Linkaits: satiksmes problēmas uz Rīgas apvedceļa risinās ceļa pārbūve un apvienotais ātrgaitas vilciena un autoceļa tilts 10

 

Foto: Publicitātes attēls

SM | 10.septembris 2021 11:02

Atsākoties mācībām skolā, pieaug satiksmes intensitāte uz Rīgas apvedceļa, veidojot noteiktu posmu pārslogotību. “Šo situāciju plānots risināt, pārbūvējot apvedceļu par mūsdienīgu autoceļu ar divlīmeņu tiltu pār Daugavu,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

“Latvijas Valsts ceļi” dati liecina, ka Rīgas apvedceļa (A5) intensitāte ir aptuveni 23 tūkst. automašīnas diennaktī un pēdējo desmit gadu laikā tā ir pieaugusi aptuveni divas reizes. “Caurlaides spēju plānots risināt ar Rīgas apvedceļa pārbūvi par četru joslu ātrgaitas autoceļu ar maksimālo braukšanas ātrumu līdz 130 kilometriem stundā, kā to paredz Latvijas valsts autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2040. gadam,” skaidro Tālis Linkaits. Darbs pie apvedceļa izbūves ir uzsākts un pašlaik tiek veikts ietekmes uz vidi novērtējums, kas kopā ar būvprojekta izstrādi ilgs aptuveni 2 gadus.

“Tāpat būtiski, ka valdībā ir apstiprināti nākamie soļi Daugavas šķērsojuma izbūvei pie Salaspils, kas ir nozīmīgs Rīgas apvedceļa veidošanai,” saka ministrs. “Tas būs unikāls divlīmeņu tilts, kas apvienos Rail Baltica ātrgaitas dzelzceļa līniju un četru joslu ātrgaitas autoceļu, lai savienotu Rīgas apvedceļu abās Daugavas pusēs. Tilta projektēšana notiek Rail Baltica projekta ietvaros.”

Pašlaik Rīgas apvedceļa abi autoceļi - A5 (Salaspils–Babīte) un A4 (Baltezers–Saulkalne) - nav tieši savienoti un kā to savienojums kalpo A6 (Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža). Autoceļu A4 un A5 mezgli ar autoceļu A6 ir uzskatāmi par šaurajām vietām, kurās veidojas satiksmes sastrēgumi.

Esošais Daugavas šķērsojums pa Rīgas HES dambi ir visproblemātiskākā vieta visā Rīgas apvedceļa garumā, jo šajā vietā autoceļam ir zema satiksmes caurlaides spēja un Rīgas HES dambi paplašināt tehniski nav iespējams. Satiksmes plūsma, it sevišķi kravas transporta plūsma, pa Rīgas HES dambja Daugavas šķērsojumu ir jāsamazina, jo potenciāls ceļu satiksmes negadījums var atstāt negatīvu iespaidu uz dambja konstrukciju. Daugavas šķērsojumam Rīgas HES dambja tehniskā stāvokļa dēļ jau pašlaik ir masas un braukšanas intervāla ierobežojumi. Apvienotā tilta būvniecība ļauj risināt šo situāciju un novērst identificētos riskus.

“Apvienotā tilta būvniecība ir optimālākais risinājums gan finansiālā, gan teritoriju saudzējošā veidā,” uzsver ministrs. “Tilta izbūvei tiks piesaistīti vairāki finanšu avoti. Projektēšanas līgums tiek finansēts kopējā Rail Baltica projekta finansēšanas līguma ietvaros. Apvienotā tilta būvniecības finansēšanai plānots piesaistīt 2021.–2027. gada Eiropas Savienības daudzgadu budžeta Militārās Mobilitātes programmu. Līdz ar to dodot maksimālo ieguldījumu Latvijas transporta sistēmas pilnveidei ar salīdzinoši nelielu valsts budžeta līdzfinansējumu,” saka satiksmes ministrs.

Plānots, ka tilta būvprojektu varētu pabeigt 2023. gadā un būvniecību uzsākt 2023. gada nogalē.

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 10.septembris 2021 11:35
3 0 Atbildēt

ātrgaitas uz tā ceļa būs varbūt kāds pāris km posms. ne vairāk, cik var zelēt to ātrgaitas fīču. Galvenais ir 4 joslas un normālas nobrauktuves.

Antons 10.septembris 2021 14:30
3 0 Atbildēt

Ja uz apvedceļa ir luksofori, tad to pat nevar nosaukt par apvedceļu. Un risinājumi nemaksā simtus milj.

Nja 10.septembris 2021 21:43
0 0 Atbildēt

Kāds tad ir sinājums kas nemaksās simtus miljonus? Blakus grantētā josla?

iciks 10.septembris 2021 22:33
0 0 Atbildēt

Paskat tik. Un kāpēc tad tieši apvedceļiem nedrīkst būt luksofori?

Palaidniex 13.septembris 2021 11:40
0 0 Atbildēt

Kāpēc tur būtu jābūt luksoforiem? Plūsma liela caurlaidībai būt jābūt atbilstošai, bez vajadzības stāties vispār, lai to var nosaukt par jēdzīgu alternatīvu braukšanai caur pilsētu.

Risinājumi apļveida krustojumi vai labāk - divlīmeņi, kas dod iespēju braukt ātrāk. 4 joslas ar sadalošo ir tas, kas nepieciešams, lai ieviestu 130 km/h. Normāls ātrums mūsdienu automašīnām un ir iespēja ar minimālu risku apsteigt kraviniekus.

pontons 12.septembris 2021 14:32
0 0 Atbildēt

Pareizi!Nav ko braukāt no Ropažiem uz Rīgu.

Trešā 11.septembris 2021 14:12
0 0 Atbildēt

Josla (ar mainīgu apdzīšanas virzienu t.i. kādu posmu apdzen virzienā piem. uz Ventspili, kādu uz Rīgu) uz visām mūsu "šosejām", tieši arī būtu risinājums...

Nja 12.septembris 2021 8:30
3 0 Atbildēt

Tak tas apvedceļš pilns ar krustojumiem un īsiem posmiem starp tiem. A ja būves viaduktus, paplašina ceļu, jega no trim joslām, ja jau taisa, tad kārtīgi. Mājās arī remontu taisi ik pēc pieci gadi? Būs kā ar Saulkrastu apvedceļu, jau runā ka par šauru, ietaupija kapeikas

ministriņ 12.septembris 2021 14:33
1 0 Atbildēt

Neaizmirstiet arī Bolderājas vilciena sapni.

jopciks 12.septembris 2021 14:34
0 0 Atbildēt

Naudu varētu savākt tirgojot šādas skaistas bildītes.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ieķeras “gāzes” pedālis - Tesla aptur Cybertruck piegādes 3

Tesla uz vairākām nedēļām apturējusi Cybertruck pikapu piegādes klientiem, kamēr tiks novērsts ārkārtīgi bīstams defekts. Lasīt vairāk

 

Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO) 10

Uz plašās planētas ražošanā vairs nav atlicis daudz tādu automašīnu kā Toyota Land Cruiser. Tāpēc pirmā iepazīšanās ar jaunās jeb J250 paaudzes modeli Skotijā ir īpaši svarīga. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

LTAB brīdina: izveidota viltus mājas lapa un sociālo tīklu profili, lai vāktu personu datus! 3

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) brīdina, ka izveidota viltus interneta vietne, rīkojot konkursus un aicinot iedzīvotājus atstāt savus personas datus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti