Pašvaldības par valsts vietējo autoceļu posmu pārņemšanu saņems 1560 eiro mērķdotāciju par katru kilometru 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 15.decembris 2021 7:59

Pašvaldības par valsts vietējo autoceļu posmu pārņemšanu savā īpašumā saņems 1560 eiro mērķdotāciju par katru kilometru, paredz otrdien Ministru kabinetā pieņemtās izmaiņas noteikumos par kārtību, kā tiek izlietoti valsts autoceļu fonda programmas līdzekļi.

Satiksmes ministrija sarunās ar pašvaldību intereses pārstāvošām organizācijām un arī pašu novadu administrācijām ir plaši apspriedusi iniciatīvu par valsts vietējo ceļu nodošanu pašvaldību īpašumā, līdzi dodot papildu mērķdotācijas finansējumu.

Noteikumu projekts paredz, ka, pārņemot savā īpašumā valsts vietējo autoceļu vai tā posmu, pašvaldība saņems mērķdotāciju 1560 eiro apmērā par katru pārņemto kilometru uz termiņu ne ilgāku par pieciem gadiem.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) norāda, ka šis būs stimulējošs mehānisms pašvaldībām pārņemt valsts vietējo autoceļu posmus, kas dos ieguldījumu kopējā ceļu kvalitātes uzlabošanā, ņemot vērā, ka pašvaldības ir spējīgas pieņemt informētākus lēmumus par savā teritorijā esošo vietējo autoceļu uzturēšanu un prioritātēm. Ministrs uzsver, ka vietējo autoceļa pārvaldības formas maiņa ir iekļauta arī deklarācijā par Ministru kabineta iecerēto darbību.

Atbilstoši Satiksmes ministrijas veiktajam izvērtējumam liela daļa no valsts vietējo autoceļu pēc administratīvi teritoriālās reformas stāšanās spēkā neatbilst likumā "Par autoceļiem" noteiktajai valsts vietējā autoceļa definīcijai, jo tie nesavieno novada administratīvos centrus ar pilsētām, apdzīvotām teritorijām, kurās atrodas pagastu pārvaldes, ciemiem vai citiem valsts autoceļiem vai savā starpā atsevišķu novadu administratīvos centrus.

Satiksmes ministrijā skaidro, ka Ministru kabineta otrdien apstiprinātie grozījumi "Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas kārtībā" arī novērš vairākas Valsts kontroles un arīSatiksmes ministrijas iekšējā auditā konstatētās nepilnības mērķdotāciju sadalē pašvaldībām. Turklāt līdz šim esošā kārtība mērķdotācijas sadalījumam starp pašvaldībām nebija pārskatīta kopš 2008.gada, līdz ar to mērķdotācijas sadalījums vairs nebija atbilstošs esošajai situācijai pašvaldībās saistībā ar infrastruktūru un tajās reģistrēto transportlīdzekļu skaitu. Ņemot vērā iepriekš minēto, noteikumos aktualizēts mērķdotācijas pašvaldību autoceļiem un ielām sadalījums atbilstoši noteikumos noteiktajiem kritērijiem.

 
Visi komentāri
 
Ačulis 15.decembris 2021 13:28
0 0 Atbildēt

Nu kur vēl!

"... pašvaldības ir spējīgas pieņemt informētākus lēmumus par savā teritorijā esošo vietējo autoceļu uzturēšanu un prioritātēm."

Tālim būtu laiks izkāpt no vilciena vagona (šos pēdējā laikā lobē vienā laidā) un iesēsties kādā vietējās nozīmes autobusa reisā (ideāla iespēja novērtēt tos bezmaksas autobusu reisus, kurus ATD skaļi izreklamēja šogad) un izbraudīt, kādi ir tie "V" nozīmes ceļi. Pašvaldības ar saviem jau esošajiem ceļiem netiek galā, kur nu vēl ar "V" nozīmes ceļiem.. Protams, visās pašvaldībās situācija nav vienāda, BET, manuprāt, vairumā būs bēdu ieleja.

Plus ideāls veids kā LVC "atkratīties" no kritiskā stāvoklī esošajiem grants ceļiem, kur dilumkārta jau pirms gadiem 10 sastumta grāvjos vai ceļa nomalēs!

ZZZZ 16.decembris 2021 8:37
0 0 Atbildēt

Jā attīstība ir gājusi uz priekšu. Kāds transports brauc pa tiem lauku ceļiem? Smagsvars un vietējie drifteri. Bet nestspēja ceļa virsmai sen jau sastumta malās. Un ko var gribēt no kaļķakmens šķembām. Sausā laikā cementa putekļus bet mitumā celtnieku menga līdz celim. Jāpriecājas jau ka pamatvirzieni, kur bija tas pligonveidīgais ielāpu asfalts, pa lielām līnijām ir pārliets līdzens.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krīzes gadījumā Šveice varētu aizliegt elektroautomobiļu lietošanu

Elektroenerģijas krīzes gadījumā Alpu valsts varētu pamatīgi ierobežot elektriskās piedziņas transportlīdzekļu lietošanu. Lasīt vairāk

 

Iekšlietu dienestos darbinieku piesaistei vajag lielāku algu (+ VIDEO) 5

Valsts policijā trūkst apmēram piektā daļa darbinieku, VUGD un glābšanas dienestos - virs 10 procentiem. Iespējamais risinājums darbinieku piesaistei būtu lielākas algas un labāki darba apstākļi. Lasīt vairāk

 

BMW uzsāk super krosovera XM ražošanu 7

ASV, Spartanburgas rūpnīcā no konveijera noripojuši pirmie 652 Zs jaudīgā krosovera XM eksemplāri. Lasīt vairāk

 

Uz Vidzemes šosejas sāk darboties elektroniskās ceļazīmes 3

No 2. decembra uz Vidzemes šosejas (A2) sāks darboties mainīgās elektroniskās ceļazīmes, kas ir daļa no satiksmes vadības sistēmas, kas tiek veidota projekta SMART E263/E77 ietvaros uz valsts galvenā autoceļa Rīga–Sigulda–Veclaicene (A2) posmā no 14,7.km līdz 191.5. km. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti