Valdība šodien skatīs grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos (CSN), kas atļautu pa sabiedriskā transporta joslu braukt mopēdu un divriteņu motociklu vadītājiem, liecina Ministru kabineta (MK) sēdes darba kārtība.
Noteikumos tiks veikti arī citas izmaiņas.
Grozījumi arī paredz, ka autobusi un trolejbusi varēs braukt pa tramvaja sliežu klātni un izmantot attiecīgās pieturas pasažieru apmaiņai. SM skaidro, ka daudzās Eiropas Savienības (ES) valstīs nolūkā optimāli izmantot pilsētu ceļa infrastruktūru un veicināt sabiedriskā transporta izmantošanu šāds risinājums jau pastāv, un Latvijā vienīgais šķērslis šāda risinājuma ieviešanai ir tas, ka nav noteikti autobusu un trolejbusu pasažieru pienākumi šādās pieturās, kā arī citu transportlīdzekļu vadītāju pienākums dot ceļu gājējiem, kuri iet uz pieturā apturētu autobusu vai trolejbusu vai nāk no tā.
Tāpat tiks noteikts, ka aizliegts pārvadāt pasažierus automobiļos, kuriem aiz priekšējās sēdekļu rindas uzstādīts papildu drošības loks.
No noteikumiem tiks izslēgts punkts, kas paredz, ka automobiļiem, kurus vada kurlmēmi vai nedzirdīgi vadītāji, priekšpusē un aizmugurē jābūt piestiprinātai dzeltenai apļveida pazīšanās zīmei, uz kuras attēloti trīs melni apļi. Satiksmes ministrija skaidro, ka šāda zīme un tās skaidrojums neatbilst mūsdienās lietotajai terminoloģijai attiecībā uz personām ar dzirdes traucējumiem un praksē netiek lietota citās ES dalībvalstīs, turklāt šādu informāciju jau šobrīd satur transportlīdzekļa vadītāja apliecība.
CSN normas arī tiks saskaņotas ar jau veiktajiem grozījumiem valsts standartos, ieviešot jaunus ceļa apzīmējumus, kā arī precizējot lietoto terminoloģiju. Tostarp ir svītrota norma par to, ka vietā, kur brauktuvi vai gājēju ceļu šķērso velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļa velosipēdiem paredzētā daļa, vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš, var tikt izmantots sarkanas krāsas segums. Ministrija skaidro, ka praksē ir pierādījies, ka krāsas lietošana samazina saķeri starp velosipēda riepām un ceļa segumu, kas palielina krišanas iespēju un pasliktina satiksmes drošību.
Attiecībā uz velosatiksmes organizēšanu ir ieviests jauns ceļa apzīmējums, kas apzīmē brauktuves daļu, kas paredzēta gan velosipēdu, gan pārējo transportlīdzekļu braukšanai. Šāds apzīmējums tiks lietots vietās, kur brauktuves platums neļauj ierīkot pilnībā norobežotu velojoslu un velosatiksme nav tik intensīva. Vietās, kur tiks lietots šis ceļa apzīmējums, nemainīsies braukšanas priekšrocības - velosipēdu vadītājiem būs atļauts braukt pa brauktuvi vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves labajai malai un pārējo transportlīdzekļu vadītājiem pienākums būs darīt visu iespējamo, lai tie netiktu apdraudēti.
Bez tam, ņemot vērā praksē konstatētās satiksmes organizēšanas problēmas, ir precizētas normas, kas nosaka atsevišķu ceļa zīmju lietošanu.
"Attiecībā uz velosatiksmes organizēšanu ir ieviests jauns ceļa apzīmējums, kas apzīmē brauktuves daļu, kas paredzēta gan velosipēdu, gan pārējo transportlīdzekļu braukšanai. Šāds apzīmējums tiks lietots vietās, kur brauktuves platums neļauj ierīkot pilnībā norobežotu velojoslu un velosatiksme nav tik intensīva. Vietās, kur tiks lietots šis ceļa apzīmējums, nemainīsies braukšanas priekšrocības - velosipēdu vadītājiem būs atļauts braukt pa brauktuvi vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves labajai malai un pārējo transportlīdzekļu vadītājiem pienākums būs darīt visu iespējamo, lai tie netiktu apdraudēti."
Īsais kopsavilkums - varēs veidot nanoiepirkumus jauna CHA uzkrāsošanai, kurš nemainīs NEKO satiksmes organizācijā.