Autovadītāja attieksme un atbildība uz ceļa 6

 
DBS | 15.janvāris 2015 8:02

Bojāgājuši un savainoti cilvēki, sadauzīti auto un sabojāts noskaņojums – tā ir pēdējo dienu dramatiskā realitāte uz Latvijas ceļiem. Publiskajā telpā daudz pārmetumu veltīts ceļu uzturētājiem un valstij.

DBS Autoskolas eksperts Artūrs Priednieks uzsver, ka arī šādos braukšanas apstākļos negadījumu pieļaušana vai nepieļaušana visbiežāk ir atkarīga no pašiem braucējiem un tikai retos gadījumos varat kļūt par citu kļūdas upuriem.

Artūrs Priednieks: “Mums gandrīz nekad nebūs ideāla situācija, kad ceļš būs tikko notīrīts un redzamība lieliska. Mūsu klimatā viss var mainīties dažās minūtēs, tādēļ nevar gaidīt, ka atbildīgie dienesti saspēs uz visu laicīgi reaģēt. Katram būtu sev jāuzdod vienkāršu jautājumu: „Vai es tiešām tikšu galā kritiskā situācijā, vai māku pareizi stūrēt, vai esmu kādreiz ar visu spēku triecis bremzes „grīdā”, vai man pietiks laika reaģēt un saprast, uz kuru pusi braukt?”

DBS Autoskolas eksperts Artūrs Priednieks Foto: Publicitātes foto

Jāatceras, ka reaģēšanai un bremzēšanai vajadzīgs laiks – braucot ar 90km/h uz apledojuša ceļa automašīnas bremzēšanas ceļš var būt vairāk nekā 100 m.
Pieredzējušam vadītājam apdraudējuma pazīmes uztvert un adekvāti reaģēt nav problēmu. Tiem, kam šādu iemaņu vēl nav, vēlams tās apgūt un nostiprināt profesionāļu vadībā.”

Daži DBS Autoskola ekspertu padomi braukšanai ziemā:

Pazīmes, kas liecina par paaugstinātu bīstamību

• Auto drošības sistēmu ziņojumi – tikko iemirgojas kāda brīdinājuma lampiņa, jābrauc uzmanīgāk
• Stūrēt kļūst ļoti viegli, stūre kustas gandrīz bez pretestības, jo zūd riteņu saķere ar ceļu
• Riteņu buksēšana gan palielinot ātrumu, gan bremzējot
• Gaisa temperatūra ap 0 grādiem, kad uz ceļa seguma veidojas t.s. “melnais ledus”, ko vizuāli grūti pamanīt.

Vadītāja reakcija potenciālās riska situācijās

• Novērojot kādu no minētajām pazīmēm, tūlīt jāsamazina ātrums un jāpalielina distance līdz priekšējam auto, lai nepieciešamības gadījumā jums būtu vairāk laika reaģēt uz saslīdēšanu vai citu kritisku situāciju
• Ja tuvumā nav citu braucēju un gājēju, vēlams uzmanīgi izmēģināt bremzēšanu un novērtēt automobiļa reakciju
• Lai izvairītos no saslīdēšanas, auto jāvada ar slaidām un plūdenām kustībām, bez asas stūrēšanas un bremzēšanas
• Ja saslīdēšana ir notikusi, jādarbojas ātri un precīzi, stūrējot tik cik nepieciešams konkrētajā situācijā
• Ja braucot garām negadījuma vietai, grasāties palīdzēt tajā cietušajiem, vispirms izlieciet uz ceļa brīdinājuma zīmes, lai izvairītos no jauniem negadījumiem. Īpaši svarīgi tas ir diennakts tumšajā laikā.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Long 15.janvāris 2015 14:49
8 3 Atbildēt

Klau, LMT! Ja tev nav sajēgas ko dara un ar ko nodarbojas šis vīrs DBS Autoskolā, tad paklusē. Es pie viņa braukšanas kursus ziemas braukšanā izgāju jau gadus padsmit atpakaļ. Tāpēc aizej pats uz turieni un pārliecinies par savām iespējām.

LMT 15.janvāris 2015 10:37
5 12 Atbildēt

Kādu pēdējo dienu realitāte??? Izskatās, ka eksperts iepriekš par pavāra palīgu ir strādājas. Tā ir tik pat sena kā auto, bet mūsu zemē statistika graujoša jau bija pagājušajā gadā!

nu ja... 15.janvāris 2015 21:58
5 1 Atbildēt

visi tādi lieli eksperti,tikai situācija ir ļoti traģiska... un ,kur problēma??? ... tāpēc,ka visi sīk pirži un opīši,vai arī tie /ās kuri tēlo krutos speciņus,tur arī visa problēma... sen visiem tiem lielībniekiem ,kuri lielās cik viņiem tur jau braukšanas gadu stāž,bet satiksmes noteikumi ,jau cik reižu ir mainīti,tāpēc tiem opīšiem un cotkām,nav sajēgas,kāda ceļa zīme un kāpēc ir uzstādīta,konkrētā vietā... brauc,kā dzerevņā,kur nav ne vienas ceļa zīmes.... tāpēc uz trases un pilsētās,sajēgas nav....

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti