Savulaik par IONIQ6 izteicos, ka tā dizains man nepatīk, bet tai pašā laikā ļoti labi saprotu, kāpēc tas ir tāds – elektriskajā modelī dizains pilnīgi noteikti ir pielāgots funkcijai un funkcija vai, pareizāk sakot, mērķis šai gadījumā bija maksimāla aerodinamiskā efektivitāte. Un, ja mērķis ir sasniegts, ir grūti ražotājam kaut ko pārmest. Ar jauno Santa Fe korejiešiem atkal ir sanācis polarizējošs automobilis, vienīgi šajā reizē ir grūti atrast labu pamatojumu, kāpēc aizmugure ir tāda, kāda tā ir. Ja no priekšpuses lielais SUV ir simetrisks, izskatās visnotaļ solīdi un pat amerikāniski masīvi, tad no otra gala – tāds kā sasteigts, tāds kā nošļucis un skumjš. Īstenībā jau profila skatā var nojaust, ka aizmugurē kaut kas nav lāga, jo lukturu bloka pagarinājums ar riteņa arku nesaplūst tik organiski kā varētu. Noteikti varēja labāk, bet, ja mērķis bija būt pamanītam, tad uzdevums ir izpildīts!
Ja runā par braukšanas īpašībām, tad Santa Fe iet kā mazāks auto un ar saviem 250+ zirgspēkiem ir pietiekami dinamisks. Kā jau korejietis, tas ir labi aprīkots un maksā salīdzinoši maz, vienīgi interjera dizainā trūkst agrāko laiku elegances. Te, tāpat kā ārpusē, izskatās, ka ir iet militāras vienkāršības virzienā ar uzsvaru uz gludām virsmām un reti izkārtotām pogām.
Uzreiz nelielai atkāpei jāsāk ar to, ka mana pieredze ar Citroën ë-C3 aprobežojas vien pārbraucienā no Lilastes, kur notika Gada auto lielais tests, līdz Bassadone salonam Biķernieku ielā, taču pirmie novērojumi un iespaidi ir visnotaļ pozitīvi.
Pirmkārt, man tīri labi patīk tā krosoverīgā virsbūves forma un dizains kopumā. Patīk arī tas, ka Citroen nebaidās zem iepriekšējās paaudzes C3 pavilkt svītru un uztaisīt kaut ko pilnīgi atšķirīgu. Otrkārt, un pat visvairāk šajā automobilī patika gaitas sajūtas – tādas blīvas, sulīgas, limuzīniskas. Tas liek domāt, ka tie izslavētie Progressive Hydraulic Cushions amortizatori nav mīts un patiešām strādā! Patiesībā negaidīti pozitīvi iespaidi no tā, kā elektriskais C3 brauc. Pilnai laimei pietrūkst tikai eksperimentāls brauciens pāri bruģētajam Gaisa tiltam un uz āru izlīdušajām tramvaja sliedēm.
Ja jāuzskaita lietas, kuras labprātāk gribētos neuzskaitīt, tad viena no tām noteikti ir multimediju sistēmas jautājums. Protams, ir moderni un ekonomiski izdevīgi mašīnā ielikt tikai ligzdu, kur piespraust telefonu, bet es tomēr priecātos redzēt iebūvēto iekārtu, jo arī tāda opcija pastāv. Ja ne krāsaino skārienekrānu, tad vismaz vienu pliku FM skalu ar skaļuma un frekvences regulēšanas pogu, lai var paklausīties radio. Otra no šīm lietām – aizdedzes atslēga. Tiešām tas ir daudz izdevīgāk, nekā panelī iebūvēt Start pogu? Laikam jau ir jārēķinās ar kompromisiem, ja gribas palīst zem 25000 eiro sākuma cenas.
Lai vai kā, te tas Citroën ë-C3 ir un kā pilsētai ideāli piemērota izmēra braucamais ar vairāk nekā 300 km sniedzamību man patīk.