Autovadītāju ievērībai: ceļu posmos ar novecojušu asfalta segumu jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem un ilgāku laiku ceļā

 

Foto: LVC

LVC | 25.februāris 2022 9:02

Asfaltbetona seguma posmos, kur sen nav veikti remontdarbi un segums ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī, mainīgo laika apstākļu un lietus ietekmē pastiprināti veidojas bedres.

Šobrīd valsts autoceļu tīklā bedres pastiprināti veidojas kopumā uz 700 km dažādu nozīmju ceļiem. Posmu, kur šobrīd pastiprināti veidojas bedres, saraksts pieejams šeit.

Īpaši sarežģīti braukšanas apstākļi ir autoceļa Gulbene–Smiltene (P27) būvdarbu posmā no Taurēm līdz Gulbenei (34.87–61.22 km), kur ceļa lietotājiem līdz jauna seguma ieklāšanai ir jārēķinās ar diskomfortu un lēnu satiksmi. Būvnieks par saviem līdzekļiem labo satiksmei bīstamās bedres būvdarbu posmā, taču atsevišķos P27 posmos segumu vairs nav iespējams uzturēt satiksmei drošā stāvoklī, tāpēc ir samazināts atļautais braukšanas ātrums. Tiklīdz iestāsies piemēroti laika apstākļi, posmā atsāksies pārbūves darbi.

Uz Daugavpils šosejas (A6) pie Daugavpils ceļa seguma stāvokļa dēļ trijos posmos – no Križu dzelzceļa pārvada līdz krustojumam ar autoceļu Stropi–Krauja (P65) (232,2.–238,5.km), uz Daugavpils apvedceļa (A14) posmā no Sventes līdz krustojumam ar Daugavpils šoseju (8,30.–15,57.km)  no Arodiem līdz krustojumam ar Daugavpils apvedceļu (A14) (212,52.–224,86. km) ieviests ātruma ierobežojums 70 km/h, kas papildināts ar ceļazīmi "Nelīdzens ceļš".

Ziemā atkušņa laikā un starpsezonā uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Gaisa temperatūrai svārstoties virs un zem nulles, šim nolūkam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju. Avārijas bedres tiek aizpildītas neatkarīgi no laika apstākļiem, aukstā asfalta tehnoloģija to pieļauj arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli.

Sākumā bedre tiek attīrīta, lai tā nebūtu mitra, tad aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu un noblīvēta. Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt drošu satiksmi līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus veikt masveida bedrīšu remontu ar karsto asfaltu vai šķembiņām un bitumena emulsiju. Satiksmei bīstamo bedru aizpildīšana ar auksto asfaltu tomēr nenodrošina ilglaicīgu rezultātu un ir uzskatāms kā īslaicīgs risinājums.

Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums ir lielāks par 0,1 m² un kuras ir dziļākas par 5 cm. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek salabotas 24 stundu laikā, uz B uzturēšanas klases autoceļiem – piecu diennakšu laikā, uz C uzturēšanas klases ceļiem – nedēļas laikā un uz D uzturēšanas klases ceļiem – divu nedēļu laikā.

Masveida bedrīšu remonts uz melnā seguma tiek uzsākts tad, kad diennakts vidējā gaisa temperatūra ir virs +5oC. Bedrīšu remontdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši uzturēšanas klasēm, kā arī transportlīdzekļu satiksmes intensitāti.

Autoceļu melnajos segumos radušās bedres A uzturēšanas klases autoceļos jāsaremontē līdz 1. jūnijam, B uzturēšanas klases autoceļos līdz 15. jūnijam, bet C un D uzturēšanas klases ceļos – līdz 1. jūlijam. No jauna radušās bedres tiek labotas visa gada garumā.

Par apgrūtinātiem braukšanas apstākļiem vai citiem ar satiksmi un ceļu stāvokli saistītiem novērojumiem aicinām informēt VSIA Latvijas Valsts ceļi, zvanot pa diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 80005555, kā arī uzņēmuma kontos sociālās saziņas tīklos Twitter un Facebook.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti