Lai mazinātu kravas automašīnu plūsmu cauri Bauskai, piedāvā izveidot rotācijas apļus Kalna ielā - iAuto

Lai mazinātu kravas automašīnu plūsmu cauri Bauskai, piedāvā izveidot rotācijas apļus Kalna ielā 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 13.aprīlis 2022 19:01

Lai mazinātu kravas automašīnu plūsmu cauri Bauskai, tiek piedāvāts izveidot rotācijas apļus Kalna ielā.

Konferencē "Kā (iz)dzīvosim līdz Bauskas apvedceļam?" šodien telpiskais plānotājs un arhitekts Marks Geldofs skaidroja, ka Kalna iela Bauskā, kas ir maģistrāles A7 posms, faktiski ir izmirusi komersantiem un iedzīvotājiem. "Šajā ielā kvalitatīvi nav iespējams dzīvot," teica Geldofs.

Viņš skaidroja, ka gājējiem ir nepieciešams ilgs laiks, lai šķērsotu ielu, jo rotācijas aplī, kas savieno Kalna, Uzvaras un Zaļo ielu Geldofs minēja, ir tikai divas gājēju pārejas.

Geldofs minēja, ka, lai mazinātu ātrumu, ar kādu automašīnas šķērso Bausku, attīstītu drošību pilsētā, ir iespējams izbūvēt vairākus rotācijas apļus - Draudzības ielas, Mežotnes un Kalna ielas krustojumā, Mēmeles un Kalna ielas krustojumā un citur. 

Jāattīsta arī gājēju pāreja, jo pēc gājēju pārejas Bauskas vēsturiskajā centrā Plūdoņa, Kalna ielas krustojumā, nākamā gājēju pāreja ir tikai Iecavā.

Konferencē tika nosaukti arī vairāki iespējamie pārbūves scenāriji, kas iekļauj divu esošo braukšanas joslu samazināšanu uz vienu.

Arī pilsētplānotājs un sociālantropologs Viesturs Celmiņš piebilda, ka pilsētā galveno ielu pārbūve norit salīdzinoši lēni. "Ceļi un ielas nav viens un tas pats. Ielas rada pilsētvides ekonomiku. Arī Bauskai ir jāļauj augt ekonomikai, jo pagaidām Kalna un Zaļā iela ir kā ceļš. Ceļi ar ielām reti sadzīvo, jo ceļu infrastruktūra apkalpo 20. gadsimta ekonomiku - tranzītekonomiku," skaidroja Celmiņš.

Ceļu projektētājs Elmārs Daniševskis piebilda, ka pilsētvides pārplānošanu iespējams īstenot jau šovasar. Pirmais solis esot izpētes projekts, tad paskaidrojuma raksts Satiksmes ministrijai. "Dokumentācija varētu būt četru mēnešu ilga. Ja jau šajā konferencē šo ideju visi atbalsta, tad pēc tam dokumentus saskaņot problēmu nebūtu," teica Daniševskis.

Ceļu projektētājs skaidroja, ka arī atļautā ātruma pilsētas centrā samazināšana uz 30 km/h palīdzētu. "Ar šādu ātrumu un vienu braukšanas joslu 800 automašīnas stundā apkalpot nav problēma," teica Daniševskis.

Jau ziņots, ka šodien Bauskas novada pašvaldība organizē konferenci "Kā (iz)dzīvosim līdz Bauskas apvedceļam?", lai aktualizētu ar Bauskas un Iecavas apvedceļa izbūvi saistīto jautājumu virzību, kā arī diskutētu par iespējamiem īstermiņa risinājumiem A7 tranzīta ietekmes mazināšanai abās pilsētās.

Valsts galvenā autoceļa A7 satiksmes intensitāte ir trīs reizes lielāka par projektēto transporta vienību optimālo skaitu, būtiski pārsniedzot esošā ceļa caurlaides spēju.

Bauskas novada pašvaldībā skaidroja, ka pētījumos ir pierādīta maģistrāles pārlieku negatīvā ietekme uz tās iedzīvotāju dzīves kvalitāti, īpaši veselību, un pilsētvidi kopumā. Gaisa piesārņojums un trokšņu līmenis pilsētā pārsniedz normatīvajos aktos noteiktos robežlielumus.
 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Projektētāj 14.aprīlis 2022 7:06
3 0 Atbildēt

Elmār - a varbūt samazināt uzreiz uz 20 km/h vai ieviešam uz A7 dzīvojamo zonu vispār?

Jo ar pirmo ātrumu braucošas, vai sastrēgumā stāvošas fūres noteikti piesārņos mazāk pilsētu neka raiti caurbraucot

Gotfrīds. 14.aprīlis 2022 8:44
2 0 Atbildēt

Tas saucās-rada darbības ilūziju.

Diez vai 14.aprīlis 2022 6:55
1 0 Atbildēt

kāds no vietējiem iedzīvotājiem un viesiem būs priecīgs, ja tiks samazināts tranzīta ātrums un joslu skaits. Tas tikai radīs sastrēgumus. Fūres ilgāk kupinas savus dīzeļus pie centrālā laukuma, utt. Vispār kā tādu stulbumu var izdomāt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

EK atsakās no plāna no 2035. gada aizliegt jaunus auto ar iekšdedzes dzinējiem 9

Pakļaujoties autoražotāju spiedienam, Eiropas Komisija (EK) otrdien atteicās no plāna no 2035. gada Eiropas Savienībā (ES) aizliegt jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Lasīt vairāk

 

Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO) 9

Šo ceturtdien, 18. decembrī, svinīgā apbalvošanas ceremonijā tiks paziņots konkursa "Latvijas Gada auto 2026" galvenā titula ieguvējs un uzvarētāji 11 papildu nominācijās. Apbalvošanas ceremonija sāksies pulksten 19.00 un tai varēs sekot līdzi televīzijas un interneta tiešraidē. Lasīt vairāk

 

Līdz 226 Zs, līdz 430 km un nepilni 25 000 eiro: Volkswagen pastāsta par elektrisko Polo (+ FOTO) 3

Volkswagen atklājis informāciju par vienu no saviem svarīgākajiem jaunumiem, ID. Polo, kas pie pircējiem dosies 2026. gadā. Lasīt vairāk

 

Degvielas uzpildei pietiek ar 90 sekundēm priekš 800 kilometriem, kad to sasniegs elektrouzlāde? (+ VIDEO) 26

Daudz runāts par elektrouzlādi, bet cik ātri var piepildīt degvielu? SANĀCA 90 sekundēs 800 km vai 60 litri. Degvielas cenas: Dīzelis 1.497 un 95 benzīns 1.517 EUR - 13.12.2025 Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti