Sperts nozīmīgs solis pretim Rail Baltica trases būvniecībai ārpus Rīgas – no Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas saņemts noslēdzošais būvprojektēšanas saskaņojums par Iecavas infrastruktūras apkopes punkta projektēšanas nosacījumu izpildi pirmajai būvatļaujai.
Šis ir pirmais pamattrases posms Latvijā, kurā veiksmīgi noslēgta projektēšana, un tas atļauj uzsākt Iecavas apkopes punkta būvdarbus.
Būvprojektēšanu Eiropas Dzelzceļa līnijas uzdevumā veic Latvijas un Itālijas uzņēmumu apvienība – SIA BRD projekts un Itālijā dibināts inženieru uzņēmums Sintagma Srl.
Rail Baltica pamattrases posms virzienā no Rīgas līdz Lietuvas robežai ir noteikts par prioritāru, kurā jau drīzumā paredzēts uzsākt būvniecību. Pirmie būvdarbi plānoti tieši Iecavas apkopes punkta teritorijā, to sākotnēji iekārtojot kā būvniecības loģistikas bāzi Rail Baltica būvniecībai un izveidojot savienojumu ar esošo dzelzceļa tīklu tehnikas un materiālu transportēšanai no ostām.
„Esam sekmīgi noslēguši būvprojekta izstrādi nu jau kārtējam mūsu atbildībā esošajam infrastruktūras posmam. Tas nozīmē, ka tikko kā starptautiskā konkursā būs noskaidrots Rail Baltica pamattrases būvnieks, Latvija būs gatava uzsākt sagatavošanos būvdarbiem prioritārajā Lietuvas virzienā. Tieši pamattrases būvdarbu uzsākšanai ir nodrošināts finansējums 165 miljonu eiro apmērā, un darbi jāuzsāk šogad,” uzsver Rail Baltica ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. “Būvprojektēšana noslēgta, apsteidzot termiņus un iekļaujoties finansējumā, tajā liels gan uzņēmuma komandas, gan Sintagma Srl projekta vadītāja Valerio Baioko un Latvijas projektēšanas partnera SIA BRD projekts ieguldījums.”
Uz jaunbūvējamās Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijā būs ne tikai divas starptautiskās un 16 reģionālās stacijas, bet arī divi infrastruktūras apkopes punkti – Iecavā un Skultē (virzienā uz Igauniju). Lai gan apkopes punktu pamatfunkcija būs Rail Baltica dzelzceļa tīkla uzturēšana, tomēr tie sniegs pievienoto vērtību pirms tiešās darbības. Rail Baltica izbūves laikā apkopes punkti Iecavā un Skultē kļūs par būvnieku pilsētiņām jeb loģistikas bāzēm, nodrošinot būvmateriālu, iekārtu un būvtehnikas uzglabāšanu un nepieciešamos sagatavošanas un apstrādes darbus.
“Sliežu ceļiem, tāpat kā jebkura cita veida infrastruktūrai, nepieciešama tās uzturēšana darbderīgā stāvoklī, lai nodrošinātu efektīvu un galvenokārt drošu transporta kustību. Sliežu ceļi ir ilgtermiņa investīcija, un mēs visi vēlamies, lai jaunizbūvētā Rail Baltica infrastruktūra kalpo ilgu laiku un sniedz maksimālu ieguvumu. Tāpēc tiek plānoti un veidoti divi šādi Rail Baltica apkopes punkti – viens Iecavas pusē, otrs pie Skultes,” skaidro Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes loceklis Arnis Staltmanis.
Darbu sekmīgai veikšanai infrastruktūras apkopes punktos paredzēts izveidot atbilstošu infrastruktūru, turēt vajadzīgo aprīkojumu vai tehniku, kas ļauj veikt sliežu ceļu materiālu uzglabāšanu, montāžu, atjaunošanu, dzelzceļa sistēmu elementu uzglabāšanu, infrastruktūras tehniskās apkopes ritošā sastāva ekipēšanu un uzturēšanu darbspējīgā stāvoklī. Iecavas infrastruktūras apkopes punkta kopējā platība plānota ap 16 hektāriem. Paredzēts izbūvēt 1435 mm platuma sliežu ceļus aptuveni 14 km garumā, kā arī izbūvēt pieslēgumus tuvumā esošajiem 1520 mm platuma sliežu ceļiem.
Interesanti vai to Rīgas apļa sliežu karti kasīja pauri un zīmēja kāds no mūsejiem? Jo tas ir maksimali deb....
Ta vietā lai no skultes 'pa taisno' saktos tas Rīgas apļa atzars - paņemtu Saulkrastus, lilasti, carnikavu, Mežaparku, Teiku kā regionālas(vietējās) stacijas.... Ta pat arī uz Lietuvas pusi paņem olaine-Jelgava(pa ceļam vēl staļģeni utml) un Bauskā nobeidz šo apli, cilvēkiem tas būtu daudz parocīgāks infr. 'Rīgas apļa' pārklājums! Kuru varētu izmantot!
Tagad kaut kādā rīgas pļavā pagriežas no galvenās līnijas Salaspils-Rīga- Rīgas lidosta-Ķekava un nekur citur nevajag!!!!
Nezinu, kartējais maksimāli neparocīgais projekts kurs darbosies uz papīra jo dzīvē prakstisks būs ļoti ierobežotai mērķauditorijai.
Savādak pagaidam redzam, ka ja vien nedzīvosi Salaspilī, Rīgā, Ķekavā. Šis multimiljonu 'aplis' tev ne silts ne auksts un ielidojot Rīgā, tāpat būs jameklē dārgie takšu pakalpojumi lai tiktu mājā. Vai turpini čakarēties ar entajiem sabiedriskajiem kas būs letak, bet aizņemts pus dienu.
ielidojot lidostā būs ērts vilciena savienojums ar centrālo Rīgas staciju, no kuras, cerams, arī ērti varēs pārsēsties uz parastajiem vilcieniem un/vai pilsētas/piepilsētas autobusiem. Protams, tas ir teorijā un daudzās valstīs tā arī strādā, bet, kā būs praksē pie mums, to vēl redzēsim.
Citās valstīs var, pie mums - viens vilciens pa konkrētajām sliedēm/maršrutu drīkst braukt... MJA
Citās valstīs maršrutus veido un plāno attiecīgi pēc pieprasījuma(eksprešus utml) jo nav tā -vienalga kāda stacija visi pieturēs.VISS IR PIELĀGOJAMS! Galvenais lai būtu kur izkāpt.
'aplī' tāpat tallina-berlīne nebrauks ik pēc tur 30min! Jo noteikti nebūs mums tā pirktspēja, tātad nerentabli lai veiktu šo apli.
Starptautiski brauks varbūt daži sastāvi dienā. Kuri tāpat ārpus rīgas galvenās stacijas, neapstāsies! Tatad interesants būs tikai starp. Braucējiem.
Pa apli sanāk ka braukās daudz biežāk(sanāk ka reģionālais) uz/no lidostas utml. tādā veidā kur problēma bija paņemt manu priekšlikumu kur vienu transportu varētu varētu max daudz. Cilvēki izmantot?!??
Arī šobrīd rīga reklamē ka no lidostas vari 'ērti' tikt kur vajag ar sabiedrisko jo ir 22 autobuss ar ko tiec uz centru un tad tālāk... un naktī nakts autobusu reisi pa rīgu, tikai ja dzīvo ārpus rīgas un ielido naktī vai agri no rīta, vēlu veiksmi nebraukt ar taksi vai kādu savējo sarunāt kas atbrauc pretī. Jo ne PV ne reģionālie autobusi nebrauc!
Protams visus 100% neapmierināt, bet ar manu priekšlikumu kudiš vairāk cilvēki varētu izmantot šo infrastruktūru- iekāpjot lidostā un braucot ar vilcienu mājā.
Bet lēmēji par to jau nedomā, lēmējiem acu priekšā ir lielie miljoni ko no eiropas var grābt ..
pamatuzdevums šim projektam ir savienot Tallinu, Rīgu, Kauņu ar Berlīni. Reģionālās stacijas ir tikai papildus ieguvums.
Tevis minētie posmi, šķiet, ka pārklājas ar parasto (jau esošo) dzelzceļu + pagarina savienojuma garumu (ceļā pavadāmo laiku + iet caur stipri blīvāk apdzīvotām teritorijām (tātad būtiski sadārdzinātu gan īpašumu atsavināšanu, gan būvniecību) līdz ar to esošais risinājums vairāk atbilst plānotajam mērķim.
Ko Tu bļausties? Varbūt sāc ar to, kam šis projekts domāts! Nē, nav viņš domāts cilvēkiem, tas ir militārs projekts, Ādažu bāzei tur bija jābūt. Palasi vairāk par šo projektu, daudzi cipari, aprēķini par ienākumiem ir balstīti uz veciem skaitļiem. Bet projektu stutē tāpat, naudu dos ES. Kāpēc? Jo Militārs projekts! Neviena dzelzceļa kompānija joprojām nav izrādījusi interesi te kādu vilcienu sūtīt. Kas ta brauks? Pasažieru vilciens? Sacerējies. Primārais projekta mērķis ir militārs un punkts. Pārējais ir sekas.
Kravas, saprotams, ir galvenais dzelzceļa peļņas avots. Militārs akcents projektam ir, bet parastās kravas būs lielā pārsvarā. Parasto kravu termināļi arī būs. Un leiši no sava kravu termināla cer lielas lietas, bet mūsējie , savukārt , bažījas, ka leišu termināls viņus izkonkurēs.
Kas attiecas uz pasažieru vilcieniem, tad ar Baltijas nelielo iedzīvotāju skaitu tie strādās ar zaudējumiem.
Ko pats bļausties! Ādažu bāze tiek likvidēta un būvēta jauna pie Rēzeknes.
Ādāžos likvidēta? Ko tu te muldi, tur šobrīd būvējas jaunas ēkas, kā sēnes pēc lietus, viss paplašinās. Kāda likvidācija mudak?
Un otra lieta, paskaties staciju projektus. Nevienā stacijā nav paredzēta infrastruktūra kravas vilcienu iekraušanai un izkraušanai. Un pa ātrgaitas sliežu ceļiem kravas nepārvadā. Maksimums ka tur būs, kāds pasta vagons DHL ātrajām piegādēm.
kravas paredzēts pārkraut loģistikas terminālī - mums būs pie Salaspils, leišiem pie Kauņas.
p.s. Ādažu poligons šķiet, ka paliks, pie "Rēzeknes" -patiesībā poligons gan būs Sēlijā un krietni tuvāk ir Aizkraukle un Jēkabpils - būs jauns papildu poligons.
kádéļ staprvalstu satiksmei būtu jāstājas pie katra staba? jābūvē caur dārgu un blīvi apdzīvotu zemi? kkādā pasakā esi