darklight rakstīja: Elektriķi pilna pasaule, kas par zināmu samaksu tev visu parakstīs. Kas attiecas uz zemējumu - jā - bez lielā perforatora un attiecīga uzgaļa tos stieņus var būt pagrūti sadzīt. A tā - pie visa kopējā pasākuma tā zemējuma ierīkošana ir tīrais sīkums.
Uz saules paneļu pieslēgšanu ir jāiziet atsevišķs kurss.
Atkarīgs no tā, cik labas attiecības ir ar kaimiņiem. Tīri formāli, ja paneļi bez projekta atrodas uz zemes ar kautkādiem pamatiem, var dabūt sarkano zīmogu inventarizācijas lietā. Ja uz ēkas jumta, kas nav nodota ekpluatācijā, tad var būz zināmas problēmas ar nodošanu. Man te diezgan patāli kaimiņi regulāri cīnās viens ar otru. Viens nostučī otru par krūmu ciršanu, otrs pirmo par grāvju rakšanu, vienam otra paneļi sauli spīdina sejā, u.t.t. Un tās institūcijas paliek arvien skarbākas, gan KNAB, gan VID. Cirks pa rubli.
Tev vēl ir vajadzīgs sertificēts elektriķis, kas to visu pieslēgs. Un vēl ir vajadzīgs zemējums, kas nav visai lēts prieks, ja jāiekļaujās 4 Om robežās.
Tik vienkārši nav. Ja tu esi uzlicis savā īpašumā saules paneļus vai jebkādu citu elektroenerģiju ražojošu ierīci nelegāli (bez projekta, saskaņošanas u.t.t.), teorētiski tu esi pārkāpējs un tevi var sodīt. Tas ir tas pats, kas būvniecība bez projekta un atļaujas. Iespējams, nekad netiksi sodīts, iespējams, kaimiņš nostučīs un dabūsi visu likvidēt. Tā pie mums ir. Teorētiski, ikvienam solim vajag projektu un atļauju. Sākot ar tādiem sīkumiem kā sausā ateja dārzā un žogs.
Es pieļauju, ka haļava beigsies brīdī, kad kāds izdomās, ka šie mazie elektroenerģijas ražotāji ir biznesmeņi un viņu darbība ir jālegalizē, un jāieliek mājražotāju, pašnodarbināto vai SIA formātā, ar visām nodokļu pirms un pēcmaksām, auditiem u.c. VID prasībām.
Man ir jautājums tiem, kuri tirgo saules elektrību valstij. Vai kāds reāli kontrolē zemējuma esamību un tā vērtību atbilstoši elektroenerģiju ražojošo iekāru klasei, zem 4 Omiem?
Ja to dara legāli un pie patreizējām cenām, tad šaubos vai atmaksāsies. Brīdī, kad atmaksāsies, dabūsi mainīt akumulatorus. Man 3 gadus ir nelegāls 30kW vēja ģenerators, kas šoziem varētu atmaksāties. Tiesa, sistēma ir nedaudz gudrāka, bez elektroenerģijas uzkrāšanas AKB, un izmantoju tikai sev, dalīties ar valsti negribu.
Krūmi un zari pieder pie vidējās kvalitātes šķeldas. Pati vērtīgākā ir tā saucamā baltā šķelda, kuru iegūst griežot veselus, labus kokus. Visnevērtīgākā ir celmu šķelda, daudz smilts klāt, kas ātri deldē instrumentus un sadegot celmu šķeldai vaidojas daudz pelnu.
Ir tāda kategorija kā refurbished. Kas skaitās rūpnieciski atjaunots ar pilnu garantiju. Ļoti daudz dažādām precēm, kuras sen jau vairs neražo, šāds pakalpojums ir pieejams. Un perekupiem ir tendence šo vārdu uzrakstīt ļoti sīkā šriftā kautkur priekšpēdējā lapā.
Vai kāds zina, kāds ir UA transportlīdzekļu statuss Latvijā. Viņiem ir TA, apdrošināšana, atļauja braukt ilgāk par 3 mēn, viņu braucēji maksā nodokļus? Vai varbūt viņiem ir kautkāds VIP statuss vai pasaules atbrīvotāja ksiva? Šodien dēļ viena šāda ķēma pirmo reizi nācās reālā satiksmē izbaudīt kā strādā automātiskā avārijas bremzēšana. Nepietiek ka tam, piedodiet, dalbajobam, pretīm braucošie met ar tālajiem, nē, viņam tomēr ir jāveic apdzīšanas! Pie reizes, gribu atvainoties tam LV Volvo vadītājam, kurš brauca aiz manis un tomēr spēja līdz dažiem cm sabremzēties.
p.s. interesanti, ja šim UA vadītājam iedotu bietē, kā tas tiktu klasificēts?
p.p.s. un kā rīkoties iekuļoties CSN ar šādiem auto?
Automātu personīgajai braukšanai nekad neņemtu. Tur mans komforta un sapratnes līmenis joprojām ir Audi 90. Darba vajadzībām, pofig, ko iedod, ar to gāž.
Tā pa īstam pieradu pie automāta pēc kādas nedēļas, bet joprojām tas nesagādā nekādu braukšanas prieku. Strādā labi, pārslēdz ātri, bet bieži nelaikā un nevajadzīgi, braukt var, smago kāju ir izturējis jau 100 000 km. Par to lēnumu, kautkādi automāti bija ar to adaptīvo funkciju, kas pielāgojas braukšanas stilam. Viņu vienkārši vajag vairākas dienas paspīdzināt, tad atdzīvosies. Auto hold laba funkcija, sport režīms (dīzelim) pilnīgi nevajadzīgs, manuālais režīms arī pilnīgi bezjēdzīgs un nevajadzīgs. Adaptīvais kruīzs automātam gan ir vienīgā labā ekstra, ideāli sastrēgumos.
Pa šo laiku jau nu varēja noraut galvu un apskatīties, kas iekšā notiek. Ja slinkums, tad kaut ar endoskopu cilindrus izpētīt, vārstu un kartera vākus noņemt. Cik man ir bijusi darīšana ar pašgāzētiem motoriem, vienmēr risinājums ir bijis dzinēja kapitālais remonts un gāzes iekārtas demontāža.
OMD gadījumā ļoti būtiska ir propoganda jeb piespiedu patriotisms. Ja no pirmās dienesta dienas karavīram kliegs galvā "za roģinu" vai liks pilnā rīkē aurot gospeļus, tad viņš kaujas laukā būs jau tā nozombēts, ka atliks tikai norādīt virzienu.
Brīvdienās paviesojos Rīgas Motormuzejā. Brežņevs un Staļins joprojām varonīgi sēž savos auto, kamēr Zaparožec kā zārks apsegts ar Ukrainas karogu. Man izskatās, ka vajadzēja darīt otrādāk! Jebšu tur, vadībā, kāds nav lojāls notikumiem?
darklight rakstīja: Elektriķi pilna pasaule, kas par zināmu samaksu tev visu parakstīs. Kas attiecas uz zemējumu - jā - bez lielā perforatora un attiecīga uzgaļa tos stieņus var būt pagrūti sadzīt. A tā - pie visa kopējā pasākuma tā zemējuma ierīkošana ir tīrais sīkums.
Uz saules paneļu pieslēgšanu ir jāiziet atsevišķs kurss.