Autoceļa Gulbene–Smiltene posmā līdz jauna seguma ieklāšanai jārēķinās ar diskomfortu un lēnu satiksmi - iAuto

Autoceļa Gulbene–Smiltene posmā līdz jauna seguma ieklāšanai jārēķinās ar diskomfortu un lēnu satiksmi 1

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 14.februāris 2022 15:11

Autoceļa Gulbene–Smiltene (P27) posmā no Taurēm līdz Gulbenei (34.87–61.22 km) autobraucējiem un pārējiem ceļa lietotājiem līdz jauna seguma ieklāšanai ir jārēķinās ar diskomfortu un lēnu satiksmi.

Pērn rudenī posmā ir uzsākti remontdarbi un ir nomainītas caurtekas, savukārt asfaltbetona seguma pārbūve sāksies šogad. Aicinām autobraucējus nepārsniegt atļauto braukšanas ātrumu un būt piesardzīgiem pie stūres, rēķinoties ar nelīdzenu ceļu. Atvainojamies ceļu lietotājiem par neērtībām.

Jau pirms remontdarbu uzsākšanas šī reģionālā ceļa posms bija ļoti sliktā tehniskā stāvoklī, taču ziemas nepastāvīgo laika apstākļu dēļ patlaban tas ir praktiski pilnībā sabrucis. Mainīgā gaisa temperatūra, nokrišņi un atkušņi kas sekoja viens aiz otra, veicināja bedru veidošanos jau tā neviendabīgajā segumā. Ziemas apstākļos ar aukstā asfalta tehnoloģiju tiek labotas tikai satiksmei bīstamās bedres. Par tādām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums ir lielāks par 0,1 m² un kuras ir dziļākas par 5 cm.

Satiksmei bīstamu bedru labošanu P27 posmā veic būvnieks par saviem līdzekļiem. Atsevišķos P27 posmos segumu vairs nav iespējams uzturēt satiksmei drošā stāvoklī, tāpēc ir samazināts atļautais braukšanas ātrums. Tiklīdz iestāsies piemēroti laika apstākļi, posmā nekavējoties atsāksies pārbūves darbi.

Līdzīga situācija veidojas arī reģionālā ceļa Pļaviņas–Madona–Gulbene (Madona–Cesvaine) (P37) posmā no Madonas līdz Cesvainei (42.787- 60.14. km). Arī tur segums atsevišķos posmos ir noteikts ātruma ierobežojums, jo ceļa segums ir  ļoti sliktā tehniskā stāvoklī un strauji veidojas bedres, kuras uzreiz nav iespējams salabot. Patlaban notiek būvdarbu iepirkums, un pārbūves darbus P37 posmā plānots uzsākt jau šovasar.

Mainīgu laikapstākļu un gaisa temperatūras svārstību ietekmē valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmos, kas ir sliktā tehniskā stāvoklī, var pastiprināti veidoties bedres. Aicinām autobraucējus informēt par tām, zvanot uz VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 80005555. Šī informācija operatīvi tiek nodota ceļu uzturētājiem.

Ziemā atkušņa laikā un starpsezonā uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Gaisa temperatūrai svārstoties virs un zem nulles, šim nolūkam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju. Avārijas bedres tiek aizpildītas neatkarīgi no laika apstākļiem, aukstā asfalta tehnoloģija to pieļauj arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem satiksmei bīstamās bedres tiek salabotas 24 stundu laikā, uz B uzturēšanas klases autoceļiem – piecu diennakšu laikā, uz C uzturēšanas klases ceļiem – nedēļas laikā un uz D uzturēšanas klases ceļiem – divu nedēļu laikā.

Sākumā bedre tiek attīrīta, lai tā nebūtu mitra, tad aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu un noblīvēta. Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt drošu satiksmi līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus veikt masveida bedrīšu remontu ar karsto asfaltu vai šķembiņām un bitumena emulsiju. Satiksmei bīstamo bedru aizpildīšana ar auksto asfaltu tomēr nenodrošina ilglaicīgu rezultātu un ir uzskatāms kā īslaicīgs risinājums.

Uzlabojoties valsts asfaltēto autoceļu tehniskajam stāvoklim, samazinās arī laboto bedru apjoms. Laika posmā no 2021. gada novembra līdz šā gada 24. janvārim valsts ceļu tīklā ir labotas bedres 1631 m2 platībā. Savukārt no 2020. gada novembra līdz 2021. gada janvāra beigām bija labotas bedres 2395 m2 platībām, bet vēl sezonu iepriekš tādā pašā laika periodā – 4228 m2 platībā. Masveida bedrīšu remonts uz asfalta seguma tiek uzsākts tad, kad ir iestājušies tehnoloģijai atbilstoši laika apstākļi – diennakts vidējā gaisa temperatūra ir virs +5 ° C. Bedrīšu remontdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši uzturēšanas klasēm – A, B, C, D, kas noteiktas, ņemot vērā autoceļu klasifikāciju (valsts galvenie, reģionālie, vietējie autoceļi), kā arī transportlīdzekļu satiksmes intensitāti.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vidzeme 15.februāris 2022 11:21
5 0 Atbildēt

nu lai slavēts Pestītājs - beidzot LVC atzīst, ka Līdzīga situācija veidojas arī reģionālā ceļa Pļaviņas–Madona–Gulbene (Madona–Cesvaine) (P37) posmā no Madonas līdz Cesvainei (42.787- 60.14. km).Citādi man laikam vienīgajam likās, ka to ceļu vajag uzart, lai vismaz pa normālu grants ceļu no Gulbenes līdz Madonai varētu aizbraukt

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti