38 valsts grants ceļu posmos šogad veic divkārtu virsmas apstrādi, un tie iegūst melno segumu. Fotoreportāža 17

 

Foto: Publicitātes attēls

LVC | 12.augusts 2021 10:49

2021. gadā 38 valsts autoceļu posmos ar grants segumu veic divkārtu virsmas apstrādi, kā rezultātā ceļi iegūs melno segumu.

Kopumā tie būs 174,2 kilometri, no kuriem lielākā daļa – 148,27 km, tiek ieklāta papildu 55 miljonu eiro finansējuma ietvaros, kas budžetā piešķirts saistībā ar Administratīvi teritoriālo reformu (ATR), savukārt 8,2 kilometros dubulto virsmas apstrādi veic VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) ceļu ikdienas uzturēšanas darbu ietvaros.

Divkārtu jeb dubulto virsmas apstrādi veic uz reģionālajiem un vietējiem grants seguma autoceļiem ar nelielu satiksmes intensitāti, lai novērstu putekļošanos, ūdens iekļūšanu ceļa konstrukcijā un nodrošinātu komfortablākus braukšanas apstākļus. Papildu ieguvums ir mazākas ikdienas uzturēšanas izmaksas, jo autoceļš nav jāgreiderē, un ilgāks ceļa kalpošanas laiks. Turklāt šāds ceļš ir labi izbraucams arī šķīdoņa laikā.

Viens no posmiem, kurā par ATR ietvaros piešķirtajiem līdzekļiem šovasar ar divkārtu virsmas apstrādi tiek atjaunots segums, ir autoceļa Rauna (Vidzemes šoseja)–Drusti–Jaunpiebalga (P29) posms no Raunas līdz Drustiem (0,05.–15,91. km). Darbus veic SIA Limbažu ceļi par līgumcenu  1 267 887 eiro (ar PVN), seguma atjaunošanu plānots pabeigt augusta beigās.

Kā ieklāj divkārtu virsmas apstrādi

Pirms divkārtu virsmas apstrādes tiek atjaunotas ceļa nesošās konstrukcijas un ūdens atvades sistēma, attīrot grāvjus un caurtekas, izpļaujot krūmus, noņemot nomaļu apaugumus, novēršot autoceļa seguma iesēdumus un bedres un izveidojot kvalitatīvu grants nesošo virskārtu.

Atbilstoši sagatavoto grants virskārtu apstrādā ar bitumena emulsiju. Pēc tam uz bitumenētas virsmas viendabīgi noklāj rupjāka izmēra šķembas un šķembu kārtu veltņo. Otrajā slānī virsmu vēlreiz apstrādā ar bitumena emulsiju, uzklāj smalkāka izmēra šķembas un visu vēlreiz veltņo.

Apstrādātais segums turpina formēties satiksmes ietekmē – jo lielāka satiksmes intensitāte, jo ātrāk jaunizveidotais segums noformējas.

Jāņem vērā, ka divkārtu virsmas apstrādi var veikt tikai trīs mēnešus vasaras sezonā − jūnijā, jūlijā un augustā. Dažkārt nelabvēlīgu laikapstākļu dēļ darbus jau vairs neveic augusta beigās. Tas ir tāpēc, ka, lai ūdens pilnībā izdalītos no bitumena, ir jāpaiet vismaz 60 dienām. Šim procesam obligāti jānoslēdzas līdz pirmajām salnām, citādi sasalušās ūdens daļiņas, kas atrodas emulsijā, izmainīs virsmas seguma struktūru.

Pēc 5-7 gadiem autoceļiem jāklāj atjaunojoša vienkārtas virsma, kas nodrošina autoceļa segumam ūdensnecaurlaidību, pagarina tā ilgtspēju un uzlabo satiksmes drošību.

Satiksmes ierobežojumi pēc divkārtu virsmas apstrādes

Lai segums pienācīgi noformētos – katrs akmentiņš iegultos stabilākajā stāvoklī un, balstoties cits pret citu, izveidotu ciešu mozaīku, pirmajās trīs dienās (uz zemas intensitātes ceļiem līdz pat nedēļai) ir ļoti saudzīgi jāpārvietojas ar transportlīdzekļiem, tāpēc tiek noteikts maksimālā braukšanas ātruma ierobežojums 50 km/h. Posmā tiek izvietotas ceļazīmes Nr. 116 “Uzbērta grants vai šķembas”. Pirms ierobežojumu atcelšanas ne vēlāk kā pēc septiņām dienām no ceļa seguma tiek noslaucītas liekās šķembas.

Autovadītāju ievērībai! Divkārtu virsmas apstrāde, neveicot apjomīgu ceļa pamatu pārbūvi, nepalielina ceļa nestspēju. Autoceļa seguma noturība ir atkarīga no satiksmes noslogojuma. Ja pa grants ceļu, kuram veikta virsmas apstrāde, brauks pārkrauts smagais kravas transports, ceļš var ātri sabrukt. Uz dubultās virsmas apstrādes autoceļiem nedrīkst driftēt un veikt pārgalvīgus manevrus, kas var bojāt seguma virsmu.

Ceļa lietotājiem – apkārtnes iedzīvotājiem, uzņēmējiem, kā arī visiem, kas ikdienā pārvietojas pa ceļiem ar divkārtu virsmas segumu, jārūpējas par to, lai ceļi netiktu bojāti.

 
Visi komentāri
 
Nu 12.augusts 2021 11:44
5 0 Atbildēt

tad beidzot. Varēja vēl, ar šādu apstrādi sabojāto asfalta ceļu vietā, apstrādāt vēl vairāk grants ceļu, un būtu laime pilnībā.

Nja 13.augusts 2021 9:52
0 1 Atbildēt

Ir braukt par tādu asfaltu, kur šādi mēģina labot, ceļš zem viņa turpina bojāties, bet pēc pāris gadiem no akmentiņiem nav ne miņas un vasarā brauc pa piķi, forši mašīnu tīrīt pēc tam.

Ja nav naudas, varbūt nevajag nemaz sākt, sataisi kārtīgi, bet mazāk km.. nu nez, neesmu super sajusmā par šo. Paņemts jau arī pareizais posms, kurš ir augstāks par zemi kas tam apkārt, ar grāvi ūdenim utt, bet liela daļa ceļu ir tas grāvis, jo malas ir augstākas par ceļa līmeni, kaut asfaltu klāj, nekas labs tur nebūs.

Opis 12.augusts 2021 11:54
1 1 Atbildēt

Var tak arī citur nofrēzēto asfaltu sabērt, izlīdzināt un ar rulli pieblietēt. Skatos ka daudzi privātie tādā veidā tīri labus ceļus uztaisa! Vasarā tas ceļš uzkarst un normāli sacepās, ar laiku pat nevar pateikt, ka no frēzēta asfalta taisīts.

Slinkais 12.augusts 2021 13:13
3 3 Atbildēt

smird un izdala visādu kaitīgu figņu tas frēzētais. līdz viensētai tādu diezvai gribētu

eidis 13.augusts 2021 10:12
1 0 Atbildēt

Nemurgojiet.

Frēzēto nevar vienmērīgi ieklāt. Diezgan ātri sametas bedres un ar tām tad nevar izdarīt pilnīgi nekā. t iespaidā tā masa kautkur salīp, kautkur nē.

Tie privātie pēc pāris gadiem ir nelaimīgi par šo lēmumu

Privātais 13.augusts 2021 11:31
0 0 Atbildēt

Man bija varianti parasto zemes ceļu pārtaisīt par grants ceļu vai frēzēta asfalta ceļu. Izvēlējos frēzēto un nenožēloju. Nav putekļu un dubļu, tas ir pats galvenais. Ceļu lieto arī smagā tehnika un pagaidām kalpo godam.

Kanibaals 14.augusts 2021 1:27
0 0 Atbildēt

Viss jau atkarīgs no pamatnes. Bet tehnoloģija strādā, žēl tikai vējstiklus.

Latvietis 14.augusts 2021 10:17
0 0 Atbildēt

Šo sauc par Maznodrošinātā pabalsta asfalts. Pēc ziemas viņš būs pazudis.

Es 14.augusts 2021 13:31
0 0 Atbildēt

Lai pagaida rudeni, kad sāks baļķvedēji pa mitro segumu braugt.

Tad arī vajag,novērtēt,vai tas funkcionē.

Es 14.augusts 2021 14:12
0 0 Atbildēt

Pavasarī iegriezīšos,

Domāju tur pat ceļš vairs nebūs,jo piķis ir vieglāgs par ūdeni

Es 14.augusts 2021 14:21
1 0 Atbildēt

Pļurkšķis dikti nobažījies,

Vai tikai tas nav tavs projekts,

Pļurkt 14.augusts 2021 15:01
0 1 Atbildēt

Dziļi dirsā sev iebāz visus savus stulbos spriedelējumus!!!

Es 14.augusts 2021 15:11
0 0 Atbildēt

Skatos Tu tāds rupeklis.

Pediņu tusā partneri neatradi

Visiem dirst un dirsā.

Vaitad tā runā topošais uzņēmējs

Pļurkt 14.augusts 2021 17:42
0 1 Atbildēt

Tev jau krietni labāk zināt kas tur pediņu tusā notiek!!

Pagaidām no tevis nāk ārā tikai viena vienīga tukša diršana!

Es 14.augusts 2021 15:54
1 0 Atbildēt

Tas bija pļurkšķim adresēts

Aizmirsu pierakstīt.

Es 14.augusts 2021 18:44
1 0 Atbildēt

Tev ir vai nav smadzenes?

Vienas vienīgas rupeklības.

Gadījumā neaizmirsi savu biznesu,grantētos ceļus ar piķi apliet.

Pirms kada laika mūsu iela sameta naudiņu un uzlikām tādu 15.augusts 2021 13:20
0 0 Atbildēt

10 gadus stav , nekada vaina I1k

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 3

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti