un uz monitora uzmet jautājumu vai piekārtoties zīmes ieteikumam. Nospied rullīti un brauc. Bet vācu idiotiem, protams vajadzēja no jautājuma uz rīkojumu pāriet. Un tā ar visu viņiem. Negrib viņi neko jēdzīgu taisīt
Nevaru gan iebraukt, nu KĀ normāls braucējs var paciest zīmju lasītājus un joslu maiņas brīdinājuma suudus tādā režīmā, kad tie jau reāli vadītāja vietā "vada" pašu mašīnu.Kā pēc par savu naudu pirkt tādu auto, kurš tevi pēc tam reāli kaitina.Par ko un kāpēc vispār būtu Jāmaksā.
Dažādus radaru izvietojuma vai vispārējā atļautā ātruma parametrus jau krietnus treknus gadus "lasa" pat viens otrs suuda videoreģistrators.Gārminam pat ir ieprogrammētas atsevišķas "bīstamās" vietas, kur tas katrreiz ieslēdz srakanu e-krānu un infromē pie (aiz) stūres sēdošo (vai gulošo) Lohu.Nekas nekur nav jāspiež- vnk jau defaultā nogriez skaņu, lai katrs šāds suuds lieki netraucē tev tavu Vadītāja labsajūtu.
Apkarināt salonu un savu prātu ar nezcikiem gādžetiem un brauciena laikā nemitīgi tos visus pa kārtai(vai vienlaicīgi) skatīt,spaidīt,apstiprināt- nu tas ir tāds loha "ceļš". Vai varbūt noder tādam, kuram vairs nav savu māju un tajā kabīnē (braukšanass laikā) viņš vienlaikus ēd,mīīž,skatās porno melo drāmu un/vai visādi citādi izklaidējas.
Radardetektoru kādreiz samērā veiksmīgi varēja izmantot noderīgas informācijas iegūšanai- kur/kas braukā un kur kas karājas.Attiecīgi summējot savus novērojumus un priekš sevis izdarot vajadzīgos secinājumus.Šobrīd gan tā aina varētu būt ne īpaši objektīva.
Kaut gan Lohi bijuši visos laikos, ar saviem copī/pista varoņ brīnum stāstiem par radardetektora ieekonomēto vai pat plusā nopelnīto.
eidis biju domājis par kamerām, kas lassa apstāties aizliegts, pie luksafora signāla iefilmē. Vinjetes zonas sākums. Volviķim rādāja bet tiem nē. Gan nevaru te apgalvot kā tur tas strādā jā. Un par to zīmju atpazīšanu ir traki, ka šādi bremzē. Te redz ir tās nianses dažādiem izpildījumiem...
Grūti iedomāties, ka kāds ar auto iegādei iespējamajiem 50-60k eur apveltītais indivīds varētu samierināties ar to, ka par savu naudu nopirktais dzelzsgabals viņam tagad diktēs noteikumus un izslēgs jebkuru individuālās izvēles iespēju.Vai uztiepīgā manierē liks aizmirst pat kaut mazāko vēlmi pēc tādas.Ja nu vienīgi tas mentālā Loha slieksnis ir sen pārkāpis jau Aiz tiem 50k.
Gan jau drīzumā tas Volvo uzņemsies rūpes par "sava" klienta orientāciju arī citās dzīvas jomās un vienlaikus samazinās savu ķīniešmotoru vidējo kalpošanas ilgumu vēl par kādiem 50%.
Savulaik sanāca ar auto dīleri parunāt un jams pieminēja klientu, kas bija ar mieru gaidīt tālaika 6-7 mēnešus, lai nopirķītu auto, kam būs joslu asistents.
Viena lieta ir nopirkt auto, kam tas ir iebūvēts un slēgt ārā, bet speciāli maksāt un vēl gaidīt? Tas ir aptuveni tas pats, kas nepirkt bikses, bet pasūtīt no Indijas īpaši piedirstas un par papildus samaksu.
Atzīstos - es biju tas, kurš Mārim ierosināja šo tematu. Gan ar mazliet citu ievirzi. Gribējās dzirdēt viedokļus par pievienotajā linkā (https://fb.watch/pjtAA3xOIG) reklamētajiem lētajiem antiradariem. Ja tur solītais ir reāli spicie zēni varētu samalt miltos visu radaru impēriju.
Esmu mazliet skeptisks attiecībā uz visādiem šitādiem brīnumiem. Ir taču dzirdēti stāsti par piepīpētāja ligzdā iespraužamiem agregātiem, kas par 20% samazinās degvielas patēriņu un ko tik ne
Nu ja baigi gribas varu iedziļināties to fufeļu būtībā, galu galā ar WiFi un dažiem citiem radio frekvenču verķiem biju ielidis dzili lai atrisinātu problēmas ...
Tehniski jau nekā sarežģita tur nav , jo taisīt radio frekvenču "kakafoniju" nav seviški grūti, jautàjums ir par jaudu un sniedzamības robežu, un to lai kaut kā "palīstu' zem to kas ķer nelicencētu frekvenču uzmantošanu "radara" ...
Solītais ir riktīgi nereāli.Daudzsološajiem zēniem vajadzētu izkratīt kabatas.
Bet Jansona kgs varētu padalīties atmiņās.Kāds bij tas pasaules rekords lielceļa posmā Rīga-Vencpils un ar kādu transportlīdzekli tas tika uzstādīts.Vai pilots lietoja radāra detektoru (vai varbūt vēl kaut ko stiprāku))..
Sen zināms paradokss: rātns autovadītājs savu iemaņu līmeni ceļ lēni. Iespējams – neceļ nemaz. Pēc licences iegūšanas viņš (viņa) labvēlīgos apstākļos diezgan ātri kaut cik apgūst ātrumus līdz 90 km/h un pie tā arī paliek. Pirmajā ziemā savukārt notiek minējumi – kāds tad ir tas “drošais ātrums” uz sniega? Uz ledus? Minējumi, jaukti ar bailēm.
Un cilvēks, noteikumus nepārkāpdams, brauc pa savu (un sava auto) spēju robežu. Bez rezerves. Nedroši.
Tālajos pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados, kad sāku savas rallista gaitas, Latvijas un PSRS izlases treneris Aleksandrs Karamiševs šo kaiti lika ārstēt tā – pa šoseju jums jābrauc ar pilnu klapi (ierobežojuma “90” tad vēl nebija)! Tad uz grants ar 120 km/h (neko daudz ātrāk mūsu žiguļi negāja) nebūsiet saspringti. Un mēs vilkām līdz Cēsīm 50 minūtēs, līdz Liepājai stundā un 45. Šajā gadsimtā tik ātri nav braukts. Nedrīkst. Slikti. Ātruma pieredzes rezerve netiek uzkrāta. Bet tā ir ļoti noderīga, gluži nepieciešama arī lēnākos režīmos, jo, apstākļiem vai situācijai pēkšņi mainoties, ļauj reaģēt ātri, precīzi, pareizi.
Un pamēģini tu iestāstīt "jaunajiem likumpaklausīgajiem" autovadītājiem, ka ja ziemā atļautais 90 km/h škiet ok, tad kas traucē vasarās "vilkt" ar 120 km/h , vai arī otrādi, ja 90km/h ir OK tikai vasarās , tad kāds ir tavs drošais ātrums ziemā - jo tad tas noteikti ir stipri zem 90 km/h ...
Precīzi. Pats esmu braucis no Jēkabpils līdz Rīgas centram (Centrāltirgum) 1h15min ar kapeiku (pirmo žiguli). Tagad tas pats maršuts pie divām stundām un braucot uz noteikumu pārkāpšanas robežas.
Pieredze, kas tajos laikos gūta ar auto bez jebkādiem asistentiem, aizmugures piedziņu un ne visiem bremzējošiem riteņiem, ir nodrošinājusi to, ka esmu nobraucis pāris miljonus km bez iekļūšanas avārijās. Bet situācijas ir bijušas...
Atis_Jansons rakstīja: Sen zināms paradokss: rātns autovadītājs savu iemaņu līmeni ceļ lēni. Iespējams – neceļ nemaz. Pēc licences iegūšanas viņš (viņa) labvēlīgos apstākļos diezgan ātri kaut cik apgūst ātrumus līdz 90 km/h un pie tā arī paliek. Pirmajā ziemā savukārt notiek minējumi – kāds tad ir tas “drošais ātrums” uz sniega? Uz ledus? Minējumi, jaukti ar bailēm.
Un cilvēks, noteikumus nepārkāpdams, brauc pa savu (un sava auto) spēju robežu. Bez rezerves. Nedroši.
Tālajos pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados, kad sāku savas rallista gaitas, Latvijas un PSRS izlases treneris Aleksandrs Karamiševs šo kaiti lika ārstēt tā – pa šoseju jums jābrauc ar pilnu klapi (ierobežojuma “90” tad vēl nebija)! Tad uz grants ar 120 km/h (neko daudz ātrāk mūsu žiguļi negāja) nebūsiet saspringti. Un mēs vilkām līdz Cēsīm 50 minūtēs, līdz Liepājai stundā un 45. Šajā gadsimtā tik ātri nav braukts. Nedrīkst. Slikti. Ātruma pieredzes rezerve netiek uzkrāta. Bet tā ir ļoti noderīga, gluži nepieciešama arī lēnākos režīmos, jo, apstākļiem vai situācijai pēkšņi mainoties, ļauj reaģēt ātri, precīzi, pareizi.
Atsauce uz citu gadsimtu ar citiem aut citu intensitāti un citu braukšanas kultūru.
Ne viss no tā ir pielietojams šodien.
Precīzi pateici - atsauce uz daudz sliktāk vadāmiem auto ar sliktāku noturību un kultūru, kurā tizlums netika slavināts.
Šodien tiesības izsniedz jebkuram tizlenim, kas no auto neko nesaprot un patiesībā to nemaz nemāk vadīt, strikti liedzot iespēju to pat apgūt braukšanas pieredzes laikā.
Rezultāts - brīnamies par to, ka daudz avārijas.
Avārijas pret auto daudzumu un nobrauktiem km ir vairāk, kā pirms 50 gadiem?
Avārijas ar traģiskām sekām attiecībā pret braucēju kopskaitu savus ziedulaikus sasniedza tieši 90to gadu sākumā un vidū.Kad tas tur slavenais krievu autoparks nomainījās ar nolietotiem (jaudīgiem un provocējošiem) vācu hlamiem.
Māka (veselā stāvoklī) "aizbraukt līdz Liepājai" nebūt nav atkarīga tikai no satiksmes intensitātes un mašīnas markas.Krietnu daļu ceļa tur pavadīsi vien kompānijā ar savām iemaņām un saviem priekšstatiem/Par!
Pieredzes pamata pamatu veido tieši teorētiskā sagatavotība.Ja pilnveidoties nolēmušais Vadītājs lasa citu vadītāju (lohu) pieredzes stāstus, viņš katru gadījumu kaut vai daļēji mēģina "izdzīvot" uz savas ādas.Bet ja kaut/ko tamlīdzīgu lasa Lohs- viņam tas ir tikai pamats priekš bezgalīgas savstarpējas kasīšanās un nemitīgas naida kurināšanas.
Ātruma pieredzes rezerve netiek uzkrāta- PROTAMS,ka! Tā ne tikai ka netiek uzkrāta,bet arī visiem spēkiem un pieejamajiem līdzekļiem tiek publiski zākāta.Un bez oficiālajiem glumajiem demagoģijas korifejiem ar to nodarbojas kāreiz (arī) daudzi mūsdienu (neuzpērkamie) žurnālistikas demagogi.Brīvu (no saistībām) un daudzmaz taisnīgu viedokli pasmelties īsti nav vairs kur.
Bija savulaik viens tāds vecs poļu lohs - viņš reku savā vēstījumā jaunajiem latviešu lohiem rakstīja, ka "sezonas sākumā" kaut kādus tur tos līkumus sev zināmā maršrutā izbraucot Apzināti slīdēdams.Tas taču ir reāls Bandīts, to nejauko grāmatu sen vajadzēja konfiscēt.Izņemt no apgrozības un iznīcināt visus atlikušos godīgo pilsoņu īpašumā uzkrātos exemplārus!
Nevis autoparks nomainījās, bet katrs pāķis tika pie auto. Līdz tam ilgi bija jāgaida. Dabiskā atlase nostrādāja un statistika uzlabojās, nepaguva pāķi savairoties. Redz kā lauki izmirst. Vēl jau arī slāvu procents samazinās, tas arī ievieš pozitīvas korekcijas.
Nujajā, bet nu tas Pāķis līdz šim bija galvenajā savā massā saskāries ar 72zs krievu suudu.Un tagad viņš pēkšni iegūst kosmisko kuģi, kurš jebkurā teh stāvoklī un gandrīz uz jebkuras virmas spēj attīstīt tos savus 190km/h.
Hvvz, kā tur kas grozās un kā stājās,tas tak pofig.Gaismas un riepu tiem mēdza nebūt tāpat kā šodien.Tādu arī nebij principā, kurš nebūtu "izmēģinājis", uz cik viņam tas hlams iet.Nositās jau arī tīri normāli cilvēki- kādam vnk drusku samissējās.
Zin kā, viņš po/ujā velk ar to cigāru uz tiem 160 uz to savu gulbeni pa taisnu ledu,viss viņam iet zbiss.Bet kā tik drusku nomet gāzi, tā uzreiz grāvim pāri un mežā iekšā.
Ja brauc godīgi tad to antiradaru nevajag. Pagriezieni nav jārāda, lai nenobeidzas spuldzītes.
Krokodils rakstīja: Vispār interesants mums tas likuma pants - antiradarus un radara dedektorus izplatīt un privātpersonā brīvi drīkst pirkt(jebšu nav nekas nelikumīgs), bet izmantot ceļu satiksmē nedrīkst un tā ir pretlikumīga darbība.
Tad vai nu aizliedz vai atļauj! 😂 Ķip tagad uz papīra sanāk, tas kurš gribēs, pirks antiradaru lai tikai smuki mājā kastīti ar mantiņu uz plauktiņa noliktu? ....
Vai vienkarsi pie lēmēju redzes lokā ir kārtejie savējie kuriem ir labs šo mantiņu bizness un nevar jau savējos uzmest.... (īpaši, ka lēmēji saņem aploksnītē kādus regularus labumiņus) lai atstāj esošo likumdošanu kā ir...
Tas vienīgais iemesls, kāpēc joprojām likums nav normāli atrakstīts šai tēmai.
Pirkt šņabi drīkst esot pie stūres, dzert nedrīkst...
650 rakstīja: Avārijas ar traģiskām sekām attiecībā pret braucēju kopskaitu savus ziedulaikus sasniedza tieši 90to gadu sākumā un vidū.Kad tas tur slavenais krievu autoparks nomainījās ar nolietotiem (jaudīgiem un provocējošiem) vācu hlamiem.
Māka (veselā stāvoklī) "aizbraukt līdz Liepājai" nebūt nav atkarīga tikai no satiksmes intensitātes un mašīnas markas.Krietnu daļu ceļa tur pavadīsi vien kompānijā ar savām iemaņām un saviem priekšstatiem/Par!
Pieredzes pamata pamatu veido tieši teorētiskā sagatavotība.Ja pilnveidoties nolēmušais Vadītājs lasa citu vadītāju (lohu) pieredzes stāstus, viņš katru gadījumu kaut vai daļēji mēģina "izdzīvot" uz savas ādas.Bet ja kaut/ko tamlīdzīgu lasa Lohs- viņam tas ir tikai pamats priekš bezgalīgas savstarpējas kasīšanās un nemitīgas naida kurināšanas.
Ātruma pieredzes rezerve netiek uzkrāta- PROTAMS,ka! Tā ne tikai ka netiek uzkrāta,bet arī visiem spēkiem un pieejamajiem līdzekļiem tiek publiski zākāta.Un bez oficiālajiem glumajiem demagoģijas korifejiem ar to nodarbojas kāreiz (arī) daudzi mūsdienu (neuzpērkamie) žurnālistikas demagogi.Brīvu (no saistībām) un daudzmaz taisnīgu viedokli pasmelties īsti nav vairs kur.
Bija savulaik viens tāds vecs poļu lohs - viņš reku savā vēstījumā jaunajiem latviešu lohiem rakstīja, ka "sezonas sākumā" kaut kādus tur tos līkumus sev zināmā maršrutā izbraucot Apzināti slīdēdams.Tas taču ir reāls Bandīts, to nejauko grāmatu sen vajadzēja konfiscēt.Izņemt no apgrozības un iznīcināt visus atlikušos godīgo pilsoņu īpašumā uzkrātos exemplārus!
Tas poļu lohs vai tik nebija Sobieslevs Zasada, ar grāmatu "Drošs ātrums"...? Tur bija arī rakstīts, ka ka ar 70to gadu hlamiem ar trešo robu var vilkt līdz 120 km/h. Tiešām reāls bandīts... aprakstījis vēl vadāmo sānslīdi...
Ja kādam vajag, var dabūt te:
Lai gan domāju, ka internetā droši vien tāpat var atrast.
To grāmatu tīņa gados skolā lasījām un fanojām
Nujā,tak bandīts/riktīgais, un tādu materiālu nemaz nedrīkst dot jebkuram loham lasīt.Gluži kā krieva ziņas klausīties.
(c) Ievērojamu caurmēra ātrumu sasniegt spēj katrs, tikai nevis rīkojot sacīkstes šī vārda sliktākajā nozīmē, bet gan stabili ieturot visā ceļā pienācīgi lielu saprātīgu (un drošu!) ātrumu un, cik vien var, reti bremzējot. Piecas vai astoņas minūtes uz vienu vai otru pusi ir sīkums. Jo izveicīgāk un ilgāk cilvēks (Lohs- piez red.) brauc, jo skaidrāk viņš to saprot.Un vēl - jo labāks braucējs viņš ir, jo ātrāk veic savu ceļu.Tā ir veca patiesība.... ;p
Ā,jā- ..izkustēsimies no vietas mierīgi, motoram strādājot ar pusi apgriezienu. Ja maksimums ir 6000 apgr./min., dodam 3000 un sākam braukt.
Antiradars; Radaru detektors - vai ir vērts to pirkt, atsauksmes, sodi
Antiradari un Latvijas Valsts policija, kāda pieredze. Kādi sodi? Vai ir vērts pirkt dārgos? Kādi modeļi?