Autovadītāja attieksme un atbildība uz ceļa 6

 
DBS | 15.janvāris 2015 8:02

Bojāgājuši un savainoti cilvēki, sadauzīti auto un sabojāts noskaņojums – tā ir pēdējo dienu dramatiskā realitāte uz Latvijas ceļiem. Publiskajā telpā daudz pārmetumu veltīts ceļu uzturētājiem un valstij.

DBS Autoskolas eksperts Artūrs Priednieks uzsver, ka arī šādos braukšanas apstākļos negadījumu pieļaušana vai nepieļaušana visbiežāk ir atkarīga no pašiem braucējiem un tikai retos gadījumos varat kļūt par citu kļūdas upuriem.

Artūrs Priednieks: “Mums gandrīz nekad nebūs ideāla situācija, kad ceļš būs tikko notīrīts un redzamība lieliska. Mūsu klimatā viss var mainīties dažās minūtēs, tādēļ nevar gaidīt, ka atbildīgie dienesti saspēs uz visu laicīgi reaģēt. Katram būtu sev jāuzdod vienkāršu jautājumu: „Vai es tiešām tikšu galā kritiskā situācijā, vai māku pareizi stūrēt, vai esmu kādreiz ar visu spēku triecis bremzes „grīdā”, vai man pietiks laika reaģēt un saprast, uz kuru pusi braukt?”

DBS Autoskolas eksperts Artūrs Priednieks Foto: Publicitātes foto

Jāatceras, ka reaģēšanai un bremzēšanai vajadzīgs laiks – braucot ar 90km/h uz apledojuša ceļa automašīnas bremzēšanas ceļš var būt vairāk nekā 100 m.
Pieredzējušam vadītājam apdraudējuma pazīmes uztvert un adekvāti reaģēt nav problēmu. Tiem, kam šādu iemaņu vēl nav, vēlams tās apgūt un nostiprināt profesionāļu vadībā.”

Daži DBS Autoskola ekspertu padomi braukšanai ziemā:

Pazīmes, kas liecina par paaugstinātu bīstamību

• Auto drošības sistēmu ziņojumi – tikko iemirgojas kāda brīdinājuma lampiņa, jābrauc uzmanīgāk
• Stūrēt kļūst ļoti viegli, stūre kustas gandrīz bez pretestības, jo zūd riteņu saķere ar ceļu
• Riteņu buksēšana gan palielinot ātrumu, gan bremzējot
• Gaisa temperatūra ap 0 grādiem, kad uz ceļa seguma veidojas t.s. “melnais ledus”, ko vizuāli grūti pamanīt.

Vadītāja reakcija potenciālās riska situācijās

• Novērojot kādu no minētajām pazīmēm, tūlīt jāsamazina ātrums un jāpalielina distance līdz priekšējam auto, lai nepieciešamības gadījumā jums būtu vairāk laika reaģēt uz saslīdēšanu vai citu kritisku situāciju
• Ja tuvumā nav citu braucēju un gājēju, vēlams uzmanīgi izmēģināt bremzēšanu un novērtēt automobiļa reakciju
• Lai izvairītos no saslīdēšanas, auto jāvada ar slaidām un plūdenām kustībām, bez asas stūrēšanas un bremzēšanas
• Ja saslīdēšana ir notikusi, jādarbojas ātri un precīzi, stūrējot tik cik nepieciešams konkrētajā situācijā
• Ja braucot garām negadījuma vietai, grasāties palīdzēt tajā cietušajiem, vispirms izlieciet uz ceļa brīdinājuma zīmes, lai izvairītos no jauniem negadījumiem. Īpaši svarīgi tas ir diennakts tumšajā laikā.

 
Visi komentāri
 
LMT 15.janvāris 2015 10:37
5 12 Atbildēt

Kādu pēdējo dienu realitāte??? Izskatās, ka eksperts iepriekš par pavāra palīgu ir strādājas. Tā ir tik pat sena kā auto, bet mūsu zemē statistika graujoša jau bija pagājušajā gadā!

Long 15.janvāris 2015 14:49
8 3 Atbildēt

Klau, LMT! Ja tev nav sajēgas ko dara un ar ko nodarbojas šis vīrs DBS Autoskolā, tad paklusē. Es pie viņa braukšanas kursus ziemas braukšanā izgāju jau gadus padsmit atpakaļ. Tāpēc aizej pats uz turieni un pārliecinies par savām iespējām.

LMT 15.janvāris 2015 15:18
4 19 Atbildēt

Es arī esmu auto eksperts un varu kādam pamācīt gan braukt, gan auto uzbūvi, gan satiksmes drošību.

Jānis 16.janvāris 2015 9:20
3 1 Atbildēt

Kā tad ... Noticēju :)

nu ja... 15.janvāris 2015 21:58
5 1 Atbildēt

visi tādi lieli eksperti,tikai situācija ir ļoti traģiska... un ,kur problēma??? ... tāpēc,ka visi sīk pirži un opīši,vai arī tie /ās kuri tēlo krutos speciņus,tur arī visa problēma... sen visiem tiem lielībniekiem ,kuri lielās cik viņiem tur jau braukšanas gadu stāž,bet satiksmes noteikumi ,jau cik reižu ir mainīti,tāpēc tiem opīšiem un cotkām,nav sajēgas,kāda ceļa zīme un kāpēc ir uzstādīta,konkrētā vietā... brauc,kā dzerevņā,kur nav ne vienas ceļa zīmes.... tāpēc uz trases un pilsētās,sajēgas nav....

kā tad... 15.janvāris 2015 22:05
2 13 Atbildēt

kāpēc tik maina auto vadītāja apliecības,bet kāpēc neviens nepainteresējas,pirms vadītāja apliecības maiņas,tos 70-to un 80-to gadu apliecību ieguvējus pārbaudīt teorijas jautājumos,tad redzētu cik gudri un lielīgi ,tad būtu viņi... un ticiet man,ka lielākā daļa netiktu vairs pie vadītāja apliecības,jo tajos laikos viegli varēja arī nopirkt vadītāja apliecības,un tagad tik samaina... un kāpēc vispār nav vecuma ierobežojuma,līdz kādam vecuma drīkst vispār vadīt auto...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO)

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 15

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 2

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 

800 Zs mustangs - Shelby izlaiž Mustang Super Snake (+ FOTO) 3

Shelby American parādījis savu pirmo projektu, kas radīts uz jaunās S650 Mustang platformas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti