38 valsts grants ceļu posmos šogad veic divkārtu virsmas apstrādi, un tie iegūst melno segumu. Fotoreportāža - iAuto

38 valsts grants ceļu posmos šogad veic divkārtu virsmas apstrādi, un tie iegūst melno segumu. Fotoreportāža 17

 

Foto: Publicitātes attēls

LVC | 12.augusts 2021 10:49

2021. gadā 38 valsts autoceļu posmos ar grants segumu veic divkārtu virsmas apstrādi, kā rezultātā ceļi iegūs melno segumu.

Kopumā tie būs 174,2 kilometri, no kuriem lielākā daļa – 148,27 km, tiek ieklāta papildu 55 miljonu eiro finansējuma ietvaros, kas budžetā piešķirts saistībā ar Administratīvi teritoriālo reformu (ATR), savukārt 8,2 kilometros dubulto virsmas apstrādi veic VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) ceļu ikdienas uzturēšanas darbu ietvaros.

Divkārtu jeb dubulto virsmas apstrādi veic uz reģionālajiem un vietējiem grants seguma autoceļiem ar nelielu satiksmes intensitāti, lai novērstu putekļošanos, ūdens iekļūšanu ceļa konstrukcijā un nodrošinātu komfortablākus braukšanas apstākļus. Papildu ieguvums ir mazākas ikdienas uzturēšanas izmaksas, jo autoceļš nav jāgreiderē, un ilgāks ceļa kalpošanas laiks. Turklāt šāds ceļš ir labi izbraucams arī šķīdoņa laikā.

Viens no posmiem, kurā par ATR ietvaros piešķirtajiem līdzekļiem šovasar ar divkārtu virsmas apstrādi tiek atjaunots segums, ir autoceļa Rauna (Vidzemes šoseja)–Drusti–Jaunpiebalga (P29) posms no Raunas līdz Drustiem (0,05.–15,91. km). Darbus veic SIA Limbažu ceļi par līgumcenu  1 267 887 eiro (ar PVN), seguma atjaunošanu plānots pabeigt augusta beigās.

Kā ieklāj divkārtu virsmas apstrādi

Pirms divkārtu virsmas apstrādes tiek atjaunotas ceļa nesošās konstrukcijas un ūdens atvades sistēma, attīrot grāvjus un caurtekas, izpļaujot krūmus, noņemot nomaļu apaugumus, novēršot autoceļa seguma iesēdumus un bedres un izveidojot kvalitatīvu grants nesošo virskārtu.

Atbilstoši sagatavoto grants virskārtu apstrādā ar bitumena emulsiju. Pēc tam uz bitumenētas virsmas viendabīgi noklāj rupjāka izmēra šķembas un šķembu kārtu veltņo. Otrajā slānī virsmu vēlreiz apstrādā ar bitumena emulsiju, uzklāj smalkāka izmēra šķembas un visu vēlreiz veltņo.

Apstrādātais segums turpina formēties satiksmes ietekmē – jo lielāka satiksmes intensitāte, jo ātrāk jaunizveidotais segums noformējas.

Jāņem vērā, ka divkārtu virsmas apstrādi var veikt tikai trīs mēnešus vasaras sezonā − jūnijā, jūlijā un augustā. Dažkārt nelabvēlīgu laikapstākļu dēļ darbus jau vairs neveic augusta beigās. Tas ir tāpēc, ka, lai ūdens pilnībā izdalītos no bitumena, ir jāpaiet vismaz 60 dienām. Šim procesam obligāti jānoslēdzas līdz pirmajām salnām, citādi sasalušās ūdens daļiņas, kas atrodas emulsijā, izmainīs virsmas seguma struktūru.

Pēc 5-7 gadiem autoceļiem jāklāj atjaunojoša vienkārtas virsma, kas nodrošina autoceļa segumam ūdensnecaurlaidību, pagarina tā ilgtspēju un uzlabo satiksmes drošību.

Satiksmes ierobežojumi pēc divkārtu virsmas apstrādes

Lai segums pienācīgi noformētos – katrs akmentiņš iegultos stabilākajā stāvoklī un, balstoties cits pret citu, izveidotu ciešu mozaīku, pirmajās trīs dienās (uz zemas intensitātes ceļiem līdz pat nedēļai) ir ļoti saudzīgi jāpārvietojas ar transportlīdzekļiem, tāpēc tiek noteikts maksimālā braukšanas ātruma ierobežojums 50 km/h. Posmā tiek izvietotas ceļazīmes Nr. 116 “Uzbērta grants vai šķembas”. Pirms ierobežojumu atcelšanas ne vēlāk kā pēc septiņām dienām no ceļa seguma tiek noslaucītas liekās šķembas.

Autovadītāju ievērībai! Divkārtu virsmas apstrāde, neveicot apjomīgu ceļa pamatu pārbūvi, nepalielina ceļa nestspēju. Autoceļa seguma noturība ir atkarīga no satiksmes noslogojuma. Ja pa grants ceļu, kuram veikta virsmas apstrāde, brauks pārkrauts smagais kravas transports, ceļš var ātri sabrukt. Uz dubultās virsmas apstrādes autoceļiem nedrīkst driftēt un veikt pārgalvīgus manevrus, kas var bojāt seguma virsmu.

Ceļa lietotājiem – apkārtnes iedzīvotājiem, uzņēmējiem, kā arī visiem, kas ikdienā pārvietojas pa ceļiem ar divkārtu virsmas segumu, jārūpējas par to, lai ceļi netiktu bojāti.

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nu 12.augusts 2021 11:44
5 0 Atbildēt

tad beidzot. Varēja vēl, ar šādu apstrādi sabojāto asfalta ceļu vietā, apstrādāt vēl vairāk grants ceļu, un būtu laime pilnībā.

Slinkais 12.augusts 2021 13:13
3 3 Atbildēt

smird un izdala visādu kaitīgu figņu tas frēzētais. līdz viensētai tādu diezvai gribētu

Es 14.augusts 2021 14:21
1 0 Atbildēt

Pļurkšķis dikti nobažījies,

Vai tikai tas nav tavs projekts,

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 12

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Kāpēc auto īpašniekam, kurš nav izmantojis stāvvietu, tik un tā var nākties par to samaksāt? (+ VIDEO) 12

4.studijā vērsās Ilona, kura ikdienā dzīvo ārzemēs, bet ik pa laikam atbrauc uz Latviju. Vienā no šīm reizēm viņa nolēma aizvest mantas uz noliktavu Baznīcas ielā 12a. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti