Jaunas, atjaunotas vai lietotas detaļas? Kā izvēlēties labāko un izdevīgāko savam auto 17

Foto: Publicitātes attēls

Domenikss | 18.septembris 2019 14:35

Rezerves daļu iegāde automašīnai ir atbildīgs uzdevums – no izvēlēto detaļu kvalitātes atkarīgs, cik labi auto kalpos turpmāk un vai jau pēc dažiem mēnešiem nenāksies atgriezties servisā.

Pie autorizētajiem dīleriem iespējams iegādāties pilnīgi jaunas vai rūpnieciski atjaunotas detaļas, piemājas servisā – arī lietotas un nezināmas izcelsmes rezerves daļas, toties par krietni zemāku cenu. Ko labāk izvēlēties savam auto un kam var droši uzticēties, stāsta Daimler AG ģenerālpārstāvja Latvijā SIA “Domenikss” Rezerves daļu nodaļas vadītājs Miks Užulis.

 

Atjaunotas rezerves daļas – tikpat kā jaunas

“Rūpnieciski atjaunotās rezerves daļas ir izdevīgas klientiem un draudzīgākas apkārtējai videi. Pirmkārt, šīs detaļas tiek maksimāli pārstrādātas. Otrkārt, tās nav ne ar ko sliktākas par pilnīgi jaunām daļām – tās atbilst visiem ražotāja standartiem un ir lētākas, tāpēc 6 un vairāk gadus vecu automašīnu segmentā ir ļoti pieprasītas,” stāsta SIA “Domenikss” Rezerves daļu nodaļas vadītājs Miks Užulis.

Lietotas auto daļas ceļš no uzpircēja atpakaļ pie pircēja ved caur rūpnīcu, kur nolietotā detaļa, piemēram, ģenerators, starteris vai sūknis, tiek pilnībā izjaukta, attīrīta, pārbaudīta un atjaunota, izmantojot jaunus komponentus. Pēc tam tā tiek atkal sakomplektēta un ar rūpnīcas garantiju atgriežas auto rezerves daļu tirgū. Iegādājoties šādu rezerves daļu, tā izmaksās par apmēram 15–20% mazāk nekā pilnīgi jauna detaļa.

“Ja automobilis tiek intensīvi ekspluatēts vai rezerves daļu iegādē īpaši svarīga ir zema cena, rūpnieciski atjaunotās oriģinālās daļas ir laba izvēle. Īpaši tas attiecināms uz komerctransporta īpašniekiem, jo komercdarbībā izmantotie automobiļi veic lielas distances, tāpēc dažādas daļas nolietojas ātrāk. Autorizētie servisi arī atpērk lietotās detaļas, ja vien tās atbilst atpirkšanas kritērijiem, tāpēc klientam šāds darījums var izrādīties pat krietni izdevīgāks nekā jaunas auto detaļas iegāde,” norāda Miks Užulis, piebilstot – atjaunotās detaļas, protams, nav gluži identiskas pilnīgi jaunām: nav zināms, kāds bijis atjaunotās detaļas bojājums. Taču gan vienām, gan otrām ir rūpnīcas garantija, kam vajadzētu pasargāt no nepatīkamiem pārsteigumiem.

“Rūpnieciski tiek atjaunoti dzinēji, ģeneratori, turbokompresori, gaisa kondicionēšanas kompresori, sūkņi, starteri, pārnesumkārbas, sajūgi, degvielas sistēmas daļas, asis, bremžu un stūres iekārtas – kopā vairāki tūkstoši daļu daudzās produktu grupās,” stāsta Miks Užulis.

Vai riskēt, iegādājoties nezināmas izcelsmes un lietotas rezerves daļas?

Galvenā priekšrocība, iegādājoties rezerves daļas autorizētā servisā, ir garantija – serviss uzņemsies atbildību par uzstādīto detaļu. Par nezināmas izcelsmes rezerves daļām šādu atbildību neviens neuzņemsies, atzīst Miks Užulis. Tiesa, Austrumos ražotās noteikti būs lētākas – dažkārt pat uz pusi, taču pastāv augsts risks iegādāties nekvalitatīvu detaļu. Turklāt no nezināma ražotāja var neizdoties piedzīt kompensāciju par nopirkto brāķi.

Visbiežāk automašīnu īpašnieki iegādājas dilstošās un apkopju rezerves daļas – bremžu diskus, bremžu klučus, disku uzlikas, gaisa filtrus. “Tās ir tās detaļas, kas jāmaina ik pa 10 000, 20 000 kilometriem. Jaunas oriģinālās daļas būtībā pilda to pašu funkciju, ko cilvēkam labi apavi – tās ir dārgākas, toties no kvalitatīvākiem materiāliem, tāpēc arī kalpos ilgāk,” atzīst SIA “Domenikss” Rezerves daļu nodaļas vadītājs. Tomēr joprojām plaši izplatīta izvēle ir lietotas rezerves daļas, ko iespējams iegādāties par daudz zemākām cenām. Diemžēl lielākoties tās nāk no auto kapsētām un ir noskrūvētas no bojātiem automobiļiem. “Jūs nevarat zināt, kā un cik ilgi detaļa ir lietota, tāpēc risku no tādām rezerves daļām ir vairāk nekā ieguvumu,” atzīst Miks Užulis.

Ja auto “aprīkots” ar nepiemērotām rezerves daļām

Ko darīt, ja klients savu auto ilgstoši remontējis piemājas servisā, bet jūt, ka lētās rezerves daļas sagādā ne mazumu galvassāpju? Miks Užulis atzīst – šādas situācijas nav retums. Īpaši vecāka gadagājuma auto modeļi atgriežas autorizētajos servisos, jo “citur taisīja lētāk”, bet rezultāts ir sabojāta automašīna un neapmierināts klients, kurš paša spēkiem vairs netiek galā.

“Autorizētajā servisā ir pieejami visi atbilstošie instrumenti, mēs visu procesu no A līdz Z paveicam tā, kā to paredzējis ražotājs. Meistars piemājas servisā vai kaimiņa garāžā nepārzina tehnoloģiju, nezina standartus. Kaut ko mazu droši vien var nomainīt arī piemājas servisā. Bet tādus atbildīgus darbus kā, piemēram, dzinēja remontu labāk uzticēt autorizētam servisam, kas vienlaikus ar tehnisko izpildījumu sniegs arī ilgmūžību un garantiju. Ņemot vērā, ka šāda remonta izmaksas ir pietiekami lielas pat mazam automobilim, labāk neriskēt ar teicienu “skopais maksā divreiz”,” saka Miks Užulis un piebilst – nevajag kautrēties doties uz autorizēto servisu arī tad, ja esat savu auto “aprīkojis” ar apšaubāmas kvalitātes detaļām. “Katrs sevi cienošs serviss nevienu nedzen prom, tieši pretēji – priecājas, ja var izlabot iepriekšējo meistaru kļūdas, tā apliecinot savu profesionalitāti,” uzsver SIA “Domenikss” Rezerves daļu nodaļas vadītājs Miks Užulis, piebilstot – vēl viena būtiska autorizēto servisu priekšrocība ir mobilitātes garantija, kas nodrošina diennakts tehnisko atbalstu un finansiālu palīdzību, ja ceļā gadījusies tehniska ķibele.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 18.septembris 2019 15:54
9 2 Atbildēt

Nopērk mersi un nevar atļauties jaunu detaļu? Nav ko lekt, ja nevar pārlekt.

Bet nu vācu ražotāji liekot BOSCH izstrādājumus jau parūpējas, lai tie auto būtu ar problēmām.

gunbox 18.septembris 2019 17:29
0 2 Atbildēt

It kā mersis būtu kaut kāds rādītājs detaļu iegādē. Jebkuram auto detaļa maksā un maksa noteikti ne to mazāko summu. Pareizi rakstā ir teikts - gribi kvalitāti, tā maksās ...un ne tikai mersim, bet jebkuram auto. Tam pašam golfam IV amartizātori sākas no 50€, bet daži īpatņi uzliek pa 20€ un tirgo nost, jo hadene netura, mašīna sū, VW lohi, jo redz nepieļauj domu, ka nopērkot Rumbulas šrotu pa 2k auto remonts var sanākt vēl 2k, protams ja nav tāds pats šrotinieks, kurš remontē ar visādu TRW lēto galu.

viencexperc 18.septembris 2019 20:35
2 5 Atbildēt

Nopērk vācu mēslu ( jebkurš vācu auto vecāks par 2 gadiem) un tad meklē pa tolmetiem detaļas.

Pļurkt 18.septembris 2019 20:41
9 2 Atbildēt

Nobira manam auto galva. Nopirku šrotā lietotu, jo jaunu nevaru atļauties. Šrotā pirktā laida tosolu ārā uzreiz pēc uzlikšanas!!! Nopirku otru..., uzliku, .... pāris mēnešus priecājos, bet pie pirmajiem kārtigiem plusiem sāka laist tosolu!!

Ieliku sludinājumu, no rokām nopirku lietotu galvu, un nu jau gadu braucu.

3 lietotas galvas man izmaksāja vairāk kā 1 jauna galva!!!!!

Pļurkt 18.septembris 2019 20:43
0 2 Atbildēt

Pērkot abas lietotās galvas, šrotā apgalvoja, ka vāģis pats atbrauca uz šrotu = jābūt OK!!!

anonimikis 18.septembris 2019 21:27
4 0 Atbildēt

Ja pašam galvas nav, tad maksā par caurām galvām.

Rr19 19.septembris 2019 10:42
1 0 Atbildēt

Kad uzliki galvu, vajadzēja aizdzīt vāği uz to šrotu un atstāt, parādīt, ka pats atbrauca...

Slinkais 18.septembris 2019 22:21
2 0 Atbildēt

dzinēju galvas velams pārbaudīt uz plaisām, pirms likt virsū. pārbaude maksā dažus desmitus eiro.

HE 19.septembris 2019 6:29
0 0 Atbildēt

Nekur rakstā neatradu , ka būtu pieminētas viltotās rezerves daļas , piemēram to pašu BOSCH ,austrumos vilto tikai tā, CASTROL eļļas var nopirkt tādos iepakojumos kādus viņi vispār neražo, MAN filtri arī tiek viltoti...

Freijers 19.septembris 2019 9:19
0 0 Atbildēt

Ļoti vienkārši - hadene visa jauna, nav nekādas jēgas pirkt šrotā, gumijas - flanči, trubas, utt tieši tāpat, bremzes protams arī. Ar motora agregātiem ir cita runa, bet tad starpībai starp jaunu un šrota ir jābūt vismaz 2-3 reizes, nevis kā badīgie vēlas teju 1:1 - un tad sākās basņas, cik rets esot, kā ņemot, utt. - pašol ..irst tādiem uzreiz. Var arī atsevišķus mezglus pielāgot, ja ir meistars ar galvu un rokām - man tā savulaik centrālās astlēgas vakuumsūkni no 80ka ielika simtniekā, jo tādu lietotu (jaunu arī vairs tādus neražo) praktiski nebija iespējams adekvāti dabūt un strādāja lieliski.

kasinsh79 19.septembris 2019 11:20
0 0 Atbildēt

Baigi diskutabls jautājums. Mans sievastēvs savam busu autoparkam labprātāk pērk mazlietotas (oriģinālās tikai) piekares daļas (no sistajiem busiem no UK), jo tās kalpo nesalīdzināmi ilgāk par šeit aftermarket pirktajiem mēsliem (no Gross, Ape v.tml.) Viņam gan rokas aug no īstās vietas Tas pats uz dārgākiem elektrodetaļu mezgliem attiecināms un arī virsbūves daļām (LV tiek tirgoti reti nekvalitatīvi auto bleķi, kad oriģinālo pārkrāsojot, tas kalpo nevainojami krietni ilgāku laiku).

Vieglajiem auto - diskutabli. Ja maks atļauj, var pirkt (padārgi) oriģinālās daļas no dīlera. Vai jāsamierinās, ka aftermarket rezerves daļas lielais vairums ir reāli mēsli

HE 20.septembris 2019 6:26
0 0 Atbildēt

No dīlera jāperk tikai tās specifiskās detaļas ko pats auto ražotājs izgatavo konkrētam modelim,visu pārējo auto rūpnīcām piegādā detaļu ražotāji, bet īpaši gudrie pērk ziemas riepas pie dīlera ,jo tās taču ir no VW, u.t.t. Starp citu vienam un tam pašam auto modelim var būt dažādi detaļu piegādātāji, kaut vai sajūgs, var būt gan Sachs gan Lemforder...

s 20.septembris 2019 10:32
2 0 Atbildēt

Nevis "īpaši gudrie" pērk tur riepas, bet gan tie kuriem nav laika,

vai pazinu. Pats par sevi tas ir tikai normāli, ka riepas var iegādāties un uzmontēt tajā pašā servisā, kur apkop/remontē auto. Un pofig, ka dārgāk, dažkārt es nesaprotu tos cilvēkus kuri tur braukā pa nezin cik servisiem un lasa kopā to auto, ok varbūt šiem cilvēkiem vienkārši tas ir hobijs, vai varbūt tad nepieciešams iegādāties "vienkāršāku" auto, lai katrs sūds nav jāmeklē "kur lētāk"...

HE 20.septembris 2019 12:20
0 0 Atbildēt

Atļauj pasmaidīt, tie kuriem nav laika paši uz servisu ar mašīnu nebrauc, to dara attiecīgs darbinieks. Tiem kuriem nav paziņu ir pieejams interneta veikals kur pasūtīt riepas no Vācijas ar piegādi uz tuvāko sadarbības partneru darbnīcu. Ir normāli , ja kāds grib ietaupīto remontu naudu izlietot kaut vai ceļojumam. ''Īpaši gudrajiem'' novēlu lai: viņu iespējas vienmēr nodrošinātu visas viņu vēlmes.

s 21.septembris 2019 10:07
0 0 Atbildēt

Kāds Tev vēl attiecīgais darbinieks? Auto nozarē kādreiz darbojos, pareizāk sakot mācijos un līdz ar to draugi ir daudzkur wesā, moller, Inschape, uc. 90% gadījumu cilvēki paši dzen savus auto uz servisu jauni 7ser, x5, a8, cruzaki utt., ar izņēmumiem tos dzen personīgais šoferis, vai auto nomas darbinieks, tādēl beidz te dzīt fufeli. Patiesībā zinu ļoti, loti daudz par šiem konkrētajiem servisiem, vinu darba kultūru uc.

Loti labs draugs, kurš kādreiz strādāja Inschape un wesā ir atvēris savu servisu, kur arī taisu apkopes, un mainu riepas, kādreiz to darīju Inschape, un arī visu tikai šajā servisā - apkope, riepas. Par cik draugs zināha kuram meistaram uzticēt auto, tad viss vienmēr bijis kārtībā.

Un tas teksts par to riepu pasūtīšanu no vācijas? Cik tad tā riepa beigās izmaksā? Ja jau esi tik loti izpētijis šo visu, tad neturi sveci zem pūra, nosauc kādu konkrētu piemēru.

Es ieteiktu atrast normālu servisu, un uzturēt labu komunikāciju ar servisa pieņēmēju, vai meistaru, nopirkt viņam labu dzērienu, un tici man tas būs labāks ieguldījums nekā rakšanās pa internetu un riepu pasūtīšana no Vācijas.

Un par to "taupīšanu" es ieteiktu vairāk cilvēkiem nolaisties uz zemes, ja nevari samaksāt 1000+ eur par bremžu disku maiņu un gandrīz tik pat par jaunām riepām tad nepērc to auto, pērc kaut ko vienkāršāku. Ja vēlies ietaupīt, tad jāsāk rēķināt jau pirms auto iegādes, izpētot cik pieejamas ir detalas un cik tās maksā, nevis iegādāties auto un pēc tam domāt, kur ietaupīt uz remontu. Tāda nepareiza domāšana ir lielai daļai Latvijas iedzīvotāju, un mani tas tracina, apnicis redzēt uz ielām visus tos šrotuas ar izgriestiem dpf ķīnas riepām (labi, ja vel tās nav nodilušas), visādām aftermarket ķīnas mēslu detaļām, parveidotiem piekares mezgliem utt., ak šie mazvērtības kompleksi...

P.s.

Globāli ļoti daudzos servisos ir pamatīgas problēmas ar attieksmi pret klientiem, bet ne vienmēr tur pie vainas ir meistari, un pieņēmēji, tā viņu iekšējā "sistēma", lai darbinieki varētu nopelnīt ir vērsta uz apjomu, viennozīmīgi ne kvalitāti ar visu no tā izrietošo...

HE 21.septembris 2019 13:13
0 1 Atbildēt

Grūti Tev pa dzīvi, kādreiz darbojies/mācījies auto nozarē , draugi visos servisos, bet nevari google atrast interneta veikalu,maini bremžu diskus pa 1000+ eur, apnikuši šroti uz ielām,tracina nepareiza domāšana lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju...

P.S.

Esi pozitīvāks, necenties mainīt to ko nevari izmainīt.

Manai Teslai batereja jau uzlādējusies, jadodas ielās.

s 21.septembris 2019 16:12
0 0 Atbildēt

Lūk šis ir smieklīgi, bet paldies par novēlējumu.

P.s

Teslas Tev nav, un nekad nebūs. Ar Tavu domāšanas veidu nepietiks, lai tai sakrātu, vēlāk lietotu varēsi paņemt kredītā, bet pašlauk nekādu cerību.

Ja es kļūdos (kā nenotiek), tad bildi ar savu teslu studījā.

Pietiks ar vienu foto no salona, uz lapas uzraksti manu "niku".

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Dažiem gājējiem ļoti paveicas (+ VIDEO) 4

Pēc divu Lada un VAZ sadursmes krustojuma centrā viens no automobiļiem tiek pagriezts gājēju virzienā. Lasīt vairāk

 

Valdība atbalsta Ķekavas apvedceļa būvniecību 2

Valdība otrdien atbalstīja Ķekavas apvedceļa būvniecību kā pirmo nozīmīgo industriālo publiskās un privātās partnerības (PPP) projektu Baltijā, kas tiks īstenots pēc "projektē-būvē-uzturi-finansē" modeļa, preses konferencē pēc valdības sēdes sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP). Lasīt vairāk

 

Jauno Hyundai i20 jau var pasūtīt 9

Eiropā pasūtīšanai kļuvis pieejams Hyundai i20.Vācijas tirgū tas, piemēram, maksā 13 990 eiro, bet samazinātās PVN likmes dēļ šobrīd pat 13 637 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ:Seat Leon izaicina VW Golf 8 (+VIDEO) 8

Vai jaunais spāņu kompaktklases hečbeks Seat Leon ir gatavs “sadot pa degunu” arī VW Golf 8 un Škoda Octavia? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti