Sarkandaugavas pārvada būvniecība norit pēc plāna (+ FOTO) 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Rīgas domes Satiksmes departaments | 30.marts 2021 15:01

Sarkandaugavas pārvada būvniecība oficiāli tika uzsākta tieši pirms gada – 2020. gada 30. martā, bet pilnībā to plānots pabeigt 2022. gada vasarā.

Neraugoties uz Covid-19 apstākļiem, pārvada būvniecība norit atbilstoši darbu un laika grafikam, un tā izbūve būtiski samazinās sastrēgumu veidošanos maģistrālajās Sarkandaugavas ielās un pie dzelzceļu pārbrauktuves, kā arī veicinās tranzīta kravas transporta novirzīšanu no Centra un Sarkandaugavas. Pirmajā būvniecības gadā tika veikta inženierkomunikāciju pārbūve, iedzīti 11 872 metri pāļu un izbūvēti 33 no 42 balstiem.

Tāpat pirmajā būvniecības gadā tika pārbūvēts arī tramvaja kontakttīkls Sliežu ielā, pārbūvēti siltumapgādes tīkli Viestura prospektā, pārbūvēts vidēja spiediena gāzes vads D426 Tvaika ielā, kā arī pārbūvēta110kV elektropārvades divķēžu līnija Nr.215/218 posmā no balsta Nr. 26 līdz apakšstacijai “Mīlgrāvis” kabeļu izpildījumā.  

Šajā objektā neparasts un arhitektoniski pievilcīgs risinājums tika pielietots satiksmes pārvada daļai pāri Viestura prospektam, kur pārvada konstrukcijas veidotas no ekstradozētas laiduma konstrukcijas, kuras papildus noturēs vantis no pilona. Satiksmes pārvada laiduma konstrukcijas virs sliežu ceļiem “Rīga-Skulte” paredzētas no saliekamām 22 metru iepriekš spriegtām dubult-T dzelzsbetona sijām, kas tiks apvienotas ar monolīto betonu un papildus saspriegtas pēc nepieciešamās betona stiprības sasniegšanas. Projekta gaitā paredzēts realizēt Latvijā vienīgā dzelzceļa sliežu ceļa ar diviem tramvaja sliežu ceļiem krustojuma pārbūvi, nomainot vecās konstrukcijas pret jaunām.

Pašlaik pārvadā turpinās pāļu, balstu, kā arī laiduma konstrukciju izbūve 7 no 9 zonām. Tāpat tiek veikta gājēju un velosipēdistu tuneļa izbūve zem sliežu ceļiem “Rīga-Skulte.” Turpinās arī dzelzceļa pārbrauktuves un inženierkomunikāciju izbūves darbi (elektroapgāde, apgaismojums, lietus kanalizācija, ūdensvads, elektroniskie sakaru tīkli, dzelzceļa kontakttīkls), kā arī ielu izbūves darbi Viestura prospektā, Tvaika un Sliežu ielās.

Sarkandaugavas satiksmes pārvada izbūve ir viens no nozīmīgākajiem pēdējo gadu galvaspilsētas infrastruktūras attīstīšanas objektiem. Pārvada izbūve ievērojami atvieglos transporta plūsmu uz Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuvēm, uzlabos tuvāko apkaimju iedzīvotāju pārvietošanās iespējas un satiksmes drošību, kā arī veicinās tranzīta kravu transporta plūsmas novirzīšanu no pilsētas centra un Sarkandaugavas.

Pārvada Rīga-Skulte izbūvi Sarkandaugavā veiks piegādātāju apvienību “OTC,” kurā ir apvienojušies trīs būvnieki – SIA “Binders,” AS “LNK Industries” un AS “Latvijas tilti”.

Plānotās pārvada izmaksas ir 45,4 miljoni eiro. No tām Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums 27,15 miljoni eiro, Latvijas valsts budžeta dotācija – 1 miljonu eiro, savukārt pārējais ir pašvaldības finansējums.

 
Visi komentāri
 
Celtnieks 30.marts 2021 23:33
2 0 Atbildēt

Brasas tiltu no jauna varētu uzraut aptuveni pusgadā, bet nē - kratīsies pa pārbrauktuvi vēl 3 gadus vismaz, kamēr nomalē būvē pārvadus ar estakādēm.

Bradypus 31.marts 2021 18:28
0 1 Atbildēt

Man regulāri sanāk braukt maršrutu, kurā ietilpst gan Brasas pārbrauktuve, gan tā "nomale" un varu tevi pārsteigt - tajā "nomalē" satiksmes problēmas ir daudz lielākas, nekā rada Brasas tilta trūkums.

Tas, protams, neattaisno to, kas (ne)notiek ar Brasas tiltu, bet izteiciens par nomali ir visnotāl krānisks.

robchix 30.marts 2021 23:39
3 0 Atbildēt

Un kas notiksies Tvaika ielaa peec tam, kad tilts tiks palaists? Jau patreiz satiksmes pluusma no riitiem uz centru un vakaros atpakalj, lai apbrauktu Viestura prospektu, kur buuvnieciibas gaitaa ir uztaisiits izrakaats vaajpraats, ir praktiski nepaartraukta. Tvaika ielas paarbuuve ir TIKAI otraa kaarta, un treshaa ir piesleegums pie Ganiibu dambja Sarkandaugavaa. Pie tam, Tvaika iela, pateicoties "pilseetas cilveekiem" liidziigajiem idiotiem ir nogriezta uz divjoslu ielu projekteetaa chetrjoslu celja vietaa. Peec tam visi tie, kam taa gribeejaas divas joslas, raudaas, ka auto pluust nepaartrauktaa pluusmaa un korkjis Sarkandaugavaa buus nepaartraukts.

Brasa 31.marts 2021 20:59
2 0 Atbildēt

Jautri jau arī ar Brasas tiltu, kāpēc par visu vari jādzen gājēji un velosipēdisti augšā tiltā, ja tie var šķērsot tās pāris sliedes pa leju, esošās pārbrauktuves vietā.

Bet nē, pilsēta (atsevišķiem) cilvēkiem vajag sačakarēt arī to satiksmes pārvadu un iespiest tajà to velojoslu, kuru daudzi neizmantos, ko brauks pa leju, lai nav jāminās augšā pārvadā...

janis 2.aprīlis 2021 15:42
0 0 Atbildēt

labais plāns, sijaām nav pretkorozijas apstrāde, tad būs darbiņš nodrošināts ne vienai vien būvnieku paaudzei?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 2

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 5

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 

Brāļi Lielbārži izcīna pirmo uzvaru Pasaules čempionātā Portugālē

20. un 21. aprīlī Portugālē, Alqueidão, “Torres Novas” trasē aizvadīts Pasaules čempionāta pirmais posms blakusvāģu motokrosā, kur savu pirmo uzvaru šajā seriālā izcīnīja Daniels Lielbārdis un Bruno Lielbārdis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti