Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Elektroauto deg - vairāk vai mazāk

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Jautājums ir vai elektro auto deg vairāk vai mazāk kā iekšdedzes auto?

 
iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 0 Atbildēt

Nodeg tikai divus gadus vecs Mercedes-Benz EQA elektromobilis (+ VIDEO) iauto.lv/zinas/pasaule/48668-nodeg-tikai-divus-gadus-vecs-mercedes-benz-eqa-elektromobilis-video

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 1 Atbildēt

Labākais, ka raksts jau pirmajā teikumā sākas ar klaju diršanu, bet nevienam tas neinteresē, jo te visus uzskata par lohiem. Tas auto nav 60000 EUR vērts pat nesadedzis. 30K līdz 35K ir tirgus cena šim, bet kurš tad te ies lasītājam (loham) teikt taisnību …

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
1 1 Atbildēt

Dzīvē esmu redzējis desmitiem nodegušus ICE niekus, nevienu elektroauto. Tā ka diezgan skaidrs kas deg vairāk 😄

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Ta nu gan brīnums ne  ?!?!? Cik ir BEV kopskaits pret ICE, un cik daudz ir pēc avārijām dažādā kvalitāte atjaunotu BEV uz ceļiem  ???

Te varbūt procentuāls salīdzinājums būtu vairāk vietā m nekā "saskaitot galviņas"...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 1 Atbildēt

Dzīvē esmu redzējis desmitiem nodegušus ICE niekus"  Un, cik starp tiem bija tādu, kuriem vēl bija garantija ;)

0pis Reģ.: 16.02.2023
1 0 Atbildēt

Ko nozīmē - vairāk vai mazāk? Jautājums par to, vai ir auto, kas nodeg tikai daļēji, teiksim, līdz pusei? Nu, tas kā daļējs dzimumakts...

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 1 Atbildēt

Proporcionāli vairāk vai mazāk!

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 1 Atbildēt

Ir kaut kādas no auto salona ar pogu palaižamas dzeēšnas kapsulas. Ieksdedzes dzinēju auto.

Litija jonu aķi degot elektroķīmijas specifikas dēļ karstot izdala papildus skābekli.

Lifepo neizdala, bet to ietilpība ir 2 reizes mazāka.

Būs maināmi aķumulatori un būs drošāk.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Piedod, bet maināmi akumlatori - tas nebūs drošāk - tās iekārtas kurām vajadzīga liela precizitāte un regulāra kalibrēšana, bet auto apakša nav tā tīrākā vieta + kontakti aŗi paŗvada ne to mazāko jaudu ... 

Varbūt ja maināms akumlators būtu auto priekšpusē ieslidināms pa "sliedēm"  - varbūt, bet tad takal jautājums par frontālo drošību ...

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
1 1 Atbildēt

Problēma jau tajā, ka parastu aizdegušos ICE autiņu ja vēlies būt varonis var skriet un dzēst jebkurš pilsonis, ka arī drīksti prasīt palīdzību no līdzcilvekiem. Ja kas sācis ir aiziet uz īso, tad ar parasto pulvera aparātu un pareizajām darbībām vari vēl autiņu saglābt.

 Bet EV drīkst dzēst TIKAI sertificeti ugunsdzēsēji. Par cik ir zem augstsprieguma strāvas, kur ar daba apģērbu pareizi sazemētam vispirms ir jāzin kur katram tosterim ir šis ārkārtas drošinātajs(viegli pieejamā vietā- to nosaka ES  normas), to atrubot, tikai tad var uzsākt dzēšanu! t.i. ja var tikt un jau liesmas nav pārak lielas, ja ir tad viss ko ugunsdzeseji var darit ir norobežot apkārtni lai 'droši' nodeg.

Tādejādi ja tosteriem, kaut kas aiziet pa pieskari, viss ko vari darīt ir censties pēc iespējas ātrak izlekt no šīs naves masīnas ārā lai nedabūtu ar strāvu un vienkārši noskatīties kā tā neatjaunojami nodeg...

 Jo nu 15..20..30min laikā kamēr ugunsdzesēji ieradīsies, tur jau būs viss slikti un autiņš 100% norakstāms.

Labi, jauno autiņu īpasniekiem pa lielam vienalga jo ir kasko, bet kas notiks tajā otreizejā tirgū, kad cilvēks paņēmis ir kredītu, ko knapi spēj atļauties, tad kāds vēl tur  kasko... 😅 

 Un tā tas tosteris nodeg vai pats būsi zārkā jo centies izglābt to kasti par kuru vēl jāmaksā un atrāves ar augstspriegumu...

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
3 0 Atbildēt

EV vāģu degšanas ilgums ir 3-5h. 😉

TAS PATS attiecinās uz avāriju. Ja tosteris ir iekļuvis csng tad galīgi tev, kā līdzcilvēkam NAV obligāti par visām varēm  tam jātuvojas, jo tur var būt bīstama strāva! Jā jā.. ir entās ķipa drošības sistēmas, bet ja tās sakritību pēc nav nostrādajušas?.... Sporta autiņiem ir logos indikatori, kur var redzēt vai ir vai nav drošības sistēmas nostradājušas un tad tu kā līdzcilvēks zini, bet parastajiem tosteriem nav šādu drošības prasību. Skarbi, bet patiesība, jo vispirms ir jārūpējas par SAVU drošību!

 Gaidi glābējus, kur EV vadītajs vai pasažieris varētu arī nesagaidīt....

  Tikmēr ICE auto skārušos līdzcilveki var 'izvilkt' būdami drošā attalumā, veikt pmp, līdz ierodas mediķi un glābēji.

Velviens iemesls, kāpēc tik drīz 'tosterī' es vēl nepārsēdīšos. 😅😉

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Pff.... Augstspriegums... Izklausās ka tu esi no tiem kam elektrība ir tumša lieta kas gaiši spīd. Galvenā huiņa ja tosteris aizdegas NAV augstspriegums - bet gan litija akumulatoru DŪMI. Cik lasīts, ja vienreiz pierausi pilnas plaušas ar tiem dūmiem, smagi plaušu bojājumi garantēti. Pieņemu ka tas arī ir galvenais iemesls kāpēc rietumos arvien izplatītākajos skrejriteņu un elektrovelosipēdu ugunsgrēkos mēdz iet bojā cilvēki - piemēram, gadījums kādu gadu atpakaļ Anglijā - pa nakti aizdegās skrejritenis, mājā dzīvoja pāris ar diviem bērniem, tādiem ap 6-10 gadi - vīrietis nonāca slimnīcā, sieviete un bērni nomira...

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
2 0 Atbildēt

Visādas lampiņas deg gan elektroauto, gan ar degvielu darbināmi. teiktu, ka vienādi deg.

Kāds bija jautājums?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 2 Atbildēt

Iespējams ka šis ir virziens kurā attiecīgajiem dienestiem "jābruņojas", un tad vismaz nav iespējami neparedzami sprādzieni utml. - tik ar zemēšanu vēl  kaut kā jātiek galā , uz kuģa klāja gan tā nav liela problēma, bet uz asfaltbetona var būt visādi ...:

insideevs.com/news/738597/hyundai-ev-drill-fire-lance/

imzz Reģ.: 27.02.2015
2 0 Atbildēt

Nu nav pietiekami datu topikam. Salīdzinātu varētu procentuāli no vienāda vecuma auto ICE un BEV. 

Nu, no kā var aizdegties ICE auto pats no sevis ? Degviela no aiz vecuma pārplīsušas trubas uz karsta katalizatora ? Īsslēgums no aiz vecuma pārplīsušas vadu izolācijas ? Īsslēgums pavirši taisītā sistā auto ? Aizdegšanās retos gadījumos avārijās ?

Cik >=15 gadu vecu vai sistu un taisītu EV ir uz ceļa ?

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
2 0 Atbildēt

Daži BMW modeļi dega kā prieks, jo akumulators pakaļā uz kura nonāk ūdens no aizdambējušās lūkas notekas un rezultātā īsais ar degšanu. Pats no sevis. Vēl deg no salona ventilatora, bet tas tā kā nav ICE specifiski.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Nu man vispār ir gadījies dzirdēt ka nulltajos bija modeļi, kuriem aizmugurē mēdza aķa plusa vads pārberzties... Bija arī atsaukums - un vienam vietējajam čalim 10 gadus vecam BMW sanāca neliels ugunsgrēks aizmugurē - apdrošinātājs atteicās maksāt un pārsūtīja uz BMW, un BMW uzsauca remontu pie dīlera.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 1 Atbildēt

12V akumulators nedeg no ūdens. Džipi ar snorkeļiem nesatraucas par to, kur nokļūs akumulators. Bet ir jau vēl trakāk... Arī taviem EV ir 12V akumulators

www.recurrentauto.com/research/there-are-12-volt-batteries-in-electric-vehicles

KBJ. Elektrojūsmiņi ir tupi.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 1 Atbildēt

Lasīt nejēga iemācies. Nu jau ne tikai angleni nerubī, pat jau uz vecumu latviešu valodu esi aizmirsis. 

>Nu, no kā var aizdegties ICE auto pats no sevis

Tur arī atbilde, var aizdegties no akumulatora, pie kājas, vai tāds ir vai nav električkām.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Kurš tupenis šito rakstīja? "uz kura nonāk ūdens no aizdambējušās lūkas notekas"

Jā, no 12v akumulatora var aizdegties, tikai ne jau ūdens ietekmē. Un tas risks ir vienāds abiem. Jaudas akumulators gan var aizdegties, ja ta tajā iekļūst ūdens. Bet tāda ICE nav.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 2 Atbildēt

Pēc korejiešu jaunākās statistikas elektriskās mašīnītes deg par vienu kripatu biežāk nekā normālās mašīnas...

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: 12V akumulators nedeg no ūdens. Džipi ar snorkeļiem nesatraucas par to, kur nokļūs akumulators. Bet ir jau vēl trakāk... Arī taviem EV ir 12V akumulators

www.recurrentauto.com/research/there-are-12-volt-batteries-in-electric-vehicles

KBJ. Elektrojūsmiņi ir tupi.

Ir pat tādi, kam 2 un to nezinot/neuzlādējot owneri ved to EV uz remontu 😜

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
1 0 Atbildēt

msh rakstīja: Pff.... Augstspriegums... Izklausās ka tu esi no tiem kam elektrība ir tumša lieta kas gaiši spīd. Galvenā huiņa ja tosteris aizdegas NAV augstspriegums - bet gan litija akumulatoru DŪMI. Cik lasīts, ja vienreiz pierausi pilnas plaušas ar tiem dūmiem, smagi plaušu bojājumi garantēti. Pieņemu ka tas arī ir galvenais iemesls kāpēc rietumos arvien izplatītākajos skrejriteņu un elektrovelosipēdu ugunsgrēkos mēdz iet bojā cilvēki - piemēram, gadījums kādu gadu atpakaļ Anglijā - pa nakti aizdegās skrejritenis, mājā dzīvoja pāris ar diviem bērniem, tādiem ap 6-10 gadi - vīrietis nonāca slimnīcā, sieviete un bērni nomira...

Ja 400V vai 800V neskaitās augstspriegums, tad cik tad ir?  Visgudrais msh. 😂 

Stāvdrāžu pret auto bateriju jaudu, salīdzināt nebūtu īsti pareizi. 😉 Divas pilnīgi atsķirīgas jaudas pasaules. No stavdraža pa lielam dabūsi tik pa nagiem, bet ieejot EV dzīvās elektrības zonā(atceroties pamatskolas fiziku, kāds radiuss ir ja uz zemes nokritis dzīvs el. līnijas vads?)

 Ieskrienot šādā 'dzīvajā zonā', sekundes simtdaļā tev izplūdīs cauri šī strava un apstāsies dzīvībai nepieciešami orgāni un pat līdz li-ion dūmiem netiksi.😉

msh Reģ.: 16.04.2007
0 2 Atbildēt

Pārfrāzēšu - tu esi nobijies no neesošas problēmas, bet neuztraucies par īstu problēmu - un īstā problēma ir apkārtējās vides piesārņojums no degšanas, sevišķi toksiskie dūmi. Es neesmu iedziļinājies par sprieguma jautājumu, bet es noprotu ka dzēšanai ir dziļi pie dirsas, cik simti voltu tajā aķī ir - pažarnieki gāž virsū ūdeni tā, it kā tur nekā nebūtu - pieņemu ka tad, kad tur jau liesmas nāk ārā, aķa kontrolieris visdrīzāk jau ir atslēdzies vai nokūries, un ūdenim reāli ir darīšana ar trīs komats kaut kas voltiem xxxx eksemplāros. Renis, ja kas, zojai ir uztaisījis speciālu lūku zem pakaļas ķebļa, ar domu ka pažarnieki tur iebāzīs šļūteni un gāzīs iekšā ūdeni lai dzesētu degošo akumulatoru - problēma gan tāda ka aizdegoties akumulatoram, pa to lūku laikam salonā var nonākt gāzes un liesmas.

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
1 0 Atbildēt

'Pažarnieki' arī parastajam auto VISPIRMS atveino aķa klemmes un tikai tad uzsāk jebkādus glabšanas vai dzēšanas darbus. Tīri lai dzesanas materiāls(pārsvarā ūdens) neradītu papildu problēmas jo atceramies- ūdens ir elektrību vadošs!

Taspats arī ar EV tostieriem, tikai par cik vairs nav 12v bet gan 400v vai vairāk, viss vairs nav tik vienkārši un lai parastais i.iots bez īstas saprašanas adrenalīna iespaidā kaut ko pats nesāktu ''glābt'' tapēc ir noteikts, ka parastais iedzīvotājs EV NEDRĪKST dzēst un pa lielam tuvāk par 10m nevajadzētu tuvoties avarējušam tosteriem. 

 Iekšā cilveki jau būs izolēti, jautajums tik ir par iegūto traumju nopietnību un vai varēs sagaidīt glābejus...

 Tāpēc par cik tosteros ir 400V+ nevis 12V, šīs darbības drīkst veikt tikai apmācīti/sertificēti glābēji! Kuri zin un māk rīkoties šādās augstspriegumu situācijās.

 Pirms darba uzsakšanas ir 'jāatvieno' iespējamā dzīvā ķēde ārkārtas punktos kā nu kuram autiņam tas ir konstruēts, ko AUTORAZOTĀJS izveido, nevis vietejais 'reinis' garažā izzāģē lūku kur nu pats izdomā un tad pažarnieki spelē paslēpes.

EV pie avārijas vispirms droši šos punktus ir jaatvieno pārgriežot, izzolējot stāvu no visas pārējās automašīnas lai varētu droši skarties klāt automobīlim, veikt darbības kā arī varētu droši uzsākt dzēšanu.

 Tas protams ja uguns jau nav skāris bateriju.... Ja ir tad kā jau minēju, glābēji veic darbības lai būtu droša vide visu so ķimikāliju izdegšanai.  

 Gluži kā ja uguns ir ticis bākā, tad NEVIENS tev necenšas degvielu 'nodzēst' būs tikai auzas, bet ļauj tai droši izdegt kontrolētos apstākļos un tad beigās tik droši savāc.

Lasi un izglītojies:

www.core77.com/posts/74535/Understanding-Why-Electric-Car-Fires-Pose-a-Unique-Hazard

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Pārliecināmies ka tiešām tev elektrība ir tumša lieta kas gaiši spīd. Parastai mašīnai atvieno aķi, ja tas ir iespējams tāpēc, ka tajā aķī esošā strāva ar ļoti lielu varbūtību ir ugunsgrēka cēlonis. Elektriskajai mašīnītei tas fiziski nav iespējams - jā, var atvienot akumulatoru no pārējās mašīnas [kas pa lielam sanāk - atvienot no motora kontroliera un sprieguma pārveidotāja] un ir arī pirotehniskais drošinātājs kas tad, ja tosterim ir izšauti baloni, to arī izdara - bet elementus savstarpēji atvienot nevar. Un arī pēc tā nav vajadzības. Tu saki - ūdens vada elektrību - un kas tad ir? Tu laikam neesi sapratis atšķirību starp elektriskās mašīnītes akumulatora elektrību un elektrotīkla elektrību. Redzi, tu pret elektrības vadu nedrīksti pavērst šļūteni tāpēc, ka tam vadam ir potenciāls attiecībā pret zemi uz kuras tu stāvi, un no/caur kuru nāk ūdens tajā šļūtenē, attiecīgi caur to strūklu, un, iespējams, tevi, noslēgsies ķēde. Bet elektriskā mašīnīte ir izolēta no zemes, līdz ar to pat ja tur vēl kaut kur radīsies spriegums - tas būs īssavienojums starp diviem punktiem mašīnā, kas nevar traumēt jebko, kas neatrodas starp šiem diviem punktiem. Kā jau teicu - visos viģikos, kas redzēti kur ugunsdzēsēji dzēš elektriskās mašīnītes, viņi rīkojas tā, it kā tur nekā  tāda nebūtu.

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
3 1 Atbildēt

Tā viš i. Līdz 1000 V tam nosaukums ir zemspriegums.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Ja tīri formāli tad zem 1000V ir zemspriegums. 

Par bīstamajām zonām - gandrīz pašās dokumenta beigās :

likumi.lv/ta/id/260769-noteikumi-par-obligati-piemerojamo-energostandartu-kas-nosaka-elektroapgades-objektu-ekspluatacijas-organizatoriskas-un-tehnisk...#p-487873

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Krokodils rakstīja:

msh rakstīja: Pff.... Augstspriegums... Izklausās ka tu esi no tiem kam elektrība ir tumša lieta kas gaiši spīd. Galvenā huiņa ja tosteris aizdegas NAV augstspriegums - bet gan litija akumulatoru DŪMI. Cik lasīts, ja vienreiz pierausi pilnas plaušas ar tiem dūmiem, smagi plaušu bojājumi garantēti. Pieņemu ka tas arī ir galvenais iemesls kāpēc rietumos arvien izplatītākajos skrejriteņu un elektrovelosipēdu ugunsgrēkos mēdz iet bojā cilvēki - piemēram, gadījums kādu gadu atpakaļ Anglijā - pa nakti aizdegās skrejritenis, mājā dzīvoja pāris ar diviem bērniem, tādiem ap 6-10 gadi - vīrietis nonāca slimnīcā, sieviete un bērni nomira...

Ja 400V vai 800V neskaitās augstspriegums, tad cik tad ir?  Visgudrais msh. 😂 

Stāvdrāžu pret auto bateriju jaudu, salīdzināt nebūtu īsti pareizi. 😉 Divas pilnīgi atsķirīgas jaudas pasaules. No stavdraža pa lielam dabūsi tik pa nagiem, bet ieejot EV dzīvās elektrības zonā(atceroties pamatskolas fiziku, kāds radiuss ir ja uz zemes nokritis dzīvs el. līnijas vads?)

 Ieskrienot šādā 'dzīvajā zonā', sekundes simtdaļā tev izplūdīs cauri šī strava un apstāsies dzīvībai nepieciešami orgāni un pat līdz li-ion dūmiem netiksi.😉

nja... tā top sazvērestības teorijas...

"Ieskrienot šādā 'dzīvajā zonā', sekundes simtdaļā tev izplūdīs cauri šī strava un apstāsies dzīvībai nepieciešami orgāni un pat līdz li-ion dūmiem netiksi."

Nē, tā nebūs. 

1) "sekundes simtdaļā" ir nu tā ka pavisam greizs aprēķins, ņemot vērā "skriešanas" ātrumu līdz pat 300000km/s

2) "šī strāva" ir neko neizsakošs jēdziens, jo tā ir atkarīga no vides un ķermeņa vadītspējas starp elektropotenciāliem. EV nav NEKĀDA potenciāla pret apkārtējo vidi - viss augspriegums ir tikai starp šī paša auto iekšējām komponentēm. Un pat ja būtu - ir jārēķina soļa spriegumu un to, kādi apavi ir kājās. 

3) nu var jau protams par elpošanu un sirdsdarbību teikt tik vispārināti, bet tomēr pretstatā ir pavisam daudz dzīvībai svarīgu orgānu, kas nepastāsies.

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
1 0 Atbildēt

Jūs visi domājat kamēr viss ir labi... Taspats jau arī - ejot zem lielajām elektrotīkla līnijām viss būs pilnībā 'droši' un vari pat uz staba čurāt virsū, pilnīgi nekas nenotiks! Bet kad dzīvs vads būs nokritis zemē?

Kungi, gribēšu redzet, cik droši jūs tad iesiet šajā pat marsrutā garām 😅 Gan jau ka visiem bikses būs pilnas un vairs netuvosities šai zonai. Nevis pargudri iesiet tālāk, jo redzi zini teoriju, ka tev 'biezas gumijas zoles' un skaitīsi kaut kādu soļu spriegumu neatraujot kājas no zemes.... 😂

Taspats ar to tosteri, kamēr viss čikiniekā, protams viss ir sazemēts, nozemēts, noizolēts pec visām drošības sertifikācijām un briesmu nav. Gan jau 20..40kmh ātrumos protams arī nav tur baigi jauztraucas, tur sūdīgakajā gadījumā nostrādās piro drošinātajs un varēsi vest uz tolmetu to būdu pat ja virsbūvju defektu varētu salabot, bateriju paka dēļ šī izsistā drošinātāja un kontrolieru ierakstītajiem avārijas statusiem ir gandrīz neatdzīvināma(protams nekas nav neiespējams) bet oficiāli to izdarīt nevar un nav labojams.

www.youtube.com/watch?v=Q9ISvjkpm3A

 Šosejas ātrumos 80..90..120 un triecienu spēkos, kur konstrukcijā viss tiek izvarots pāri visu materiālu un 'spēka zonu' novadīšanas spējām...

 Tosterim iekļūstot tādā smagā avārijā, papildus aizdegšanās riskam un ķimiskajiem dūmiem vēl var būt miljons iemeslu, kā tam bateriju paku strāvas spriegumam vairs nenoizolēties, caurduroties ar kādu materiālu utml.

 To tikai jutīsi uz savas ādas pieskrienot pie auto- uz 'dzīvās zemes' vai pieskaroties metāliskajam auto korpusam. Un tas nebūs vienkārši, kā atrauties pa knaģiem.... 😉 Nepamirksķināsi acis un turpat arī paliksi.

 Un tu gribot būt varonis, no glābēja statusa paliksi par glābjamo. Tiesi tapēc avārijās kur ir iesaistīts elektrovāgis iesaka netuvoities, bet gaidīt 'sertificētos' glābējus.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

Kaut ko itkā saproti, bet tajā pat laikā daudz arī nesaproti:

Caurmēra "parastās līnijas" jeb "piegāde" līdz gala lietotājam ir 400V - tātad zemspriegums.

Caurmēra pamanāmās "lielās līnijas" jeb elektroeneģijas pārvades tīkla līnijas ir 110kV ( kilovolti) un 330kV.

Tad vēl ir arī vidspiegums ar ko saprot 1000V līdz 20kV. vai kaut kā tā ( neesmu enerģētiķis tā kā piedodiet ja robežas norādīju nepareizi). Mazliet vairāk par šīm lietām īsumā var redzēt šeit:

latvenergo.lv/storage/app/uploads/public/5db/5b4/ba5/5db5b4ba55167379779473.pdf

ast.lv/lv/content/aizsargjoslu-platumi

 P.S. un ir ļoti būtiska atšķirība ar kādu spriegumu ir daŗišana - maiņstrāvu vai līdzstrāvu - katrai ir savas bīstamības īpatnības attiecībā uz cilvēku.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

220V maiņstrāvas lielākā problēma ir sirds ritma izmaiņas elektrošoka gadijumā, citādi tas ir ļoti nepatīkami, bet dižu skādi nenodarīs, un ir cilvēki kuriem tas 220V un pat 380V ir pilnīgi pie kājas, praktiski var ņemt vadu rokās un tik jutīsi ādas sviluma smaku, bet jamiem nekas ...

Un jā 220V es ar pārlieku nebaidos, bija pat gadijums kad mazgājos dušā pie boilera ar bojātu zemējumu - visi apkārt saka dušas kloķi - sit pa nagiem - bet es mierīgi zem tekošas dušas stāvu ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Pilnīga neizpratne par to, kas ir elektrība un to, kā atšķiras spriegums starp līnijas vadu un zemi pret EV un zemi. 

Pieskarties gan tam vāģim nevajag, jo nekad nevari zināt, kur tam kāds vads pret korpusu būs vaļējs. Un tuvoties nevajag dēļ ārkārtīgi augstās sprādzienbīstamības un degšanas toksiskuma. Bet tādēļ jau nevajag muldēt muļķibas par elektrības pamatprincipiem.

"Taspats ar to tosteri, kamēr viss čikiniekā, protams viss ir sazemēts, nozemēts" Pilnīgi ačgārns absurds - līnijas vads ir bīstams tieši tādēļ, ka tam otrā galā IR zemējums. EV NAV zemējuma un ja arī tas ir izveidojies bojājuma rezultātā, tad tas ir turpat... zem auto... nevis attālināts, lai veidotos kaut kāda zona. Vari paeksperimentēt ar parasto akumulatoru - pamēģini jenkuru no klemmēm ar ampērmetru savienot ar viskrutāk iezemēto zemējumu - strāva būs nulle, kamēr vien otru klemmi nepievienosi pie otra zemējuma - akumulatoram NAV elektriskā potenciāla attiecībā pret zemi.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
2 0 Atbildēt

Trolejbusa un tramvaja kontakttīkla spriegums ir 600V.  Nekādā gadījumā nedrīkst tiem vāģiem pieskarties!

Vivi tīklā ir Dies' pas' pat 3000 V, pie kam gaisā tikai 1 vads, otrs uz zemes. Nemēģiniet pieskarties! 😜

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Tramvajs ir zemēts "caur sliedēm. Vilciens tāpat. Bet trolejbuss nav zemēts, dažreiz var dabūt pa nagiem kāpjot iekšā ārā kaut vai statikas dēļ.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti