Kā izvērtēt, vai vajag riepas ar radzēm? 23

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

LTAB | 13.novembris 2019 11:41

Tuvojoties ziemas un vienlaikus arī riepu montāžas sezonai, daļa autovadītāju risina dilemmu: kādas riepas izvēlēties?

Vai cietākas Eiropas gumijas maisījuma riepas, vai mīkstākas “Nordic” tipa, bet varbūt – ar radzēm? Speciālisti uzticamā jaunu riepu veikalā var sniegt precīzas konsultācijas, atbildot uz šo jautājumu, taču ieteicams, lai arī pircējam ir savs viedoklis. To izveidot palīdzēs atbildes uz dažiem turpmāk sniegtajiem jautājumiem.

Uz kurieni braucat?

Tas ir galvenais kritērijs, lemjot par to, kādas riepas izvēlēties. Ja dzīvojat tālu no pilsētas un katru dienu vairākus kilometrus ir jābrauc pa grants ceļu, aukstajai sezonai labāku izvēli par radžotajām riepām neatradīsiet, jo ziemā grants ceļš apledo. Šādos apstākļos vislabāko saķeri nodrošina tieši radžotās riepas.

Visos pārējos gadījumos optimāls variants Baltijas valstu klimatam ir “Nordic” maisījuma riepas, piemēram, “UltraGrip Ice 2”. Šī tipa riepas izceļas ar ļoti labām īpašībām uz sausa vai slapja asfalta, gan lietū, gan slapjdraņķī, un radžoto riepu priekšā tās piekāpjas, tikai braucot atkalas laikā. Svarīgākais, ka tās savas labās īpašības saglabā arī īpaši zemas temperatūras apstākļos.

Centrāleiropas valstīm paredzētās ziemas riepas, tādas kā “UltraGrip Performance”, par automašīnas “apaviem” varētu kļūt, ja vien lietojat automašīnu pietiekami maz un tikai dienas laikā, kad ceļi jau ir notīrīti. Šāda tipa riepu priekšrocības – labākas īpašības uz slapja ceļa seguma un augstākā apkārtējās vides temperatūrā.

“Ikvienam autovadītājam ir svarīgi riepas izvēlēties pareizi. Nepareizi izvēlēts produkts var mazināt drošību, sagādāt nepatīkamas sajūtas un pat sabojāt priekšstatu par konkrēto zīmolu. Tāpēc mēs iesakām pirms riepu iegādes novērtēt savus braukšanas ieradumus un aprunāties ar speciālistiem,” saka “Goodyear” tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs Mārtiņš Grīnbergs.

Vai braucat uz Rietumeiropu?

Riepu izvēle vasarā ceļojumus ar automašīnu neietekmē, taču ziemā tai ir liela nozīme. Ar automašīnu, kas aprīkota ar radžotām riepām, braukt var tikai Ziemeļvalstīs, bet Polijā un tālāk Rietumeiropā tās ir aizliegtas. Pat Lietuvā un Igaunijā oktobrī un lielākajā daļā aprīļa aizliegts lietot riepas ar radzēm.

Šo aspektu vajadzētu apsvērt jau rudenī un paredzēt vairākus gadus uz priekšu – ja jums jau ir riepas ar radzēm, iegādāties papildu komplektu vienam braucienam neatmaksājas, tādā gadījumā labāk aizņemties vai nomāt citu transportlīdzekli.

Vai jums ir svarīgs automašīnas komforts?

Riepas ar radzēm ir neaizvietojamas atkalas laikā, taču visos pārējos gadījumos tās liek atrast noteiktus kompromisus. Automašīna ar šādām riepām ir nestabilāka uz sausa asfalta, kā arī lietū un slapjdraņķī. Šādas riepas braukšanas laikā rada papildu troksni, kas dzirdams lielākajā daļā automobiļu salonu. Ilgākā laikā pie tā pierod, bet, braucot pirmās reizes, var rasties sajūta, ka ar automašīnu kaut kas nav kārtībā.

Vai varat iztikt bez automašīnas?

Radžoto riepu lietošana tiek ierobežota, bet ziemas riepu bez radzēm – ne. Igaunijā radžotās riepas var lietot no 1. novembra līdz 31. martam, Lietuvā – no 1. novembra līdz 9. aprīlim, vienīgi Latvijā uz šo jautājumu skatās īpaši liberāli – riepas ar radzēm drīkst lietot no 1. oktobra līdz 30. aprīlim. Liela daļa autovadītāju ziemas riepas uzmontē jau oktobrī, bet pret vasaras riepām tās atkal nomaina tikai aprīļa vidū – gan vienā, gan otrā mēnesī bieži pieredzam atkalu un sniegu.

Ja jūsu ziemas riepas ir ar radzēm, aprīļa (vai oktobra) vidū uzsniegot sniegam vai uznākot salam, jūsu automašīna būs “apauta” tikai ar vasaras riepām. Tas nozīmē, ka jebkurš brauciens būs bīstams un labāk automašīnu tādos apstākļos nelietot vispār, bet braucienam izvēlēties sabiedrisko transportu.

Cik daudz naudas atvēlat riepām?

Radžotās riepas parasti ir dārgākas par tā paša ražotāja neradžotajām riepām. Tad, ja apsvērāt iespēju iegādāties vidējās klases radžoto riepu komplektu un pārdomājāt, apskatiet cenrāžus – varbūt pa to pašu cenu jums sanāk “Premium” ražotāja ziemeļvalstīm paredzēto riepu komplekts? To rezultātu atšķirība uz ledus nebūs īpaši liela, taču uz jebkāda cita seguma lielas priekšrocības būs “Nordic” maisījuma riepām bez radzēm.

Izvēloties automašīnas “apavus” ziemas sezonai, ir lietderīgi pārskatīt jaunākos riepu testus. Eiropā ir vairākas neatkarīgas organizācijas, kas veic kompetentus izmēģinājumus dažādos apstākļos – vācu ADAC, “Auto Bild”, zviedru “Vi Bilagare” un citas. Liela daļa šādu testu rezultātu atrodama tīmekļa vietnē Tyrereviews.co.uk.

 
23 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
aigi 13.novembris 2019 12:07
12 8 Atbildēt

Neredzu nekādus ieguvumus no radzēm. Vienīgi, ja dzīvo prom no lieliem ceļiem, kur, piebraucot sniegu, rodas pilnīgs ledus atkusnī, tad varbūt, bet arī esmu dzīvojis laukos un ar skandināvu mīkstajam riepām juties ļoti komfortabli.

iciks 13.novembris 2019 14:47
7 1 Atbildēt

Un kā tad tie skandināvu tipa ziemas riepu lietotāji ir ieberzušies?

iciks 14.novembris 2019 8:24
5 1 Atbildēt

Tā super duper pastiprinātā riepu dilšana, manuprāt, tiek pārspīlēta. Pie tam, manuprāt, gana liela daļa braucēju savas ziemenes taupa un pietaupa tik efektīvi, ka pēc kādiem gadiem sāk žēloties, ka riepas vairs nav kā kādreiz, lai gan protektors vēl gluži labs.

Par bremzēšanu - nez, nevarētu teikt, ka tas būtu kas dramatiski sliktāks. Ir atšķirīgas no vasarenēm, bet lai teiktu, ka justos nedroši - nu nez.

Toties tur ir LIELS ieguvums - pārliecība, ka būs OK, ja būs sniegs/ledus. Tikpat labi var pēc 2 dienām sākt snigt un tad no rīta konstatēt, ka viss ir sniegā? Vēl jo vairāk, ja pilsonim riepas nevis garāžā, bet servisā, kur izveidojusies jūtama rinda? Danunah. Uzliec savlaicīgi un par šādu problēmu aizmirsti.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

35 miljoni dolāru: Henriks Fiskers pārdod savu Holivudas villu

Bankrota priekšā nonākušais elektroautomobiļu ražotājs meklē izeju no smagās situācijas. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Formentor: flagmaņa veiksmes stāsta jaunā lappuse (+ FOTO) 2

Jaunā CUPRA Formentor atklāšana 29. aprīlī Madridē bija nozīmīgs notikums, kas tika nosvinēts ar grandiozu prezentācijas pasākumu, uzsverot modeļa īpašo lomu zīmola darbībā. CUPRA Formentor ir uzņēmuma bestsellers un vispieprasītākais A-CUV modelis Eiropā – pagājušajā gadā visā pasaulē tika piegādāti vairāk nekā 120 000 vienību. Jaunais CUPRA Formentor ir izstrādāts, lai nostiprinātu un paplašinātu zīmola dominanci tirgū. Lasīt vairāk

 

Saeima palielina sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem 32

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā, ar kuriem tiek palielināti sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti