Kā izvērtēt, vai vajag riepas ar radzēm? 23

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

LTAB | 13.novembris 2019 11:41

Tuvojoties ziemas un vienlaikus arī riepu montāžas sezonai, daļa autovadītāju risina dilemmu: kādas riepas izvēlēties?

Vai cietākas Eiropas gumijas maisījuma riepas, vai mīkstākas “Nordic” tipa, bet varbūt – ar radzēm? Speciālisti uzticamā jaunu riepu veikalā var sniegt precīzas konsultācijas, atbildot uz šo jautājumu, taču ieteicams, lai arī pircējam ir savs viedoklis. To izveidot palīdzēs atbildes uz dažiem turpmāk sniegtajiem jautājumiem.

Uz kurieni braucat?

Tas ir galvenais kritērijs, lemjot par to, kādas riepas izvēlēties. Ja dzīvojat tālu no pilsētas un katru dienu vairākus kilometrus ir jābrauc pa grants ceļu, aukstajai sezonai labāku izvēli par radžotajām riepām neatradīsiet, jo ziemā grants ceļš apledo. Šādos apstākļos vislabāko saķeri nodrošina tieši radžotās riepas.

Visos pārējos gadījumos optimāls variants Baltijas valstu klimatam ir “Nordic” maisījuma riepas, piemēram, “UltraGrip Ice 2”. Šī tipa riepas izceļas ar ļoti labām īpašībām uz sausa vai slapja asfalta, gan lietū, gan slapjdraņķī, un radžoto riepu priekšā tās piekāpjas, tikai braucot atkalas laikā. Svarīgākais, ka tās savas labās īpašības saglabā arī īpaši zemas temperatūras apstākļos.

Centrāleiropas valstīm paredzētās ziemas riepas, tādas kā “UltraGrip Performance”, par automašīnas “apaviem” varētu kļūt, ja vien lietojat automašīnu pietiekami maz un tikai dienas laikā, kad ceļi jau ir notīrīti. Šāda tipa riepu priekšrocības – labākas īpašības uz slapja ceļa seguma un augstākā apkārtējās vides temperatūrā.

“Ikvienam autovadītājam ir svarīgi riepas izvēlēties pareizi. Nepareizi izvēlēts produkts var mazināt drošību, sagādāt nepatīkamas sajūtas un pat sabojāt priekšstatu par konkrēto zīmolu. Tāpēc mēs iesakām pirms riepu iegādes novērtēt savus braukšanas ieradumus un aprunāties ar speciālistiem,” saka “Goodyear” tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs Mārtiņš Grīnbergs.

Vai braucat uz Rietumeiropu?

Riepu izvēle vasarā ceļojumus ar automašīnu neietekmē, taču ziemā tai ir liela nozīme. Ar automašīnu, kas aprīkota ar radžotām riepām, braukt var tikai Ziemeļvalstīs, bet Polijā un tālāk Rietumeiropā tās ir aizliegtas. Pat Lietuvā un Igaunijā oktobrī un lielākajā daļā aprīļa aizliegts lietot riepas ar radzēm.

Šo aspektu vajadzētu apsvērt jau rudenī un paredzēt vairākus gadus uz priekšu – ja jums jau ir riepas ar radzēm, iegādāties papildu komplektu vienam braucienam neatmaksājas, tādā gadījumā labāk aizņemties vai nomāt citu transportlīdzekli.

Vai jums ir svarīgs automašīnas komforts?

Riepas ar radzēm ir neaizvietojamas atkalas laikā, taču visos pārējos gadījumos tās liek atrast noteiktus kompromisus. Automašīna ar šādām riepām ir nestabilāka uz sausa asfalta, kā arī lietū un slapjdraņķī. Šādas riepas braukšanas laikā rada papildu troksni, kas dzirdams lielākajā daļā automobiļu salonu. Ilgākā laikā pie tā pierod, bet, braucot pirmās reizes, var rasties sajūta, ka ar automašīnu kaut kas nav kārtībā.

Vai varat iztikt bez automašīnas?

Radžoto riepu lietošana tiek ierobežota, bet ziemas riepu bez radzēm – ne. Igaunijā radžotās riepas var lietot no 1. novembra līdz 31. martam, Lietuvā – no 1. novembra līdz 9. aprīlim, vienīgi Latvijā uz šo jautājumu skatās īpaši liberāli – riepas ar radzēm drīkst lietot no 1. oktobra līdz 30. aprīlim. Liela daļa autovadītāju ziemas riepas uzmontē jau oktobrī, bet pret vasaras riepām tās atkal nomaina tikai aprīļa vidū – gan vienā, gan otrā mēnesī bieži pieredzam atkalu un sniegu.

Ja jūsu ziemas riepas ir ar radzēm, aprīļa (vai oktobra) vidū uzsniegot sniegam vai uznākot salam, jūsu automašīna būs “apauta” tikai ar vasaras riepām. Tas nozīmē, ka jebkurš brauciens būs bīstams un labāk automašīnu tādos apstākļos nelietot vispār, bet braucienam izvēlēties sabiedrisko transportu.

Cik daudz naudas atvēlat riepām?

Radžotās riepas parasti ir dārgākas par tā paša ražotāja neradžotajām riepām. Tad, ja apsvērāt iespēju iegādāties vidējās klases radžoto riepu komplektu un pārdomājāt, apskatiet cenrāžus – varbūt pa to pašu cenu jums sanāk “Premium” ražotāja ziemeļvalstīm paredzēto riepu komplekts? To rezultātu atšķirība uz ledus nebūs īpaši liela, taču uz jebkāda cita seguma lielas priekšrocības būs “Nordic” maisījuma riepām bez radzēm.

Izvēloties automašīnas “apavus” ziemas sezonai, ir lietderīgi pārskatīt jaunākos riepu testus. Eiropā ir vairākas neatkarīgas organizācijas, kas veic kompetentus izmēģinājumus dažādos apstākļos – vācu ADAC, “Auto Bild”, zviedru “Vi Bilagare” un citas. Liela daļa šādu testu rezultātu atrodama tīmekļa vietnē Tyrereviews.co.uk.

 
Visi komentāri
 
aigi 13.novembris 2019 12:07
12 8 Atbildēt

Neredzu nekādus ieguvumus no radzēm. Vienīgi, ja dzīvo prom no lieliem ceļiem, kur, piebraucot sniegu, rodas pilnīgs ledus atkusnī, tad varbūt, bet arī esmu dzīvojis laukos un ar skandināvu mīkstajam riepām juties ļoti komfortabli.

Freijers 13.novembris 2019 14:17
0 0 Atbildēt

Tā gluži nav, grantenes tīra diezgan štruntīgi, nereti tās pārvēršas ledū, ja vēl gadās uzkalniņi jautrība garantēta, smilti arī jau labu laiku kā nekaisa - līdz ar ko, ja sanāk pa grantenēm paŗvietoties, jēga ir, frikcijas riepai ir jābūt ļoti mīkstai un labas kvalitātes, lai sniegtu ko līdzīgu šipiem uz ledus, laucinieki nepērk riepas pa 100+ eiro parasti (ja vien nav lielbaroni...bet tiem citas bēdas), tā kā laukos un pielaukos šim segmentam ir jēga. Rīgā/pierīgā tam īpašu jēgu neredzu....kaut, ja noķer atkalu kādreiz vai nepaspēj nokaisīt ceļus..

spriidiic 14.novembris 2019 13:58
3 1 Atbildēt

Radzes vajag uz ledus. Nav svarīgi ,grants vai asfalts zem tā . Pēc pēkšā sniedziņa , pie luksofora pēc 10-20 minūtēm tāds ir bieži , sāk slīdēt , priekšā un sānos mašīnas un gājēji . Caurmēra pilsētniekam radzes tad ir vienīgais glābiņš . Laukos ir apmales , kupenas , grāvji , sadursmes iespēja daudz mazāka.

reku 13.novembris 2019 12:18
5 8 Atbildēt

Maināmi riteņi man ir ar radzēm un būs ar radzēm.Bmw,audi,volvo ar ārējo troksni nav problēmu.Tas pats pilsētnieks ja sadomās aizbraukt uz laukiem uz meža ceļa var sastapties ar pilnīgu apledojumu.Liela daļa nemaz nezin kā izskatās kārtīgs apledojums.

imzz 13.novembris 2019 19:08
3 0 Atbildēt

"Liela daļa nemaz nezin kā izskatās kārtīgs apledojums."

Zin gan. Tāds ir izbraucot no daudzdzīvokļu nama pagalmiem uz ielas ;)

anonimikis 13.novembris 2019 12:48
1 0 Atbildēt

Kāds parametrs riepas aprakstā jāmeklē, lai identificētu atbilstību rakstā minētajam "Nordic" maisījumam?

Kalvis99 14.novembris 2019 6:59
0 0 Atbildēt

Damn 13.novembris 2019 14:40
3 9 Atbildēt

Pagaidām radžu (diezgan regulāri var dzirdēt skrapstēšanu uz ielas) un skandināvu tipa ziemas riepu lietotāji (ja jau uzlikuši), diezgan ieberzušies.

iciks 13.novembris 2019 14:47
7 1 Atbildēt

Un kā tad tie skandināvu tipa ziemas riepu lietotāji ir ieberzušies?

Damn 13.novembris 2019 20:02
2 8 Atbildēt

Ar pastiprinātu riepu dilšanu un sliktāku bremzēšanu patreizējos laika apstākļos.

iciks 14.novembris 2019 8:24
5 1 Atbildēt

Tā super duper pastiprinātā riepu dilšana, manuprāt, tiek pārspīlēta. Pie tam, manuprāt, gana liela daļa braucēju savas ziemenes taupa un pietaupa tik efektīvi, ka pēc kādiem gadiem sāk žēloties, ka riepas vairs nav kā kādreiz, lai gan protektors vēl gluži labs.

Par bremzēšanu - nez, nevarētu teikt, ka tas būtu kas dramatiski sliktāks. Ir atšķirīgas no vasarenēm, bet lai teiktu, ka justos nedroši - nu nez.

Toties tur ir LIELS ieguvums - pārliecība, ka būs OK, ja būs sniegs/ledus. Tikpat labi var pēc 2 dienām sākt snigt un tad no rīta konstatēt, ka viss ir sniegā? Vēl jo vairāk, ja pilsonim riepas nevis garāžā, bet servisā, kur izveidojusies jūtama rinda? Danunah. Uzliec savlaicīgi un par šādu problēmu aizmirsti.

Damn 14.novembris 2019 9:32
0 0 Atbildēt

Pa lielam - katram savs. Man Nordic tipa ziemenes īsti nepatika, jo lielākoties pārvietojos pa Rīgu, pierīgu

iciks 14.novembris 2019 10:29
0 0 Atbildēt

Ja tikai pa dižo pilsētu +/-, tā varētu būt.

Bet lai vai kā, uzskatu, ka labāk JEBKĀDAS ziemenes uzlikt laicīgi (saprāta robežās, ne jau augustā) un neiespringt par iespējamo stihiju, kas pāsteidza nesagatavotu.

Par to pastiprināto dilšanu - man mīkstās ziemenes ir nokalpojušas ~40k km, vēl šo ziemu pabrauks, būs kādi 8-10 k klāt. Man liekas gluži OK, neskaototies uz to, ka pārsvarā braukts ne jau pa sniegu un mainu parasti oktobrī (nost ņemu ~aprīlī).

eidis 14.novembris 2019 12:00
0 0 Atbildēt

Es gan redzēju kā mīkstās riepas aizgāja kkādā 1,5 sezonās pie ne visai intensīvas braukšanas. Firestone šķiet bija ražotājs. Frikcija tiek panākta dažādām metodēm, kur dilšana ir vienkāršākā un efektīvākā.

reku 13.novembris 2019 15:51
1 1 Atbildēt

Nekā viņi nav ieberzušies.Ar radzēm riepas pat lēnāk dilst.

Kanibaals 13.novembris 2019 22:05
0 0 Atbildēt

Jo ir cietākas, bet radzes gan dilst

reku 13.novembris 2019 22:48
0 0 Atbildēt

Man vēl ir vecā tipa radzes,bet tagad jau nāk jaunā tipa.Viņām atbalsta laukums ir lielāks.Iespējams saudzīgākas pret ceļa segumu un izturīgākas.

eidis 14.novembris 2019 12:04
0 2 Atbildēt

... un to cietums savukārt samazina efektivitāti ziemā. Rezultātā tām riepām ar izkritušām radzēm vai slapjā laikā sniegums ir nožēlojams. Vienmēr apbrīnoju nācijas daļu, kas ir nolēmusi visus app#%&ist un nopērk radžu riepas bez radzēm (jo tās tak lētākas). Un tad vēl kko lepnu: Michelin vai Pirelli.

WALA 13.novembris 2019 16:13
1 0 Atbildēt

Tehniski rakstā viss ir pareizi par radžotām pateikts, pēc personīgajiem novērojumiem varu vēl tikai piebilst ja temperatūra ir zemāka par -11 grādiem - vairs nav tāda ledus uz kura radzēm būtu būtiskas priekšrocības. Bet gadījumā ja temperatūra ir robežās -3 līdz +3 - radzes uz ledus palīdz ļoti, ļoti.

wons 13.novembris 2019 21:10
1 0 Atbildēt

Vistrakāk ir kad melnais ledus ir kaisīts, bet kādā vieta nav nokaisīts un ja vēl trāpa līkuma tad visādi var būt. Pie mums kur + mijas ar - diezgan bieži radzes ir ok.

Nja 13.novembris 2019 22:21
0 0 Atbildēt

Līdzīgi kā ar džipiem. Ja vienreiz mūžā esi saslīdējis uz ledus, visu atlikušo mūžu vajag riepas ar radzēm. Ticiet vai nē, bet lielākais vairums tā uzskata.

650 15.novembris 2019 1:41
0 1 Atbildēt

Nujajaa, vajag straujāk tiekties labāk uz to, lai tā 1mā reize tā arī paliktu tā vienīgā.Priekš kam visu mūžu mocīties,ja var vnk čiks un gatavs.

Kas ta mums, LedusVaroņiem, nieka padsmit metru bremzēšanas ceļa starpība no 50km/h un štrunta 50metru no atļautajiem 90.

Demagoģijas augstākā pilotāža, tā viennozīmīgi apgalvot, ka radžotās riepas ātrāk dilst vai uzvedas sliktāk uz cieta asfalta.Vienkārši nevajag pirkst meeslus vai rīgas līkrokaino kapeik/iejājēju iešāvumus ar nepareiza garuma un veida atĒjā pa grīdu salasītām radzēm.Normālas markas riepas ar rūpnīcā ielīmētām būs ok.

Bet ja gudjārs katrreiz grib visus testu laurus ieplūkt sev pašam savā vienīgajā vietā- nav jau brīnums,ka dažkārt tas kalošu maisījums sanāk pa mīkstu un pie aktīvākas braukšanas puse radžu izkrīt.Reku tad labāk pērc jaunāko šīssezonas kontinentālu ar jaunākajām zem leņķa novietotajām gumijotajām prizmatiski harizmatiskajām ievulkanizētajām naglām par attiecīgu cenu- tās vairs ne uz ausi dzirdēsi, ne vispār no turienes ne ar stangām neizrausi.

Frontera 12.decembris 2019 19:51
0 0 Atbildēt

njā..1980 gadā es ar VAZu braucu bez radzēm un nebija ziemenes,bet braucu un visi brauca.Tagad.....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti