Iekšlietu ministrs: Traģisku avāriju mazināšanai nepieciešams pārdomāt ceļu būvniecības stratēģiju 28

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.decembris 2017 15:23

Traģisku avāriju mazināšanai tikai ar ceļu policistiem un fotoradariem nebūs līdzēts, tāpēc nepieciešams ieguldīt līdzekļus arī atbilstošā ceļu infrastruktūrā, šodien Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" teica iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (V).

Šorīt notikusī traģiskā avārija uz samērā nesen atjaunotās Tīnūžu-Kokneses šosejas, kur jau agrāk bijuši traģiski negadījumi, apliecina, ka nākotnē ir ļoti nopietni jādomā par ceļu būvniecības stratēģiju un jābūvē ceļu sadalošās joslas, norādīja ministrs.

Ministrs gan atzina, ka valstij līdzekļi ceļu infrastruktūrai nepietiek, līdz ar to daudzu ceļu stāvoklis ir neatbilstošs. "Lai izvairītos no traģēdijām ir jāinvestē infrastruktūrā un tikai ar policiju un fotoradariem šo problēmu nevarēs atrisināt," piebilda ministrs.

Jau ziņots, ka šorīt uz traģēdijām bagātās Tīnūžu-Kokneses šosejas satiksmes negadījumā dzīvību zaudējis viens cilvēks, bet vēl trīs cietuši.

Negadījums notika šosejas 24.kilometrā, kad automašīna "Citroen" sadūrās ar "Volvo" markas spēkratu.

Aģentūra LETA 2016.gada pavasarī rakstīja, ka uz šī autoceļa pēdējo divarpus gadu laikā gājuši bojā 14, bet ievainojumus guvuši vairāk nekā 30 cilvēki.

 
Visi komentāri
 
650 14.decembris 2017 16:00
0 1 Atbildēt

Kam ir to "nepieciešams pārdomāt"- acīmredzot, ka iAuto lasītājiem? Jo taču konkrēti viņi bija tie nelieši, kas to meeslu projektēja un būvēja un parakstīja.

ZAZ962 14.decembris 2017 17:28
2 0 Atbildēt

Ak,tas jau tikai fragmenta atstāsts!Ko teica īstenībā,kas to lai zin.

vārdiņ,nāc mājup! 14.decembris 2017 17:26
7 0 Atbildēt

Būvēt sadalošās joslas jau ir stratēģija?Būvēt vai nebūvēt to ceļu-tā ir stratēģija,manuprāt.Zagt ar mēru-tā ir tikai taktika.

Vērmelīts 14.decembris 2017 17:31
12 0 Atbildēt

Atzina policijas bezspēcību nodrošināt man drošu braukšanu pa šo ceļu,tā es,pārdomājis,nopratu.

viencexperc 14.decembris 2017 17:58
5 4 Atbildēt

Vai kāds uzrakstīs - ar kādu ātrumu brauca tie auto, kuri avarēja uz tīnūžu-kokneses šosejas?

Es sen esmu teicis, ka nepieciešams ieviest jaunu ceļa zīmi. Nezinu kā nosaukt, bet zīmi uz kuras uzzīmēts atļaujas ātrums. Šo zīmi ignorējot - sods daudz smagaks par parasto ātruma ierobežotāju, piemēram - 1000 eiro par katriem 10 km un cietumsods.

Salikt tādas visos melnajos punktos, un miers. Jo ir liela šķirba - iekļuva avārijā braucot ar 120, 100km/h, vai braucot uz 70,,,

dsa 14.decembris 2017 18:48
5 5 Atbildēt

Šādi teksti ir vajadzīgi, lai nodrošinātu ceļiniekiem garantētos pasūtījumus un kropļotu tirgu. Sataisa kautkādus ahūnos pētījumus par to, ka vainīga ir infrastuktūra un ceļu kvalitāte, nevis aprobežotie autovadītāji un vēl aprobežotāki vadītāja apliecības izsniedzēji. Uz murgaino pētījumu pamata kautko itkā uzlabo, bet tā, lai negadījumi nemazinātos un nākotnē varētu vēlreiz uzlabot. Vienkārši plika diršana!

viencexperc 14.decembris 2017 19:23
1 2 Atbildēt

kā teica tavi radinieki - "istinu glagoļiš"

ezis71 14.decembris 2017 19:01
2 0 Atbildēt

Baigais slinkus kaut ko komentēt un tam arī nav jēga.

O36T 14.decembris 2017 19:32
7 0 Atbildēt

Nu,ezīt,saņemies,lūdzu.Vajag nemitīgi vingrināties,domāt,rakstīt ik dienu,un tā arī tu nonāksi līdz stratēģiskai barjerai,kuru spēsi pārvarēt.

ezis71 15.decembris 2017 18:03
0 0 Atbildēt

Ja nav naudas tad vismaz šādam jābūt ceļam.

www.google.lv/maps/@59.3745...2!8i6656?hl=lv

sods & nauda 14.decembris 2017 19:30
9 2 Atbildēt

Piedāvāju operatīvo taktiktu.Tīnuži-Koknese-visiem atļauts 90 km/h max (tas laikam stratēģisks lēmums).Brauc trafarētie CP 90-95 km/h.Protams,aiz viņiem rinda,bet apdzīs tikai trakie.Rindā brauc netrafarētie CP,un atklāj un fiksē lidotājus,kuri nezina,ka rindai priekšgalā ir trafarētie CP.Rezultātus ziņo uz CP blokposteni,kurš pieķertos nozvirza uz pārvietojamo biroju kompleksu sodu izrakstīšanai.Tur pat arī bufetes,tualetes,mīlas ligzdiņas,bērnu laukumiņi,utt-bizness.Un odziņa ir - tālāk CP noteiktā stratēģiskā vietā stāv CP un ņem skaidrā no tiem steidzīgajiem,kurim mācība gājusi secen.

soda punkts 14.decembris 2017 19:34
9 0 Atbildēt

Paši vainīgi.Pārāk godīgi braucam,par maz CP ekjupāžu tur var nobaroties.

Kanibaals 14.decembris 2017 21:55
1 0 Atbildēt

Nav SērklsK pa ceļam kur piebāzt punci.

AnsisR 15.decembris 2017 13:53
1 0 Atbildēt

Drīzāk nav kur pad**st, tāpēc arī skrien. Ko darīt kad gribas?!

sisna 15.decembris 2017 19:21
1 0 Atbildēt

Bet šis apgrūtinājums kliedē miegu,vai ne?Secinājums,aizmieg tie,kuri to jau izdarījuši.Un kā ar dibena mazgāšanu,par ko raksta apollo,un tauta dedzīgi apspriež?

he 14.decembris 2017 21:54
3 0 Atbildēt

it kā kaut kur jau rakstīju,esmu pa tiem ceļiem braukājis ap 90-110,nu nav ceļam ne vainas,bet cik idiotu aizidoja,uztaisot vēl savu,3šo joslu,un kaitinoši ir ja fūre iet ap 80,kādam nervi neiztur-varbūt paspēšu!........nepaspēja.

jucis 14.decembris 2017 22:33
14 7 Atbildēt

es esmu paarliecinaats ka vismaz pie puses negadiijumu ir vainiigs kaads leenais idiots, kuru paareejiem 1000 auto vajag apdziit ja tie negrib braukt uz baudaamiem 75 km/h naakamaas divas stundas

mans priekslikums - ja nevar pabraukt pa normaalu celju ar vismaz max atljauto atrumu tad arii vajag nemt nost tiesiibas

garanteeju ka celi buus tuksaaki un satiksme daudz raitaaka un arii mieriigaaka, jo buus palikusi tikai apmeeram vienaada liimena vadiitaaji

650 15.decembris 2017 0:09
3 1 Atbildēt

Nee, tev nav taisnība,nevis Puse, bet vismaz 75%.Fūri apdzīt mūsdienās atļaujas (spēj) tikai galēji atsaldētie bezkauņas.Ja aiz tās brauc 69 baudītāju rinda, pats pirmais aiz fūres esošais (apdzīt negribošais) gandrīz vienmēr ir ieņēmis tādu pozīciju, ka starp viņu un fūri neviens pat puskorpusu neiebāzīs.Kā arī, tie tālākie seko viņa piemēram, vai pat to pārspēj.Tā ka dzen vai nu visu rindu, vai nu iebrauc mežā kādas organisma vajadzības nokārtot..

AnsisR 15.decembris 2017 13:58
1 0 Atbildēt

Bet ja visi brauc aiz fūres, tas neskaitās tas daudz aprunātais plūsmas ātrums kādā būtu jāturas?

Tiesa gan plūsmas ātrumu piesauc tikai tad kad tas ir ātrāks nekā atļautais (piesauc kad izdevīgi)

Vernons 15.decembris 2017 9:45
1 0 Atbildēt

Tikai vienu teikumu jāuzraksta uz CSN grāmatas vāka: "Katram satiksmes dalībniekam ar savu rīcību ir jāgarantē drošība"! Jo vērojot katram otram "Distanci" esam iebraukuši auzās.

Ātruma samazināšanas process sākas ar savlaicīgiem brīdinājuma signāliem un skatu spoguļos! Un pat tad tas nevienu neatbrīvo no pienākuma parūpēties par drošību!

Ceļu satiksmes Likuma 19. panta 3. punkta prasības nepilda pat CSDD, ko tad Jūs vēlaties no viesiem pārējiem.

Conqueror 15.decembris 2017 15:50
1 0 Atbildēt

nu kur nu tagad ziemā tā jāskrien, attopaties, skrējēji, slapjš, slidens, miglains, ziemīgs laiks, kas nepietiek ar 85-90 km/st?

Jucis 15.decembris 2017 17:19
0 0 Atbildēt

Dulls esi uz 85 nesties?

ZZZZ 15.decembris 2017 17:23
2 2 Atbildēt

Jā, jā visus pārējos satiksmes dalībniekus, kas nevar izspiest vai turēt 90+ nost no ceļa un atņemt tiesības. Velobraucējus, skūteristus, ar piekabi braucošus, specializētus transportus, lauksaimniecības tehnika utt. lai brauc pa mežu! Tās metāla barjeras, iespējams ari pasliktina šo smago avāriju daudzumu. Jo tādi lēngaitas braucēji nevar piespiesties ceļa apmalei jo jāietur distanci no tā bleķa. Un arī tos kuriem nepaveicas ar sānslīdi, šie elementi notur uz ceļa joslas vai pat atsit pretējā joslā. Citādi paši vainīgi, un paši iebrauktu grāvī, vai pa labi vai pa kreisi. Iespēja frontālai sadursmei ar šiem norobežojumiem vairākas reizes palielinās

gāzi šampanietī 15.decembris 2017 19:17
3 1 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu.Jūs kā idejas autors braucat līdz krievu jaungadam.Turpmāk tur brauksim tikai es un mans čoms,kuri vienīgie spēj tā īsti braukt.

tā būs 15.decembris 2017 19:19
3 0 Atbildēt

Vai tik šīs runas un daži attiecīgie komentāri nav slēpta šī cela privatizācijas sagatavošana?

Viesis 15.decembris 2017 19:42
2 0 Atbildēt

Varbūt nepieciešams ņemt piemēru no citām valstīm ceļu būves jomā?

Ceļu platāku ar papildus 3/4 joslu malā abos virzienos braucošajiem, lai apdzīšana/apbraukšana nebūtu tik riskanta (darbojas, ja cilvēki ir laipni un pabīdās malā), mazāk kreiso pagriezienu, robeža starp joslām, kas samazina iebraukšanu pretēja braukšanas joslā ( stabiņi kuriem iet cauri troses - izplatīts piemēram Zviedrijā) utt.

Bet cerēt, ka Latvijā kaut kas mainīsies, ir bezjēdzīgi, diemžēl!

iciks 15.decembris 2017 20:50
0 0 Atbildēt

Uz šī ceļa kreiso pagriezienu nav. Platās nomales netiek paredzētas, jo tās ienīst Sprukstiņkungs no iestādes, kas it kā par drošību rūpējoties. Pieminētās striķu barjeras - kā nodrošināt apdzīšanu? Ja ik pa laikam būs brīvās zonas, tad avarēs tad.

Vispār ministrs varētu labāk runāt par lietām, ko sajēdz un nemuldēt tukšu. Sadalošās joslas paredz vietās, kur ir divbrauktuvju ceļi un, kā likums, tie ir ar lielu satiksmes intensitāti. Divbrauktuvju posms pie Daugavpils vai leišu posms no Paņevežas (ja nejaucu) neskaitās. Faktiski tāda ir pasaules prakse, ka vairākas joslas būvē vietās, kur ir arī braucēji. Ko darīt uz mūsu vietējiem ceļiem vai citiem nenoslogotiem ceļiem, kur tāpat tauta pamanās nosisties? Atļaušos neminēt pat tādu nieka lietu kā finansējumu, jo nevajag būt diplomētam ekonomistam, lai izprastu, cik tāds ceļš dārgāk izmaksā un nevajag būt botāniķim, lai zinātu, ka nauda neaug kokos.

Braucējs 17.decembris 2017 11:10
3 0 Atbildēt

Šo ceļu lietoju regulāri. Ceļa konstrukcijai nav ne vainas.

Problēma ir:

Tas ir salīdzinoši taisns, kas iemidzina auto vadītāja modrību. Īpaši, kad pēcpusdienā brauc no Rīgas atpakaļ un jau iestājies nogurums. Pus ceļā blakus Aizkrauklei naturāli rubijies ārā, bet piestāt nenobraucot nav kur. Tā nu riskējot iemigt, ķer ceļu. Domāju drīz kāds to labos, uzcels tankštelli. Valdība savukārt to varēja atbalstīt piem. uz gadu ieviešot nodokļu atvieglojumus.

Otra problēma ir dzīvnieki, vajag žogu.

Vairāk tur neko būvēt vai pārveidot nevajag. Vienīgais, ka ar spicu ideju var kaut ko otkatos piesaistīt.

Bet mūsu atbildīgie ar komunistiskā laika domāšanu tik klaudzina ātrums, ātrums. Kāds nafig ātrums, ja apdzenot saskrienas purns, purnā. Jā protams uz 80km/h jau neviens neapdzīs.

Iedziļinieties problēmā, kaut kas uz šī ceļa neļauj vadītājiem koncentrēties par visiem 100. Mana pieredze liecina, ka tas ir iemidzinošais braukšanas vienmērīgums, bez iespējas apstāties.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti