Valsts ceļu uzturēšana snigšanas laikā 3

 

Foto: LVC

LVC | 3.decembris 2021 14:48

Snigšanas laikā autoceļu uzturētāji veic valsts autoceļu tīrīšanu, bet, tā kā sniega kārta uz autoceļa veidojas nepārtraukti, ceļi paralēli tiek kaisīti arī ar sāli, kas neļauj piebrauktajam sniegam pārvērsties ledū.

Automašīnas riepas uzsilda ceļa virsmu un no jauna uzsnigušais sniegs kūst, bet, tā kā gaisa temperatūra ir zemāka par ceļa seguma temperatūru, izkusušais sniegs sasalst un pārvēršas ledū. Tas var radīt daudz bīstamas situācijas uz ceļa, jo izveidojušos ledus kārtu no ceļa notīrīt ir ļoti grūti. Bet sāls reaģenta ietekmē ledus uz ceļa neveidojas.

Ceļi tiek tīrīti prioritārā secībā, jo lielāka satiksmes intensitāte, jo biežāk ceļus kopj. Jārēķinās, ka intensīvas snigšanas laikā ceļi ar vismazāko satiksmes intensitāti var būt īpaši grūti izbraucami, jo uz tiem uzturēšanas darbus veic tikai pēc tam, kad sniegs notīrīts uz visiem pārējiem valsts autoceļiem.

Izmaksas

Vienu reizi notīrīt sniegu no visiem valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem izmaksā aptuveni 110 000 eiro, savukārt nokaisīt šos pašus ceļus ar reaģentu vienu reizi - aptuveni 97 000 eiro. Intensīvas snigšanas laikā vienas dienas ziemas uzturēšanas izmaksas valsts autoceļiem lēšamas līdz pat 500 000 eiro.

Sniega kārta uz asfaltētajiem ceļiem ir pieļaujama visu ziemu. Intensīvas snigšanas laikā sniega kārta veidojas atkārtoti. Pilnībā ceļi tiek notīrīti tikai pēc snigšanas beigām, tas ir jāizdara 3 līdz 24 stundu laikā, atkarībā no ceļa uzturēšanas klases. Vairāk informācijas par valsts ceļu uzturēšanas klasēm ziemā šeit: https://lvceli.lv/celu-tikls/buvnieciba-un-uzturesana/celu-uzturesana/.

Jāņem vērā, ka sniegotā ziemā uz asfaltētā ceļa brauktuves neliels sniega daudzums būs vienmēr – tas rodas satiksmes iespaidā, no autoceļa nomalēm, no autotransporta, kā arī pēc sniega tīrīšanas palikusī piebrauktā sniega kārta. Tas viss kopā arī veido nelielo sniega sajaukumu ar smiltīm/sāli, kamēr sāls iedarbojas. Viss biežāk uzturētājs izmanto tehniku, kurai priekšā ir novietota lāpsta, bet aizmugurē – kaisītājs. Tā vienlaicīgi ceļš tiek gan tīrīts, gan kaisīts ar reaģentu.

Grants ceļi

Savukārt ceļus ar grants segumu ziemā uztur ar piebrauktu sniega kārtu, kura veidojas satiksmes rezultātā. Piebraukto sniegu rievo, bet bīstamos posmus – pagriezienus un uzkalnus – kaisa ar smilti.

Aicinām autovadītājus rēķināties, ka sniega kārta un apledojums var atkārtoti veidoties uz ceļa arī pēc ziemas uzturēšanas dienesta darba! Atgādinām, ka šādos apstākļos jāizvēlas autoceļa seguma stāvoklim atbilstošs braukšanas ātrums un distance, un jārēķinās ar papildu laiku ceļā.

Aicinām autobraucējus informēt par visiem sarežģījumiem, kas rodas valsts autoceļu tīklā, zvanot uz diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 80005555, kā arī VSIA Latvijas Valsts ceļi mājaslapā www.lvceli.lv un aplikācijā Waze.

 
Visi komentāri
 
BMW 4.decembris 2021 10:48
0 1 Atbildēt

Ir ziema. Izrēķinies ar to! Izmantojot kontrolētas sānslīdes un augstus apgriezienus!

650 4.decembris 2021 23:38
0 0 Atbildēt

Snigšanas laikā vienkārši vajag izsludimdināt Komendantu.

Visā reku plašajā jājā Passaulē pašattīrīšanās pēc vienas snigšanas izmakaksā 168 mljdr triljonu un ilgst vismaz 6mēn pusgadā.Viss tik Dārgs.Varbūt LV varēt apkaisīt ar Kūdru.Jā.

Savukārt, LV disslocecēto o-nanozinātnieku honoarārs par tīrīšanass algoritmu ar lepni paceltu sniegalāpstu un no pakkaļass birstošu (nesāļu,jau pie -2 bezspēcīgu) himalaiju jūrass sāli ir kommerc-noslēpums un tas (lohiem) netiks izpiausts.Jā.

6.decembris 2021 14:13
0 0 Atbildēt

Useris Lampa iraid brangi sašutis. Jopta matos, vai zinies!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti