Visi komentāri - Nepastāvīgu laikapstākļu ietekmē pasliktināsies grants ceļu stāvoklis

Nepastāvīgu laikapstākļu ietekmē pasliktināsies grants ceļu stāvoklis 15

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 12.decembris 2025 15:18

Ja meteorologu prognozes piepildīsies un turpmākajās dienās Latvijā valdīs nepastāvīgi laikapstākļi ar pozitīvu gaisa temperatūru dienās, bet negatīvu naktīs, pasliktināsies grants ceļu stāvoklis un braukšanas apstākļi pa tiem kļūs apgrūtināti, brīdina VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Šādos laikapstākļos uz grants autoceļiem, atkarībā no reģiona un maršruta, var būt gan šķīdonis, gan apledojums, gan arī pastiprināti veidoties bedres, tādēļ LVC iesaka autovadītājiem plānot papildu laiku ceļam un atbilstoši aprīkot autotransportu, tostarp kravas automobiļus.

Patlaban vairāk nekā 120 valsts autoceļu posmos ar grants segumu ir iestājies šķīdonis un ieviesti transporta masas ierobežojumi 10 tonnas. Informācija par posmiem, kur noteikti transportlīdzekļu masas ierobežojumi, atrodama kartē LVC interneta mājaslapā. Nav prognozējams, ka ierobežojumi tiks noņemti tuvākajās dienās. Negatīvas gaisa temperatūras ietekmē šķīdoņa skartais segums piesals, taču nepietiekami, lai veiktu uzturēšanas darbus. Gaisa temperatūrai paaugstinoties, pārmitrinātais segums atkal zaudēs nestspēju, norāda LVC.

Gaisa temperatūrai pazeminoties, grants segumi var apledot un būt īpaši slideni. Grants segumi ziemā netiek kaisīti ar sāli, jo tas bojā segumu, iedarbojoties uz granti. Īpaši bīstamās vietās - krustojumos un uzkalnos - apledojušos grants segumus kaisa ar smilti, taču atkušņa ietekmē tā tiek noskalota. Sniegotās ziemās grants ceļi tiek uzturēti ar piebrauktu sniegu, bīstamajos posmos to rievo. Ņemot vērā to, ka sniega segas veidošanās netiek prognozēta, bet temperatūra svārstīsies, grants autoceļi var būt īpaši slideni.

Gaisa temperatūras svārstību dēļ grants segumos, kā arī novecojušajos, brūkošajos asfalta segumos var pastiprināti veidoties bedres. Grants segumu uzturēšana mainīgajos laikapstākļos ir apgrūtināta, brīžiem neiespējama, tāpēc operatīvi veikt bedru līdzināšanu nav iespējams. Bedres vecajos asfalta segumos ziemas sezonā tiek lāpītas ar aukstā asfalta tehnoloģiju, norāda LVC.

Šķīdoņa skartajos grants ceļu posmos tiek ieviesti transporta masas ierobežojumi, lai panāktu, ka ceļi netiek sabojāti neatgriezeniski. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus. Visam pārējam transportam ir jāievēro ierobežojumi, nekādas speciālas atļaujas netiek izsniegtas. Satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija.

Autovadītājiem jāņem vērā, ka mitrie laikapstākļi ietekmē ceļu ikdienas uzturēšanas darbu plānošanu, arī iepriekš veikto uzturēšanas darbu efekts saglabājas īsāku laiku. Satiksmes ietekmē mitros apstākļos ātrāk veidojas bedres un iesēdumi, un īpaši tas raksturīgi ceļiem, pa kuriem ir intensīva smagā transporta satiksme.

Uzturēšanas darbus iespējams veikt tikai tad, kad ceļi apžūst, jo pārmitrinātam segumam kvalitatīvu uzturēšanu veikt nav iespējams, skaidro LVC. Tomēr vietās, kur seguma stāvoklis ir ļoti slikts, kritiskākajās vietās iespēju robežās veic bedru labojumus, līdzinot tikai seguma virskārtu 3-4 centimetru dziļumā.

 
Visi komentāri
 
Bet 12.decembris 2025 17:46
3 0 Atbildēt

Interesanti,  kāpēc gan valsts mežu būvētos ceļus, laika apstākļi nepasliktina? Brauc balkvedēji,  bet ceļi kā galds,  kā ziemā,  tā vasarā.  Varbūt LVC var pamācīties pie LVM,  kā jābūvē ceļi  ?

ezis71 12.decembris 2025 23:31
2 0 Atbildēt

Tāpēc ka tur ir ceļa grants(ceļa grants-grants ar mālu) kārtīgā kārtā bet uz valsts ceļiem grants ar smiltīm kas slapjā laikā pārvēršās par dubļiem.

anonimikis 13.decembris 2025 0:05
0 1 Atbildēt

Kad grants ceļi ir sliktā stāvoklī, vajag braukt pa asfaltu.

ZZZZ 13.decembris 2025 9:51
1 0 Atbildēt

Labi tiem, kas dzīvo mežā? Vai kam cietais segums? Vai arī kam ir džjips? Vai kas dzīvo Vācijā uc utt? 

www.youtube.com/watch?v=JdLLPd-EqDk&t=83s

Loh diskotēka 13.decembris 2025 15:31
0 0 Atbildēt

Lieliski. Aizraujošs stāsts, izcils stāstītājs,+100 par savaldību un tēlaino izteiksmi.Kaut nu viņi tiešām saņemtos un tur to ropežsuudu dommidzeni izkratītu no panckām.

Šis pēc būtības jau ir tas nākamais "turpinājums" visām tām iepriekšējajām apslaukšanas un "uzmuļkipaķeršanas" ākcijām un kampaņām.

Piem, rīgas domes kropļi apslauc savus Dzirciena lohus pie izgrieziena no viņu dekarētājām dzīvesvietām, kamēr šhitie ropežu meesli savukārt saviem pavalstniekiem uzber suudus jau pa tiešo uz galvas.

Pat kādas ATCELŠANAS (vai izmeklēšanas) gadījumā te cerību praktiski nav.Samaksātos sodus nevienam neatdos, tāpat arī nekompensēs ne santīma par sabojātajām mašīnām un sap/isto gara stāvokli.

Automātiskie sodi- ŽĒL, ka (pagaidām..) nava "izdomāts", kā varētu "automātiski" identificēt transportlīdzekļi ar dolomitizēti/aizsmērētu numurzīmi.Nav skaidra normatīva- ik pēc cik kilo metriem uz šāda ceļaseguma būtu jākāpj ārā un jātīra savu pakaļu.

Lūk vēl kāds tāds līdzīgs "iepirkums"- nra.lv/neatkariga/no...-diskoteka.htm -nezko te tā izspūrusī cūūka no tiem Latviešu Ceļiem sen nava dzirdēta..

Pļurkt 13.decembris 2025 9:57
0 0 Atbildēt

Ko tur runāt par grants ceļiem, ja autoceļš Rīga - Daugavpils ir izveidojies uzbēruma nobrukums pie Madaliņas!!!

Vidzeme 13.decembris 2025 11:46
3 1 Atbildēt

Baigi negribas kritizēt tos ceļu būvniekus  mūspusē pārtaisītie ceļi ir labi. Galvenais, ko esmu novērojis - jābūt labam pamatam un dziļiem grāvjiem (jau dzirdu protesta bļāvienus) un sistēmām, kas arī tālāk no ceļa aizvada projām ūdeņus. Pēdējie gadi, un it īpaši 2025, vismaz Vidzemē, bija ar daudz nokrišņiem, bet maz saules un knapi remdeni (vairāk par +25 vien dažas dienas) - augsne nespēj mitrumu uzsūkt un aizvadīt, kas bojā arī ceļus. Par grants ceļiem cits stāsts - tie sen nogrimuši, malas augstāk - brauc kā pa upi - grāvji aizauguši, lauksaimnieki savus tīrumus klāt piearuši.

Jajā 13.decembris 2025 15:14
0 0 Atbildēt

Lauksmaimnieki tie maitas, tie jā, speciāli tīšām pacēluši savus apstādījumus pa krietnu pus metru.Grāvjus aizbēruši, meža iecirkņos sēnes un krūmus sastādījuši praktiski jau uz paša ceļa...

Negribas kritizēt, nu bet protams, noderīgie idioti ir patreizējās "sistēmas" viens no pamat balstiem.Turklāt, viņi savu to "balsta" funkciju pilda pamatā par baltu velti.

Vidzeme 13.decembris 2025 16:38
0 0 Atbildēt

Es tev stāstu, ko redzu savā pusē - man pašam ne pa tādiem ceļiem jābrauc, ne zemīte jāar.

Pļurkt 14.decembris 2025 8:31
0 0 Atbildēt

Manis pieminētais ceļa posms stāvēja bez jebkādām problēmām jau kopš pirmajiem pēckara gadiem!!!!!

Stāvēja/nestāv 14.decembris 2025 18:52
0 0 Atbildēt

Šis arī ir "parastais" stāsts- stāvēja drošv līdz tam, kamēr LVC diplohmētie dsasķeneri izveica "pagaidu remontus" un beigās visu sačakarāja.Kā piem savulaik tepat suuda 12km a/c  p101 kalnciems-kūdra.Aizdrīvēt "bedrītes"- ok, atnāk lvc šarlataāni un bedrīšu vietā uzber plusā vēl sliktāku "redeli".Līdzīgi kā savulaik lohmetropoles ārtelpas lohi uz U-gatves.Viss štokos un iedzīvotāji pēc tam nezcik gadus krata zobus un piekares.Kamēr beidzot kāds uzlej jaunu piķi un visisgali/ūdenī.

Par izšķīdušajiem "grants" ceļiem- nu to jau tāpat reti kurš sapratīs,Ja ikdienā nav tur jākratās vai ja neesi iep/sies kādā tādā dubļumežā nakts vidū, kad īsti vairs ne uz priekšu ne atpakakaļ.Jo sliktāku klīsteri pa kluso uzbērsi, jo vairāk nopelnīsi atkal un atkal uz "renovāciju".

Šis 13.decembris 2025 21:44
0 0 Atbildēt

ir līdzīgs "stāsts", kā savulaik par tiem 4m dziļajiem grāvjiem.Vai ik pa laikam uzpeldošajiem smagās tehnikas radītajiem cūkurakumiem.Kādam paveicas, ka viņa interešu zonā tādu nav, taču kādiem citiem neveicas ilgi un sistemātiski.

Bezkontrole,sarunāšana un patvaļa ir plaši izplatīti moderni jēdzieni.Pareizā grants maisījuma formula ir noslepenota, līdzīgi kā Koka-Kolas patiesā recepte.

srt 14.decembris 2025 8:19
2 1 Atbildēt

Varbūt beidzot vajag sāk braukt ar ceļu stāvoklim atbilstošiem auto?

ZZZZ 14.decembris 2025 10:42
0 0 Atbildēt

Tur kur, dzīvo depotuāti ir ātri arī aspalts nez kāpēc uz radies. Bet lielo sastrēgumu pie Lohbrauktuves iekšā Rīgā varētu labi atrisināt ar. Gribi zināt kĀ?

hue 15.decembris 2025 9:02
0 0 Atbildēt

Braucot pa šiem ceļiem ir žēl tos vietējos, es knapi izdzīvoju, bet vietējiem tā ir ikdiena. Pilnīga bezcerības sajūta.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 30

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Kāpēc auto īpašniekam, kurš nav izmantojis stāvvietu, tik un tā var nākties par to samaksāt? (+ VIDEO) 11

4.studijā vērsās Ilona, kura ikdienā dzīvo ārzemēs, bet ik pa laikam atbrauc uz Latviju. Vienā no šīm reizēm viņa nolēma aizvest mantas uz noliktavu Baznīcas ielā 12a. Lasīt vairāk

 

Piekabe sāk dancot (+ VIDEO) 12

Volkswagen, kas ved citu Volkswagen, apsteidz lēnāk braucošo, taču īsu brīdi pēc tam piekabe sāk "dancot" un situācija kļūst kritiska. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti