Jaunas, atjaunotas vai lietotas detaļas? Kā izvēlēties labāko un izdevīgāko savam auto 17

Foto: Publicitātes attēls

Domenikss | 18.septembris 2019 14:35

Rezerves daļu iegāde automašīnai ir atbildīgs uzdevums – no izvēlēto detaļu kvalitātes atkarīgs, cik labi auto kalpos turpmāk un vai jau pēc dažiem mēnešiem nenāksies atgriezties servisā.

Pie autorizētajiem dīleriem iespējams iegādāties pilnīgi jaunas vai rūpnieciski atjaunotas detaļas, piemājas servisā – arī lietotas un nezināmas izcelsmes rezerves daļas, toties par krietni zemāku cenu. Ko labāk izvēlēties savam auto un kam var droši uzticēties, stāsta Daimler AG ģenerālpārstāvja Latvijā SIA “Domenikss” Rezerves daļu nodaļas vadītājs Miks Užulis.

 

Atjaunotas rezerves daļas – tikpat kā jaunas

“Rūpnieciski atjaunotās rezerves daļas ir izdevīgas klientiem un draudzīgākas apkārtējai videi. Pirmkārt, šīs detaļas tiek maksimāli pārstrādātas. Otrkārt, tās nav ne ar ko sliktākas par pilnīgi jaunām daļām – tās atbilst visiem ražotāja standartiem un ir lētākas, tāpēc 6 un vairāk gadus vecu automašīnu segmentā ir ļoti pieprasītas,” stāsta SIA “Domenikss” Rezerves daļu nodaļas vadītājs Miks Užulis.

Lietotas auto daļas ceļš no uzpircēja atpakaļ pie pircēja ved caur rūpnīcu, kur nolietotā detaļa, piemēram, ģenerators, starteris vai sūknis, tiek pilnībā izjaukta, attīrīta, pārbaudīta un atjaunota, izmantojot jaunus komponentus. Pēc tam tā tiek atkal sakomplektēta un ar rūpnīcas garantiju atgriežas auto rezerves daļu tirgū. Iegādājoties šādu rezerves daļu, tā izmaksās par apmēram 15–20% mazāk nekā pilnīgi jauna detaļa.

“Ja automobilis tiek intensīvi ekspluatēts vai rezerves daļu iegādē īpaši svarīga ir zema cena, rūpnieciski atjaunotās oriģinālās daļas ir laba izvēle. Īpaši tas attiecināms uz komerctransporta īpašniekiem, jo komercdarbībā izmantotie automobiļi veic lielas distances, tāpēc dažādas daļas nolietojas ātrāk. Autorizētie servisi arī atpērk lietotās detaļas, ja vien tās atbilst atpirkšanas kritērijiem, tāpēc klientam šāds darījums var izrādīties pat krietni izdevīgāks nekā jaunas auto detaļas iegāde,” norāda Miks Užulis, piebilstot – atjaunotās detaļas, protams, nav gluži identiskas pilnīgi jaunām: nav zināms, kāds bijis atjaunotās detaļas bojājums. Taču gan vienām, gan otrām ir rūpnīcas garantija, kam vajadzētu pasargāt no nepatīkamiem pārsteigumiem.

“Rūpnieciski tiek atjaunoti dzinēji, ģeneratori, turbokompresori, gaisa kondicionēšanas kompresori, sūkņi, starteri, pārnesumkārbas, sajūgi, degvielas sistēmas daļas, asis, bremžu un stūres iekārtas – kopā vairāki tūkstoši daļu daudzās produktu grupās,” stāsta Miks Užulis.

Vai riskēt, iegādājoties nezināmas izcelsmes un lietotas rezerves daļas?

Galvenā priekšrocība, iegādājoties rezerves daļas autorizētā servisā, ir garantija – serviss uzņemsies atbildību par uzstādīto detaļu. Par nezināmas izcelsmes rezerves daļām šādu atbildību neviens neuzņemsies, atzīst Miks Užulis. Tiesa, Austrumos ražotās noteikti būs lētākas – dažkārt pat uz pusi, taču pastāv augsts risks iegādāties nekvalitatīvu detaļu. Turklāt no nezināma ražotāja var neizdoties piedzīt kompensāciju par nopirkto brāķi.

Visbiežāk automašīnu īpašnieki iegādājas dilstošās un apkopju rezerves daļas – bremžu diskus, bremžu klučus, disku uzlikas, gaisa filtrus. “Tās ir tās detaļas, kas jāmaina ik pa 10 000, 20 000 kilometriem. Jaunas oriģinālās daļas būtībā pilda to pašu funkciju, ko cilvēkam labi apavi – tās ir dārgākas, toties no kvalitatīvākiem materiāliem, tāpēc arī kalpos ilgāk,” atzīst SIA “Domenikss” Rezerves daļu nodaļas vadītājs. Tomēr joprojām plaši izplatīta izvēle ir lietotas rezerves daļas, ko iespējams iegādāties par daudz zemākām cenām. Diemžēl lielākoties tās nāk no auto kapsētām un ir noskrūvētas no bojātiem automobiļiem. “Jūs nevarat zināt, kā un cik ilgi detaļa ir lietota, tāpēc risku no tādām rezerves daļām ir vairāk nekā ieguvumu,” atzīst Miks Užulis.

Ja auto “aprīkots” ar nepiemērotām rezerves daļām

Ko darīt, ja klients savu auto ilgstoši remontējis piemājas servisā, bet jūt, ka lētās rezerves daļas sagādā ne mazumu galvassāpju? Miks Užulis atzīst – šādas situācijas nav retums. Īpaši vecāka gadagājuma auto modeļi atgriežas autorizētajos servisos, jo “citur taisīja lētāk”, bet rezultāts ir sabojāta automašīna un neapmierināts klients, kurš paša spēkiem vairs netiek galā.

“Autorizētajā servisā ir pieejami visi atbilstošie instrumenti, mēs visu procesu no A līdz Z paveicam tā, kā to paredzējis ražotājs. Meistars piemājas servisā vai kaimiņa garāžā nepārzina tehnoloģiju, nezina standartus. Kaut ko mazu droši vien var nomainīt arī piemājas servisā. Bet tādus atbildīgus darbus kā, piemēram, dzinēja remontu labāk uzticēt autorizētam servisam, kas vienlaikus ar tehnisko izpildījumu sniegs arī ilgmūžību un garantiju. Ņemot vērā, ka šāda remonta izmaksas ir pietiekami lielas pat mazam automobilim, labāk neriskēt ar teicienu “skopais maksā divreiz”,” saka Miks Užulis un piebilst – nevajag kautrēties doties uz autorizēto servisu arī tad, ja esat savu auto “aprīkojis” ar apšaubāmas kvalitātes detaļām. “Katrs sevi cienošs serviss nevienu nedzen prom, tieši pretēji – priecājas, ja var izlabot iepriekšējo meistaru kļūdas, tā apliecinot savu profesionalitāti,” uzsver SIA “Domenikss” Rezerves daļu nodaļas vadītājs Miks Užulis, piebilstot – vēl viena būtiska autorizēto servisu priekšrocība ir mobilitātes garantija, kas nodrošina diennakts tehnisko atbalstu un finansiālu palīdzību, ja ceļā gadījusies tehniska ķibele.

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kanibaals 18.septembris 2019 15:54
9 2 Atbildēt

Nopērk mersi un nevar atļauties jaunu detaļu? Nav ko lekt, ja nevar pārlekt.

Bet nu vācu ražotāji liekot BOSCH izstrādājumus jau parūpējas, lai tie auto būtu ar problēmām.

Pļurkt 18.septembris 2019 20:41
9 2 Atbildēt

Nobira manam auto galva. Nopirku šrotā lietotu, jo jaunu nevaru atļauties. Šrotā pirktā laida tosolu ārā uzreiz pēc uzlikšanas!!! Nopirku otru..., uzliku, .... pāris mēnešus priecājos, bet pie pirmajiem kārtigiem plusiem sāka laist tosolu!!

Ieliku sludinājumu, no rokām nopirku lietotu galvu, un nu jau gadu braucu.

3 lietotas galvas man izmaksāja vairāk kā 1 jauna galva!!!!!

anonimikis 18.septembris 2019 21:27
4 0 Atbildēt

Ja pašam galvas nav, tad maksā par caurām galvām.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 10

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Projektēsim Ceļus - eksperti skaidro, kādēļ klibo kvalitāte (+ VIDEO) 3

Būveksperts Edgars Krūmiņš nosauc iemeslus, kas iespaido ceļu būves kvalitāti: par vēlu izsludināti konkursi, rezultātu apstrīdēšana, plānošanas trūkumi, finansējuma nevienmērīgs sadalījums, speciālistu aizplūšana. Lasīt vairāk

 

Riepas, akumulators, logu slotiņas - kā sagatavot savu auto tumšajam laikam

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) apkopojusi 7 vienkāršus, bet ļoti svarīgus ieteikumus, kas palīdzēs sagatavot auto gada tumšajam un aukstajam laikam. Lasīt vairāk

 

15 000 km -krievi aizceļo uz Islandi ar 40-gadīgu ZAZ (+ VIDEO) 8

Divi Čeļabinskas iedzīvotāji devušies ekstrēmā piedzīvojumā, apceļojot Islandi ar 40 gadus vecu zaporožecu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti