Bonus Malus palielinājusies vairāk nekā 350 tūkstošiem, samazinājusies – gandrīz 200 tūkstošiem vadītāju 15

 

Foto: ekrānšāviņš

LTAB | 19.septembris 2017 14:44

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk - LTAB) datiem pēc ikgadējās apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus – malus (turpmāk – BM) klašu pārrēķina, kas ik gadu notiek 15.septembrī, šogad BM klase palielinājusies 359399, bet samazinājusies – 195387 autovadītājiem.

“Kopumā BM klašu izmaiņas šogad būtiski neatšķiras no iepriekšējiem gadiem. Skaitliski nedaudz straujāk kā citus gadus (par 11%) pieaudzis to autovadītāju skaits, kam BM klase samazinājusies,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka vidēji statistiskā BM klase fiziskajām personām šobrīd ir 9,28, bet juridiskajām personām – 8,61.

Visaugstākā (17.) BM klase šobrīd ir 116354 autovadītājiem un tas vēsturiski ir lielākais pieaugums šajā klasē (salīdzinot ar pērno gadu pieaugums par 12310; ar 2015.gadu – pat par 23036 autovadītājiem). Kopumā augstākajās/"labajās" BM (7.-17.) klasēs, kuras pozitīvi ietekmē OCTA cenu, šobrīd ir 912137 autovadītāji.

Savukārt zemākā (1.) BM klase ir 185 autovadītājiem, bet zemākās/"sliktās" klases (1. – 5.) kopumā šobrīd ir 27444 vadītājiem. Sākumklase (6.) šobrīd piemērota 438356 autovadītājiem.

BM klase ir viens no galvenajiem, bet nebūt ne vienīgais OCTA cenu noteicošais faktors. Tajā tiek ņemti vērā auto īpašnieku apdrošināšanas vēstures dati par pēdējiem 11 gadiem. Galvenie kritēriji ir kopējais apdrošināšanas dienu skaits gadā un OCTA apdrošināšanas gadījumu skaits, par kuriem veikta atlīdzības izmaksa cietušajai pusei. Katrs autoīpašnieks LTAB mājas lapā www.ltab.lv var pārbaudīt savu BM klasi.

 

 

 
Visi komentāri
 
Rupucs 19.septembris 2017 15:49
8 1 Atbildēt

Principā , saknē nepareiza informācija bonus malus sistēma ietekmē nevis autovadītājus, bet gan AUTOĪPAŠNIEKUS vai trētājus .

UN pat ja negadījumu izraisa ar īpašumtiesībām nesaistīts cilvēks , sodīts par to tiek autoīpašnieks.

GB12 19.septembris 2017 16:06
3 2 Atbildēt

Oi, kā tūlīt vaimanoloģija panesīsies

Rexx 25.septembris 2017 7:28
0 0 Atbildēt

Kur te vaimanoloģija. OCTA sistēmai ir virkne nepilnību. Arī šī, kur nav iespējas vainīgajam autovadītājam uzņemties atbildību par savu rīcību.

Talants 19.septembris 2017 17:01
3 3 Atbildēt

Nereāli negodīga sistēma.

Tā kā katrs "apdrošināšanas gadījums" ir kā melnā nāve vainīgajam, tad būtu tikai godīgi, ja būtu iespējams atmaksāt radītos zaudējumus pašam nebojājot BM klasi. Lieki teikt, ka tādas iespējas nav, cilvēkam, kurš brauc katru dienu intensīvā satiksmē "pēdējie 11 gadi" ir kosmisks periods.

Izejot uz varbūtībām tā ir vistīrākā krāpniecība.

Vienošanās "uz vietas" nav variants, jo reti kurš vispār zin, cik remonts viņam izmaksās.

Tā kā mēs runājam par OBLIGĀTU apdrošināšanu un, ka tās pamatmērķis ir segt potenciālus zaudējumus, tad ir jābūt mehānismam, kurš ļauj aktīvam cilvēkam glābt savu klasi.

Tāpat cenu kāpumi ir vairāk kā nepārliecinoši argumentēti. Kāpēc tie ir tik strauji? Kāpēc tagad pat ar labu BM klasi ir jāmaksā tūkstoši?

Rezumējums ir briesmīgs, esmu laimīgs, ka tas viss ir tikai uz laiku un, ka drīz šo banānu republiku pametīšu pavisam.

GB12 19.septembris 2017 18:00
3 1 Atbildēt

Pirmkārt, parādi konkrētu auto (valsts numurs un tehniskās pases numurs), kuram ar labu BM klasi (laba skaitās plus mīnus no 10.) jāmaksā tūkstoši.

Otrkārt, par vienošanos - kur problēma uzrakstīt saskaņoto paziņojumu, sarunājot, ka pēc tāmes sastādīšanas un vainīgā lēmuma pieņemšanas tas tiks atdots atpakaļ?

Treškārt, ko tev dos pliks klases cipars polisē? Uz vietas vienoties ir jēga tikai patiešām mazas avārijas gadījumā. Un arī tad, ja klase diezko laba nav.

Rezumējums, pamet droši šo banānu republiku. Kad ieraudzīsi, cik OCTA maksā nebanānu republikās...

Crash 19.septembris 2017 21:25
0 0 Atbildēt

Nu tagad OCTA nebanānu republikās ir lētāka nekā banānu republikā

Piemērs : tikko nopārdevu savu mazauto, nopirka meitene pirmais auto īpašumā utt . bonus/malus ir 6 klase. Apdrošināšana 300EUR gadā ... man bija 60 ...

Darba auto KASKO ir 3x lētāks par OCTA ... ???

GB12 20.septembris 2017 10:11
1 0 Atbildēt

Nav gan lētāka. Cik zinu, pat Lietuvā joprojām OCTas ir dārgākas. Par to pašu pirmo mazauto - man paziņa Lielbritānijā par sava pirmā auto - divdesmitgadīga korsas opeļa octu 2013.gadā pogāja 80 paundus... mēnesī.

Un, ja tev darba auto kasko ir 3 reizes lētākā par octa, tad tev visticamāk ir pagalam veca lamata ar sliktu bonus-malus. Juridiskām personām līdz 3.5t auto octa ar 6.bm vidēji maksā ap 250-300 euro gadā. Par 100 euro kasku var nopirkt... da pat nevaru iedomāties, kam... nesen gan redzēju vienu kasko polisi par 97 euro 12-gadīgam Nissanam Primerai, bet tur īpašniekce bija kundze gados ar maksimālo BM.

Conqueror 19.septembris 2017 19:14
0 0 Atbildēt

Banānu tepublika diez vai tagad jau drīzāk plūdu republika

core 20.septembris 2017 11:16
0 0 Atbildēt

Es tik nesaprotu, gandrīz 200 tūkstoši vadītāju ir uztaisījuši avāriju gada laikā, vai ir vēl kādi iemesli kāoēc samazinās bm?

GB12 20.septembris 2017 14:10
0 0 Atbildēt

Vēl var samazināties, ja nepietiek apdrošināto dienu skaits. Nu, pārraksta mašīnu, attiecīgi bonuss krītas.

robchix 20.septembris 2017 15:23
0 0 Atbildēt

Manupraat BM nekriitaas. Visaadaa zinjaa man nekritaas pec tam, kad gadus 5biju braukaajis ar firmas auto. Un peec tam kad ieviesa uznjeemumu auto nodokli, paarrakstiiju uz sevi, man kaa bija 8 BM klase, (aada taa bija piems tam) taa taada arii palika, 4 gadus peec kaartas, kameer atkal sasniedzu nepiecieshamo dienu skaitu lai paarietu naakamajaa.

GB12 20.septembris 2017 15:32
0 0 Atbildēt

Man gan pagājušajā gadā nokritās par vienu, pēc 4 gadu gadu bezauto pārtraukuma. Bet šogad uzleca par divām (nodzēsās viena avārija 2006. gadā).

Tusis 21.septembris 2017 21:25
0 0 Atbildēt

Pēc manām domām loģiskāk būtu apdrošināt autovadītāja civiltiesisko atbildību. Piemram: tikko vadītāja apliecību ieguvušam indivīdam būtu 6. klase un piemēram 6. BM klase un gada prēmija nu kāsi 150,- EUR. Gads bez avārijām, lūdzu, nākamgad jau 7. klase un piem. 135,- EUR. Un tā tālāk. Un vadītāja apliecība nebūtu derīga bez šīs apdrošināšanas, tāpat, kā bez medicīniskās izziņas. Un tad nebūtu domstarpību, ka par visu cieš auto īpašnieks. Nesaprotu, kāpēc apdrošinātāji nemāk naudu skaitīt...

GB12 21.septembris 2017 22:29
0 0 Atbildēt

Un tu, ķipa, māki?!

Rexx 25.septembris 2017 7:37
0 0 Atbildēt

Protams, tas būtu godīgi pret auto īpašniekiem. Apdrošināšana vadītāja atbildībai, jo auto PATS avārijas neizraisa.

BET. Vajadzētu paredzēt arī iespēju dalīt atbildību starp īpašnieku un auto lietotāju. Piemēram, gadījumos, kad cietusi trešā persona, bet negadījuma iemesls varētu būt arī transporta līdzekļa tehniskais stāvoklis.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti